Astra получи пет звезди за безопасност

| от chronicle.bg |

Euro NCAP потвърди надеждността на всеобхватната концепция за безопасност на новия Opel Astra. В най-новите резултати от тестовете за безопасност Euro NCAP отличи Astra с максималната оценка от пет звезди.

Новият компактен хечбек модел с пет врати на Opel е постигнал високи оценки във всяка от категориите на теста – защита на възрастните пътници, защита на децата в купето, защита на пешеходците и системи, подпомагащи водача за повишаване на безопасността.

Стабилната пътническа клетка на каросерията е конструирана така, че да претърпи възможно най-малки деформации и да осигури максимално жизнено пространство за водача и пътниците в случай на катастрофа. С цел неутрализиране на енергията на удара в случай на инцидент на пътя, в предната, задната и страничните части на пътническата клетка са разположени деформационни зони, които променят формата си по определен начин и осигуряват защита, поглъщайки контролирано енергията на сблъсъка.

В пътническото пространство на новата Astra се използва тристепенен подход на задействане на системата от предпазни въздушни възглавници, включваща фронтални и странични за защита в областта на таза и гръдния кош въздушни възглавници за водача и пътника до него, както и пълноразмерни странични въздушни завеси за защита на главите на водача и пътниците на първия и втория ред седалки. В съчетание с модерните устройства за притягане и ограничаване на усилието в предпазните колани, монтирани директно към каросерията, разположените на седалките механизми за притягане на колана в областта на скута и вградените в конструкцията на долната част на седалките „anti-submarining” прегради за предотвратяване на „гмуркането” на тялото под предпазния колан при внезапен сблъсък, новото поколение на Astra гарантира максимална защита на пътниците и ограничава потенциалната опасност от травми и наранявания.

Системата за предупреждение при неволно напускане на лентата за движение LDW (Lane Departure Warning) с функцията за активно подпомагане за поддържане на лентата LKA (Lane Keep Assist) не само сигнализира на водача за появата на опасност, но използва и лек тласък във волана за коригиране на траекторията в случай, че новата Astra започне да напусне лентата. Челните удари могат да бъдат предотвратени или последствията от тях намалени с помощта на режима на самостоятелно аварийно спиране AEB (Automаted Emergency Braking), функцията за увеличаване на налягането в спирачната система IBA (Integrated Brake Assist), предупреждението за потенциален сблъсък отпред FCA (Forward Collision Alert) и индикатора за дистанцията до движещото се отпред превозно средство FDI (Following Distance Indication).

Системата за предупреждение за предстоящ сблъсък е оптимирирана с помощта на редица примигващи червени LED светлини, чиято светлина се отразява върху челното стъкло в непосредственото зрително поле на водача в случаите, в които разстоянието до движещото се отпред превозно средство намалее под определена граница и е налице непосредствена опасност за сблъсък. Данните за работата на всички тези системи се осигуряват от единичната (моно) видеокамера на новата Astra, разположена в горната част на челното стъкло. Новото поколение на Astra е първият компактен модел на масов производител, използващ моно камера, както и първият автомобил в гамата на Opel, предлагащ подпомагане на спирачния процес на основата на данни, получени единствено от камерата.

Системите за активна безопасност и подпомагане на водача в новата Astra се допълват и от функцията за предупреждение за опасност в страничните „мъртви ъгли” SBSA (Side Blind Spot Alert), която използва ултразвуковите сензори на системата за паркиране Park Assist, за да предупреждава водача за скрити опасности при смяна на лентите за движение, изпреварване или при движение по завои и матричните IntelliLux LED® предни светлини. Tази авангардна светлинна технология адаптира автоматично работата на предните светлини в зависимост от актуалната пътна обстановка и предлага най-доброто възможно осветяване на пътното платно във всеки момент.

В допълнение към защитата за водача, пътниците и другите участници в движението, новото поколение на Astra предлага „петзвездна” безопасност и за свидетелството за управление, контролния талон и банковата сметка на водача. Функцията за разпознаване на пътни знаци TSA (Traffic Sign Assist) cледи непрекъснато данните, предоставени от моно видеокамерата и сравнява картината с информацията от навигацията на вградената инфоразвлекателна система Navi 900 Intellilink. След това знаците за ограничение на скоростта се показват на централния блок контролни прибори пред водача, намалявайки опасността от глоби за превишаване на позволената скорост на движение.

 
 

Джеймс Макавой: Добър британски вкус

| от |

Джеймс Макавой е британското секси чудо на модерното кино. Той е различен и по един начин хашлашки приятен не само за гледане, но и за опитване във всякакви форми. Макавой е от тези актьори, които ти се струва, че са изключително специфични, но когато го изгледаш в пет различни роли, разбираш, че този иначе дребен мъж с добри обноски, може да изиграе всичко. И той наистина го прави.

От влюбен мъж, през професор, до настървен до пръсване его маниак Макавой може да се похвали с многообразна и пъстра филмография в британското и американското кино.

От комерсиални блокбастъри до адаптации по Ървин Уелш той се раздава на екран и винаги е удоволствие да бъде гледан.

Роден в Глазгоу, Шотландия, кариерата на Джеймс Макавой започва през 1995-а с британския трилър The Near Room, след като се запознава с актьора Дейвид Хаймън. Тогава Джеймс е на 16 и кариера в актьорството не му се струва чак толкова атрактивна. Вместо това, кандидатства в Кралските военоморски сили и бива приет веднага. В крайна сметка някъде там се включва и Кралската консерватория на Шотландия и Макавой избира нея. Докато завърши образованието си през 2000 година британецът е направил няколко участия в сериали и дори работи по cheese хоръра „Басейнът“.

След това кариерата му поема лек и плавен подем, може би заради таланта му, и той снима сериалите „Децата на Дюн“ и „Играта“ за ВВС, който по-късно е адаптиран и на филм с Бен Афлек и Ръсел Кроу. Участва и в британската версия на Shameless в цели два сезона. Някъде там се запознава с бившата си вече съпруга Анн-Мари Дъф и продължава бавния си и приятен поход из британското кино.

Големият пробив на Макавой идва през 2007-а, когато играе главната роля във великолепния „Изкупление“, адаптация по романа на Иън Маккелън. Ролята му носи номинации за БАФТА и Златен глобус и купчина други награди. Печели му и приятел в лицето на Бенедикт Къмбърбач и му отваря вратите към необятното кино на Холивуд.

От там насетне Макавой подбира ролите си внимателно. Играе в нискобюджетния секси шедьовър „Транс“ на Дани Бойл и същевременно приема ролята на младия професор X в новите версии на X-men. Той играе доктор и активист в „Последният крал на Шотландия“, редом до Форест Уитакър, което му носи БАФТА за изгряваща звезда и същевременно е циничен и арогантен комарджия в романтичния „Пенелопе“.

И всички тези роли му стоят чудесно.

Макавой е единственият актьор, който е обмислян да изиграе мистър Дарси в адаптацията на „Гордост и предрасъдъци“, но в крайна сметка играе първообраза на персонажа – единствената любов на Джейн Остин – Том Лефрой – в „Да бъдеш Джейн“.

Джеймс Макавой е вкусен за пробване във всичко – от романтика до трилър.

А дори и за тези, които нямат чак толкова големи изисквания към диапазона на актьорите на голям екран, могат да си отдъхнат – Джеймс Макавой е просто адски секси. Освен че може да изиграе всичко, може да ти поднесе чай гол и да го направи с финеса на джентълмен и вида на арогантен и възбуждащ коцкар. Малко са като него, затова се радваме, че той съществува.

От тази седмица може отново да го гледате на кино. Този път в трилъра на М. Найт Шамалан „На парчета“. Там Макавой отново се раздава и играе цели четири образа и го прави забележително. Не, че някога сме се съмнявали.

И докато се подготвяте за трилъра на М. Найт, в който Джеймс може и малко ще ви стресне, ви предлагаме част от чудесните му роли. Защото няма нищо по-добро от атрактивен британец в хубаво кино.   

Вижте ги в галерията горе.

 
 

„Сляпата Вайша“ с номинация за „Оскар“

| от chronicle.bg |

Анимацията на Теодор Ушев по разказа на Георги Господинов „Сляпата Вайша“ е номинирана за „Оскар“ в категорията за най-добра късометражна анимация.

Филмът следва сюжета на разказа на Георги Господинов за Вайша – момиче, обречено да вижда с едното си око само миналото, а с другото – бъдещето. Работата по него започна в началото на миналата година.

„Сляпата Вайша“ е част от книгата „И други истории“ (2001), която е преведена на немски, френски, английски, италиански и др. Това е първият общ проект на Георги Господинов и Теодор Ушев. Филмът е заснет с продуцентството на Националния филмов борд на Канада, за който българският режисьор работи от години.

Музиката към филма е създадена от Котарашки, чийто клип „Демони“ беше заснет от Теодор Ушев през 2012 г.

Конкуренцията в категорията „Късометражен анимационен филм“ е доста сериозна – в късия списък влизат двете мегастудия Disney и Pixar.

Другите номинации за „Оскар“ може да видите тук.

 
 

Досиетата CHR: Да спечелиш от тотото и да загубиш всичко

| от chronicle.bg |

Мнозина си мечтаят да спечелят от лотарията, но всеки трябва да има едно наум: всяка печалба идва със загуба. Печеленето на огромна сума пари наведнъж означава, че човек трябва да е готов за резки промени в живота си и нови възможности.

Затова и за мнозина печалбата значи и проклятие. Списъкът на хората, които са пропилели парите, оставайки потънали в главоболия, е дълъг. Някои от тях дори съжаляват, че са печелили.

Нека ви разкажем няколко истории, които доказват, че да спечелиш много пари, често означава и да загубиш много ценни неща в живота си.

Историята на истинските „Селяндури от Бевърли Хилс“

Уилям Поуст е на 8 години, когато майка му умира. Когато пораства, работи основно по карнавални събития, прекарва известно време в затвора и изглежда напълно безцелен и неспособен да изкарва пари, за да се грижи за себе си.

Изведнъж през 1988 година, когато е на 40 и няколко и разполага само с няколко долара в джоба, печели повече от 16 милиона долара от лотарията в Пенсилвания. По данни на Washington Post, само три месеца по-късно, вече е задлъжнял с 500 000 долара. Една от причините е фактът, че си купува частен самолет, въпреки че дори няма право да пилотира. Това обаче не е всичко. Брат му бива осъден за това, че планира убийството му. В средата на 90-те години вече е обявил банкрут. Умира през 2006 година на 66-годишна възраст.

Да спечелиш два пъти

Евелин Мари Адамс печели от лотарията седемцифрена сума не веднъж, а цели два пъти. Първо печели 3.9 милиона долара през октомври 1985 година, а след това – 1,4 милиона. Част от роднините й започват да хранят омраза към нея, защото е богата. Мнозина се обръщат към нея с молба за финансова помощ. Казва, че й е било трудно да отиде където и да е, без да я разпознаят. Това обаче е добрата част. Тя успява да загуби голяма част от богатството си в казината на Атлантик Сити. През 2012 година вече работи на две места, за да се издържа и съветва всички, които спечелят от лотарията, да отидат първо при адвоката и счетоводителя си.

Джакпот за милионера

За мнозина е трудно да повярват, че е възможно мъж, който вече е милионер, да спечели джакпота от лотарията (в размер на 315 милиона долара) и да го пропилее. Точно това обаче се случва с Андрю Уитакър.

Мъжът печели сумата на Коледа през 2002 година и избира да му бъдат изплатени 170.5 милиона долара наведнъж. Намерението му е да похарчи част от тях за дарение. Нещата обаче не се случват точно така. Уитакър се развежда със съпругата си. После внучката му умира при мистериозни обстоятелства. Уитакър започва да пие много. Често става жертва на обири, в един момент срещу него се водят 400 дела.
„Предпочитам да бях скъсал билета“, казва той пред ABC.

Печалбата след данъци – затвор

Алекс и Рода Тот остават с 24 долара в джоба, когато през 1990 година си купуват лотариен билет. Не очакват, че той ще им донесе 13 милиона долара. Избират печалбата да им бъде изплащана в суми от по 666 666 долара в продължение на 20 години.

Само за няколко години заради богатството си губят приятели и близки. През 2006 година получават обвинение за данъчна измама, защото не са знаели какви са изискванията на закона при подобни печалби.

Алекс умира преди делото, докато вдовицата му лежи две години в затвора.

Милионер с дългове

Сюзан Мулинс печели 4.2 милиона долара от лотарията през 1993 година. След като си поделя печалбата със семейството си, а част от парите отиват за данъци, може да се радва на плащания по по-малко от 50 000 долара годишно, които определено не са достатъчни, за да води богаташки начин на живот.

Само пет години по-късно взима заем от близо 200 000 долара от фондацията към националната лотария, ползвайки печалбата си като гаранция. През 2004 година бива осъдена, тъй като дължи на фондацията повече от 150 000 долара от заетите пари.

 
 

Новото летище на Берлин няма да заработи и през 2017

| от CHR Aero с БТА |

Дългоочакваното откриване на новото летище на Берлин няма да стане факт и през 2017 г., потвърди ръководителят му Карстен Мюленфелд, цитиран от ДПА.

Въпреки отдавна обявеното откриване все още има затруднения пред пускането в експлоатация на новото международно летище на германската столица. Първоначалните планове бе то да заработи през 2011 г.

Откриването през тази година бе поставено под въпрос по-рано тази седмица, след като възникнаха проблеми с вратите на летището.

Летище „Берлин-Бранденбург“ се строи в Шьонефелд, извън града, на мястото на старото берлинско летище с ограничен капацитет. Новият аеропорт трябва да замени летище „Тегел“, което е близо до центъра на столицата и няма възможност за разширение.