Авантаж: BMW 2 Active Tourer

| от |

Новият брой на списание auto motor und sport Bulgaria е на пазара от утре, а ексклузивно само за читателите на Chronicle.bg представяме водещата история в него. Още много интересна информация от света на автомобилите можете да намерите на www.ams.bg

Ван? С предно предаване? От BMW? Реалността често е по-вълнуваща и от най-смелите въпроси – първи впечатления от версията 218d на Active Tourerпо залятите от проливни дъждове и изпълнени с предизвикателни завои планински отсечки в Тирол.

Решителната стъпка на баварците към обещаващия сегмент на компактните еднообемни автомобили, където през следващите години се очаква значителен ръст в световен мащаб, несъмнено е плод на дълго и внимателно обмислена стратегия за завоюване на територии, недосегаеми за познатите представители на гамата на BMW. Разбира се, тя не е лишена от рискове, но независимо от това какви мисли и чувства терзаят железобетонните глави в средите на почитателите на марката, един от основните въпроси пред създателите на модела е бил не „как да се опазим от предното предаване”, а „как да оползотворим оптимално външните габарити”. Тук става дума не за желание, а за възможности, ограничени от простата, но безмилостна в своята обективност конструктивна логика. Ако искате да създадете автомобил с максимално просторен и практичен интериор при минимални външни размери на каросерията, трудно ще пренебрегнете предимствата на компактно разположените на предния мост двигател и трансмисия.

Естествено, Active Tourer би могъл да се конструира и със задно предаване. Нещо повече, моделът и сега разполага с достатъчно място за кардана и допълнителните механизми, необходими за бъдещите версии xDrive. Но нека не си затваряме очите пред реалностите – с Active Tourer баварците се насочват към предимно нова за тях публика, която не разполага с дълги традиции и тънки познания за предимствата, недостатъците и употребата на задното предаване, но за сметка на това има пълна яснота по отношение на своите изисквания и очаквания за продукт на марка като BMW. И не искат да я разочароват.

Баварско оригами

Инженерите в Мюнхен са направили всичко възможно, за да осигурят успешния дебют в тази непозната автомобилна категория и усилията им личат във всеки милиметър от интериора. Буквално. С което дават нагледен израз на целесъобразността в избора на предното предаване. При съизмерима (+2 см) с тази на „единицата” обща дължина, вътрешността на Active Tourer е несравнимо по-просторна и предоставя качествено по-добри условия за пътуване преди всичко на пътниците на втория ред. По желание се предлагат възможност за надлъжно изместване на задните седалки и регулиране на наклона на облегалките, което значително разширява комбинациите за постигане на фин баланс между пътническия и багажния обем. Наред с това позицията на седалките е с цели 11 сантиметра по-висока от тази при първата серия, което прави достъпа до купето много по-лек за подрастващи и възрастни хора. Каквито има във всяко семейство.

Почти във всяко модерно семейство се намират и почитатели на активния стил на живот – факт, отразен подобаващо във възможностите на багажното пространство на новия ван, чийто минимален обем в петместна конфигурация възлиза на 468 литра. Сгъването на разделената на три облегалка не изисква никакви усилия благодарение на използваната електромеханична система и освобождава пространство от 1510 литра, което може да бъде разширено допълнително чрез поръчка на сгъваема предна дясна седалка. Така трансформиран, Active Tourer е в състояние да поеме всякаква спортна екипировка с дължина до 2,40 метра. Достъпът до багажника, чийто максимален капацитет между другото надхвърля този на „тройката” Touring, се осигурява от голям заден капак с електрически механизъм, за чието управление има няколко различни, но еднакво удобни възможности – с крак под бронята, дистанционно с ключа или от мястото на водача, както и с класическата дръжка върху самия него.

Останалата част на интериора прави впечатление както с практичните решения за съхранение на дреболии във вратите и централната конзола, така и с оригиналната смес от типичния за BMW фокус върху водача в оформлението на арматурното табло и стремежа за създаване на достойна за марката динамично-изтънчена атмосфера с модерен дизайн и качествени материали, които да създадат усещането за управление на BMW във формата на ван, а не на ван с емблемата на BMW.

Гените на Mini

Разбира се, най-автентичният източник на това усещанеси остава преживяното зад волана. Обусловената от анатомичните особености на новия модел висока позиция напомня донякъде тази при Х-моделите, така че не е съвсем чужда на BMW. Като цяло видимостта от мястото на водача е много добра за ван – особено за компания, която дебютира при този тип каросерии.

Що се отнася до поведението на пътя, „двойката” споделя най-съществените компоненти на ходовата си част с новото поколение на Mini, а там компетентността на баварците е извън всяко съмнение. Най-малкото заради 13-годишните тренировки с един от доайените на предното предаване. Разбира се, разлики има и те засягат преди всичко настройките – управлението на Active Tourer не е така остро като при малкия британец, но значително по-жизнерадостно от това, което сме свикнали да очакваме от компактните ванове. Поведението в завой е подчертано неутрално, за което помага и специалният режим на ESP, който започва да подава превантивни спирачни импулси преди гумите да прекрачат границата на сцепление. Комфортът определено определено няма амбиция за подобряване на върховите постижения в класа и се придържа към философията на отказ от излишна мекота, която BMW следват при всичките си модели.

Напълно модернизираният двулитров дизел с директно впръскване на гориво на версията 218d прави добра компания на окачването с неговото активно отношение към желанията на водача и не възразява дори при приближаване на границата от 5000 об./мин. Възможен е и доста по-лежерен стил на шофиране, защото приятно меката и тиха работа на агрегата е придружена пик на въртящия момент при едва 1750 об./мин.

 

Teкст: Мирослав Николов

Снимки: BMW

Заключение

Със своето динамично отношение към пътя и изключително добре обмислена и изпълнена концепция на вътрешното пространство, Active Tourer внася свеж и различен полъх в класа на компактните ванове. Модерните технологии и електронните системи за подпомагане на водача не отстъпват на тези при по-големите модели на марката, но за съжаление и ценовите равнища не са много далеч от техните.

Остра мисъл:

„Баварците се насочват към нова за тях публика, която няма традиции и тънки познания за предимствата, недостатъците и употребата на задното предаване.”

В актуалния септемврийски брой на водещото месечно автомобилно списание в България ще откриете:

kor 09.indd

  • Бъдещето на BMW – Предно предаване, трицилиндрови

двигатели, компактен ван, спортен модел с рlug in-

хибридно задвижване…Накъде отиват BMW?

  • Volvo XC 90 – Повече за първия изцяло нов модел след

прекратяването на връзката с Ford

  • Тестове на Kia Optima Hybrid  иVW Sportsvan
  • Зад волана на BMW 2 Active Tourer
  • Повече за лекотоварната гама на Renault
  • Сравнение на компактни кросоувър модели – Citroen C4,

Cactus, Ford Ecosport, Peugeot 2008 и Renault Captur

  • Сравнение на електрически автомобили –  Доведохме няколко автомобила до границите на

възможностите им, търсейки отговор на въпроса как влияят на пробега им студеното време и високата скорост на магистрала

  • Тест на големите, но икономични Audi A6 2.0 TDI Ultra, Mercedes E 220 Bluetec
  • Тест на Lamborghini Huracán
  • 100 000 км тест на VW Polo 1.2 TSI
  • Повече за развитието на разширената реалност (Augmented Reality) в автомобила
  • Интервю с Карлос Таварес – шеф на концерна PSA
  • Стара и нова класика: Mercedes 300 SL и SLS AMG Black Series

 

Автомобилите в броя

 

Audi A6 2.0 TDI Ultra

BMW i3

BMW Серия 2 Active Tourer

BMW M4

BMW X1 20i sDrive

Citroen C4 Cactus Blue HDi 100

Ford Ecosport 1.5 TDCi

Kia Optima Hybrid

Mercedes E 220 Bluetec

Nissan Juke 1.2 DiG-T

Nissan Leaf

Peugeot 2008 e-HDi 92

Renault Captur dCi 90

Renault Trafic

Renault Twizy Cargo

Renault Master

Smart Coupe Fotwo Brabus ED

Volvo XC 90

VW E-Golf

VW Sportsvan 1.6 TDI BMT DSG

 
 

Имат си и добри страни

| от |

Изборите са като бременността – след петата нежелана вече става досадно.

И пак ще има смях през сълзи, Слави ще изпее „Студио Х“, хората ще правят карикатури, постове ще се коментират. Накрая всички, дето много разбират, няма да гласуват и после ще са недоволни заедно с тия, дето са гласували. Никой няма да погледне нещата от хубавата страна. Никой няма да си даде сметка, че партиите имат и добри качества.

Вярно, трябва малко мисъл, четене и безсрамно изкривяване на фактите, но наистина имат. Нека погледнем нещата от положителната страна, преди да е станало късно.

ГЕРБ

Бойко Борисов мълчи и това е доста добре. Правителството му построи много магистрали и една Арена Армеец. Арената е най-хубавото от ГЕРБ, защото имам един приятел, който чака Цеца да дойде да пее там 5 месеца. В деня на концерта седна да пие от обяд, отиде в Арената и накрая си тръгна преди Цеца да излезе, защото се е напил много. Ако ГЕРБ не бяха построили Арена Армеец, тази история нямаше да съществува!

БСП за България

Корнелия Нинова говори и това е още по-смешно.

Има сериозен шанс, когато кариерата й приключи, което се надявам всички да се надяваме да е скоро, Корнелия да издаде мемоари със заглавие „С кон до Бъркли и обратно“. И да се подарява с всеки вестник Телеграф.

Да, България + Зелените + ДЕОС

Виолетови, зелени, розови – аз им викам скитълс. В това обединение хора от миналото правят деветдесетарско парти с копнежи за бъдещето. А в ъгъла един програмист пуска електронна музика от лаптоп.

Нова република

Нова република е просто още малко Да, България. Нова Република е Да, България, ако баща й се беше заигравал с колана малко повече вместо да й казва, че е специална. Колко нова може да е една република, ако има вестник, м?

Воля

Марешки е добър и съобразителен човек. Той е видял, че качеството на хляба и зрелищата доведе нещата до там народът да иска бензин и лекарства.

Обединени патриоти

НФСБ, Атака и ВМРО са водени съответно от човек, който мрази Атака, човек, който мрази НФСБ и човек, който обича казармата. ОП напомня на дете на плажа, което се кара на морето и след това бяга, когато вълната дойде.

Реформаторски блок + Глас Народен

Дават сериозен шанс на Петър Петков – Гетомен да стане депутат. Това ще го оттегли от рап сцената, което е чудесно. Гетомен е за музиката това, което е Ангела Меркел за… музиката.

Движение „Възраждане“

Тази партия е шопска салата с 50 грама гроздова в неделя на обед, докато по радиото върви програма Хоризонт. А единственият повод да станеш от масата е за да нахраниш кокошките. Тази партия е идилия.

ДСП

Ахмед Доган извършва типичната си доставка на силност в думите. Обединителния му патриотизъм обяснява на практика като отидем до детската градина на малкия, просто да вземем, което си искаме – нали всички са деца.

ДОСТ

Откакто спряха „Малката булка“, гладът за турски сериали е огромен. Тук се намесва ДОСТ с цяло риалити, покрай скандала с турския посланик и пропъждането на турски агитатори от България. А ние се притеснявахме за едно русначе на Евровизия. Я гледайте тук какво става!

 
 

Вижте първия постер на „Тъмната кула“

| от chronicle.bg |

Вероятно знаете какво е „Тъмната кула“ и знаете кой я е написал.

Ние много се вълнуваме от всички екранизации по Стивън Кинг, а след като знаем, че в този проект са замесени Идрис Елба и Матю Макконъхи, датата на премиерата ни се струва още по-далеч.

Вече има първи официален постер и първи официален синопсис, които ви предлагаме тук:

Поредицата „Тъмната кула” разказва историята на Роланд Дисчейн – последния оцелял стрелец, който пътува през постапокалиптичните пейзажи на Средната земя, в търсене на вездесъщата магична постройка, известна като Тъмна кула. Намираща се в Крайния свят, насред море от рози, Тъмната кула е център и опора на пространство-времето. Тя е сърцето на целия свят, но е в опасност. Някой или нещо използва технологията на Великите древни, за да я унищожи.

the-dark-tower-first-poster-2017

Режисьор на филма е Николай Арсел, който е и съсценарист наравно с Андрес Томас Йенсен, Акива Голдсман и Джеф Пинкър. В ролите ще видим Идрис Елба, Матю Маконъхи, Аби Лий, Том Тейлър, Джаки Ърл Хейли, Фран Кранц, Клаудия Ким, Майкъл Барбиери и Катрин Уинки.

Премиерата е насрочена за 28 юли 2017.

 
 

Звезди, които намалиха своите гърди

| от chronicle.bg |

Повечето звезди, които са известни със своите гърди, са известни с това, че те са големи. Много от тях ходят с импланти, но дамите в галерията ни са направили точно обратното.

Те или са махнали имплантите си, или са намалили естествено огромните си гърди. Това съвсем не означава, че гърдите им вече са малки. Напротив.

Може да звучи озадачаващо, но прекалено големите гърди създават проблеми. Болки в кръста, затруднения при тренировки, тичане, фитнес, постоянните погледи са само част от причините.

Някои от звездите в галерията ни може да ви изненадат.

 
 

Ето го първия трейлър на „Churchill“ с Брайън Кокс

| от chronicle.bg |

Новият Чърчил ще бъде Брайън Кокс във филма„Churchill” на Джонатан Теплицки.

Действието на филма се развива непосредствено преди D-Day през 1944 година, когато едно от най-големите предизвикателства пред силите на Съюзниците е самият Чърчил, който се страхува, че катастрофалните събития от Галиполи през 1915-та, когато загиват над 500 хил. войници, могат да се случат отново.

Лентата е по сценарий на британската историчка Алекс фон Тънзелман, която прави своя дебют в киното.

Премиерата е на 2 юни в Съединените щати и на 6 юни във Великобритания.

А ето го и трейлъра: