Ауди А3 стана автомобил на годината

| от |

Германското Audi A3 трето поколение беше признато за най-добър автомобил на годината в света на
Международния автомобилен салон в Ню Йорк. На финала той победи конкуренти като BMW 4 Series и Mazda3, съобщи ИТАР-ТАСС.

2014-Audi-A3-Sportback-Review

Решението бе взето от авторитетно жури, състоящо се от 69 журналисти, пишещи на автомобилни теми, от 22 държави. Според правилата те избираха само между тези автомобили, които са
произведени и продавани през 2013 година най-малко на два континента.

Третото поколение хетчбек „Ауди А3″ беше представено за пръв път на автомобилния салон в Женева през 2012 година. За наградата „Световен автомобил на годината“ претендираха 28 модела автомобили: 12 европейски, седем японски, пет американски и четири от Република Корея.

Тази година на Международния автомобилен салон в Ню Йорк званията най-добър автомобил в различните категории бяха спечелени само от германски концерни. За най-добър спортен автомобил на годината бе обявено Porsche 911 GT3, изпреварило Chevrolet Corvette Stingray и Ferrari 458 Speciale. При избора на автомобилите в тази категория журито оценяваше не само наборът от динамични показатели, но и такива характеристики като комфорт на шофьора и пътниците, удобство на управлението и безопасност. Освен това всеки от производителите, претенденти за това високо отличие, трябва да произвежда най-малко по 500 автомобила на година.

bmwi3

Електромобилът BMW i3 победи в две категории – най-добър екологично чист автомобил и най-добър дизайн. Тази година на Международния автомобилен салон в Ню Йорк за пръв път бе избран и най-добър автомобил клас лукс. За такъв бе признат Mercedes-Benz S-Class. През 2013 година за най-добър автомобил на годината бе обявен Volkswagen Golf седмо поколение.

Международният автосалон в Ню Йорк ще продължи до 27 април. Той се организира от 1900 г. и сега е 114-ото му издание. Салонът радва не само специалистите и любителите на коли, но той носи и осезателни постъпления за икономиката на мегаполиса. По оценка на експерти приходите от него възлизат на около 200 милиона долара. Участниците в изложението и неговите гости обикновено са над 1 милион души. По традиция през първите два дни то е отворено само за пресата и за специалисти.

Водещите световни автомобилостроители подготвиха над 20 световни премиери. Едно от главните събития беше представянето на обновената версия на популярния средноразмерен седан Camry на японския концерн Toyota. През последните 12 години „Камри“ стана най-продаваният автомобил в Съединените щати и си спечели репутацията на надеждна семейна кола. Въпреки това в последно време пазарният й дял започна да се свива, тъй като американците започнаха да обръщат по-голямо внимание на по-стилни и по-спортни конкуренти.

Инженерите от „Тойота“ не се задоволиха с обичайната промяна на стила, а създадоха за „Камри“ практически ново купе. Седанът модел 2015 година е малко по-голям и изглежда по-малко
консервативно. Подобрена е шумоизолацията, а модернизираното окачване увеличава управляемостта на автомобила. Продажбите на обновения „Камри“ в САЩ започват през есента. Цената на седана
засега не е обявена. Другата най-очаквана премиера на автосалона бе новият високопроходим Nissan Murano. Колата е с нов съвременен външен вид и с 20 процента по-икономична от предшественичката си.

bmw_x4_concept_leaked_06-1120

Германският автомобилостроител BMW е докарал в Ню Йорк три нови модела, един от които е компактният кросоувър X4. В САЩ моделът ще бъде оборудван с два двигателя с обем 2 литра и 3 литра, както и 8-степенна автоматична скоростна кутия. Продажбите започват още тази есен, а стартовата цена е 45 600 долара.

Компанията Acura – северноамериканското подразделение на южнокорейския концерн Honda, специализиращо се в автомобили спортен и представителен клас, показа примиъм седана TLX, който ще замени на пазара моделите TL и TSX. Автомобилът може да бъде оборудван с два типа нови двигатели с обем 3,5 и 2,4 литра. Благодарение на използваната за купето стомана с висока якост,
то е с 45 килограма по-леко. Вниманието на любителите е привлечено и от концепта Discovery Vision, с който британската компания Land Rover демонстрира няколко перспективни технологии за своите бъдещи високопроходими коли, както и обновения кросоувър Countryman на Mini.

По-малко от обичайното на този салон са премиерите на детройтските производители. Chevrolet показва своя най-търсен автомобил Cruze с нов стил, както и новото поколение на седана Dodge Charger и спортния модел Dodge Challenger.

 
 

Най-доброто от Мартин Скорсезе

| от |

Мартин Скорсезе е един от най-великите живи режисьори на нашето време. За своите 74 години този дребен американец от италиански произход е променил основните правила на седмото изкуство повече пъти, отколкото всеки друг режисьор.

С над 50 заглавия във филмовата си кариера, един спечелен „Оскар“ и близо 60 продуцентски проекта Мартин Скорсезе прави от киното онова, заради което хората го наричат „изкуство“. Остри кадри, близки планове, тишината в сцените, динамичният разказ, неконвенционалните персонажи са онези неща, които правят Скорсезе отличителен, запомнящ се, забележителен. Гледате ли негов филм, дори само един, няма връщане назад и така трябва да бъде.

Скорсезе прави кино в чист вид. Епични шедьоври, удоволствие за сетивата за всеки киноман, които ще останат в историята на седмото изкуство, много след като нас и него няма да ни има. И отново – така трябва да бъде.

Мартин Скорсезе е един от най-великите режисьори покорили Холивуд и всеки, който мисли различно е или голям глупак или не разбира от кино. Толкова е просто.

След две години тишина Скорсезе се завръща на голям екран с „Мълчание“ – един проект, който иска да направи от много години. История за безпрецедентната, безкористна вяра и религията, както той я разбира. Защото религията и вярата имат много малко общо. И „Мълчание“ е тук, за да разкаже това.

Адаптация по романа на японеца Шюсако Ендо „Мълчание“ е трудна, бавна, тъжна и мълчалива история. Тя подлага на съмнение и дълги и мъчителни изпитания най-фундаменталните въпроси и чувства заложени в човека.

Тишина ли е Бог? Ако Него изобщо го има. Защо остава мълчалив, дори когато ти говориш с него? Трябва ли да продължиш да го търсиш и да вярваш, дори когато той не ти отговаря със същото? „Am I just praying to silence?“ е основният мотив загнезден в тази тъжна приказка за божественото и отвъд него. И отговорът на всички тези въпроси е „да“.

Религията, вярата и изпитанията, които идват след като се отдадеш на тях, са теми, които вълнуват Скорсезе и той често ги прокарва по един или друг начин във филмите си. Понякога го прави директно, взима религията, чопли я, унищожава я, показва най-лошото й, най-хубавото й и накрая оставя зрителят да реши сам за себе си. Като в „Последното изкушение на Христос“.

Религията според Скорсезе е много по-многопластова и интересна, отколкото според църквата, която винаги се опитва да ни я пробуда с една по-ведра, но някак назидателна страна. Вярата от друга страна е нещо, което всички ние носим в себе си. Тя е заложена в ДНК-то ни и само ние можем да изберем как и накъде да я насочим. Да вярваме или не изобщо не е въпросът! Въпросът е „в какво“?

В този ред на мисли „Мълчание“ е някак задължителен за гледане, защото е кино в чист вид, защото е по една от любимите теми на своя режисьор и защото ще подложи на изпитание и вас, като зрители.

По повод премиерата на „Мълчание“, която е на 14.01. в зала 1 на НДК, като част от програмата на „Киномания“, ние се обръщаме към Мартин Скорсезе и аплодираме неговото величие на голям екран. Защото този дребен мъж с проблемен, странен и динамичен живот е създал повече кино, отколкото някои хора ще успеят да видят в живота си.

Вие се подгответе за „Мълчание“, а дотогава 10 от най-добрите заглавия на маестро Скорсезе са от нас за вас. В галерията горе. Наздраве!

 
 

Брит Марлинг: Странното дете на Холивуд

| от |

Брит Марлинг е сценарист, режисьор, актриса и продуцент. Тя е странна, ръбата и доста различна от хората, които обичайно обитават привилигированата прослойка на един от най-богатите и известните райони в топлия Ел Ей.

Тя е неконвенционално изглеждаща. Има големи очи, рошава руса коса и крив нос. Тя не е холивудска красавица и същевременно е толкова запомняема, че видите ли странното й лице и разпиляната й руса коса на екран, трудно ги забравяте.

Доскоро позната на отбрана част от публиката на така нареченото фестивално кино, от края на 2016-а Брит успя да се намести по удобен начин и на по-комерсиалния пазар, след излизането на сериала на Netflix – The OA.

Покрай моменталния успех на Stranger Things, The OA някак остана в периферията на добрата телевизия, каквато всъщност той е. Освен сценарист и продуцент Брит Марлинг играе и главната роля в този свръхестествен трилър за незрящо момиче, което се завръща след изчезване от 7 години, с възстановено зрение и странна история зад гърба си, достойна за ушите само на 5 аутсайдера (побойник, бъдещо юпи-наркоман, дебела учителка, трансексуален младеж и дребно отритнато момче).

The OA беше подновен за втори сезон почти веднага след излизането си и е едно от вълнуващите, нови, доста различни и свръхинтересни неща, които може да видите по телевизията през тази година.

Брит Марлинг от друга страна пише и продуцира сериала, като на режисьорското място стои нейният приятел и партньор в правенето на кино – Зал Батманглидж.

След като завършва икономика в Джорджтаун, Брит отказва оферта за работа в офис, за да стане артист. Заминава за Холивуд и в продължение на 6 години работи всякакви неща във филмовата индустрия. В крайна сметка се изкачва до категорията „актриса“, но ролите които най-често й се предлагат за „на пищящи блондинки във филми на ужасите“, както казва самата тя. Затова Брит решава, че ще си напише роля, в която иска да се види и би участвала без да остане незабележима или с размазан писък на лицето, като от картината на Мунк, докато някой я коли в кадър.

Така, през 2011-а, след два филма – политическа история и късометражна sci-fi психария, се появява най-известното заглавие във филмографията на Марлинг – „Втората земя“.

„Втората земя“ е великолепен, фестивален, апокалиптичен филм за живота и изборите, които правим. Историята проследява появата на огледална Земя, която идва до нашата планета, и на която живеят същите нас, но направили всички онези избори, които ние не сме. Можеш да отидеш до другата Земя и да видиш другото си аз, ако пожелаеш разбира се. Марлинг е сценарист на проекта, режисьорът Майк Кахил прави дебюта си с него зад камера и разбира се, Брит играе двете главни роли – на аз и другото ми аз.

Докато работи по „Втората земя“ Марлинг пише и отново участва в друг свой независим проект, този път под режисурата на Зал Батманглидж. Филмът е Sound of My Voice и заедно с „Втората земя“ прави дебют на фестивала Сънданс. Sound of My Voice остава някак на заден план, но за сметка на това „Втората земя“ е номиниран за три награди и печели Alfred P. Sloan Feature Film Prize на Сънданс за Майк Кахил.

Оттам нататък кариерата на Брит някак поема свой собствен път. Тя пише, продуцира и играе във всичките си филми. Може да сте я гледали в „Изтокът“, където си партнира с Александър Скарсгард и Елън Пейдж. Покрай тяхната така наречена „афера“, която се раздуха по време на снимките на филма, Брит остава някак настрана. Тя обаче играе една от главните роли и е сценарист и продуцент на проекта. Междувременно се появява във филма на Робърт Редфорд The Company You Keep с Шая Лебьоф, „Арбитраж“ с Ричард Гиър и Тим Рот и I Origins – вторият режисьорски проект на Майк Кахил.

Някъде там започва и работа й по сценария на The OA, докато паралелно снима британската драма Babylon, която е мини-сериал. Веднага след финала му The OA взима цялото й внимание и тя довършва внимателно осемте епизода на първи сезон.

Днес Брит Марлинг може да каже, че е една неконвенционална звезда в една иначе стандартна индустрия. Тя е различна в свят, който иначе предпочита еднаквости. А ние пък предпочитаме нея.

В галерията горе може да видите част от ролите й, а после спокойно си пуснете The OA. Няма да съжалявате и за двете.

 
 

„Manifesto“, където Бланшет играе 13 роли

| от chronicle.bg |

Германският художник Джулиан Розефелд показва трейлъра на „Manifesto“ – филм, в които Кейт Бланшет играе 13 различни роли.

Първоначално пуснат като видео инсталация в Australian Centre for the Moving Image в Мелбърн, „Manifesto“ е преправен в пълнометражен игрален филм. Трейлърът ни показва Бланшет в няколко от всичките й персонажи.

Премиерата на филма е по-късно този месец на Sundance Film Festival. В оригиналния синопсис пише, че Росефелд поставя „Бланшет в ежедневния свят – на домакиня, на работник във фабрика или на новинар – докато цитира думи, които са вдъхновили цели движения в изкуството“. И добавя: „Manifesto“ е забавен, а в същото време изисква от нас да се питаме дали тези страстни твърдения все още са верни и вдъхновяващи“.

 

 

 
 

Facebook тества инструмент за изобличаване на фалшиви новини

| от chronicle.bg |

След новината, че Германия има намерения да глобява Facebook за всяка фалшива новина, която се завърти в мрежата, от компанията явно са решили да се справят с проблема и в момента тестват филтър за фалшиви новини в Германия.

Политиците в Германия се опасяват, че разпространението на фалшиви новини може да се отрази на предстоящите наесен федерални избори.

Немците планират пътя, по който да вървят фалшивите новини така: когато системата за проверка на фактите на Facebook отчете една новина като фалшива, потребителите ще бъдат изпратени на Correctiv, неправителствена новинарска организация със седалище в Берлин. Ако даден елемент се счете за неверен, той ще бъде маркиран като „оспорван“, придружен от обосновка, а сайтът ще предупреждава потребителите, преди те да го споделят в социалната мрежа.

Освен това, т.нар. спорни елементи ще се показват по-малко в новинарския поток на социалната мрежа.

Източник: Financial Times