Apple разкри подробности за iOS 8 и OS X

| от | | |

Apple_WWDC-2 В началото на традиционната си конференция WWDC Apple сподели очакваните подробности за следващите версии на два от най-важните си проекта – мобилната платформа iOS и компютърната OS X. Събитието е фокусирано главно върху разработчиците на софтуер, но все пак е интересно с това, че дава първите детайли за следващите издания на софтуера на компанията, който ще достигне във финален вид до потребителите по-късно през годината. С над 100 сесии и над 1000 инженери от компанията актуалното издание на WWDC се очертава да осигури много и разнообразна информация на участващите в екосистемата на Apple.

apple-family-sharingКомпанията е поработила върху съвместната работа между OS X и iOS и показа функцията Handoff, която позволява в реално време прехвърлянето на работа от едното към другото – например ако започнете да пишете писмо в iPhone ще можете да го продължите през компютъра. В допълнение ако е без безжична връзка компютъра може да разбере ако вашия iPhone е наблизо и автоматично ще го покаже като възможност за връзка с интернет. Друго чакано допълнение е възможността за споделяне на файлове през Airdrop между iOS и Mac.

Освен това е възможно приемането на телефонен разговор и през компютъра или iPad, както и маркиране на телефонен номер в уеб страница и набирането му през Mac. OS XYosemite вече е достъпна за разработчиците, а останалите потребители ще получат версията през есента. Компанията обещава през лятото да отвори достъпа до бета версията и за обикновени потребители.

Screen-Shot-2014-06-02-at-3.23.23-PM-640x493По отношение на iOS Apple се похвали, че компанията е продала над 800 милиона устройства с платформата – 100 милиона iPod touch, 200 милиона таблета и над половин милиард телефона. Според Тим Кук много от потребителите на Android преминават къмiOS, тъй като компанията им осигурява ъпдейти до най-новите версии на платформата. iOS8 би трябвало да продължи доброто представяне с подобряване на познатите от версия 7 функции.

Една от новостите е възможност за директно взаимодействие с нотификациите – нещо, което вече предлага Android. По отношение на функцията за мултитаскинг двойното натискане на централния бутон вече може да покаже и списък с хората, с които общувате най-често. Добавени са нови жестове за управление на пощенския клиент, опция за маркиране на писма и добавяне на записи в календара. Функцията Spotlight също е променена и може да показва предложения като интересни места, приложения от App Store, песни, филми и т.н. Клавиатурата вече е оборудвана с технологията QuickType за предсказващо въвеждане на текст спрямо контекста. То се учи от навика ви на комуникация с отделните контакти и знае какви думи да предложи.

iMessage вече поддържа изпращането на гласови и видео съобщения, а при груповите съобщения има опция да изберете времето, за което да споделите определено съдържание – за час, до края на деня или завинаги. Има и възможност за споделяне на локация. Интересно е, че за да не заемат ценно място аудио съобщенията се изтриват след прослушване, но ако искате може и да ги запазите. Също така отговарянето на тях е възможно само с вдигането на телефона към ухото. По отношение на бизнес потребителите iOS 8 предлага допълнителна защита на паролите, съвместимост с външни доставчици на облачни услуги и по-добра работа с електронна поща. 

На събитието бяха разкрити и детайли за HealthKit – услуга, която ще може да събира и пази здравна информация за потребителя, събрана от различни външни сензори и приложения. Тя ще се споделя и със здравни организации – така докторите могат да получат в реално време достъп до данните за пациентите и общуват с тях. HealthKit ще работи с външни приложения и ще осигури на потребителя прецизен контрол над събраните за него данни и над начина, по който ги използва.

Подобрения има и в iPhoto – синхронизира снимките с всички устройства, осигурява предложения при търсене и дава достъп до кадрите в iCloud от всички устройства. Приложението е получило и нови инструменти за редактиране на снимките – корекция на яркост, контраст и т.н. като редакциите се синхронизират между всички устройства. Снимките и клиповете се запазват онлайн в пълна резолюция като първите 5GB в iCloud са безплатни, 20GB струват 1 долар на месец, 200GB са 4 долара и т.н. като има възможност за покупката на 1TB място.

Допълненията към Siri включват интегриране на технологията на Shazam за разпознаване на музика, възможност за покупка на съдържание от App Store и дори започване на разговор с асистента без да се докосва телефона. Налични са и 22 нови езика за диктовка. В App Store са добавени нови възможност за сортиране на приложенията, възможност за разработчиците да предложат пакети с повече приложения, осигуряване на възможност за разглеждане на видео на дадено платено приложение в действие (няма опция за тестова употреба), нова услуга TestFlight за тестване на приложения и др.

apple-photos1Не по-малко интересна е възможността на отделните приложения да осигуряват услуги за други приложения – така например в галерията можете да използвате външни филтри за обработката на дадено изображение. Общо взето това ще разшири значително възможностите за споделяне на съдържание – подобна възможност имат Android и Windows Phone. Потребителите най-сетне ще имат и възможност да инсталират други клавиатури, което определено е голяма промяна. Важно допълнение е и поддръжката на уиджети, които ще се показват в Notification Center.

Apple обяви, че отваря достъпа до Touch ID за разработчици и те ще могат да използват сензора в своите приложения. Така потребителите могат да заключат достъпа до определени приложения, но в същото време разработчиците няма да получат достъп до личната информация. Компанията сподели информация и за HomeKit – технология за използване в умните домове. Apple работи в сътрудничество с водещите компании в тази област за създаването на безжичен протокол за сигурна връзка и контрол на различни персонални устройства през Siri. 

За авторите на игри е Metal – по-бърз междинен софтуер, който ще осигури на разработчиците по-добър достъп до хардуера на мобилните устройствата на Apple. Компанията дори представи нов език за програмиране. Той се казва Swift и според Apple е по-бърз от Python и Objective C. Авторите на приложения получават достъп до iOS 8 от днес, а обикновените потребители ще трябва да изчакат до есента. Съвместимите устройства са iPhone 4s, iPhone 5, iPhone 5c, iPhone 5s, iPod touch 5th generation, iPad 2, iPad с Retina дисплей и iPad mini. Явно потребителите на iPhone 4 ще трябва да помислят за ъпгрейд.

Това беше основното от откриващата реч на WWDC и на нея не се състоя премиерата на никакви нови устройства. За това ще трябва да изчакаме следващите събития на компанията по-късно през годината.

http://www.apple.com/ios/ios8/
http://www.apple.com/osx/preview/
https://developer.apple.com/

Запис от събитието има тук:
http://www.apple.com/apple-events/june-2014/
По mobilebulgaria.com

 
 

Ох, стари сме… защото те правят 10!

| от |

Едно десетилетие измина като мигване с единия клепач и ние си мислим, че сме си същите, ама не сме… Защото сме с 10 години по-големи. И уж поумнели. Минаването на безгрижните лета се отразява, както на човешкото тяло и съзнание, така и на любимите guilty pleasure удоволствия, каквито са сериалите.

Вярвате или не, но много от любимите ви шоута направиха 10 години от старта си и дори след толкова време, за част от тях си спомняме с умиление. И с леко насълзяване на очите.

Ние сме избрали пет добри, вкусни, провокативни и да, КУЛТОВИ, сериала, които правят 10 тази година. А ние сме стари, но все така ги харесваме. Цък, в галерията горе са.

 
 

Google работи по групово фото приложение

| от chronicle.bg |

Google обяви, че работи по ново приложение за групово редактиране и споделяне на снимки.

То ще наподобява Moments на Facebook, а говорителите на компанията са казали, че това е просто един експеримент и не се знае кога и дали това ново приложение ще стане достъпно за всички.

Тъй като все повече потребители използват приложенията на Facebook, Twitter и Snapchat, вместо да търсят в интернет, т.е. чрез търсачката на  Google, е нормално да имаме такава реакция от Google.

 
 

#Fusionable: Посрещаме лятото с цялостен аутфит от магазин Fusion

| от Рада Копрева |

Сега имате възможността да посрещнете лятото с цялостен аутфит по ваше желание, осигурен от магазин Fusion! В периода 22 март – 05 април 2017 година можете да се запознаете с най-новите тенденции от световноизвестни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Diesel, Converse и Superdry в магазин Fusion в Serdika Center, да развихрите въображението си и да спечелите нови дрехи за страхотни летни моменти.

За кампанията говори Рада Копрева – млада Instagram звезда, която разбира от дрехи и не се страхува да пробва.
Ето и нейните впечатления от #Fusionable:
Да, признавам се за виновна. Обичам да пазарувам дрехи. Аз съм от онези, които наричат шопинга „терапия“ и които изпитват неподправено удоволствие от купуването на нови дрехи.
И все пак, до момента не ми се беше случвало истински да се развълнувам от шопинг кампания.

#Fusionable на магазин Fusion обаче се оказа истинско предизвикателство за спокойния сърдечен ритъм. Не се случва често магазин, който е представител на световно известни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Converse и Superdry, да стартира кампания, която дава шанс на всеки да изглежда страхотно, носейки цялостен аутфит по собствен избор.

Fusion ще раздаде три ваучера на свои клиенти. Всеки един от тях носи стойност, която е достатъчна за да може човек да се облече от глава до пети в магазина така, както му харесва.

#Fusionable обича да облича и се фокусира върху хора, за които облеклото има значение. Като мен…
фешън, кифла

Когато дадете на една жена възможността да се облече както пожелае, може да сте сигурни, че тя ще лети по ескалаторите на мола с 200 конски сили. Когато влязох във Fusion, положих всички налични усилия да се представя „професионално“ и да се държа на ниво, като истински фешън маниак, който е виждал всичко и не се впечатлява от нищо, но уви… Нямаше как да скрия, че всъщност треперя от вълнение като пред първа среща с някого, когото ужасно харесваш – много превъзбуда, малко срам…Помните как е.

Само дето пред мен не стоеше също толкова притеснен младеж, а парче приказка, някак претворена в реалността: магазин с всичко, за което съм си мечтала. Дрехите и обувките съчетаваха не само страхотни, свежи цветове, а и бяха в крак с всички модни тенденции за идния сезон. Fusion предлага не само ежедневни дрехи и обувки, но и по-спортни, а по стелажите вече стоят плажни артикули, които ни надъхват за летния сезон.

 

фешън, кифла

Влюбих се в дрехите с лека и проветрива материя, с които обичам да глезя тялото си, както и във вечните дънки. По навик плахо попитах за по-малки размери, защото структурата на тялото ми не е особено епична и понякога се случва да хлътна по някоя дреха, след което продавачът да ме отпрати към детския щанд.

Не и тук. От моя размер имаше както рокли, така и блузи и къси панталони! Хукнах към пробните, все едно ме гонеше големия лош вълк, а там вече ме очакваше всичко, което щях да пробвам- две рокли (Superdy), два чифта къси панталони (Pepe Jeans и Superdy), две блузи (Pepe jeans и Superdry) и един абсолютно наложителен за всеки пролетен и летен сезон чифт бели маратонки на завинаги любимата Pepe Jeans.

 

фешън, кифла

Имах леки съмнения, че нещо друго, освен роклите и обувките, ще ми лепне така, че да се харесам веднага, но voila! Отново останах приятно изненадана. С всеки от четирите комплекта, които си бях избрала, се чувствах стилна, обгърната в комфорт и носеща собствената си индивидуалност. Можех да нося дрехите от тази пробна в най-различни варианти чак до октомври. Мотах се в магазина сигурно часове. Не исках да свалям дрехите от себе си. Нали познавате онези моменти, в които сякаш някакъв невидим пъзел се нарежда и всичко е точно такова, каквото трябва да бъде, а вие не смеете да мръднете, за да не го развалите?

Такъв беше престоят ми в магазина. Правенето по сто снимки с всичко, което си бях избрала пък се оказа квинтесенцията на истинското ми петъчно удоволствие.

Благодарение на кампанията #Fusionable, един от тези…всъщност дори всички комплекти дрехи (разбира се, и обувките!) могат да си останат мои. Затова ако имате нужда от развлечение и от обогатяване на гардероба…

Правилата на играта са прости: избери най-готините дрехи от магазин Fusion, Serdika Center, снимай се с тях и качи снимката в Instagram или Facebook с хаштаг #Fusionable и хаштагове на марките, с които си облечен, и се тагни от магазина. На 07 април ще бъдат избрани 3-ма късметлии, които ще спечелят награда, с която да обновят изцяло гардероба си!

 

 
 

Патриоти от всички магазини! На хорото!

| от |

Хората са страдали от всякакви моди – като започнем с мъжките чарлстони, през тамагочитата, до айфоните и Ледената кофа.

Днес на мода е да си патриот и съответно всички вече са патриоти. „Била“ организират уроци по хоро пред магазините си. Това няма да е един път, усещам.

Скоро всички магазини ще имат свои патриотични ивенти и хепънинги. Ние дори подозираме как ще изглеждат те. То е лесно.

Била

Безплатно хоро. Понеделник – право, вторник – дунавско, сряда пайдушко, четвъртък – лютеница „Хорце“ от Първомай и така до понеделник.

Също така има идеи и планове за ММА турнир – нещо като Мъжко хоро, без да е Йордановден и без ледени води. Победителят печели наденица. Сега заради наденицата ще се утрепат!

Фантастико

Фантастико преоткриват и модернизират застоялите тропи на патриотизма. Те превръщат „бащино ми огнище“ в „топлата ми витрина“. Продуктите има вкус на детство – компот, лютеница, бой, хляб със сирене. Две праскови и две кюфтета.

Лидл 

Когато си толкова беден, че си стигнал до просешка тояга, Лидл е мястото, откъдето си купуваш въпросната тояга. От тях ще може да си купите и двата края на цената на един. Ако си правите сметката обаче, че новата „Родна стряха“ ще ви подслони – не. Там положението е Блажиш ли, блажиш ли, дядо Попе, просто с друго име. Междувременно точно в духа на едно време в Лидл „пуснаха“ крем „Каро“, бонбони „Амфора“ и лимонови резенки. А дори не е Коледа.

Кауфланд

Кауфланд се опитаха се да направят нещо вносно ексклузивно и премиум, но не му е сега моментът. За съжаление цените на продуктите, които българите консумират най-много, са фиксирани на бандерола. Остава само Графа да се погрижи за настроението.

Икеа

В Икеа се появява нов продукт – той се казва Дървö. Този продукт служи, за да го ‘земете, когато някой ви ядоса и искате „да ‘земете едно дърво“. При покупка на повече дървета, получавате безплатно камъни.

И докато другите се занимават с глупости, в кварталното магазинче бай Иван дава на борч хлябове и кисели млека на бабите. Бай Иван знае, че бабите гласуват за хора, които после позволяват на големите вериги магазини да си правят каквото искат и това влияе на бизнеса му, но въпреки това бай Иван дава на бабите безплатно неща и ги записва на едно картонче.