Битката на Amazon с издателите

| от |

Трудно е да се оспорва факта, че дигиталният пазар за книги води до по-ниски цени и по-голям избор за потребителите. За съжаление при пазара с дигиталните книги виждаме, че промяната невинаги е плавна.

Упоритостта на Amazon с която компанията иска да си преправи път през издателите може да струва скъпо на потребителите. Потребителите вече са разделени от продължаващият споровеое на компанията с Hachette, тъй като Amazon ограничават достъпа до някои от заглавията на издателя и го принуждава да намали цените на книгите си. Миналият уикенд над 900 писателя изпратиха писмо осъждайки технологичният гигант.

amazon-kindle-app-kindle-for-the-web

В тази ситуация обаче трябва да се погледне по-отдалече. Читателите по света вече отдавна се възползват от по-ниските цени, наложени от Amazon. Както ни показаха от Apple с iTunes, продаването на дигитални стоки на ниски, константни цени стимулира потребителите да купуват. Издателите като Hachette разбираемо искат по-голямо парче от дигиталната торта. Но трябва да гледат реалистично на ситуацията.

Рационалиацията вече е характеристика в книгоиздаването, тъй като продажбите са концентрирани в по-малко на брой разпространители. Също така с популяризирането на дигиталните книги издателите ще трябва да се борят с друга екзистенциална криза – откриването на таланти, оформянето на продукта и продажбите. Всичко това е различно в свят с отворени дигитални платформи, в който социалните медии и популяризирането от уста на уста диктуват вкуса на публиката.
books

Другите пазари за дигитално съдържание показват, че потреблението скача когато цените и пречките за разпространението им спадат. Четенето на книги трябва да е най-важно, дори и посредниците да изгубят привилигерованата си позиция.

Amazon държи повече от 60% от този пазар и със сигурност заслужава повече контрол от регулаторите. За някои от методите на компанията може да се спори, че са монопсични – имат власт над доставчиците. Всичко ще се промени ако например Amazon решат да вдигнат цените на книгите. Технологичният гигант е под доста напрежение да го стори, главно от инвеститорите, които искат възвръщаемост на инвестициите си. Комканията обаче прави всичко по силите си да е една стъпка пред всички – наскоро например закупи сайтът Goodreads, който представлява социална мрежа за любителите на четенето. Също така пуснаха абонаментна програма, при която се заплаща на месец и четете всичко, което желаете без ограничения.

amazon_books_edit_small

Обезпокоително е, когато мощна компания се опитва да смачка тези, които не са съгласи, какъвто е случая с Hachette. Особено при положение, че става въпрос за културно наследство, а не за сапун на прах. Oт Amazon трябва да преосмислят стратегията си и да покажат малко смирение, нещо което не е срамно в дигиталният свят.

 
 

Майкъл Дъглас и Катрин Зита-Джоунс организират парти с 200 гости

| от chronicle.bg, по БТА |

След седмица живата легенда на американското кино Кърк Дъглас ще навърши 100 години. По случай юбилея синът му Майкъл Дъглас и съпругата му Катрин Зита-Джоунс организират парти с 200 гости.

Легендарният актьор е споделил за сп. „Клоузър уикли“, че всичко, което знае за празненството е, че син му и снаха му са поканили около 200 души – приятели и членове на семейството. И макар да е в неведение какво му готвят близките, Кърк Дъглас не крие, че с нетърпение очаква изненадата.

„Моята единствена работа е да бъда добре и да си почивам, за да се явя и да пръскам чар на собственото си парти. Естествено, ще трябва да произнеса кратко слово. Поради тази причина упражнявам речта си с говорен терапевт, за да могат гостите да ме разберат“, казва Кърк Дъглас.

Ветеранът допълва, че една от причините за дълголетието му е здравият и щастлив семеен живот. „Късметлия съм, че преди 63 години открих сродната си душа Ан Байдънс. Вярвам, че прекрасният ни брак ми помогна да преживея всички неща, с които се сблъсках в този живот“, споделя Кърк Дъглас

 
 

Air France и KLM въвеждат нова тарифна схема за полетите си в Европа

| от CHR Aero |

Air France и KLM въвеждат разнообразие от оферти за икономичната класа за всички свои международни полети в рамките на Европа, Северна Африка и Израел. Клиентите ще могат да избират от три оферти, всяка от които предлага специфични услуги и условия. Те ще са на разположение онлайн за KLM в края на януари 2017.

– Оферта „Лека“ е за пътници, които търсят най-ниската възможна тарифа и пътуват без да регистрират багаж.

– Оферта „Стандарт“ е с допълнителна такса от  40-50 евро и предлага на клиентите допълнителни предимства, като например възможността да регистрират един багаж безплатно и да променят своя билет без такса.

– Оферта „Флекси“ е с допълнителна такса от 70-150 евро и предлага на клиентите максимална гъвкавост (без такси за промяна и връщане, без допълнително заплащане) и възможността да се възползват от услугата SkyPriority, за приоритетен достъп на летището, храна по време на полет. Офертата на Air France и KLM „Флекси“ е в отговор на търсенето на бизнес пътниците,  които могат да се възползват от всички продукти и услуги на двете авиокомпании в мрежата на средни разстояния.

„Прозрачност и разнообразие от възможности за нашите клиенти, са в основата за създаването на тези нови тарифи на Air France и KLM за мрежата на средни разстояния. С въвеждането им клиентите сами избират  услугите, от които се нуждаят. “ – заяви Питър Ботсма, изпълнителен вицепрезидент „Търговска стратегия“ на Air France-KLM.

 
 

WIZZ GO – нова ценова категория от Wizz air

| от CHR Aero |

Wizz Air, най-голямата нискотарифна авиокомпания в Централна и Източна Европа, пусна нов продукт. “WIZZ Go” е допълнителна опция към съществуващата “WIZZ Plus” (преди:”Plus Fare“) пакетна оферта, предлагаща по-голяма гъвкавост за пътниците.

Двете “WIZZ Go” и “WIZZ Plus” предлагат на клиентите намалена пакетна цена над базовата “Basic Fare” (за билет и малък салонен багаж), сумата от допълнителни услуги, ако се купят отделно и по-бърз процес на резервация.

Новата “WIZZ Go” е създадена за практични клиенти, които търсят ниски цени, отлични и стойностни оферти, и ползват най-популярните продукти и услуги на WIZZ. “WIZZ Go“ включва голям салонен багаж, 23 кг чекиран багаж и избор на място (с изключение на първия ред и местата с повече пространство за краката).

Wizz Air “WIZZ Plus” предлага дори повече допълнителни услуги и клиентите могат да се възползват от по-голяма гъвкавост и максимален комфорт по време на цялото пътуване: от момента на резервация на билета онлайн, до пристигането до избраната дестинация. „WIZZ Plus“ включва 32 килограма чекиран багаж, голям ръчен багаж, регистрация на летището, WIZZ Flex опция за промяна на датата на пътуване, избор на място (включително на първия ред и с допълнително пространство за краката), качване с предимство (също позволява вземане на допълнителна малка лична вещ на борда).

Kлиентите на WIZZ могат да запазват места за всички над 450 линии, на wizzair.com избирайки “WIZZ Go” и “WIZZ Plus”.

Джордж Михалополус, търговски директор на Wizz Air, каза: “Създадохме WIZZ Go за нашите практични клиенти, които не искат да се тревожат за избора на място и багаж. Това е междинно предложение, което ще се хареса на пътниците ни, които искат повече от базова тарифа, но не и целия продукт, включен в WIZZ Plus. Тъй като нашите клиенти имат различни желания, ние правим всичко възможто, за да излезем с продукт, които им отговаря най-добре.”

 
 

Появи се трейлър на дебютния филм на дъщерята на Скорсезе

| от chronicle.bg |

Доменика Камерън-Скорсезе е дъщеря на великия Мартин Скорсезе и съвсем логично е решила да поеме по пътя на баща си.

Дебютният й филм се нарича „Almost Paris” и е семейна драма. Беше показана за първи път в програмата на Трайбека Филм Фестивал преди няколко месеца.

Прочетете синопсиса на лентата и вижте трейлъра:

В началото на кризата, свързана с ипотеки върху жилища, един бивш банкер се завръща в родния си град. Срещите със семейството и приятелите от детството го карат да осъзнае последствията от действията на финансистите и той се стреми да компенсира любимите си хора… Възстановява отново връзките с приятели и близки роднини в Ойстър Бей, Ню Йорк и се превръща в онзи мъж, който винаги е мечтал да бъде…

Очаква се „Almost Paris” да се разпространява през 2017, но към момента подробности не са известни.