Червената богиня

| от |

Новият брой на списание auto motor und sport Bulgaria ще бъде на пазара утре, а ексклузивно само за читателите на Chronicle.bg представяме водещата история в него. Още много интересна информация от света на автомобилите можете да намерите на www.ams.bg 

V12 хибрид, 963 к.с.,9250 об./мин, задно предаване. Това не само звучи впечатляващо. Защото Ferrari LaFerrari настина доставя едно безкрайно удоволствие.

La Ferrari-HDS-01

„Можете ли да пътувате за Фиорано в петък  за да пилотирате LaFerrari.“ Въпреки че става дума не за кой да е петък, а за Разпети петък, и съм планирал други неща, бързам да потвърдя. Поканата да пилотирам хибридния суперспортен автомобил на Ferrari ми изглежда като да спечелиш от лотарията. Да си на волана на модела с 963 к.с. на Разпети петък – какво по-хубаво от това. Решението е взето на мига.

И ето ме на тестовата писта на Ferrari. Ключът на запалването се завърта, последван от натискане на бутона за стартиране на двигателя. Едва ли от времето на V12 агрегата на Алези и Бергер за Формула 1 от 1995 година Pista di Fiorano е срещала по-красив двигател от 6,3-литровия мотор на LaFerrari. Енцо със сигурност би го харесал. На фона на бившата вила на създателя на Ferrari новият модел ни запознава с палитрата на звуковата композиция на атмосферния мотор – от агресивното стартово изръмжаване до равномерния своенравен тон на празен ход.

La Ferrar-Best-HDS-20

„Ще изминем една подгряваща обиколка, докато всичко се освети в зелено“, обяснява ми функциите на колата пилотът Фабрицио Тоши, чиято работа е свързана с тестове още по време на развойната дейност. Вдясно, до оборотомера е оформена графика с надпис Warmup, която трябва да ме предупреждава да внимавам с педала на газта.

Внимателно поемам напред без излишни заигравки. Адаптивните елементи, съчетаващи пружина и амортисьор в едно, се отнасят с изключителен респект към интервертебралните дискове на гръбнака ми, а интериорът, в който преобладава визията на карбон и алкантара, изненадва с пространство и удобство за краката и раменете. Ако изключим факта, че мястото за дребен багаж е по-голяма рядкост и от зле приготвена паста в ресторанта на Ferrari, още в първите метри автомобилът с вертикално отварящи се врати показва изключително удобство за ежедневието. Нещо, което никой от нас не е очаквал…

La Ferrari-HDS-240

И все пак силата му си остава другаде, а решението за дълбоко разполагане на седалката, произхождащо от състезателния автомобил на Скудерията за Формула 1 от 2003 година, издава факта, че LaFerrari трябва да бъде купуван в комплект с частна писта за пилотиране. Всъщност седалки в традиционния смисъл няма. Облицованите в алкантара черупки са интегрална част от изработения чрез сложен процес карбонов монокок. Последният се създава паралелно с носещата конструкция на болидите на Фернадо Алонсо и Кими Райконен за Формулата в същите автоклави.

LaFerrari – една свръхдоза удоволствие

La Ferrar-Best-HDS-19

През 2002 година Ferrari създаде карбоновия уникат Enzo, който стана звезда на сцената на суперспортните автомобили. Днес LaFerrari иззема главната роля в тази пиеса. Устойчивостта на усукване и прегъване на монокока е увеличена спрямо тази на предшественика, а теглото е намалено с 20 процента до 70 килограма, като едновременно с това центърът на тежестта е снижен с 35 мм.

2976 метра, 15 завоя и една обиколка на Фиорано в умерено темпо вече са част от историята. Индикаторите за гумите, спирачките и трансмисията в графиката на комбинираните прибори вече са осветени в зелено. Сега в мозъка ми се набиват само две ясни, но красноречиви в своето съчетание букви: GO!

Пълна газ – и петте светодиода в горната част на венеца на волана се обагрят в червено в почти мигновена последователност. Трета, четвърта, пета шеста предавка. 12-цилиндровият мотор пронизва въздуха с високочестотния си звуков спектър. С високочестотен, дрезгав и пронизително ясен глас на състезателен агрегат моторът на Ferrari се устремява към митичната граница от 9250 об./мин. Усещането е като за пробождане с игла на спринцовка, инжектираща във вените незабавно действащ серум на удоволствието, на който тялото реагира мигновено.

La Ferrari-HDS-562

Оказва се, че дори 6,3-литровият V12 мотор на F12 може да бъде усъвършенстван. Агрегатът на LaFerarri е създаден на негова база, но е значително модифициран – с безстепенен променлив контур на всмукателните тръби, по-лек колянов вал с модифицирани в аеродинамично отношение противотежести и преработена конструкция на променливото газоразпределение. Резултатът от всичко това е повече от категоричен – максималната мощност е увеличена от 740 на 800 к.с.

Феновете на моторните спортове, за които електрическите мотори имат сексапила на гумени цървули, ще трябва сериозно да преразгледат позицията си. Охлажданата с маслен контур електрическа машина с мощност от 120 кВт (163 к.с.), която е част от така наречената Hy Kers система на карбоновия автомобил, осигурява сериозна подкрепа на бензиновия двигател при стартиране. Въпреки че добавеното от нея тегло достига 146 кг, инженерите са съумели да конструират LaFerrari така, че със своите 1430 кг да тежи само с 35 кг повече от предшественика си Enzo, мощността на чийто V12 е чисти 660 к.с.

Никой суперспортен автомобил досега не е реагирал така директно при подаване на газ, както LaFerrari. С незабавния си тласък електромоторът подпомага бензиновата машина при ниските обороти и създава усещане, за което би мечтал всеки един битурбоагрегат. Това от своя страна е дало възможност на инженерите на Ferrari да оптимизират работата на двигателя така, че да осигурява повече въртящ момент, респективно мощност при високите оборотни режими. Докато на агрегата на F12 най-късно при 7800 об./мин вече започва да не му достига въздух, вариантът на LaFerrari сякаш се възражда в интервала между 7000 и 9000 об./мин.

В точката за начало на спиране на дългата 782 метра права на пистата дигиталният скоростомер отчита 270 км/ч. На същото място Enzo е 20 км/ч по-бавен, което за автомобили от подобна категория е гигантска разлика. При последващото спиране, както и в завоите LaFerrari остава извънредно стабилен, в немалка степен благодарение и на активната аеродинамика. Три клапи в подподовата конструкция и две в задния дифузор, както и задействан по електрически път заден спойлер имат за задача да управляват въздушния поток и на базата на завъртането на волана, подаването на газ и данните за завъртане на автомобила около вертикалната ос да създават най-добрия аеродинамичен баланс между притискаща сила и съпротивление. Така в зависимост от управлението задният мост може да получи между 50 и 230 кг допълнителна притискаща сила при 200 км/ч.

La Ferrari-HDS-535

Не само аеродинамичните елементи, но и електромоторът също функционира във всеки един момент. Освен осигурената тяга при ускоряване, при спиране и движение в завой той зарежда 120-те литий-манган-кобалтови клетки на акумулатора. В допълнение функциите на системите ESP, ASR и ABS частично се контролират с негова помощ, а целево подавани импулси от въртящ момент съкращават времената на превключване на предавките на седемстепенната трансмисия с два съединителя. Последната е перфектна и върши работата си без никакво забавяне, реагирайки мигновено на командите от карбоновите лостчета на волана. Свръхдиректното кормилно управление от своя страна изисква малко време за привикване, след което гарантира истински спортно усещане зад волана на автомобила.

Докато режимите Sport, Race и CT-off се базират в една или друга степен върху управление на степента на въздействие на системата за контрол на сцеплението и ESC, при напълно изключени системи автомобилът със задно предаване изисква по-прецизно боравене с педала на газта, а въпреки отличното сцепление, при рязко натискане на електронно управляващия дроселовата клапа педал поради голямата мощност автомобилът започва да се стреми към презавиване. Разбира се, това не се случва в степента, в която ставаше при F40, но все пак не е препоръчително да се прилага от необучени пилоти.

Дори и някой оттук насетне да пожелае да притежава това произведение на инженерното изкуство, това няма да е възможно. Въпреки че LaFerrari струва колкото шест купета Ferrari 458, вече е твърде късно за поръчки. Всичките предвидени 499 екземпляра вече имат собственици.

Заключение

Новият нисколетящ самолет

La Ferrari-HDS-592

LaFerrari се числи към новите суперзвезди на лигата на спортните автомобили. Той може да бъде управляван удивително лесно, но в гранични режими моделът със задно предаване и 963 к.с. изисква професионални умения.

Технически характеристики

Каросерия

Двуместно купе, дължина x широчина x височина 4702 x 1992

x 1116 мм, междуосие 2665 мм, собствено тегло 1430 кг.

Ходова част

Независимо окачване на четирите колела отпред с двойка носачи на колело, елементи пружина-амортисьор, отзад с напречни и надлъжи носачи ,елементи пружина-амортисьор, вътрешно вентилирани керамични дискове отпред и отзад, гуми отпред 265/30 R 19, отзад 345/30 R 20.

Силово предаване

Задвижване на задните колела, седемстепенна трансмисия с два съединителя.

Двигател/електромотор

12-цилиндров V-образен мотор, работен обем 6262 см3, мощност

588 кВт (800 к.с.) при 9000 об./мин, макс. въртящ момент 700

Нм при 6750 об/мин. Електромотор, мощност 120 кВт (163

к.с.)., системна мощност 708 кВт (963 к.с.), системен въртящ момент > 900 Нм.

Динамични характеристики

0–100/200/300 км/ч ………………………. < 3 / < 7 / 15 сек

Максимална скорост……………………………> 350 км/ч

Среден разход на гориво (NEFZ)………………………бензин Н98+ 14,1 л/100 км

Базова цена

Ferrari LaFerrari…………………………………1 190 000 евро

kor 06_2014.indd

В актуалния брой на водещото месечно автомобилно списание в България ще намерите също:

  • Първа среща с новия върхов суперспортист на Ferrari – LaFerrari
  • Купе или седан? Първи километри с новите BMW M3 и M4
  • Впечатления от автомобилното изложение в Пекин
  • Практическо изпитание на асистиращите системи в шест различни автомобила
  • Международен сравнителен тест на компактни SUV модели – в битката за първото място се срещат Mercedes GLA, Audi Q3, BMW X1 и MINI Countryman
  • 4000 километра по пътищата на Европа с Kia Sportage
  • Репортаж от „кухнята” на румънското икономическо чудо – Dacia
  • Зад волана на Brabus 700 6×6 – едно истинско чудовище на шест колела
  • Двама класици от сравнително близкото минало: Ford Scorpio и Opel Omega
  • Един различен поглед към трагичния уикенд, в който загина легендата Айртон Сена

 

 
 

Новият трейлър към „Фарго“ представя нови герои

| от chronicle.bg |

Новият трейлър към трети сезон на сериала „Фарго“ разкрива лицата на част от новите герои.

В последния месец вече излязоха два трейлъра към епизодите. В тях участва Юън Макгрегър, който ще влезе в ролята на двама братя близнаци.

В новия 30-секунден клип най-накрая виждаме и Кари Коун, Мери Елизабет Уинстед и Дейвид Тюлис, които също ще вземат участие в епизодите.

Видеото включва и диалог, очаквано, с тежък акцент от Минесота.

Засега подробностите около новия сезон са оскъдни, но се знае със сигурност, че в него Юън Макгрегър ще играе братята Емит и Рей Стъси.

Емит е кралят на паркингите. Той е красив, богат, истински магнат, семеен мъж и пример за успеха на американската мечта. Поне така е описван в сценария. Брат му Рей е незначително по-млад (все пак са близнаци). Той има по-различна история – напълнял, оплешивяващ мъж, той е от онези, които са изживели своите златни моменти в гимназията.

Действието в трети сезон се развива през 2010 година.

Трети сезон на „Fargo“ ще се появи на екран на 19 април във Великобритания.

Вижте трейлъра към новите епизоди:

 

 
 

Звезди, които намалиха своите гърди

| от chronicle.bg |

Повечето звезди, които са известни със своите гърди, са известни с това, че те са големи. Много от тях ходят с импланти, но дамите в галерията ни са направили точно обратното.

Те или са махнали имплантите си, или са намалили естествено огромните си гърди. Това съвсем не означава, че гърдите им вече са малки. Напротив.

Може да звучи озадачаващо, но прекалено големите гърди създават проблеми. Болки в кръста, затруднения при тренировки, тичане, фитнес, постоянните погледи са само част от причините.

Някои от звездите в галерията ни може да ви изненадат.

 
 

Краят на една ера: Аста ла виста, Терминатор

| от chronicle.bg |

 Една ера приключва.

Изглежда, че Paramount се отказва да прави повече филми за Терминатор – екшън героя от 90-те години.

От студиото няма да продължат продукциите след „Терминатор: Генисис“  с Арнолд Шварценегер и Емилия Кларк. Това твърди източник, близък до студиото, пред New York Daily News.

Това става ясно, малко след като студиото премахна от графика си заглавията на продълженията на поредицата. „Генисис” от 2015 година беше тотален провал с едва 90 млн. долара в боксофиса.

Има все пак възможност независима компания да се наеме с реализацията на проекта, но това Шварценегер да бъде убеден да се върне ще е по-скоро трудна задача.

„Терминатор: Генисис“ разочарова много от феновете си с неумелия опит да навърже събитията от първия и втория филм. В ролята на Сара Конър влиза Майката на драконите – Емилия Кларк. В лентата виждаме любимите герои от 90-те – Терминатор, Сара и Джон Конър, дори Кайл Рийс.

Въпреки това и мащабната реклама, филмът не успя да отговори на очакванията на почитателите си.

 
 

„Красавицата и Звяра“ е най-гледаният филм у нас

| от chronicle.bg |

Очаквано игралната версия на една от най-популярните приказни истории на „Дисни“ – „Красавицата и Звяра“ – застана на първа позиция по зрителски интерес след миналия уикенд, сочат обобщените данни от киносалоните.

Филмът, показван у нас на 69 екрана едновременно, създаден по приказката на Габриел-Сюзан дьо Вилньов от 1740 г., е гледан вече от 57 751 зрители и има 586 911 лева приходи за първите три дни у нас. В световен мащаб лентата е реализирала общо 174,8 милиона долара в седмицата на дебюта си.

С това постижение филмът на Бил Кондън с участието на Ема Уотсън и Дан Стивънс подобрява няколко рекорда.

Той е най-големият хит за 2017-а досега, най-добрият дебют за семейна лента и се нареди сред 10-те най-доходоносни премиери в историята на киното. Специалистите очакват „Красавицата и звяра“ да събере глобални приходи от порядъка на 1 милиард долара.

На втора позиция е „Конг: Островът на черепа“, сниман на Хаваите, в Австралия и в Азия.

Приключенската история за неизследван остров, на който живеят митични зверове и огромната маймуна, и на който попада екип от авантюристи и военни, за да го изследват, е вече 10 дни на екраните у нас и е гледана от 48 736 зрители и има 505 162 лева приходи от тях.

Трето място е за китайската анимация „Рок Дог“. Случващото се с тибетския мастиф Боди, след падането на радиоапарат от небето и влюбването му в рок-музиката, е гледано от 21 485 зрители и е събрало 195 348 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

Четвърто място сред най-гледаните филми у нас е за „Логан: Върколакът“. За почти трите седмици на екран разказът за познатият герой Х-24, в чиято роля е Хю Джакмън, е гледан от 51 603 зрители и има общо 456 296 лева приходи.

Пето място е за продължението на историята на наемния убиец, решил да се оттегли и заживее спокойно – „Джон Уик 2″. Екшънът с Кеану Рийвс в главната роля, е вече месец по екраните у нас и е гледан от 34 207 души и има 287 483 лева приходи.

На шесто място е приключенският 3D екшън „Великата стена“. Филмовият разказ за търсенето на барута от двама европейски авантюристи в далечен Китай през 12-ти век и сблъсъкът им с чудовищни същества, е вече втори месец по екраните у нас и за това време е видян от 97 196 зрители и има 1 047 480 лева приходи.

Седмо място е за анимацията „Lego филмът: Батман“. Приключенията на създадения като лего-играчка герой и на неговият син, са гледани от 33 990 зрители и са събрали 309 820 лева приходи за месец и половина у нас.

На осма позиция е носителят на „Оскар“ за най-добър филм за миналата година – „Лунна светлина“. Филмът, създаден по училищния драматичен проект на Тарел Алвин Маккрейни за израстването на чернокожо момче с хомосексуална ориентация, е гледан от 1 074 зрители и има 7 142 лева приходи за първите три дни от премиерата му у нас.

Девета позиция е за комедията с Айс Кюб и Чарли Дей – „Между шамарите“. Схватката между двамата учители в общинска гимназия, която ги връща отново на работа, е гледана от 21 416 души и има 170 506 лева приходи за месец на екраните у нас.

На десето място е „Петдесет нюанса по-тъмно“. Еротичният разказ, създаден по мотиви от бестселъра на Е. Л. Джеймс и сценария на Ниъл Ленард, е месец и половина на екраните у нас и за това време е гледан от 134 925 зрители и има 1 129 719 лева приходи от тях.

Източник: БТА