еasyJet ще лети със самолети без хартия на борда

| от | |

- Инсталация на таблети в пилотските кабини на всички самолети през този месец

- Въвеждане на електронни документи в пилотската кабина и пътническия салон, които заменят печатните

еasyJet обяви, че ще завърши монтажа и ще започне употребата на таблети Panasonic във всички кабини на самолетите си до края на този месец. Досега компанията използваше лаптопи и печатни навигационни карти. Тази новост означава, че авиокомпанията на практика вече лети без хартия на борда на самолетите. Тези таблети ще превърнат еasyJet в една от първите авиокомпании, използващи този тип устройства във всички фази на полета и на земята.

easyJet

Авиокомпанията ще използва и нова технология за „електронна хартия“, създадена от Sony, което показва, че еasyJet ще премахне изцяло всички печатни форми от кабината. Тази цифрова хартия е с олекотен дизайн, така че потребителят чувства, че пише на истинска хартия. Попълваните формуляри могат да се запишат бързо в централна база данни, осигурявайки бърз и лесен достъп на оперативния екип до информацията във всички самолети.

Всеки самолет превозва около 25 кг. хартия под формата на чеклистове, подробни ръководства и др. Чрез премахването й, авиокомпанията може да подобри ефективността си, да намалява разходите за гориво и последващото му производство и дистрибуция до 24 бази на еasyJet. Всеки самолет превозва около 25 кг. хартия, което в течение на една година ще спести около половин милион долара само за горива. Ще се намали също разхода за отпечатване и разпространение на документите на  хартиен носител.

Капитан Брайън Тайръл, ръководител на полетните операции в easyJet каза:

еasyJet ще завърши този месец монтирането на таблети на всички самолети.  Премахвайки хартията от борда, достъпът до информация ще стане изцяло електронен. Това е важна стъпка за намаляване на теглото, но също означава, че може да подобрим скоростта и ефективността на нашите комуникации чрез дистанционно записване на информация и снабдяване на екипажа  с актуална информация“.

Таблетът на Panasonic е проектиран да работи във всяка среда; той предлага ненадмината надеждност и изисква минимална поддръжка, което го прави идеално решение за пилотите на еasyJet. Ръсел Лейн, мениджър продажби в Panasonic заявява:

„Таблетът FZ-G1 от серията Toughbook е е първото напълно здраво устройство, което използва последната IPS Panel технология, осигурява нови нива на качество на гледане при ярка слънчева светлина. Предлагайки допълнителни широки ъгли на видимост, подсилен стъклен дисплей, висок контраст и висока яркост, в съчетание с антиотражателно покритие, 10.1 инчовият екран с висока резолюция е изграден, за да работи при всякакви светлинни условия. Toughpad е построен, за да бъде изключително устойчив на прах и вода“.

Другата иновация – цифровата хартия на Sony, представлява най-тънкото и леко в света решение за електронна хартия. Устройството има 13,3-инчов екран, еквивалентно на A4 и е толкова лесно да се чете и пише, както на истинска хартия. Технологията се използва в момента предимно от студенти и преподаватели в Япония. Има живот на батерията до три седмици. Крис Клифтън, главен технологичен директор на поделението за полупроводникови и електронни решения за Sony за Европа, коментира:

„Иновативната дигитална хартия на Sony е истински заместител на огромните количества хартия, използвана в много професионални среди. Тя е много лесна за използване и е оптимизирана за четене и анотиране. Дигиталната хартия предлага лесни и интуитивни функции. Дава гъвкавост и преносимост на специалистите, съчетани със способността за безжичен достъп до материала, от който се нуждаят. Това партньорство с еasyJet е още един пример за това как дигиталната хартия на Sony може да донесе значителна полза за една организация, стремяща се да увеличи производителността си“.

Авиокомпанията винаги проучва всички аспекти на своята дейност, за да се гарантира, че работи по най-ефективния начин. Миналата година еasyJet въведе пакет от мерки, които подобряват горивната ефективност и намаляват въглеродните емисии.

 

Пилотите на компанията демонстрират това, чрез прилагане на мерки, като рулиране с един запуснат двигател, продължителен подход на снижение за кацане, минимизиране употребата на спомагателната силова установка (АПУ) на земята. Инженерите на компанията също имат принос към този процес чрез въвеждане на по-леки пътнически седалки, по-леки колички в салона на самолета и редовно почистване на компресора на двигателя.  Аеродинамични подобрения са постигнати чрез инсталиране на шарклети на крилата, удължени уинглети, които превръщат крилото в по-ефективно.

Годишната сметка за гориво на еasyJet е около 1.2 милиарда английски лири. Поради опростения и ефикасен начин на дейност, въглеродният отпечатък на  пътник на easyJet е 22% по-малък от този пътник на традиционна авиокомпания, ако летят с един тип самолет по един и същ маршрут. еasyJet има 2500 пилота, работещи на 220 Airbus самолета в цялата мрежа от повече от 680 маршрута.

 
 

Сладкодумният разказвач, който ви къса нервите

| от Констанс Бонасьо |

И вие сте го виждали. Нещо повече – срещате го всеки ден, и още по-лошо – чувате го.

Той няма конкретен образ, претворява се и се видоизменя, сякаш крие магьосническа пръчка в джоба си. В битката за вашия слух и съзнание, той е готов на всичко – да прави циганско колело; да търси на мобилното си приложение сграда, която се вижда, само и само да ви разкаже защо отива до нея; да жонглира с портокали от промоционалната витрина, за да ви разкаже, че цитрус пресата му се е прецакала.

Въобще – където ви свари, там ще ви облъчва с тегавите си безкрайни разкази.

Вече не ни преследват само досадни бабички, за да ни омагьосват с ишиаса си, с темерутщината на зетя си и следването на внучката в Америка. Те разказват надълго и нашироко своето житие-битие, защото сте имали неблагоразумието да ги подкрепите на слизане от трамвая. В отплата на това, че сте прихванали костеливата им ръчица, можете да изслушате какви ли не истории – колко лъжат на Женския пазар; как вече и медът не е истински; как „Топлофикация” казала, че ще ги компенсира, но не ги компенсирала; колко вярвали на Радан Кънев; как такава зима не е имало от 30 години насам…

Сладкодумният разказвач има много лица, а и обхватът на темите му постоянно се разширява.

Той може да е чичката в метрото, който обяснява как е оставил колата на паркинга, за да не се навира в задръстванията. Следват биографични данни на автомобила – година на производство, година на покупка, марка, кубатура на двигателя, цвят, тапицерия…И всичко това, само защото си му казал на коя спирка да слезе.

Друга разновидност на сладкодумния разказвач е съседката – грижовна къщовница и домакиня.

Тя ще ви изпили нервите докрай. Само заради непридвидливостта ви да носите снопче розмарин в ръка, се започва, та не се свършва. И тя готвела – пък как нарязала лука, пък как задушила гъбите, пък изпекла спанак с ориз. И докато готвела, пуснала една пералня и прахосмукачка, извела кучето, изгладила, изплела пуловер с еленче. И всичко това, само защото й казахте, че в магазина има пресни подправки.

За сладкодумния разказвач от социалните мрежи хич няма да отваряме и дума. Той е описван подробно и многократно.
В заключение можем да кажем, че сладкодумният разказвач, не е никакъв разказвач, още по-малко сладкодумен. Той си е една жива досада…

И нашият съвет на патил и препатил човек, магнит за сладкодумния разказвач, е веднага, щом го разпознаете, да побегнете. Друго спасение няма.

 
 

Новата песен на Лана дел Рей е това, от което имаме нужда днес

| от chronicle.bg |

Минаха цели две години, откакто Лана дел Рей представи последния си албум Honeymoon. Сега обаче певицата се завръща със съвсем нова музика.

От няколко дни по улиците на Лос Анджелис могат да се видят промоционални пана с нейния образ, напомнящи на филмови постери, върху които стои заглавието на новата й песен – „Love“.

Днес парчето вече беше официално представено – меланхолична любовна песен с винтидж звучене и красивите емблематични вокали на Лана.

„Love“ може да се слуша както през YouTube, така и през Apple Music. До момента няма информация за евентуален нов албум, но Rolling Stone съобщава, че парчето ще се сдобие с клип под режисурата на Ричард Лий.

Дотогава – можете да се насладите на любовно послание на Лана дел Рей.

 
 

Киану Рийвс може да се снима в „Матрицата 4″

| от chronicle.bg |

В края на трилогията Нео умира, за да приключи войната и да установи мир между хората и машините. Въпреки това братя (сестри) Уашовски си оставиха вратичка, че Нео може да се завърне – моментът, в който Сати пита: „Ще се видим ли отново“, а Оракулът отговаря: „Подозирам, че да. Някой ден.“.

В „Джон Уик 2″, където Киану отново си партнира с Лорънс Фишбърн, получаваме нещо като реюниън на „Матрицата“. Разбира се, ще бъде много по-вълнуващо, ако Warner Bros. накарат създателите на франчайза да го подновят. А това няма да е невероятно при положение, че той направи 1,6 милиарда долара в световния боксофис.

Дали Киану Рийвс ще се съгласи да се снима в евентуален четвърти филм? Да! При няколко условия. Той заяви, че „Уашовски също трябва да имат участие във филма. Те трябва да го напишат и режисират. След това ще видим, но да – ще бъде странно, но защо не. Хората умират, историите не, хората в историите не“.

 
 

Страхотен актьорски състав в първия трейлър на „Song to Song”

| от chronicle.bg |

„Song to Song“ е новият проект на Терънс Малик, който е събрал в едно Райън Гослинг, Натали Портман, Майкъл Фасбендър и Руни Мара. Честно казано, дори във филма да се разказваше за война между лоши извънземни и генно модифицирани питекантропи, пак бихме го гледали, при този актьорски състав.

„Song to Song“ е съвременна любовна история, която се развива на фона на музикалната сцена в Остин, Тексас. Две отдалечени двойки – сценаристите Фей (Руни Мара) и BV (Райън Гослинг) и музикалния магнат Куук (Майкъл Фасбендър) и сервитьорката, която омайва (Натали Портман) – преследват успеха, по време на рокендрол, прелъстяване и предателство.

Преди да видите трейлъра, ще ви зарадваме с още нещо: оператор на филма (както ще забележите в трейлъра, ако познавате творчеството му), е не друг, а Еманюел Любецки („Завръщането“, „Бърдмен“, „Гравитация“, „Дървото на живота“, „Новият свят“ – също на Терънс Малик, и много др.)

А сега…трейлърът.