EatWell – българско приложение за здравословно хранене

| от |

Българи създадоха мобилно приложение за здравословно хранене

EatWell на практика пренася личния диетолог в смартфона на потребителя. Екипът на проекта стартира кампания в сайта за споделено финансиране Kickstarter.

Български екип създаде първото по рода си мобилно приложение за здравословно хранене, което изцяло замества личния диетолог. То се нарича EatWell, напълно безплатно е и включва иновативен алгоритъм за определяне на здравословния режим на всеки потребител. Приложението е създадено от Павел Чолаков, Евелина Атанасова и Иван Манолов. Те вече са разработили алгоритъма зад него, както и прототип на мобилното приложение за операционната система Android. На 13 октомври младежите са стартирали и кампания на проекта в сайта за споделено финансиране Kickstarter. Чрез него те се надяват да наберат необходимата им сума от 20 000 евро, за да завършат приложението и да го пуснат на пазара. Подкрепата е необходима на екипа, тъй като EatWell ще се предлага напълно безплатно за потребителите.

„Като общество ние сме успели да разрешим толкова много проблеми, но все още един от най-важните остава нерешен – начина по който се храним. Във все по-забързаното ежедневие ние имаме все по-малко време да се храним правилно, а всеобщото мнение е, че здравословното хранене отнема време и е безвкусно. Желанието ни е с EatWell да променим това. Целта ни е да подобрим здравето на хората, позволявайки им да се хранят здравословно с минимални усилия и на минимална цена. Със създаденото от нас приложение на практика ще пренесем личния диетолог в смартфона, позволявайки на потребителите да се възползват от него навсякъде и по всяко време“ – обяснява Павел Чолаков, който е идейният двигател зад проекта.

Идеята за подобно приложение идва на Павел, докато се опитва да комбинира работа, следване и спорт в динамичното си ежедневие. „Непрекъснато установявах, че нямам време да се храня добре и в съответствие с постоянно променящите ми се хранителни навици. Оказа се, че да взема решение какво да ям според нуждите и желанията си, е също толкова времеемко, колкото и самото приготвяне на храната. Помислих си, че би било по-добре, ако просто знаех, какво е най-добре да ям във всеки един момент. Разбира се личният диетолог може да реши този проблем, но тази опция е скъпа“ – разказва Павел Чолаков. След като установява, че няма и софтуерни приложения, които да извършват тази задача, той решава да създаде такова.

EatWell е базирано на алгоритъм, който използва въведената от потребителите информация за техните навици и начин на живот, за да им предложи индивидуален хранителен режим, включващ както конкретни храни, така и информация за най-лесния начин да бъдат приготвени. В бъдеще екипът планира да добави и функция за тяхното поръчване онлайн. Приложението се инсталира и конфигурира лесно и бързо, след което автоматизира целия процес, без да ангажира постоянно потребителя. Спестяването на време си остава ключов елемент при създаването на апликацията. Освен това тя включва разнообразна информация за хранителните качества на различните ястия, календар за проследяване на прогреса на потребителите, система за възнаграждаването им при постигането на определени цели, както и възможност да ги споделят с приятели.

 

Повече информация за EatWell е достъпна на сайта на проекта:

http://www.eatwellapp.com/

 

Както и на страницата на кампанията в Kickstarter:

https://www.kickstarter.com/projects/1313992172/eatwell-app-eating-healthy-made-easy

 
 

Най-добрите корици на албуми на Марая Кери

| от chronicle.bg |

Днес една от емблематичните певици на нашето време, Марая Кери, навършва 47 години – достойна възраст, зад която стоят много неща.

След дебюта си през 1990г Марая Кери става първата певица, която оглавява американската класация Billboard Hot 100 със своите сингли пет поредни пъти.

След брака си с президента на Колумбия Рекърдс Томи Мотола през 1993.  тя утвърждава позициите си на най-успешната певица на компанията. Според списание Billboard  тя е най-успешният изпълнител на десетилетието в САЩ.

След развода си с Томи Мотола тя решава сама да поеме контрол върху имиджа и музиката си, включвайки елементи на хип хоп в песните си. Популярността ѝ спада, а по-късно напуска Колумбия Рекърдс.

Марая изживява тежко тези събития емоционално и физически. Друг удар за певицата е неуспехът на филма и новия ѝ албум, носещи името Glitter. През 2002г. тя подписва договор с Айлънд Рекърдс и през 2005г. отново си възвръща челните места в поп музиката.

През 2000г. на церемонията по връчването на Световните музикални награди Марая Кери е обявена за певицата с най-много музикални продажби за хилядолетието. Тя има най-много сингли, оглавили първите места на класациите – 18. Тя е носител на 5 награди Грами, освен това е единственият изпълнител с шестнадесет статуетки от Световните музикални награди.

Марая Кери притежава петоктавен диапазон.

И независимо от приказките, които се говорят по адрес на визията и личния й живот, тя е събитие в историята на музиката.

И ви черпим с 10 нейни корици, в които си заслужава да изплакнете понеделнишките си очи.

 
 

TUBORG разкрива нова визуална идентичност на глобално ниво

| от chronicle.bg |

Датският бранд Tuborg разкри нова глобална маркетинг кампания под мотото „Open for more”.

Кампанията предлага на младите потребители редица нови елементи, създадени да вдъхновят различни културни общности на различни пазари – в Източна Европа, Русия и Азия. Двете основни теми в кампания 2017 ще бъдат „музика“ и „традиции – от 1880 досега“.

Tuborg_5

Нова комуникация на всички нива (електронна, дигитална, външна, в търговските обекти) следва освежаването на марката, което започна с промяна във визията на всички видове опаковки на Tuborg (малка и голяма стъклена бутилка, кен, PET).

Тази промяна е първата от 2012 година насам и представлява изцяло нова иконография на бранда с нова цветна схема на логото, включваща сини елементи, които да отличат Tuborg пред повечето „зелени“ брандове. Дело е на дизайнера Turner Duckworth, който е запазил и обновил и някои съществуващи елементи – в един по-динамичен и младежки дух.

Вече е активен и новият сайт на марката. 

 
 

„Бордеят на колела“ в Дания се оказа успешен

| от chronicle.bg, по БТА |

Датският „бордей на колела“ се оказал успешен според нейния инициатор, предприемачът Майкъл Лодберг Олсен, предаде Би Би Си.

Той се състои в това да бъдат използвани стари линейки и те да бъдат предоставени на датските жрици на любовта, за да практикуват най-стария занаят в безопасни условия. Специалните автомобили вече били използвани 45 пъти и местните секс труженички били все по-склонни да прибягват до услугите им. Затова и този вид „бордей“ се смята за успешен.

Линейките са оборудвани с безплатни салфетки, презервативи и лубриканти, като са снабдени и с отопление. Висяща на стената табелка предупреждава, че и при най-малки признаци на насилие ще бъде изпратен сигнал до полицията.

Олсен оправдал преобзавеждането на линейките и превръщането им в „секс-возила“ с проявите на насилие, на които са подложени датските проститутки. Когато те работят по магистралите и на открити места случаите на нападение са 45 на сто, а в публичните домове – само 3 на сто. В „бордеите на колела“ не било регистрирано нито едно оплакване за насилие над жените. Ползването на линейките е безплатно. По датските закони проституцията в страната е разрешена на определените за това места, но проститутките нямат право да наемат стаи, за да практикуват занаята. Именно тук идвали на помощ старите линейки.

 
 

Opel OnStar с над 21 000 спешни обаждания

| от chronicle.bg |

Автомобилите на Opel със система OnStar на борда се движат по пътищата вече от около 18 месеца.

В момента всеки втори нов Opel в Европа е оборудван с тази новост. Системата за персонална комуникация и мобилни услуги предлага функции като автоматично повикване при катастрофа, автомобилна диагностика, помощ при откраднат автомобил и Wi-Fi точка за достъп, осигуряваща великолепна свързаност. През последните 18 месеца Opel OnStar вече регистрира над девет милиона осъществени контакти и взаимодействия, около половината от които чрез смартфони или с приложението myOpel.
Сега абонатите на системата Opel OnStar могат да очакват и допълнителни услуги като хотелски резервации1 или търсене на свободни места за паркиране2 с помощта на служител на OnStar.

Към края на годината, Opel планира да предлага услугите на системата OnStar в 33 държави в Европа и на 23 езика. Двама потребители на системата, които са изпитали предимствата на ангела-хранител OnStar и могат да споделят своите впечатления от първа ръка са Пола и Джон от Англия.

opel
Нещо, което започва като най-нормално пътуване за Пола и Джон изведнъж се превръща в кошмар. На връщане от екскурзия до Корнуол, Пола разбира, че всички главни пътища са затворени и тя не успява да открие алтернативен маршрут. В същото време Пола и Джон трябва да се върнат вкъщи бързо, тъй като Джон трябва да вземе лекарството си. Когато Джон получава епилептична криза, Пола натиска бутона за спешно повикване и служителят на OnStar Кевин Борбидж веднага уведомява службите за спешна помощ. “Никога не съм получавала толкова добро обслужване от някого на другия край на телефонната линия. Личното им отношение беше блестящо, просто фантастично,” споделя Пола.
От лятото на 2015 година, централата на Opel OnStar е получила над 21 000 спешни обаждания като направеното от Пола.
Но реакцията при спешни случаи е само една от многобройните новаторски функции, които правят шофирането по-безопасно и комфортно. Сега служителите на OnStar вече могат да помогнат и с намирането и резервацията на хотел или с откриването на най-подходящото място за паркиране на автомобила. И двете услуги, които бяха стартирани с премиерата на новия Opel Insignia, ще се предлагат и за всички останали модели на марката – от ADAM дo Zafira и ще разширят богатата гама от услуги на системата за персонална комуникация и мобилни услуги с високоскоростна точка за Wi-Fi достъп до интернет с 4G/LTE връзка3.

В допълнение към това OnStar ще предложи и още една нова услуга за ограничаване на стреса, свързан често с търсенето на подходящо място за паркиране.

Потребителите на OnStar имат възможност да се свържат със служител на системата, който да ги насочи към най-подходящото за тях място за паркиране, като точното му разположение ще бъде изпратено директно в навигационната система. Tази услуга се извършва чрез Parkopedia – един от основните доставчици на услуги за паркиране.