еasyJet ще лети със самолети без хартия на борда

| от | |

- Инсталация на таблети в пилотските кабини на всички самолети през този месец

- Въвеждане на електронни документи в пилотската кабина и пътническия салон, които заменят печатните

еasyJet обяви, че ще завърши монтажа и ще започне употребата на таблети Panasonic във всички кабини на самолетите си до края на този месец. Досега компанията използваше лаптопи и печатни навигационни карти. Тази новост означава, че авиокомпанията на практика вече лети без хартия на борда на самолетите. Тези таблети ще превърнат еasyJet в една от първите авиокомпании, използващи този тип устройства във всички фази на полета и на земята.

easyJet

Авиокомпанията ще използва и нова технология за „електронна хартия“, създадена от Sony, което показва, че еasyJet ще премахне изцяло всички печатни форми от кабината. Тази цифрова хартия е с олекотен дизайн, така че потребителят чувства, че пише на истинска хартия. Попълваните формуляри могат да се запишат бързо в централна база данни, осигурявайки бърз и лесен достъп на оперативния екип до информацията във всички самолети.

Всеки самолет превозва около 25 кг. хартия под формата на чеклистове, подробни ръководства и др. Чрез премахването й, авиокомпанията може да подобри ефективността си, да намалява разходите за гориво и последващото му производство и дистрибуция до 24 бази на еasyJet. Всеки самолет превозва около 25 кг. хартия, което в течение на една година ще спести около половин милион долара само за горива. Ще се намали също разхода за отпечатване и разпространение на документите на  хартиен носител.

Капитан Брайън Тайръл, ръководител на полетните операции в easyJet каза:

еasyJet ще завърши този месец монтирането на таблети на всички самолети.  Премахвайки хартията от борда, достъпът до информация ще стане изцяло електронен. Това е важна стъпка за намаляване на теглото, но също означава, че може да подобрим скоростта и ефективността на нашите комуникации чрез дистанционно записване на информация и снабдяване на екипажа  с актуална информация“.

Таблетът на Panasonic е проектиран да работи във всяка среда; той предлага ненадмината надеждност и изисква минимална поддръжка, което го прави идеално решение за пилотите на еasyJet. Ръсел Лейн, мениджър продажби в Panasonic заявява:

„Таблетът FZ-G1 от серията Toughbook е е първото напълно здраво устройство, което използва последната IPS Panel технология, осигурява нови нива на качество на гледане при ярка слънчева светлина. Предлагайки допълнителни широки ъгли на видимост, подсилен стъклен дисплей, висок контраст и висока яркост, в съчетание с антиотражателно покритие, 10.1 инчовият екран с висока резолюция е изграден, за да работи при всякакви светлинни условия. Toughpad е построен, за да бъде изключително устойчив на прах и вода“.

Другата иновация – цифровата хартия на Sony, представлява най-тънкото и леко в света решение за електронна хартия. Устройството има 13,3-инчов екран, еквивалентно на A4 и е толкова лесно да се чете и пише, както на истинска хартия. Технологията се използва в момента предимно от студенти и преподаватели в Япония. Има живот на батерията до три седмици. Крис Клифтън, главен технологичен директор на поделението за полупроводникови и електронни решения за Sony за Европа, коментира:

„Иновативната дигитална хартия на Sony е истински заместител на огромните количества хартия, използвана в много професионални среди. Тя е много лесна за използване и е оптимизирана за четене и анотиране. Дигиталната хартия предлага лесни и интуитивни функции. Дава гъвкавост и преносимост на специалистите, съчетани със способността за безжичен достъп до материала, от който се нуждаят. Това партньорство с еasyJet е още един пример за това как дигиталната хартия на Sony може да донесе значителна полза за една организация, стремяща се да увеличи производителността си“.

Авиокомпанията винаги проучва всички аспекти на своята дейност, за да се гарантира, че работи по най-ефективния начин. Миналата година еasyJet въведе пакет от мерки, които подобряват горивната ефективност и намаляват въглеродните емисии.

 

Пилотите на компанията демонстрират това, чрез прилагане на мерки, като рулиране с един запуснат двигател, продължителен подход на снижение за кацане, минимизиране употребата на спомагателната силова установка (АПУ) на земята. Инженерите на компанията също имат принос към този процес чрез въвеждане на по-леки пътнически седалки, по-леки колички в салона на самолета и редовно почистване на компресора на двигателя.  Аеродинамични подобрения са постигнати чрез инсталиране на шарклети на крилата, удължени уинглети, които превръщат крилото в по-ефективно.

Годишната сметка за гориво на еasyJet е около 1.2 милиарда английски лири. Поради опростения и ефикасен начин на дейност, въглеродният отпечатък на  пътник на easyJet е 22% по-малък от този пътник на традиционна авиокомпания, ако летят с един тип самолет по един и същ маршрут. еasyJet има 2500 пилота, работещи на 220 Airbus самолета в цялата мрежа от повече от 680 маршрута.

 
 

Skeptics in the Pub, Изкуствен интелект: Презареждане

| от chronicle.bg |

Chronicle.bg започва партньорство с ентусиастите от Skeptics in the Pub. Всичко най-интересно преди и след събитията на Ratio.bg може да четете тук или на сайта им.

Още от създаването си първите компютри започват да поемат задачи, дотогава изискващи човешки интелект. Прогресът е бърз: през втората половина на XX век се появяват първите невронни мрежи, ботове за разговори, програми, играещи шах, експертни системи, и изглежда, че всеки момент ще бъде създаден изкуствен интелект, съизмерим по възможности с човешкия.

Постепенно става ясно, че всяка от тези технологии е ограничена. Компютрите продължават да правят това, което им кажем, а не това, което имаме предвид. Помага и променливото разбиране на хората за изкуствен интелект: обикновено така биват наричани задачите, с които компютрите все още не се справят. В края на 80-те години финансирането на изследвания намалява драстично, преди да избухне отново преди няколко години, вече включващо обработка на данни в големи размери и комерсиални приложения като автономни коли.

Това възраждане обещава да промени цивилизацията ни из основи. Какви са приложенията днес и какво ще се случи в бъдеще.

На предстоящото събитие от серията Skeptics in the Pub ще се проведе на 23 март (четвъртък) от 19:30 часа в Carrusel Club (ул. Г. С. Раковски №108) ще се обсъждат:

  • как се вдъхновяваме от биологичните мозъци за да строим изкуствен интелект;
  • дисекция на електронен мозък – какво се случва вътре в изкуствения интелект;
  • възможен ли е общ изкуствен интелект и ако да – дали ще ни вземе работата или убие първо.

За лекторите:
По темата за изкуствения интелект ще говорят Никола Тошев и Константин Василев. Двамата са участвали в изграждането на софтуерната компания WizCom, по-късно закупена от VMWare. Днес Константин се занимава с мобилни апликации и игри, а Никола съосновава Sciant и развива machine learning в компанията.

За Skeptics in the Pub:
Skeptics in the Pub е неформално събитие, създадено, за да среща хора, които се интересуват от наука и критично мислене. Форматът е прост – в началото лектор говори по предварително подготвена тема, а след това е време за въпроси и свободни разговори между всички присъстващи. Под името Skeptics in the Pub вече се организират събития в повече от 20 европейски държави, a България се присъединява към списъка през септември 2014. Досега са проведени над 15 събития с около 100 гости на всяко от тях. Skeptics in the Pub се организира всеки месец от екипа на Ratio – повече за предстоящите събития може да видите на сайта.

 
 

Bentley има различно виждане за електрическите коли

| от chronicle.bg |

Bentley официално представи амбициозните си планове за атака на луксозния електрически сегмент по време на автосалона в Женева.

Легендарната мрежеста предна решетка включва триизмерна геометрия и специален опушен завършек, които идентифицират EXP 12 Speed 6e като изцяло електрически автомобил. Нещо повече –докато роудстърът се движи, логото „6e“свети в бяло. Сред другите дизайнерски акценти е замяната на страничните огледала с камери. В интериора ще откриете централна конзола от заоблено стъкло, под което се намира OLED екран с висока резолюция. С негова помощ шофьорът управлява навигацията, инфоразвлекателната система и климатика. Дори пътникът си има собствен контролен панел, с помощта на който може да сърфира в интернет.

За разлика от тези подробности, Bentley не споделя нищо за задвижващата система.

Единственото, което разбрахме е, че ако индуктивното зареждане е напреднало достатъчно до момента на серийното производство, то EXP 12 Speed 6e ще го използва.

 
 

Звезди, които намалиха своите гърди

| от chronicle.bg |

Повечето звезди, които са известни със своите гърди, са известни с това, че те са големи. Много от тях ходят с импланти, но дамите в галерията ни са направили точно обратното.

Те или са махнали имплантите си, или са намалили естествено огромните си гърди. Това съвсем не означава, че гърдите им вече са малки. Напротив.

Може да звучи озадачаващо, но прекалено големите гърди създават проблеми. Болки в кръста, затруднения при тренировки, тичане, фитнес, постоянните погледи са само част от причините.

Някои от звездите в галерията ни може да ви изненадат.

 
 

Пускат Айфон в нов цвят с чудесна кауза

| от chronicle.bg |

Вече може, да си купим Айфон в червено. Той е факт и има много добра причина за това. Епъл и преди е пускал червени устройства със същата цел.

Средствата от червения айфон ще отидат за благотворителност. Конкретно, парите ще помогнат в борбата срещу болестта СПИН. Новината беше съобщена заедно с представянето на нов, по-малък Айпад Про. Таблетът е по-мощен, притежава по-ярък дисплей, както и нова по-ниска цена. Той има и нови апове, най-важният от които изглежда е „Apple Clips“. Той позволява комбинирането на снимки и видеа в клипче за споделяне.

Ще можем да поръчаме червеният Айфон от 24 март натам. Той ще се продава в нормален и голям размер.

„Откакто започнахме колаборацията си с (RED) (червено – от англ. ез.) преди 10 години, клиентите ни са допринесли значително в борбата срещу СПИН“, казва Тим Кук. „Настоящият телефон с разкошен червен цвят е най-големият ни (RED) продукт досега.“

Изпълнителният директор на (RED) Дебора Дугън споделя: „Емъл е най-големият корпоративен дарител на Global Fund със 130 милиона долара.“