Фасада от слънчеви панели захранва с електричество офис сграда в Япония

| от |

Офис сградата на най-голямата японска строителна компания Taisei в град Йокохама е покрита със слънчеви панели, пише Ingenieur.de. Целта е в скоро време сградата да покрива сама 100 процента от енергийните си нужди. Това е и една от основните цели в стратегията за икономическо развитие на Япония, която предвижда до 2020 година обществените постройки да станат “нулево-енергийни”.
Слънчевите панели на офис сградата на Taisei не се намират на обичайното си място – на покрива, а на три от стените. В момента технологията е твърде скъпа и е недостъпна за масовия потребител. Инвестицията в нея все още надхвърля стойността на спестената енергия. “Това е нещо като изпробване на технологичната концепция”, казва президентът на Taisei Такаши Ямаучи.
Слънчевите панели на стените на постройката, които са от органични тънкослойни соларни клетки, се произвеждат от Mitsubishi Chemical. Te са по-малко ефективни при преобразуването на слънчева светлина в сравнение с класическите панели, а производството им е по-скъпо. За сметка това обаче са леки, тънки и гъвкави и могат да се монтират на места, където е невъзможно да се поставят конвенционални слънчеви панели. Mitsubishi Chemical се надява да започне масово производство на новите соларни модули през следващата година.
Офис сградата в Йокахома потребява само една четвърт от електричеството, необходимо на други сгради с подобни размери. Тя е оборудвана със сензори, контролиращи осветлението, както и със сензори, които засичат посоката на движение на въздуха и известяват служителите, кога е подходящо да отворят прозорците. Излишъкът от енергия се съхранява в батерии и се използва за осветлението през нощта и по време на дъждовни дни. Плановете на компанията са до края на първата година след въвеждане в експлоатация сградата да се превърне в “нулево-енергийна”. / Агенция Фокус

 
 

Страст и интрига в новия трейлър на „Петдесет нюанса по-тъмно“

| от chronicle.bg |

Нови кадри от едно от най-чаканите заглавия за 2017 г. разгорещяват страстите и обещават неочаквани обрати за Крисчън Грей и Анастейжа Стийл. След като Петдесет нюанса сиво счупи няколко рекорда, продължението от култовата поредица – Петдесет нюанса по-тъмно, ще влезе в киносалоните на Свети Валентин догодина.

В края на първия филм богатият и красив милиардер със специфичен сексуален вкус и срамежливата студентка Ана се разделиха. В новия трейлър към новото заглавие, обаче, Крисчън Грей е твърдо решен да спечели отново любовта на живота си. Въпреки че е объркан от чувствата, които изпитва, той целеустремено започва да преследва Анастейжа. Тя от своя страна поставя категорични условия – без правила и без тайни. Вече пораснала и не толкова наивна, тя все още изпитва чувства към него, но отказва да бъде наранена отново. И точно когато двамата намират път обратно един към друг, призраците от миналото на Крисчън възкръсват.

В Петдесет нюанса по-тъмно освен Джейми Дорнан и Дакота Джонсън, ще видим още носителките на Оскар Ким Бейсинджър и Марша Гей Хардън, както и Дженифър Ел, Люк Гримс, Рита Ора, Виктор Расук, Елоиз Мамфорд и Макс Мартини.

Петдесет нюанса по-тъмно е режисиран от Джеймс Фоли и продуциран отново от Майкъл де Лука, Дана Брунети и Маркус Висиди, заедно с Е.Л. Джеймс. Сценаристи са Майл Леопард и авторът на бестеселъра Е.Л. Джеймс.

FSD_TRL-C_Bulgaria_SUB_1080p25_H264.1

Петдесет нюанса по-тъмно идва в кината на Свети Валинтин 2017.

 
 

„Западен свят“ задмина Game of Thrones

| от chronicle.bg |

Последният епизод от първи сезон на сериала „Западен свят“ привлече 2.2 милиона зрители. Спрямо първия епизод, излъчен през октомври, зрителите на шоуто са се увеличили повече от два пъти.

Със средно по 12 милиона зрители на всички платформи, „Западен свят“ се превръща в най-гледания първи сезон на сериал по HBO.

Шоуто е определяно като търговски успех, като освен това се радва и на доброто отнишение на критиката. То се приема за първия наистина голям хит на HBO от януари 2014 година насам, когато започна „Истински детектив“.

Какво не знаете за актьорите от „Западен свят“.

 
 

Spotify отказа да купи SoundCloud за 535 млн. паунда

| от chronicle.bg, по nme.com |

Spotify излезе от преговори да придобие сайта за аудио записи SoundCloud.

Преговорите започнаха по-рано през годината, но след като SoundCloud обяви 70 милиона долара загуби за последните 2 години и двама от директорите на компанията отбелязаха, че „има материални несигурности около бизнеса“, Spotify реши да се откаже.

Друга причина, поради която компанията се е отказала от покупката, е че тя може да повлияе зле на предстоящото й появяване на стоковия пазар. Това се очаква да стане някъде през 2017 година.

SoundCloud е пуснат през 2007 година и от тогава е успял да привлече 175 милиона потребители месечно. Всяка минута на сайта се качват средно по 12 часа музика. Най-големият инвеститор в сайта е социалната мрежа Twitter.

 
 

Apple Music вече има повече от 20 млн. абонати

| от chronicle.bg |

Няма и две години от дебюта на музикалната стрийминг услуга Apple Music, а тя вече има повече от 20 милиона абонати. За сравнение, достигането на същия брой абонати отнема на Spotify седем години.

Информацията е потвърдена пред Music Business Worldwide. През април абонатите бяха 13 млн., през юни – 15 млн., а през септември – 17 млн.

Най-големият конкурент на Apple Music – Spotify, обяви, че към септември тази година платените абонати на услугата са 40 млн. От компанията очакват броят им да нарасне до 50 млн. в началото на 2017.

Източник: Apple Insider