Aмазон изпробва доставки с безпилотни самолети

| от |

„Амазон“ изпробва извършването на доставки до клиентите си чрез безпилотни летателни апарати. Това заяви снощи пред тв канал Си Би ЕС изпълнителният директор на компанията Джеф Безос, предаде Ройтерс.

По думите му дистанционно управляваните машинки ще могат да превозват пратки с тегло до пет фунта (2,3 кг). Такива са около 86 на сто от пакетите, които разпраща до клиентите си световната
корпорация за поръчки по интернет, обясни той.

Безпилотниците ще бъдат натоварвани в дистрибуторските центрове на „Амазон“ и ще летят до жилищата на купувачите. Първите такива полети ще станат факт вероятно след 4-5 години,
добави Джеф Безос.

jeff-bezos-amazon_800

 
 

Тъмнокожа моделка имитира традиционни модни кадри

| от chronicle.bg |

Не само Холивуд има проблем с липсата на разнообразие за предлаганите роли, заради което лица с различни черти или по-напреднала възраст се оказват без работа. Оказва се, че подобен проблем има и в света на модата. По тази причина африканският модел Деде Хауърд пресъздава култови модни кадри на големи компании. Тя обаче поставя всички известни снимки пред „черното огледало“, което им дава различен прочит.

„Всеки ден сме бомбардирани с ярки реклами, билбордове и телевизионни реклами, които се опитват да ни вдъхновят да купим продуктите, които излизат на пазара. Нещо, което винаги ме е притеснявало, когато гледаме тези реклами е, че рядко на тях виждаме тъмнокожа жена. Когато бях момиче, винаги се чудех защо големи брандове като Gucci, Chanel, Luis Vuitton, Guess и много други рядко използват тъмнокожи модели? И ако го правят, много малък процент тъмнокожи модели успяват да пробият, но групата им остава до голяма степен без промяна в дълъг период от време“, пише тя в сайта си.

Според нея повече видимост на хората от „всички раси, независимо дали са бели, черни, азиатци, латиноси и др.“ ще помогне на всички да повярваме в потенциала си. Тя отбелязва още, че тъмнокожите рядко са представяни в добра светлина в медиите, но за сметка на това безброй пъти се съобщава за застрелването или ареста на поредния тъмнокож.

Вижте интерпретациите на Деде на модни кадри, в които се бори със стереотипите.

 

 
 

Мадона стана жена на годината според Billboard

| от chronicle.bg |

Поп-иконата Мадона спечели наградата за „Жена на годината“ на списание Billboard. Певицата определи като едно от най-големите предизвикателства пред себе си това да бъде добра майка.

„За мен винаги е било сериозно предизвикателство да бъда майка и същевременно певица“, каза тя, приемайки наградата.

58-годишната певица, която има четири деца, през март приключи световното си турне „Rebel Heart“, което включваше 82 концерта. Междувременно водеше съдебна битка с жившия си съпруг – режисьора Гай Ричи, за попечителството над 16-годишния им син Роко. Именно по време на турнето той пожела да живее при баща си в Лондон. По време на престоя си в британската столица синът на Мадона беше заловен с трева и прекара извстно време в ареста. Битката за попечителство приключи през септември.

Всяка година Billboard раздава наградите си на жени със значителен принос към музикалната индустрия, които са вдъхновение за други жени.

 
 

Tui одобри плановете за съвместна leisure авиокомпания с Etihad

| от CHR Aero |

Директорският борд на Tui даде зелена светлина на плановете за формирането на нова leisure авиокомпания в патньорство с Etihad Aviation Group.

Надзорния съвет на Tui се съгласи да продължи да работи по съвместното предприятие с Etihad и дъщерната нискотарифна компания на Air Berlin – Niki.

Седалището на новата авиокомпания ще бъде във Виена и ще работи с 60 самолета, притежание на Tuifly и Niki. Kомпанията ще обслужва дестинации от летища в Германия, Австрия и Швейцария и 24,8% от нея ще бъдат притежавани от Tui, a 25% от Etihad. Останалите 50,2% ще бъдат под контрола на съществуващата частна оргнизация Niki Privatstiftung, предаде Ройтерс.

В изявление от Tui казаха:

„Etihad е в преговори с Air Berlin, за да придобие нейните туристически опрерации предимно в Южна Европа и Северна Африка, включително участието на Air Berlin в Niki, с цел да допринесе за съвместното предприятие.“

„Новата авиокомпания, представлявящя съвместно предприятие и базирана във Виена, е планирано да обслужва широка маршрутна мрежа със своите две авиокомпании, Tuifly и Niki. С набор от 60 самолета и капацитет от 15 милиона места за година, опрерираща от ключови летища в Германия, Австрия и Швейцария.“

„Ангажиметите, поети към служителите на Tuifly остават в сила и към момента се се договарият и уточняват допълнително. Това включва и ангажиментите, поети към локацията в Хановер.“

„Преговорите по договора се очаква да бъдат приключени в следващите няколко седмици. Детайлите относно бъдещото предприятие ще бъдат съвместно представени от Etihad и Tui след успешното завършване на преговорите.“

 
 

Европейската асоциация на авиокомпаниите прекрати своята дейност

| от CHR Aero |

Европейската лобистка група Association of European Airlines (АЕА) ще прекрати работата си след като голяма част от авиокомпаниите членки се присъединиха към новия алианс Airlines for Europe (A4E).

AEA ще бъде втората асоциация, която ще прекрати своята дейност през 2016, следвайки съдбата на нискотарифната групa European Low Fares Airline Association (ELFAA).

Исторически погледнато до момента е имало четири главни асоциации, които да представляват авиокомпаниите в Европа- AEA, ELFAA като представител на нискотарифните превозвачи, International Air Carrier Association (IACA) като представител на leisure авикомпаниите и European Regions Airline Association, представител на регионалните авиопревозвачи.

Според сайтa на AEA, асоциацията представлява 22 европейски авиокомпании с общо 310 милиона пътници, но много от тези компании вече са напуснали групата и са предпочели да бъдат представлявани от A4E, чиито основатели и членове са пет от най-големите авиокомпании в Европа- International Airlines Group (IAG), Lufthansa, Air France-KLM, easyJet и Ryanair.

A4E бързо се разрастна от 11 до 22 авикомпании членки, което доведе до затварянето на други асоциации. Процентово A4E представлява 60% от европейските полети, 500 милиона пътници и оборот от $109 милиарда.

Според A4E успехът на тяхната асоциация се дължи на факта, че авикомпаниите, които се представляват от тях, са както нискотарифни, така и „full service”.

AEA приключва работа след 64 години. През 1952 година четири авиокомпании- Air France, KLM, Sabena И Swissair основават Air Research Bureau, а след присъединяването на SAS и British European Airways, European Airlines Research Bureau се преименува на AEA през 1973.

Благодарение на AEA компютърните резервационни системи Amadeus и Galileo бяха въведени в експлоатация, както и автоматичното принитиране на билети и бордови карти. През 1988 АЕА допринесе и за започването на кампанията “Single European Sky” и поясни нуждата от интергрирана система за контрол на въздушния трафик над Европа.