И Lenovo се хвърля на BlackBerry

| от |

A man walks by a Blackberry sign at the Blackberry campus in Waterloo

Lenovo, китайският технологичен гигант, рискува, но постигна невероятен успех, когато преди осем години купи бизнеса за персонални компютри на IBM. Сега Lenovo планира още по-рисков ход: придобиването на BlackBerry, могъщият някога производител на смартфони, който е изпаднал в трудни времена.

Такава сделка ще внесе промени в пазара на мобилни телефони и ще вдъхне живот на закъсалата BlackBerry. Но историята помни подобни рискови начинания. Преди години  Hewlett-Packard плати $1.2 милиарда за Palm, който произвеждаше не лоши телефони, а след само година спря съществуването на компанията. Google също се опитва да навакса изоставането в производство на хардуер за своята Android и купи мобилното подразделение на Motorola за 12,5 милиарда долара, но все още изостава на тази плоскост.

Според публикация в Уол Стрийт Джърнъл, Lenovo е подписала споразумение за неразгласяване, което й позволява да провери финансовото състояние на BlackBerry. Това означава, че Lenovo разглежда BlackBerry като добър актив за своя бизнес със смартфони.

Бордът на BlackBerry вече е одобрил предварителната оферта за придобиване на стойност $ 4,700 милиарда долара от Fairfax Financial Holdings, канадски инвестиционен посредник и един от най-големите акционери на BlackBerry. Но има и други, обмислящи оферти, включително Cerberus Capital Management и основателите на BlackBerry, Mike Lazaridis и Douglas Fregin.

През август BlackBerry Ltd обяви, че търси опции за продажба. Причината бяха изключително ниските резултати за второто тримесечие. BlackBerry преговаря още със Cisco Systems Inc., Google Inc. и немската SAP AG. Преговорите са както за продажба на цялата на компания, така и на части от нея.

Всеки, който обмисля оферта за BlackBerry ще бъде разумно да се помисли за HP и необмисленото придобиване на Palm преди две години. Пренасочване на приоритетите и липсата на ентусиазъм от разработчиците доведоха до гибелта на едни от първите смартфони. HP се опита да промени предназначението на мобилната операционна система на Palm, WebOS, за ново поколение мобилни устройства, но година по-късно слабите продажби принудиха компанията да спре с нови разработки по Palm.

Придобиването на Motorola Mobility от Google миналата година е друг казус. Сделката показа, че орбитата около мобилната индустрия се нуждае от време и дълбоки джобове. За третото тримесечие на годината приходите на компанията спадат драстично до 1.18 милиарда долара при 1.78 милиарда долара за същия период година по-рано. Загубите на Motorola са 248 милиона долара. Преди година те бяха 192 милиона долара.

На хартия, най-малко, Lenovo е логичен дом за BlackBerry. И двете компании се фокусират върху бизнес клиентите и поддържат тесни връзки с корпоративните IT отдели. Lenovo продава лаптопи, сървъри и компютърни аксесоари, докато BlackBerry прави смартфони за офис работници. В корпоративния жаргон, компаниите биха работили в „синергия“.

В допълнение, Lenovo може да използва BlackBerry, за да влезе в Северна Америка и европейските пазари на смартфони, с използване на марка, която все още има някаква стойност. В момента Lenovo продава смартфони само в развиващия се свят.

„Това, което получавате с BlackBerry е репутация сред голям брой IT организации, най-вече в САЩ и развитите страни“, казва Chris Le Tocq, анализатор изследвания в Guernsey. „Марката има някаква стойност днес, макар и много по-малко, отколкото преди шест месеца.“

Който и да придобие закъсалата BlackBerry ще трябва да реши дали да продължи да поддържа своята операционна система и да държи на работа разработчици, които да правят приложения или да смени операционната система. Според специалисти, твърде вероятно е компанията да мигрира към операционната система на Google Android , която вече има огромен пазарен дял.

Възможна спънка за Lenovo би била американското правителство, което се страхува за сигурността си. Въпреки, че много държавни институции преминаха на iOS и Android,  BlackBerry продължава да е доставчик за американското и канадското правителства и една покупка от Lenovo може да се окаже намеса в държавните въпроси на двете страни от  Китай.

Въпреки трудностите, анализаторите се надяват на възраждане на BlackBerry с нов собственик. Но има и риск, че компанията  може да бъде раздробена на парчета и продадена на различни купувачи. На опашката за патентите на канадците биха се наредили Google и Microsoft, например.

Според The Wall Street Journal офертите за BlackBerry се очаква на 4 ноември.

 

 

 
 

Google не успява да произведе достатъчно смартфони Pixel

| от chronicle.bg |

Google не смогва да отговори на потребителското търсене на смартфоните от серията Pixel, особено на модела с 5.5-инчов екран Pixel XL.

В момента XL във всичките му версии не е достъпен в онлайн магазина на Google. Стана ясно, че 128 GB моделът пък няма наличности от 30 ноември насам.

Основният партньор на Google – американския оператор Verizon – сочи като най-ранна дата за доставки втората седмица на март (за модела със 128 GB).

Стандартният 5-инчов Pixel бил по-лесен за откриване както от Google, така и от Verizon.

Източник: The Verge

 
 

НТС ще помага на планетата с виртуална реалност

| от chronicle.bg |

НТС основа фонд за виртуална реалност, чиято работа ще е създаването на съдържание и технологии.

Бюджетът е 10 милиона долара, които ще служат за стимулиране на устойчивото развитие по цял свят, предава Venture Beat.

Новият проект на компанията се казва VR for Impact и беше обявен на Световния икономически форум в Давос, Швейцария. Според HTC, VR бизнесът предстои да стане индустрия за 25 милиарда долара към 2021 г. и може да се използва за осигуряване на растеж и стабилност в сфери, които силно се нуждаят от това.

Фондът ще работи в партньорство с инициативата “Цели за устойчиво развитие” на ООН за разработването на идеи, които могат да доведат до промяна и трансформации в области, където такива са жизнено необходими.

Програмата на ООН работи за справяне с крайната бедност, опазване екологичното равновесие на планетата и осигуряване на мир и просперитет. НТС вече стартира кампания за най-добрите идеи за това, как виртуалната реалност може да се използва за постигане на тези цели и първият награден проект ще бъде съобщен в Деня на Земята (22 април).

Източник: Venture Beat

 
 

Рецепта за Агнес хапки

| от Росица Гърджелийска |

Росица работи във филмовата индустрия, но обича да готви и да пътува. Живее няколко години във Великобритания, преди да се завърне в България. Обича да посещава интересни места по света. В блога на Роси www.primalyum.co.uk може да намерите рецепти за интересна и здравословна храна, както и истории за пътешествия.

Днес ви предлагаме рецептата й за Агнес хапки.

Нужни продукти:

за блата:

100 гр масло – на стайна температура
100 гр кокосова/кафява захар
50 гр смлени лешници
50 гр смлени бадеми
50 гр оризово брашно
3 белтъка
ванилия

за глазурата:

3 жълтъка
80гр кокосова/кафява захар
ванилия

За тази рецепта може да пробвате кокосовата захар, тъй като тя се разтваря по-бързо от кафявата.

Начин на приготвяне:

Разбивате маслото и захарта, докато получите пухкав, светъл на цвят крем.

Прибавяте към него ядките и брашното и разбърквате. Ще стане много гъсто.

В друг съд, с чисти и подсушени бъркалки на миксер, започвате да разбивате белтъците на сняг.

Бавно прибавете белтъците към тестото и разбъркайте внимателно.

Изсипете в намазнена силиконова форма и печете около 25 мин на 170 градуса.

Оставете да изстине и през това време направете глазурата.

Разбийте жълтъците със захарта и ванилията до получаване на много гъста и лепкава смес.

Изсипете върху блата и печете още около 5-10 мин на 150 градуса.

Оставете да изстине напълно и след това нарежете на малки квадратчета.

рецепти, агнес хапки

 
 

48 години Range Rover

| от chronicle.bg |

Две минути са кратко, но достатъчно време за Land Rover да чества една автомобилна икона.

Land Rover показват еволюцията на своя луксозен SUV автомобил в рамките на четири поколения чрез анимация с продължителност 120 секунди.

Специално поръчаният клип е създаден, за да отбележи ключови дати в историята на автомобила, тъй като производството на оригиналния модел с две врати бива спряно преди 23 години през този месец (януари), а SVAutobiography Dynamic ще бъде пуснат в продажба из целия свят.

Историята на Range Rover започва с 26-те модела преди масовото производство, които са носели емблемата Velar в опит да скрият идентичността си – „velare“ означава „скривам“ на италиански – направена от букви от емблемата Land Rover, която обикновено стои отпред или отзад на автомобила. Следва  класическия модел Range Rover с две врати, като изображенията показват следващите поколения, завършвайки с най-мощната версия – SVAutobiography Dynamic с 550 к.с., конструирана от отдела Special Vehicle Operations (SVO) на Jaguar Land Rover.

Когато е пуснат за първи път на пазара през 1970 г., Range Rover е един от първите автомобили, осигуряващи постоянно задвижване на всички колела, докато при много други това все още е било избираемо. През 1971 г. оригиналният модел е наречен „образцов продукт на индустриалния дизайн“, когато става първия автомобил, изложен в световноизвестния музей Лувър в Париж, и оттогава е начело на иновациите в дизайна и инженерните решения.

Вариантът с четири врати е представен през 1981 г., последван бързо от първото приложение на автоматична трансмисия в Range Rover през 1982 г. През 1989 г. луксозният SUV е първият автомобил 4х4, оборудван с антиблокираща система на спирачките (ABS), а през 1992 г. става първият в света SUV с електронен контрол на сцеплението и автоматично електронно въздушно окачване.

Пионерните инженерни решения продължават през 2012 г., когато RangeRover става първия в света изцяло алуминиев SUV автомобил. Наскоро, през 2014 г., луксозният SUV стана първият автомобил, използващ усъвършенстваната полуавтоматична технология All-Terrain Progress Control (ATPC) на Land Rover, която в своята същност е офроуд автопилот за автономен контрол на скоростта по всякакъв терен.

Последният модел, включен в анимацията, SVAutobiography Dynamic, споделя двигателя си V8 с високооценения Range Rover Sport SVR и е специално калибриран да осигурява 680 Нм въртящ момент и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 5,4 секунди. Подобренията в интериора, включително кожената тапицерия с ромбоидна шарка и контрастни шевове, придават изключителен финес и привлекателност.

 От пускането му на пазара преди 48 години флагманът на LandRover е достигнал над 1 700 000 продажби в цял свят и си е спечелил репутацията на върхов луксозен автомобил за всякакъв терен.