Индия с нискобюджетна мисия до Марс

| от |

india-mars-satelliteОт космическия център Сатиш Даван на остров Шрихарикота в Бенгалския залив днес беше изстрелян индийският космически апарат „Мангалиан“ до планетата Марс  с ракетата-носител  PSLV-XL (Polar Satellite Launch Vehicle), съобщиха Асошиейтед прес и ИТАР-ТАСС.

Основната цел на полета е да бъдат тествани космическите възможности на страната за междупланетни мисии. Космическият апарат ще събере също научна информация за атмосферата и повърхността на планетата, предаде Би Би Си. Индийският орбитиращ апарат с тегло 1350 кг ще търси метан в атмосферата на Марс и ще изучава повърхностните характеристики и минералната структура на Червената планета.

Апаратът първоначално ще бъде изведен на околоземна орбита, а след това, след редица маневри трябва да се отправи към Марс на 1 декември. Изминавайки около 700 милиона километра трябва да достигне планетата през септември 2014 г., след което да се позиционира около нея. Той ще се присъедини към двата орбитиращи апарата на Националното управление за аеронавтика и космически изследвания (НАСА), двата марсохода на НАСА и спътника на Европейската космическа агенция, които вече изследват Марс.

След провала през 2011 г. на първата марсианска мисия на Китай, големия съперник на Индия, Делхи сега ще се опита да напише историята, като стане първата азиатска страна, която ще успее да достигне Червената планета, намираща се на над 200 милиона километра от Земята.

Делхи се надява да постигне това с помощта на 1,3-тонния спътник Марс орбитър, който ще бъде изстрелян с помощта на 350-тонна ракета от базата Шрихарикота, в Бенгалския залив във вторник. Сондата е оборудвана с датчици, които ще трябва да уловят наличието на метан в атмосферата на Марс, което би потвърдило хипотезите за форми на примитивен живот на Червената планета, която е имала условия близки до тези на Земята.

Успех на мисията на Индийската организация за космически изследвания ще бъде повод за голяма гордост за 1,2-милиардната страна, която през 2008 г. осъществи мисия до Луната, спомогнала за откриването на наличието на вода там.

Любопитното е, че марсианската мисия на Делхи е нискобюджетна. Страната, известна с най-евтината кола в света, се налага като иноватор в сферата на нискобюджетните изобретения. Марсианската мисия ще струва на бюджета на Делхи 4,5 милиарда рупии или 55 милиона долара и е замислена според индийския принцип: Оправяй се по възможно най-евтиния начин. Ето защо ракетата, която ще изстреля Марс обритър е прекалено „немощна“ за мисията, но инженерите, стоящи зад проекта, са решили тя да се върти около Земята един месец, за да набере достатъчно скорост и да избяга от земната гравитация.

На индийски името на сондата се нарича Мангалиян /което на хинди означава марсиански двигател или марсианско превозно средство/. Очаква се сондата да стигне Червената планета до 280-300 дни.

В света досега е имало 51 марсиански мисии, от които 21 са били успешни.

НАСА ще изстреля на 18  ноември сондата Мавен, която ще анализира най-горния атмосферен слой на Червената планета и ще се опита да разбере причините за изчезването на голяма част от атмосферата й. През 2012 г. на Марс пристигна роботизираната лаборатория Кюриосити на НАСА, която има 10 инструмента и която за първи път установи, че Марс е била благоприятна за микробен живот в далечното си минало.

Следващите космически планове на Индия са за втора лунна мисия през 2016-2017 г.

 
 

Рецепта за Агнес хапки

| от Росица Гърджелийска |

Росица работи във филмовата индустрия, но обича да готви и да пътува. Живее няколко години във Великобритания, преди да се завърне в България. Обича да посещава интересни места по света. В блога на Роси www.primalyum.co.uk може да намерите рецепти за интересна и здравословна храна, както и истории за пътешествия.

Днес ви предлагаме рецептата й за Агнес хапки.

Нужни продукти:

за блата:

100 гр масло – на стайна температура
100 гр кокосова/кафява захар
50 гр смлени лешници
50 гр смлени бадеми
50 гр оризово брашно
3 белтъка
ванилия

за глазурата:

3 жълтъка
80гр кокосова/кафява захар
ванилия

За тази рецепта може да пробвате кокосовата захар, тъй като тя се разтваря по-бързо от кафявата.

Начин на приготвяне:

Разбивате маслото и захарта, докато получите пухкав, светъл на цвят крем.

Прибавяте към него ядките и брашното и разбърквате. Ще стане много гъсто.

В друг съд, с чисти и подсушени бъркалки на миксер, започвате да разбивате белтъците на сняг.

Бавно прибавете белтъците към тестото и разбъркайте внимателно.

Изсипете в намазнена силиконова форма и печете около 25 мин на 170 градуса.

Оставете да изстине и през това време направете глазурата.

Разбийте жълтъците със захарта и ванилията до получаване на много гъста и лепкава смес.

Изсипете върху блата и печете още около 5-10 мин на 150 градуса.

Оставете да изстине напълно и след това нарежете на малки квадратчета.

рецепти, агнес хапки

 
 

2 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Весислава Антонова

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-вото издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Тази седмица ви представяме любимите реклами на Весислава Антонова, журналист. Работила е 6 години в БНР. А от 13 години работи във вестник „Капитал”. Основните теми по които пише са медиен, рекламен пазар и култура.

„За мен най-добрите реклами са тези на парфюмите на Chanel, дори и заради факта, че са снимани като бляскава и леко сладникава холивудска продукция. Харесвам ги заради естетизма, посланието и заради факта, че също като киното попадаш в различен хармоничен свят абсолютен контрапункт на реалността. Носят ми естетическа наслада и вдъхновение. И в този конкретен случай, за мен няма значение какво пише в букварите за реклама и рекламни послания. Те са от тези реклами, заради които не бих превключила телевизора на друг канал. Като филм във филма. Антракт, който не те дразни”, каза Антонова.

„Рекламата, която приятно ме впечатли заради съдържащото се в нея послание, е тази на Coca Cola Light – Аплодисменти за… – Защото издига като висши цености смелостта за промяна и свободата. Защото акцентът не е върху качествата на продукта, а именно върху ценностните модели, които споделя и развива самия бранд.”

И за финал: Reebok: 25,915 Days

 
 

DIXON ще разлюлее Yalta

| от Спонсорирано съдържание |

Новият сезон на TAKEOVER стартира с естетския сет на Apollonia миналия уикенд.

Заедно с първокласната музика на френското трио, организаторите зарадваха феновете и с името на следващия си голям гост, диджей номер едно в света според класацията на Resident Advisor – DIXON. Нощта е на 24 февруари, а мястото е реновираната голяма зала на YALTA CLUB.

За четвърта поредна година берлинското динамо не остъпва челното място в годишното подреждане на стоте най-добри електронни артисти в света.

Никой друг диджей до този момент не е доминирал върха на Resident Advisor толкова дълго в последователни години. Мястото му там е съвсем логично за феновете на електронната музика от Лондон до Ел Ей, а сетовете му са непредсказуеми, кинематографски и с безупречна техника. Самият той притежава съвършена интуиция за точния момент, в който да промени посоката и настроението им. Музиката му, както и всеки проект, до който се докосне, от лейбъла Innervisions до партитата Lost In A Moment, имат свой уникален характер. Паралелно с рулирането на електронната сценa, Steffen Berkhahn печели сърцата на феновете и с непринуденото си присъствие в социалните мрежи, с което прави „своите хора“ част от гиговете му в различни точки на света.

16196636_10155683971283572_1481854169_o

В последния февруарски уикенд DIXON за втори път става част от TAKEOVER, след като разтанцува софийските си фенове и записа една от най-силните нощи във втория сезон на поредицата.

Междувременно организаторите стартираха MEMBERS CLUB (достъпен само с парола) за феновете, които споделят ценностите на TAKEOVER. Членовете му ще бъдат тези, които преди всички ще имат информация кой е следващият TAKEOVER гост, както и ще разполагат с ексклузивно съдържание. На jointhetakeover.com има още новини, събития, седмични плейлисти, както и достъп до всеки GIVEAWAY с мърчандайз на бранда и артистите.

За две години TAKEOVER успя да създаде общност от хора, които търсят актуален и качествен звук и споделят общи ценности що се отнася до атмосферата, изживяването и начина, по който се забавляват. Respect the vibe.

 
 

Bulgaria Air превозва безплатно ски екипировка

| от chronicle.bg |

В разгара на зимния сезон авиокомпанията Bulgaria Air предлага безплатен превоз на ски и сноуборд екипировка по всички свои директни дестинации при пътуване до 31 март 2017 г.

Всеки пътник може да добави към багажа си безплатно един чифт ски, щеки и ски обувки или сноуборд и екипировка за него.

В цената на самолетните билети са включени всички летищни такси, ръчен багаж до 10 кг, чекиран багаж до 23 кг, чекин, кетъринг на борда.

Превозвачът предлага и допълнителна услуга – безплатен избор на място в самолета. По този начин всеки, който закупи билет на Bulgaria Air, може сам да избере къде да бъде настанен.

Лоялните клиенти на авиокомпанията, които са част от програмата Fly More и са натрупали достатъчен брой бонус точки, могат да се възползват и от редица отстъпки и преференции – допълнителен безплатен багаж до 10 кг, безплатен самолетен билет, пътуване в бизнес класа и много други.