Евробарометър: Опазването на околната среда е важно за европейците

| от |

Три години след последното подобно проучване на „Евробарометър“ е ясно, че въпреки икономическата криза европейците са все така загрижени за околната среда, съобщават от пресслужбата на Европейската комисия. Огромно мнозинство от 95% от 28 000 интервюирани граждани твърдят, че лично за тях опазването на околната среда е важно, а мнозина смятат, че може да се направи повече.

Европейският комисар по въпросите на околната среда Янез Поточник заяви: „Хубаво е, че дори в трудни времена има такава солидна и широка подкрепа за опазването на околната среда. Хората са особено загрижени за замърсяването на въздуха и водата, за химикалите и за отпадъците, и смятат, че всички ние трябва да правим повече усилия в тази област.

Голяма част от анкетираните споделят виждането, че ефективното използване на природните ресурси (79%) и опазването на околната среда (74%) могат да доведат до засилване на икономическия растеж. 80% смятат, че икономиката влияе на качеството им на живот, 75% мислят, че състоянието на околната среда има подобно влияние, а 77% от гражданите на ЕС вярват, че екологичните проблеми се отразяват пряко на ежедневието им. Най-голяма е загрижеността за замърсяването на въздуха (56%) и водата (50%), както и за генерирането на отпадъци и изчерпването на природните ресурси.

Все повече хора (59%) смятат, че социалните и екологичните фактори трябва да бъдат поне толкова важни, колкото икономическите критерии при измерването на напредъка на страната им. По отношение на разходите и инвестициите на публичните органи, 59% са на мнение, че съображенията, свързани с околната среда, трябва да са по-важни от цената на даден проект.

Още повече граждани, отколкото през 2011 г. (75%), заявяват, че са готови да купуват екологосъобразни продукти, дори ако струват малко повече. Огромно мнозинство (93%) смятат, че големите замърсители трябва да компенсират екологичните щети, които причиняват. Въвеждането на по-тежки глоби за нарушителите се счита за най-ефективния начин за справяне с екологичните проблеми.

85% от европейците мислят, че могат лично да допринесат за опазването на околната среда. Повечето от тях се насочват към екологосъобразни действия и поведение. Най-популярни сред тях са разделянето на отпадъци за рециклиране (72%), ограничаването на потреблението на енергия (52%) и ограничаването на потреблението на вода (37%). Въпреки че повече граждани чувстват, че са добре информирани за околната среда като цяло, 39% смятат, че липсва информация за въздействието върху здравето на химическите вещества, използвани в продукти за ежедневна употреба.

Значителна част от хората смятат, че може да се направи повече за опазване на околната среда. 77% намират, че големите компании не правят достатъчно, а 70% мислят същото за правителството на своята страна. 65% смятат, че самите граждани могат да направят повече. Основните приоритети, посочени за гражданите, желаещи да помогнат за опазване на околната среда, са сортирането на отпадъците за рециклиране (54%), намаляване на битовото потребление на енергия (39%) и използване на обществен транспорт (39%).

77% от гражданите на ЕС смятат, че европейското законодателство в областта на околната среда е необходимо за опазване на околната среда в тяхната страна, а 60% смятат, че решенията в областта на околната среда трябва да се вземат съвместно в рамките на ЕС. 79% мислят също, че ЕС трябва да може да проверява дали законите за околната среда се прилагат правилно в тяхната страна. 84% искат повече средства на ЕС да бъдат отделяни за подпомагане на екологосъобразни дейности. Освен това мнозинството граждани (56%) искат ЕС да полага още повече усилия за защита на околната среда.

 

С Агенция Фокус

 
 

Опитайте вкусове от четирите краища на света

| от chronicle.bg |

Празниците и добрата храна събират хора около масата. Именно затова в навечерието на коледните празници, ИКЕА предлага на посетителите си да опитат традиционни храни от Ирак, Непал, Сърбия и Ливан. На 10 декември Мулти Култи колектив гостува в магазина със специално кулинарно шоу.

Участници в събитието са четирима готвачи – емблематични представители на софийската гастрономична сцена, които ще представят кулинарното богатство на родните си страни.

Кулинарни умения ще демонстрира Фреди Бениамин от знаменития ресторант Ашурбанипал, който ще покаже магията на традиционната иракска кухня с топлото предястие самбусак – малки банички с вегетариански пълнеж, поднесени с ароматен черен чай.

Носителят на медал от прочутия конкурс „Скариада” в Лесковац – Майстор Даци от ресторант „Котилото“, ще демонстрира умения в приготвяне на традиционната сръбска скара, която ще допълни с любимата си разрядка урбанес.

Ливанецът с френско сладкарско образование Хани Таук от сладкарница Карамел.бг, ще демонстрира как се правят най-добрите в България хрупкави френски кроасани.

Главният шеф-готвач на ресторант Гуркха Гунджа Б. Чокхал ще ни пренесе в Непал с вкусна зеленчуковата хангама – парченца от ситно нарязани и запържени в дълбок тиган зеленчуци, овкусени с ароматни индийски подправки.

 
 

„Смъртоносен улов“ се завръща по Discovery Channel

| от chronicle.bg |

Популярната поредица на Discovery Channel – „Смъртоносен улов“ – се завръща с нови истории. Новият 15-и сезон на отличената с награда „Еми“ продукция е озаглавен „Дънджън Коув“, и можем да гледаме премиерата му на 13-и декември, вторник, от 20:00 ч.

Новите серии представят живота в Нюпорт, Орегон – едно от последните рибарски селища на ръба на опасното „Гробище на Пасифика“, разпростиращо се от Орегон до Британска Колумбия. Тук поколения ловци на раци и техните семейства рискуват всичко, за да изтръгнат прехраната си от морето. Хиляди плавателни съдове и животи са били изгубени в битка с морето, което го определя като мястото за най-смъртоносен комерсиален риболов в света. Орегонското крайбрежие гъмжи с морски обитатели, но и изненадва с лабиринт от плитчини и подводни течения.

Discovery Channel

„Смъртоносен улов: Дънджън Коув“ се качва на борда на корабите, които навигират сред бурните вълни и непредсказуеми условия в този участък на океана. Но какво означава това за онези, които остават на сушата? Поредицата показва живота на семействата, много от които живеят на това място от поколения. Всяка година има рибари, изгубени в коварните води, но семействата в Нюпорт понасят мъката, борейки се да запазят живо наследството на своя град.

Discovery Channel

Голяма част от героите, които ще видим в новия сезон, идват именно от семейства, в които поколения наред риболовът е служил за прехрана на фамилията и се е превърнал в традиция. Именно такава е историята на семейството на капитан Мики Редерфорд. Подобно на стотици рибари, Мики прави своите първи стъпки в занаята още като дете. Едва на 6 години той се сблъсква с рибарството, а на 21 вече управлява собствена лодка. 4 години след като напуска семейния бизнес поради несъгласия с баща си, Кени Рипка размисля и се връща обратно с ясната цел да докаже, че притежава необходимите качества, за да бъде част от семейния бизнес.

Ще успее ли новото поколение капитани да овладее морето въпреки проблемите, разяждащи флота му? Ще успеят ли героите на поредицата да съберат куража, който се изисква, за да станат легенди? Предстои да видим в новите епизоди.

 
 

Десет сериала, които свършиха прекалено рано

| от |

Американската телевизия е известна с това, че може да разбие сърцата на феновете само с един свой замах. Като прекрати любимото им шоу, като убие най-обичания им персонаж… Примерите са безброй в дългите години правене на качествени сериали.

Много от сериалите, които стартираха в сезон 2016-2017 така и не доживяха да видят новата година и… новия си сезон. Някои биват прекратени още преди да се докоснат до малкия екран, а други дори не изкарват цял сезон.

Независимо колко нагади има един сериал, колко подписки се направят и какво говорят феновете за културното му наследство, когато една телевизия реши да дръпне шалтера на някое шоу, то вече е обречено. Малко са примерите, като „Анатомията на Грей“, Family Guy и прочие, които могат да се похвалят, че са видели живот след телевизионната си смърт.

Разбира се, върлият телевизиоман познава и злощастни примери на сериали продължили по-дълго, отколкото е редно. И успели да отегчат нещастната си аудитория до смърт.

Истината е винаги някъде по средата и е редно да знаеш кога да спреш и да се откажеш. Прекалено рано обаче никога не е добра идея. Особено, ако имаш потенциал. Ние сме събрали за вас 10 телевизионни шоута, които приключиха пътя си от малкия екран към нечий хол прекалено рано. Поне според нас. В галерията горе.

 
 

Turkish Airlines спечели награда за своя рекламна кампания

| от CHR Aero |

Turkish Airlines бе наградена с Gold Epica награда за своята кампания “Batman v. Superman”.

В блокбъстъра “Batman v. Superman” авиокомпанията прави поява със свой Boeing 777.

Идеята на рекламата е, че Turkish Airlines изпълнява полет между двата измислени града във филма- Готъм Сити и Метрополис.

Освен участие в самия филм, авиокомпанията предостави различни възможности на своите пътници да се запознаят с него, както и да надникнат в света на супергероите.

Авиокомпанията беше наградена в категория „Product & Brand Integration”, като тази кампания доведе до над 30 милиона гледания на рекламата в YouTube, както и над 125 милиона „media impressions”.

Epica Awards е основана през 1987 като това е единствената награда, която се определя от журналисти свързани с маркетинг и комуникационни заглавия.