И Lenovo се хвърля на BlackBerry

| от |

A man walks by a Blackberry sign at the Blackberry campus in Waterloo

Lenovo, китайският технологичен гигант, рискува, но постигна невероятен успех, когато преди осем години купи бизнеса за персонални компютри на IBM. Сега Lenovo планира още по-рисков ход: придобиването на BlackBerry, могъщият някога производител на смартфони, който е изпаднал в трудни времена.

Такава сделка ще внесе промени в пазара на мобилни телефони и ще вдъхне живот на закъсалата BlackBerry. Но историята помни подобни рискови начинания. Преди години  Hewlett-Packard плати $1.2 милиарда за Palm, който произвеждаше не лоши телефони, а след само година спря съществуването на компанията. Google също се опитва да навакса изоставането в производство на хардуер за своята Android и купи мобилното подразделение на Motorola за 12,5 милиарда долара, но все още изостава на тази плоскост.

Според публикация в Уол Стрийт Джърнъл, Lenovo е подписала споразумение за неразгласяване, което й позволява да провери финансовото състояние на BlackBerry. Това означава, че Lenovo разглежда BlackBerry като добър актив за своя бизнес със смартфони.

Бордът на BlackBerry вече е одобрил предварителната оферта за придобиване на стойност $ 4,700 милиарда долара от Fairfax Financial Holdings, канадски инвестиционен посредник и един от най-големите акционери на BlackBerry. Но има и други, обмислящи оферти, включително Cerberus Capital Management и основателите на BlackBerry, Mike Lazaridis и Douglas Fregin.

През август BlackBerry Ltd обяви, че търси опции за продажба. Причината бяха изключително ниските резултати за второто тримесечие. BlackBerry преговаря още със Cisco Systems Inc., Google Inc. и немската SAP AG. Преговорите са както за продажба на цялата на компания, така и на части от нея.

Всеки, който обмисля оферта за BlackBerry ще бъде разумно да се помисли за HP и необмисленото придобиване на Palm преди две години. Пренасочване на приоритетите и липсата на ентусиазъм от разработчиците доведоха до гибелта на едни от първите смартфони. HP се опита да промени предназначението на мобилната операционна система на Palm, WebOS, за ново поколение мобилни устройства, но година по-късно слабите продажби принудиха компанията да спре с нови разработки по Palm.

Придобиването на Motorola Mobility от Google миналата година е друг казус. Сделката показа, че орбитата около мобилната индустрия се нуждае от време и дълбоки джобове. За третото тримесечие на годината приходите на компанията спадат драстично до 1.18 милиарда долара при 1.78 милиарда долара за същия период година по-рано. Загубите на Motorola са 248 милиона долара. Преди година те бяха 192 милиона долара.

На хартия, най-малко, Lenovo е логичен дом за BlackBerry. И двете компании се фокусират върху бизнес клиентите и поддържат тесни връзки с корпоративните IT отдели. Lenovo продава лаптопи, сървъри и компютърни аксесоари, докато BlackBerry прави смартфони за офис работници. В корпоративния жаргон, компаниите биха работили в „синергия“.

В допълнение, Lenovo може да използва BlackBerry, за да влезе в Северна Америка и европейските пазари на смартфони, с използване на марка, която все още има някаква стойност. В момента Lenovo продава смартфони само в развиващия се свят.

„Това, което получавате с BlackBerry е репутация сред голям брой IT организации, най-вече в САЩ и развитите страни“, казва Chris Le Tocq, анализатор изследвания в Guernsey. „Марката има някаква стойност днес, макар и много по-малко, отколкото преди шест месеца.“

Който и да придобие закъсалата BlackBerry ще трябва да реши дали да продължи да поддържа своята операционна система и да държи на работа разработчици, които да правят приложения или да смени операционната система. Според специалисти, твърде вероятно е компанията да мигрира към операционната система на Google Android , която вече има огромен пазарен дял.

Възможна спънка за Lenovo би била американското правителство, което се страхува за сигурността си. Въпреки, че много държавни институции преминаха на iOS и Android,  BlackBerry продължава да е доставчик за американското и канадското правителства и една покупка от Lenovo може да се окаже намеса в държавните въпроси на двете страни от  Китай.

Въпреки трудностите, анализаторите се надяват на възраждане на BlackBerry с нов собственик. Но има и риск, че компанията  може да бъде раздробена на парчета и продадена на различни купувачи. На опашката за патентите на канадците биха се наредили Google и Microsoft, например.

Според The Wall Street Journal офертите за BlackBerry се очаква на 4 ноември.

 

 

 
 

Документален филм разкрива тайни за живота на Хийт Леджър

| от chronicle.bg |

Документален филм за Хийт Леджър ще разкрие неизвестни факти за личния му живот.

Актьорът почина през 2008 година на 28 години.

„I Am: Heath Ledger“ ще разказва за живота на звездата, като ще включва и интервюта на важни за него хора. Ще има нови детайли около кариерата на актьора и личния му живот. Все още не е обявено кои са ключовите лица, интервюирани във филма.

Хийт Леджър спечели сърцата на зрителите с „10 неща, които мразя в теб“, „Планината Броубек“, „Като рицарите“ и други. Превърна се в легенда с ролята си на Жокера в „Черният рицар“, което посмъртно му спечели награда на Академията.

хийт леджър

Филмът ще съдържа информация и за още един въпрос – причината за смъртта му. Официално става дума за инцидентна свръхдоза. Според някои обаче Хийт Леджър е станал жертва на мрачния си персонаж в „Черният рицар“.

Актьорът има дъщеря от актрисата Мишел Уилямс – Матилда. Момичето днес е на 11, но Уилямс много добре пази личния й живот.
„I Am: Heath Ledger“ ще се появи на екран по телевизионната мрежа Spike през май.

 
 

Emirates и Дженифър Анистън срещу забраната за лаптопи

| от chronicle.bg |

Американското правителство забрани преноса на лаптопи и друга електроника в ръчния багаж в самолет. Emirates отговарят на това с рекламен клип с Дженифър Анистън.

В рекламата, озаглавена „Let us Entertain You“ („Нека ви забавляваме“ – от англ. ез.), Дженифър Анистън пътува в икономична класа в Airbus A380. Със спота Emirates напомня за системата си за забавление, която включва над 2500 канала за филми, телевизия и музика. Тя е предостатъчна, за да не забележим липсата на лаптопи, заради забраната им.

Клипът всъщност е от реклама, която Анистън снима за авио компанията миналата година. Президентът на Emirates сър Тим Кларк уверява, че забраната ще се спази в срок. Освен Emirates забраната усещат и 8 други компании от Близкия Изток и северна Африка.

Клипът не разкрива нищо изненадващо, имайки предвид, че през 2016 компанията печели титлата „Най-добра авио компания на света“. Състемата им пък печели „Най-добрата система за забавление на пътници в света“.

Следва клипът:

 

 
 

Skeptics in the Pub, Изкуствен интелект: Презареждане

| от chronicle.bg |

Chronicle.bg започва партньорство с ентусиастите от Skeptics in the Pub. Всичко най-интересно преди и след събитията на Ratio.bg може да четете тук или на сайта им.

Още от създаването си първите компютри започват да поемат задачи, дотогава изискващи човешки интелект. Прогресът е бърз: през втората половина на XX век се появяват първите невронни мрежи, ботове за разговори, програми, играещи шах, експертни системи, и изглежда, че всеки момент ще бъде създаден изкуствен интелект, съизмерим по възможности с човешкия.

Постепенно става ясно, че всяка от тези технологии е ограничена. Компютрите продължават да правят това, което им кажем, а не това, което имаме предвид. Помага и променливото разбиране на хората за изкуствен интелект: обикновено така биват наричани задачите, с които компютрите все още не се справят. В края на 80-те години финансирането на изследвания намалява драстично, преди да избухне отново преди няколко години, вече включващо обработка на данни в големи размери и комерсиални приложения като автономни коли.

Това възраждане обещава да промени цивилизацията ни из основи. Какви са приложенията днес и какво ще се случи в бъдеще.

На предстоящото събитие от серията Skeptics in the Pub ще се проведе на 23 март (четвъртък) от 19:30 часа в Carrusel Club (ул. Г. С. Раковски №108) ще се обсъждат:

  • как се вдъхновяваме от биологичните мозъци за да строим изкуствен интелект;
  • дисекция на електронен мозък – какво се случва вътре в изкуствения интелект;
  • възможен ли е общ изкуствен интелект и ако да – дали ще ни вземе работата или убие първо.

За лекторите:

По темата за изкуствения интелект ще говорят Никола Тошев и Константин Василев. Двамата са участвали в изграждането на софтуерната компания WizCom, по-късно закупена от VMWare. Днес Константин се занимава с мобилни апликации и игри, а Никола съосновава Sciant и развива machine learning в компанията.

За Skeptics in the Pub:

Skeptics in the Pub е неформално събитие, създадено, за да среща хора, които се интересуват от наука и критично мислене. Форматът е прост – в началото лектор говори по предварително подготвена тема, а след това е време за въпроси и свободни разговори между всички присъстващи. Под името Skeptics in the Pub вече се организират събития в повече от 20 европейски държави, a България се присъединява към списъка през септември 2014. Досега са проведени над 15 събития с около 100 гости на всяко от тях. Skeptics in the Pub се организира всеки месец от екипа на Ratio – повече за предстоящите събития може да видите на сайта.

 
 

Причината жените да напускат мъжете

| от chronicle.bg, по БТА |

Първата причина, поради която жените напускат мъжете си, са политическите различия, незадоволителният секс идва едва на второ място, разкри проучване.

Изследването е проведено през 2016 година сред потребители на апликация за запознанства и е обхванало 6 842 души. Жените от Великобритания най-често зарязват любимия заради споровете, свързани с Брекзита, а американките – заради бъдещия тогава президент Тръмп.

Третата причина, поради която дамите показват червен картон на партньора, са финансовата му несъстоятелност. На четвърто и пето място идват съответно ревността и липсата на доверие в половинката.

Мъжете изтъкват от своя страна по-земни неща за напускане на избраницата. На първо място те поставят нейното затлъстяване. Едва по-нататък те посочват като причини ревността й, лошия секс и изневярата.