Барбара Шазел: Технологиите създават човешки гласове и джобни лаборатории

| от | |

Технологията е средство. Тогава какво по-хубаво от изобилието от инициативи, целящи да помогнат конкретно на най-слабите в обществото?

Ето три проекта в процес на разработване, които придават човешко лице на технологията:

1. Talkitt, приложение, предоставящо глас на хората, които не успяват да се изразяват добре. Около 1,5% от населението на западните страни има тежки проблеми с говора, свързани с дегенеративни заболявания (Алцхаймер, Паркинсон…) или с инциденти, които правят социалния живот на тези хора много сложен, тъй като не могат да бъдат разбрани.

Компанията Voiceitt разработи апликацията Talkitt за смартфони, която превежда на разбираем език казаните от потребителя думи на всички езици. Но приложението трябва да се научи да разпознава своя потребител. В случая с дегенеративните заболявания софтуерът ще записва начина на собственика си и ще се приспособява към заболяването.

В случая с хората, страдащи от тежки проблеми с говора, ще е необходима помощта на близък, който е свикнал да общува с болния, за да бъде обогатен речникът на приложението. Voiceitt се нуждае от 50 000 долара, за да пусне приложението в продажба.

2. Евтина и свързана с интернет джобна лаборатория.

Учени от Харвард създадоха евтин детектор, който ще позволи на лекарите в най-бедните области да диагностицират заболявания като диабет, малария или да преценяват замърсяването на околната среда. За разлика от машините, използвани в лабораториите, които могат да струват десетки хиляди долари, кутийката с размери на пакет цигари с два бутона за избиране на изследване и за започване на изследването ще бъде произведена за 25 долара.

Можете да очаквате, че тези „джобни лаборатории“ ще процъфтят в идните години, евтини или не, но всички те ще бъдат свързани с вашия смартфон, за да можете да говорите с лекаря си. Други компании стигат още по-далеч, като предлагат директно интегрирани върху или в човешкото тяло решения (хапче, превръзка, татуировка с електронен чип…).

Компанията ABI Research прогнозира, че броят на продаваните на година безжични лаборатории за медицинска употреба ще надхвърлят 100 милиона до 2016 г.

3. Moti – умна роботизирана и интерактивна играчка за деца аутисти

Moti е сферичен робот, създаден специално, за да привлича вниманието на деца аутисти „два-три пъти по-добре от класическа играчка“, съобщава компанията „Лека“, която работила по създаването му. Децата аутисти трябва да бъдат стимулирани, за да могат да развият способността си за общуване и социални взаимодействия. Предимството на робота е не само неуморимостта му, а и предсказуемостта и постоянството, така че да не причинява стрес на детето.

Идеята е след време всички роботи Moti да бъдат снабдени с прихващачи за събиране на данни, така че да бъдат използвани не само за следене развитието на децата, а и за изпълнение на по-общата цел да помагат в изследванията на аутизма. Проектът е открит от самото начало и данните са на разположение на родителите и лекарите. /БГНЕС

––––––––-

Барбара Шазел е мениджър във „Франс телевизион“, материалът й е публикуван в Мета медия.

 
 

Няма да повярвате колко много това момиче прилича на Ариана Гранде

| от |

Тийн идолката Ариана Гранде си има двойничка. Едно към едно!

Името й е Джаки Васкес и 20-годишната американка наистина е абсолютно копие на поп звездата.

Заради приликата си с Гранде, Джаки вече има малка армия от над 200 000 последователи в Instagram, а дори певицата е коментирала част от снимките й, невярвайки на колко много всъщност двете си приличат.

„Ариана коментира една от снимките ми, след като един от братовчедите й й казал, че ме е помислил за нея и не можех да повярвам”, споделя Джаки.

Васкес работи като сервитьорка във Вирджиния и посетители в ресторанта постоянно искат снимки с нея.

„Хората започнаха да ми казват, че изглеждам като Ариана през 2010-а. Оттогава още не мога да осъзная колко много си приличаме”, казва още Джаки.

В галерията може да видите още за Джаки Васкес. Опитайте се да я различите от Ариана Гранде.

 
 

Google не успява да произведе достатъчно смартфони Pixel

| от chronicle.bg |

Google не смогва да отговори на потребителското търсене на смартфоните от серията Pixel, особено на модела с 5.5-инчов екран Pixel XL.

В момента XL във всичките му версии не е достъпен в онлайн магазина на Google. Стана ясно, че 128 GB моделът пък няма наличности от 30 ноември насам.

Основният партньор на Google – американския оператор Verizon – сочи като най-ранна дата за доставки втората седмица на март (за модела със 128 GB).

Стандартният 5-инчов Pixel бил по-лесен за откриване както от Google, така и от Verizon.

Източник: The Verge

 
 

10-те най-богати, здрави, щастливи и модерни държави

| от chronicle.bg |

Или къде да отидем, когато (ако) Тръмп и Великобритания заключат вратите.

Лондонският институт Legatum пусна десетия си годишен „Индекс на благополучието“ – глобално изследване, което прави класация на най-просперитетните държави в света. То изследва 104 елемента – от стандартните БВП и процент безработица до по-интересни като колко са защитените интернет сървърa в държавата и колко отпочинали се чувстват хората ежедневно.

Тези елементи след това се разделят в 9 графи: качество на икономиката, бизнес среда, политика, образование, здраве, безопасност, лична свобода, социален капитал и околна среда.

Норвегия беше начело на класацията 7 години поред. През 2016 година обаче имаме нов лидер.

 
 

48 години Range Rover

| от chronicle.bg |

Две минути са кратко, но достатъчно време за Land Rover да чества една автомобилна икона.

Land Rover показват еволюцията на своя луксозен SUV автомобил в рамките на четири поколения чрез анимация с продължителност 120 секунди.

Специално поръчаният клип е създаден, за да отбележи ключови дати в историята на автомобила, тъй като производството на оригиналния модел с две врати бива спряно преди 23 години през този месец (януари), а SVAutobiography Dynamic ще бъде пуснат в продажба из целия свят.

Историята на Range Rover започва с 26-те модела преди масовото производство, които са носели емблемата Velar в опит да скрият идентичността си – „velare“ означава „скривам“ на италиански – направена от букви от емблемата Land Rover, която обикновено стои отпред или отзад на автомобила. Следва  класическия модел Range Rover с две врати, като изображенията показват следващите поколения, завършвайки с най-мощната версия – SVAutobiography Dynamic с 550 к.с., конструирана от отдела Special Vehicle Operations (SVO) на Jaguar Land Rover.

Когато е пуснат за първи път на пазара през 1970 г., Range Rover е един от първите автомобили, осигуряващи постоянно задвижване на всички колела, докато при много други това все още е било избираемо. През 1971 г. оригиналният модел е наречен „образцов продукт на индустриалния дизайн“, когато става първия автомобил, изложен в световноизвестния музей Лувър в Париж, и оттогава е начело на иновациите в дизайна и инженерните решения.

Вариантът с четири врати е представен през 1981 г., последван бързо от първото приложение на автоматична трансмисия в Range Rover през 1982 г. През 1989 г. луксозният SUV е първият автомобил 4х4, оборудван с антиблокираща система на спирачките (ABS), а през 1992 г. става първият в света SUV с електронен контрол на сцеплението и автоматично електронно въздушно окачване.

Пионерните инженерни решения продължават през 2012 г., когато RangeRover става първия в света изцяло алуминиев SUV автомобил. Наскоро, през 2014 г., луксозният SUV стана първият автомобил, използващ усъвършенстваната полуавтоматична технология All-Terrain Progress Control (ATPC) на Land Rover, която в своята същност е офроуд автопилот за автономен контрол на скоростта по всякакъв терен.

Последният модел, включен в анимацията, SVAutobiography Dynamic, споделя двигателя си V8 с високооценения Range Rover Sport SVR и е специално калибриран да осигурява 680 Нм въртящ момент и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 5,4 секунди. Подобренията в интериора, включително кожената тапицерия с ромбоидна шарка и контрастни шевове, придават изключителен финес и привлекателност.

 От пускането му на пазара преди 48 години флагманът на LandRover е достигнал над 1 700 000 продажби в цял свят и си е спечелил репутацията на върхов луксозен автомобил за всякакъв терен.