ЕС позволява използването на повече електронни устройства в самолетите

| от | |

Днес Европейската агенция за авиационна безопасност (ЕААБ) актуализира своите насоки относно използването на преносими електронни устройства на борда на самолети, включително смартфони, таблети и електронни четци. Тя потвърди, че тези устройства могат да останат включени в самолетен режим (т.е. без да предават) по време на пътуването (включително рулиране, излитане и кацане) без риск за безопасността. Комисарят по въпросите на транспорта и заместник-председател на Комисията Сийм Калас поиска от ЕААБ да ускори своя преглед за безопасността на използването на електронни устройства в режим на предаване на борда на самолети, като се очаква новите насоки да бъдат публикувани в началото на 2014 г.

British_Airways_G-CIVE

„Всички искаме да можем да използваме електронните си устройства за комуникация по време на полет, но сигурността е изключително важна. Поисках да бъде направен преглед, основан на ясен принцип: ако не е безопасно, не бива да се позволява, но ако е безопасно, тези устройства могат да се използват в рамките на правилата. Днес правим първата стъпка към безопасно разширяване на използването на електронни устройства в самолетите при рулиране, излитане и кацане. Следващата стъпка е да потърсим начин за осъществяване на връзка към мрежа по време на полет. Прегледът ще отнеме време и трябва да се основава на факти. Очакваме новите насоки на ЕС за използването на предавателни устройства на борда на самолети от страни от Съюза да бъдат публикувани през следващата година“.

Новите насоки

Актуализираните насоки за безопасност, публикувани днес, се отнасят до преносимите електронни устройства, използвани в режим, в който не е възможно предаване, по-известен като „самолетен режим“. Тези насоки позволяват за пръв път използването на преносими електронни устройства в самолетен режим във всички фази на полета.

Преди всички преносими електронни устройства трябваше да бъдат напълно изключени по време на рулиране, излитане и кацане.

Следващата стъпка — bluetooth, wi-fi, мобилни телефони

Комисарят по въпросите на транспорта Сийм Калас поиска от ЕААБ да ускори прегледа за безопасното използване на предавателни устройства на борда, като новите насоки ще бъдат публикувани през следващите месеци.

По принцип в момента авиокомпаниите не разрешават телефонна или безжична връзка от момента на затварянето на вратите на самолета до пристигането му и отварянето на вратите.

В момента свързването към мрежа е възможно само в специално оборудвани самолети, които могат да осъществят такава връзка. В тези случаи пътникът не се свързва с наземно базирана мрежа, а с бордова система, разполагаща със сертификат за безопасност. Засега има само няколко самолета с подобно оборудване, но се очаква броят им да нарасне през следващите години. За самолетите, които са оборудвани за предоставяне на тази услуга, Комисията наскоро взе решения в областта на телекомуникациите, за да се позволи използването на 3G и 4G с цел предоставяне на по-добри връзки за предавателни устройства.

Как всичко това ще се отрази на следващия ми полет?

Сега от авиокомпаниите зависи да актуализират оперативните си правила. Очаква се много от тях да го направят през следващите седмици. Във всеки случай пътниците винаги трябва да изпълняват инструкциите за безопасност на екипажа, така че можете да използвате електронните си устройства само ако екипажът ви позволи. Екипажът във всички случаи ще изисква да слушате внимателно инструкциите за безопасност, като могат да ви помолят да отстраните по-тежките устройства при излитане и кацане.

Кога мога да използвам моя смартфон, таблет, електронен четец или музикален плейър?

Самолетен режим — „включен“ Самолетен режим — „изключен“
На земята (рулиране) ДА, но слушайте внимателно инструкциите за безопасност и отстранете по-тежките устройства преди излитане НЕ
Излитане ДА НЕ
Движение с крейсерска скорост ДА ДА, но само в специално оборудвани самолети и когато екипажът позволява
Кацане ДА НЕ
 
 

Китай покорява света с блокбастър и Мат Деймън

| от chronicle.bg, по BBC |

Въпреки дългогодишната традиция на Китай в киното, към момента страната не е произвеждала истински голям блокбастър. Това обаче е напът да се промени. „Великата китайска стена” е един от най-скъпите филми, снимани някога в Китай.

Живата легенда на китайското кино Джан Имоу режисира пищната лента, в която участват филмови икони като…Мат Деймън. Американската звезда има водеща роля във филма.

Мат Деймън играе чуждестранен наемник, който идва в Китай, за да краде барут. С това, че и персонажът му е чужденец се избягва въпросът за „избелването” на филмите.

Бюджетът на филма е най-малко 100 милиона долара – колаборация между САЩ и Китай. Сред приоритетите на китайското правителство е да разпространи по света културата си. Ако успее да развие филмовата си индустрия, страната ще развие и своята „мека сила”и да популяризира културата си така, както американските филми успяха да пренесат духа на Америка по света. Мат Деймън посочва, че нито за момент не е приемал филма като пропаганден инструмент.

„”Мисля, че светът ни е много по-добро място, когато говорим един с друг и работим заедно, и правим изкуство заедно”, казва той.

Джан Имоу, който е запознат много добре с политическите ограничения пред изкуството в САЩ, казва, че Холивуд също има своите рестрикции.

„Това е система, основата върху продуценти и компании. Доколкото става дума за креативност, не мисля, че има 100% свобода за който и да е режисьор по света. Работата на режисьора е да даде най-доброто от себе си в ситуация на ограничения”, казва той.

мат деймън великата китайска стена

 

 

 
 

Photoshop битката за Тейлър Суифт

| от chronicle.bg |

Певицата Тейлър Суифт стана повод за ожесточено състезание на фотошоп майстори от целия свят.

Тя беше заснета наведена, с разперени ръце. Това беше достатъчно, за да започне поредицата от фотошоп изпълнения, които я пренасят на различни места в различен контекст – яхнала ракета със знамето на САЩ в ръце например.

Затова обичаме интернет!

Вижте в галерията най-добрите попадения.

 
 

И ний сме естети, и ний сме гледали на Ким Кардашиян дупарата!

| от в. "Сега" |

През последната седмица новостите в света на българската песенна култура бият като барабанен огън.

Социалните мрежи се възпалиха и кипнаха първо на почва Издислав и Фики Стораро, сега естетите и меломаниаците анализират Гери-Никол и новата й песен. Стръвта, на която кълват възмутените и вдъхновените, е рефренът: „яката дупара – кой ще я бара?“

Общо взето на Шопенхауер му е все тая, ама само Шопенхауер ли е естет на тоя свят? Едно магаре ли се казва Марко? И ний сме естети, и ний сме гледали на Ким Кардашиян дупарата!

***

Неслучайно на български основният офис на една компания се нарича седалище; и по-рядко – главен офис. У нас е по-важно да имаш дупара, нежели глава. Това е видимо и при други идиоми. На английски се казва – „трябва да имаш черва за еди-какво си“ (to have guts); на български за същото казваме – „трябва да имаш дупе“ (или евентуално топки). В дупарата сме куражлии!

***

Българо-македонският фолклор пази различни бивалици и небивалици с такава постройка: една работа се върши или с пари, или с дупара; пари нема – действайте.

***

В днешно време обаче има лидери едновременно с голяма и щедра дупара, но и приказно богати. От двете страни на един шпигел имаме две прекрасни корпулентни дупари. И не са стиснати – особено едната! Много обича да дава. На народа дава, но и на заслужили дупари дава – предимно обществени поръчки.

***

Благоразумието и прагматизмът ни учат: ако искаш мира, стой си на дупарата и кротувай! Но един неблагодарен дупарин пиян на мотика изрече непристойни и клеветнически думи за приключенията на Голямата дупара в Симитли.

***

Напънала се планината и родила мишка. Напънала се дупарата…

***

Дянков щеше да пляска дупарата на руската мечка. В действителност отиде и целуна пръстена, с извинение – влезе в управлението на голяма руска банка и икономически институт. На това му се вика дупара с две лица, казано на изящен език – това е стилът на Двуликия Анус.

***

И Христо Ботев е писал за Musculus gluteus maximus, но с ето такива възрожденски думи:

„Отзад кир Михалаки беше някак по-деликатен: вратът му – като талията на свинята, гърбът – като табашки кош, а под гърба – кръгла манастирска трапеза.“

Текстът е публикуван във в. „Сега“. 

 
 

Европейската асоциация на авиокомпаниите прекрати своята дейност

| от CHR Aero |

Европейската лобистка група Association of European Airlines (АЕА) ще прекрати работата си след като голяма част от авиокомпаниите членки се присъединиха към новия алианс Airlines for Europe (A4E).

AEA ще бъде втората асоциация, която ще прекрати своята дейност през 2016, следвайки съдбата на нискотарифната групa European Low Fares Airline Association (ELFAA).

Исторически погледнато до момента е имало четири главни асоциации, които да представляват авиокомпаниите в Европа- AEA, ELFAA като представител на нискотарифните превозвачи, International Air Carrier Association (IACA) като представител на leisure авикомпаниите и European Regions Airline Association, представител на регионалните авиопревозвачи.

Според сайтa на AEA, асоциацията представлява 22 европейски авиокомпании с общо 310 милиона пътници, но много от тези компании вече са напуснали групата и са предпочели да бъдат представлявани от A4E, чиито основатели и членове са пет от най-големите авиокомпании в Европа- International Airlines Group (IAG), Lufthansa, Air France-KLM, easyJet и Ryanair.

A4E бързо се разрастна от 11 до 22 авикомпании членки, което доведе до затварянето на други асоциации. Процентово A4E представлява 60% от европейските полети, 500 милиона пътници и оборот от $109 милиарда.

Според A4E успехът на тяхната асоциация се дължи на факта, че авикомпаниите, които се представляват от тях, са както нискотарифни, така и „full service”.

AEA приключва работа след 64 години. През 1952 година четири авиокомпании- Air France, KLM, Sabena И Swissair основават Air Research Bureau, а след присъединяването на SAS и British European Airways, European Airlines Research Bureau се преименува на AEA през 1973.

Благодарение на AEA компютърните резервационни системи Amadeus и Galileo бяха въведени в експлоатация, както и автоматичното принитиране на билети и бордови карти. През 1988 АЕА допринесе и за започването на кампанията “Single European Sky” и поясни нуждата от интергрирана система за контрол на въздушния трафик над Европа.