еasyJet ще лети със самолети без хартия на борда

| от | |

- Инсталация на таблети в пилотските кабини на всички самолети през този месец

- Въвеждане на електронни документи в пилотската кабина и пътническия салон, които заменят печатните

еasyJet обяви, че ще завърши монтажа и ще започне употребата на таблети Panasonic във всички кабини на самолетите си до края на този месец. Досега компанията използваше лаптопи и печатни навигационни карти. Тази новост означава, че авиокомпанията на практика вече лети без хартия на борда на самолетите. Тези таблети ще превърнат еasyJet в една от първите авиокомпании, използващи този тип устройства във всички фази на полета и на земята.

easyJet

Авиокомпанията ще използва и нова технология за „електронна хартия“, създадена от Sony, което показва, че еasyJet ще премахне изцяло всички печатни форми от кабината. Тази цифрова хартия е с олекотен дизайн, така че потребителят чувства, че пише на истинска хартия. Попълваните формуляри могат да се запишат бързо в централна база данни, осигурявайки бърз и лесен достъп на оперативния екип до информацията във всички самолети.

Всеки самолет превозва около 25 кг. хартия под формата на чеклистове, подробни ръководства и др. Чрез премахването й, авиокомпанията може да подобри ефективността си, да намалява разходите за гориво и последващото му производство и дистрибуция до 24 бази на еasyJet. Всеки самолет превозва около 25 кг. хартия, което в течение на една година ще спести около половин милион долара само за горива. Ще се намали също разхода за отпечатване и разпространение на документите на  хартиен носител.

Капитан Брайън Тайръл, ръководител на полетните операции в easyJet каза:

еasyJet ще завърши този месец монтирането на таблети на всички самолети.  Премахвайки хартията от борда, достъпът до информация ще стане изцяло електронен. Това е важна стъпка за намаляване на теглото, но също означава, че може да подобрим скоростта и ефективността на нашите комуникации чрез дистанционно записване на информация и снабдяване на екипажа  с актуална информация“.

Таблетът на Panasonic е проектиран да работи във всяка среда; той предлага ненадмината надеждност и изисква минимална поддръжка, което го прави идеално решение за пилотите на еasyJet. Ръсел Лейн, мениджър продажби в Panasonic заявява:

„Таблетът FZ-G1 от серията Toughbook е е първото напълно здраво устройство, което използва последната IPS Panel технология, осигурява нови нива на качество на гледане при ярка слънчева светлина. Предлагайки допълнителни широки ъгли на видимост, подсилен стъклен дисплей, висок контраст и висока яркост, в съчетание с антиотражателно покритие, 10.1 инчовият екран с висока резолюция е изграден, за да работи при всякакви светлинни условия. Toughpad е построен, за да бъде изключително устойчив на прах и вода“.

Другата иновация – цифровата хартия на Sony, представлява най-тънкото и леко в света решение за електронна хартия. Устройството има 13,3-инчов екран, еквивалентно на A4 и е толкова лесно да се чете и пише, както на истинска хартия. Технологията се използва в момента предимно от студенти и преподаватели в Япония. Има живот на батерията до три седмици. Крис Клифтън, главен технологичен директор на поделението за полупроводникови и електронни решения за Sony за Европа, коментира:

„Иновативната дигитална хартия на Sony е истински заместител на огромните количества хартия, използвана в много професионални среди. Тя е много лесна за използване и е оптимизирана за четене и анотиране. Дигиталната хартия предлага лесни и интуитивни функции. Дава гъвкавост и преносимост на специалистите, съчетани със способността за безжичен достъп до материала, от който се нуждаят. Това партньорство с еasyJet е още един пример за това как дигиталната хартия на Sony може да донесе значителна полза за една организация, стремяща се да увеличи производителността си“.

Авиокомпанията винаги проучва всички аспекти на своята дейност, за да се гарантира, че работи по най-ефективния начин. Миналата година еasyJet въведе пакет от мерки, които подобряват горивната ефективност и намаляват въглеродните емисии.

 

Пилотите на компанията демонстрират това, чрез прилагане на мерки, като рулиране с един запуснат двигател, продължителен подход на снижение за кацане, минимизиране употребата на спомагателната силова установка (АПУ) на земята. Инженерите на компанията също имат принос към този процес чрез въвеждане на по-леки пътнически седалки, по-леки колички в салона на самолета и редовно почистване на компресора на двигателя.  Аеродинамични подобрения са постигнати чрез инсталиране на шарклети на крилата, удължени уинглети, които превръщат крилото в по-ефективно.

Годишната сметка за гориво на еasyJet е около 1.2 милиарда английски лири. Поради опростения и ефикасен начин на дейност, въглеродният отпечатък на  пътник на easyJet е 22% по-малък от този пътник на традиционна авиокомпания, ако летят с един тип самолет по един и същ маршрут. еasyJet има 2500 пилота, работещи на 220 Airbus самолета в цялата мрежа от повече от 680 маршрута.

 
 

Игра, разработвана у нас, събра над 500 000лв. за няколко часа

| от chronicle.bg |

 

Игра на софийското студио Snapshot Games събра над $300 000 или 540 хил. лева за по-малко от 24 часа.

Phoenix Point беше пусната за подкрепа от фенове в 19 ч. вчера, като до края на кампанията й има цели 42 дни.

Ветеранът в гейм индустрията Julian Gollop е избрал България за своята дейност преди повече от 10 години и това е втората игра, разработена от него и софийския му екип.

PhoenixPoint_Screen_02

Разработчиците създават предстоящата походова стратегия от офиса си в Дианабад и са уверени в качествата на своята творба. Това е и причината да си сложат иначе амбициозната цел от $500 000, които да съберат от почитатели, вместо да се договорят с голяма корпорация.

Предишната игра, направена на нашенска територия от Julian Gollop, събра над $200 000 в платформата за публично финансиране Kickstarter. Заглавието й е Chaos Reborn и все още върви отлично в Steam.

Новият амбициозен проект на местното студио – Phoenix Point – разказва за пост-апокалиптичен свят, в който извънземна раса превзема планетата ни и малкото оцелели хора се опитват да отвърнат на удара.

Планът за пускане на играта предвижда това да се случи в края на 2018 г., като за целта екипът на Julian Gollop трябва значително да се разрастне.

 
 

Бившите мениджъри на Джони Деп го нарекоха „закоравял лъжец“

| от chronicle.bg, по БТА |

Бившите мениджъри на Джони Деп го нарекоха „закоравял лъжец“, след като даде интервю, в което каза, че са го разочаровали.

Актьорът заведе дело срещу „Мениджмънт груп“ през януари за повече от 25 милиона щатски долара, като я обвинява в измама и небрежност. Фирмата подаде насрещен иск, в който изтъкна, че Деп е харчил разточително за имоти, частни самолети, произведения на изкуството, въпреки предупрежденията им.

В интервю пред в. „Уолстрийт джърнъл“ Джони Деп задава въпроса защо фирмата не се е отказала от него като клиент, ако е харчел толкова неразумно. Това накара говорителят й Дейвид Шейн да заяви през Асошиейтед прес, че Деп е „закоравял лъжец, който отказва да поеме отговорност за възмутителното си поведение и принуждава други да лъжат вместо него“.

В съдебните документи фирмата посочи, че разточителният начин на живот на Джони Деп струва 2 милиона долара месечно. Той е платил 75 милиона за да купи и поддържа 14 къщи, сред които френски замък и верига бахамски острови.
Джони Деп отговори, че парите са негови и ще ги харчи както иска.

 
 

Бързите коли на 21-ви век

| от chronicle.bg |

Днес рожден ден има Феручо Ламборгини! Той, разбира се, е създателят на колите Ламборгини и днес щеше да стане на 101.

Живеем в ерата на скоростта. Колие са естествен бенефициент от развитието на компютърните технологии. Преди компютрите контролираха колко по-малко неудобна да е седалката на пасажера и правеха шибидаха да се чупи по-лесно. Сега контролират диференциали, скоростни кутии, двигатели, всичко. При това с надхирургическа прецизност и бързина. В следствие на това колите станаха безобразно бързи.

По тези два повода в днешната ни галерия сме събрали най-бързите коли на 21 век. За сега. Насладете им се и съжалявайте, че си купихте закуска сутринта вместо да си заделите парите.

 
 

Какво да направите, ако не можете да заспите

| от chronicle.bg |

Добрият сън е жизнено важен за здравето. Недостигът на сън може да е свързано диабет, болести на сърцето, затлъстяване, дори депресия.

Ако спите зле, това може да ви влияе не по-малко вредно от това да се храните зле или да не тренирате.

На всички обаче се е случвало събуждането в 3 през нощта, след което заспиването отново изглежда невъзможно. Какво да правим тогава?

Първо, добре е да знаете, че не сте сами. Около 10 процента от населението страда от хронична инсомния, което означава, че тези хора имат проблем със съня от повече от три месеца. 30 процента от населението страдат от някаква форма на инсомния.

А какъв е номерът, с който можете да се приспите отново? Оказва се, че не е трудно. Просто станете от леглото, отидете в друга част на жилището си, която е тъмна и тиха и се върнете в леглото, когато отново ви се доспи. Например преместете се в хола на дивана, вземете си възглавница и се завийте се с одеяло.
Защо? Защото, ако останете в леглото, започвате да усещате напрежение от нуждата да заспите и мислейки защо не можете да заспите отново, всъщност се разсънвате заради производството на хормони, свързани със стреса, учестено сърцебиене и общо безпокойство. Така заспиването става невъзможно. Промяната на средата може да помогне да намалите това напрежение и така да ви се доспи отново.