Китай се стреми към ресурсите на Луната

| от |

Китай стъпка по стъпка се приближава към ресурсите на Луната. На дневен ред е отработването на технологии за завръщането на космическия апарат от лунна орбита на Земята.

За тази цел Китай до края на седмицата ще изстреля своя първа експериментална сонда, която трябва да облети Луната и да се върне на Земята.

Подобен експеримент по изучаване на Луната, Съветският съюз проведе още през 70-те години на миналия век. Китай върви по отъпкан път, но без това той не може да се включи в борбата за свое място на Луната и нейните ресурси, смята академикът от Руската академия за космонавтика Александър Железняков. Китай вече се научи да облита Луната и да спуска свой луноход на нейната повърхност. Сега той има намерение да доставя лунна почва на Земята:

- Набелязаният за края на октомври експериментален полет до Луната има ключово значение за осъществяването на този проект. Китай отработва прелитане от Земята към Луната, излизане на селеноцентрическа орбита, отлитане от нея и завръщане на Земята. Той има намерение на усвои и техниката на влизане в атмосферата от втора космическа скорост. Това е централната част на целия експеримент.

В случай на успех – а полетът към Луната и завръщането на апарата на Земята е планиран за 8 денонощия, Китай ще овладее пълната технологическа верига за полет на човек на Луната, отбеляза редакторът на списание „Авиопанорама“ Сергей Филипенков:

- Китайците ще повторят съветския опит и ще завършат с американския опит от 1969-1972 години, с кацане на китайски космонавт на Луната. Европа и САЩ усвояват астероиди и Марс, а Китай ще строи дълговременна база на Луната. След това изглежда той ще отправи и на Марс, той има такива планове. Но това ще стане вече в края на 21 век.

Съобщението за предстоящия полет на Китай към Луната се появи едновременно с получилия гласност план за усвояването на Луната от Русия. Експерти от Федералната космическа агенция на Русия смятат, че усвояването на Луната от руски изследователи трябва да се извършва като постепенно разширяване на инфраструктурата на предварително изучен плацдарм. Строителството на база на Луната предполага, изхождайки от условията на осветеност, на връзка със Земята и наличието на лунни природни ресурси. Най-доброто място за това е Южния полюс.
Гласът на Русия

 
 

Мишел Пфайфър се появи на корицата на списание Interview

| от chronicle.bg |

Актрисата Мишел Пфайфър не е позирала за корицата на списание Interview от 1988 година.

Изглежда обаче сякаш изобщо не е минало толкова време, тъй като 58-годишната актриса изглежда прекрасно на априлската корица на списанието. Тя дава и интервю заедно с режисьора Дарън Аронофски, който стои зад филма „Mother!“ с нейно участие.

В интервюто за списанието тя разказва, че мрази да дава интервюта, защото се страхува, че е фалшива, а разговорът ще я разкрие.
Актрисата, номинирана три пъти за Оскар, разказва, че въпреки процъфтяващата си филмова кариера, няма зад гърба си официално обучение. Вместо това се е учила пред очите на целия свят.

„Чувствам се наистина у дома, когато съм на снимачната площадка“, казва актрисата. „По-балансирана съм, когато работя, наистина“, казва още тя.

В момента Пфайфър работи по три филмови проекта – „The Wizard of Lies” на HBO, “Mother!” на Ароновски и римейк на „Убийство в Ориент Експрес“.

 
 

Актьори, които за малко да изпуснат велики роли

| от |

 Представете си „Терминатор“ без Арнолд Шварценегер или „Титаник“ без ди Каприо. Направихме галерия с актьори и актриси, който за малко да изпуснат иконичните си роли.

В историята често се ходи по много тънък лед. Освен разминавания и недоразумения, личните решения на хората често са причина за изпускане на прекрасни шансове. Дори за номинации за Оксар. В Холивуд актьори често правят мръсни номера, за да получат роля. Но когато отказват прекрасни възможности по собствено желание  – тогава е наистина озадачаваща ситуация.

Галерията ни ще ви покаже много известни лица, които за малко да изпуснат ролите на живота си. Тези, които ги направиха известни.

 
 

Как изглеждат днес звездите, по които си падахме едно време

| от chronicle.bg |

Обичахте ги, желаехте ги, искахте да сте като тях, дори изрязвахте снимките им от списания! Носталгията е едно от най-силните и сладки човешки чувства.

Родените през 2000 догодина стават пълнолетни. Някои от тях може би са чували за тези звезди от нашето поколение. Но най-вероятно ги свързват с нафталин и изобретяването на печатната машина.

Днес някои от тези звезди греят още по-ярко. Други греят само в спомените ни. В галерията ни днес сме събрали някои от най-иконичните лица, по които лелеехме като малки.

 
 

Синът на Мадона е новото рекламно лице на „Адидас“

| от chronicle.bg |

  Александър Уанг направи много изненади на своето ревю на Седмицата на модата в Ню Йорк.

Една от  тях  беше представянето на новата му  колекция, разработена съвместно със спорната марка „Адидас“.

Нейно основно  рекламно лице е синът на Мадона – тийнейджърът Роко Ричи. Колекцията е от т. нар. capsule collections, състоящи се от базисни видове дрехи, които  никога не излизат от мода и могат да бъдат носени целогодишно.

Роко е на 16 години и колекцията на Александър  Уанг и „Адидас“ е неговият първи опит като модел. Така той тръгва по-стъпките на по-голямата си сестра, която тази година дебютира в модния свят. Тя беше една от музите на Стела Маккартни.

Мадона беше заела мястото си на първи ред на ревюто на Уанг, пристигайки минути преди началото му.  Присъствието й на събитието предизвика голяма изненада.

Рекламната кампания на колекцията включва и стари членове от „отбора на Уанг“ като Хане Габи Одиел, Лекси  Болинг и Бинкс Уолтън.

Клиентите могат да закупуват дрехи от колекцията от поп-ъп камион на улицата, а за да бъдат нещата още по-близки до духа на  колекцията, хората ще получават своите покупки  в чували  за боклук,  вместо  в лъскави  кутии  с логото на дизайнера.

 

@scubasnacks #RoccoRitchie #AlexanderWangNY #AlexanderWang #adidasOriginals #adidasOriginalsxAW photo #JuergenTeller

Публикация, споделена от Backstage Bombshell (@backstagebombshell) на

Те могат  да избират  между три разновидности суитшърти, черни къси и дълги панталони, тениски и маратонки. Новата колекция включва 84 модела и ще бъде пусната в продажба през пролетта, така че тепърва предстои да виждаме повече от работата на младия Роко за Александър Уанг.  Кой знае? Може би бихме го видели като рекламно лице на друг дизайнер в бъдеще…