15 интересни факти за сънищата

| от |

sleeping6Сънуването е едно от най-странните и интересни преживявания в живота ни. На много места в древността сънищата са смятани за послания от боговете. В Римската империя е имало „преводачи на сънища“, които са придружавали военните лидери в битките, пише Boredpanda.com.

Много творци са получавали своите творчески идеи и вдъхновение именно от сънищата си, а на всеки един от нас се е случвало да сънува т.нар. пророчески сън. Но какво всъщност знаем за сънищата?

Ето 15 интересни факти за сънищата:

1. 90% от сънищата се забравят

В рамките на 5 минути от събуждането, половината от съня се забравя. В рамките на 10 – 90% си е отишъл.

2. Слепите хора също сънуват

Хората, които ослепява след раждането могат да виждат образи в сънищата си. Хората, които са родени слепи, не виждат никакви изображения, но имат сънища еднакво живи породени от участието на емоции и другите им сетива слух, обоняние, допир.

3. Всеки човек сънува

Всеки човек сънува (освен в случаите на крайно психическо разстройство). Ако смятате, че вие не сънувате, това не е вярно – вие просто забравяте сънищата си.

4. В сънищата си виждаме само лица, които са ни познати

Нашият ум не си измисля лица – в сънищата си ние виждаме истинските лица на реални хора, които сме виждали по време на нашия живот, но може да не си спомняме. През живота си виждаме огромен брой лица, така че ние имаме безкраен запас от герои за нашия мозък, които може да използва докато спим и сънуваме.

5. Не всеки сънува цветно

12% от хората сънуват само в черно и бяло. Останалите имат шанса да сънуват цветни сънища. Ранните изследвания – в периода 1915 до 1950 твърдят, че по-голямата част от сънищата са в черно и бяло, но в тези резултати се наблюдават промени през 60-те години на миналия век. Днес само 4,4% от сънищата на хората под 25-годишните са в черно и бяло. Най-новите изследвания показват, че тези променящите се резултати могат да бъдат свързани с преминаването от черно-белите филм и телевизия към цветните.

6. Сънищата са символични

Ако сънувате някакъв конкретен обект много често сънят не е свързан точно конкретно с него. Сънищата говорят в дълбоко закодиран символичен език. Много рядко определен символ от съня се препокрива със значението му, което може да бъде намерено в съновника.

7. Емоции

Най-честата емоция в съня е тревожността. За съжаление негативните емоции са по-чести, отколкото положителните.

8. Можем да имаме от четири до седем съня за една нощ

Един сън средно може да продължи от един до два часа всяка нощ.

9. Животните също сънуват

Проучвания са правени на много видове животни, и всички те показват едни и същи мозъчни вълни по време на сън като и те приличат много като при сънищата на хората. Ако имате възможност, загледайте се например в спящо куче. Често лапите им се движат и издават звуци, сякаш гонят нещо в съня си.

10. Парализа на тялото

REM фазата на съня (Rapid Eyes Movement) е нормална фаза на съня. При възрастен човек обикновено трае около 20-25% от всички фази на съня или около 90-120 минути всяка нощ. Установено е, че по време на REM се „случват“ по-голяма част от ярките сънища, които сме способни да запомним при събуждане. За една нормална нощ спящият човек преминава през 4-5 REM фази. Докато първите са по-кратки, след всяка следваща времетраенето се увеличава. По време на REM съня тялото е парализирано от механизъм в мозъка с цел предотвратяване на движения, които могат да се появят като физическа реакция на тялото. Все пак е възможно този механизъм да спре да действа преди, по време или след нормалния сън, докато мозъкът се събужда.

11. Смесване на сънища

Нашето съзнание интерпретира външните стимули, които атакуват нашите сетива докато спим и ги правят част от нашите сънища. Това означава, че понякога докато спим чуваме някакви звуци от реалността и ги вплитаме по някакъв начин в нашите сънища. Например можете да сънувате, че сте на концерт докато брат ви свири на китара в съседната стая.

12. Мъжете и жените сънуват различно

Мъжете са склонни да сънуват повече за други мъже. Около 70% от героите в съня на мъжа са други мъже. От друга страна, съня на жената съдържа почти равен брой мъже и жени. Освен това, мъжете обикновено имат по-агресивни емоции в сънищата си, отколкото повечето жени

13. Предсказателни сънища

Резултатите на няколко проучвания, проведени сред голям брой хора сочат, че между 18% и 38% от хората са имали поне един предсказателен сън и 70% са изживявали дежа вю. Процентът на хората, които вярват, че предсказателните сънища са възможни е достига до 98%.

14. Ако хъркате, не можете да сънувате?

Това е широко разпространена теория, но към момента не могат да бъдат намерени научни доказателства, които да потвърдят тази теза.

15. Можете да изпитате оргазъм в съня си

Може не само да сънувате секс и усещането да е приятно като в истинския живот, но можете да изпитате оргазъм истински и силен като в реалността без да има физически следи.

 
 

Gipsy King: Кралският S-Class от Vilner

| от chronicle.bg |

Това, което виждате на снимките, е един от най-новите проекти на Art Studio Vilner. Автомобилът е топ изпълнението на Mercedes-Benz S-Class, като изключим S 65 AMG и Maybach, който реално е позициониран, като отделен модел.

Клиентът е избрал мощният 585 к.с. S-Class, с топ оборудване, но каталогът с опции на Mercedes-Benz така и не е успял да отговори напълно на желанията му за интериор, дори в секциите с AMG и Designo предложения. Това насочва ’The King’ – ще го наречем така, защото ни помоли да запазим името му в тайна -, към Art Studio Vilner.

мерцедес, кола

Фина черна кожа и алкантара, ромбоидно-квадратен десен, изразен чрез бели, контрастни шевове. Vilner изпълняват дори стелките от кожа с квадратна графика, като същият десен е повторен и от двете страници на таблото с алкантарата, които през повечето време остават скрити от затворените предни врати. Пресичащите се бели шевове вървят през централните области на седалките, отстрани на централния тунел, както и по тавана на автомобила. Кората на капака на багажника също е получила фино отношение, алкантара и бели шевове в квадратни графики.

мерцедес, кола

Секции от алкантара и фина кожа „Напа“ правят волана едновременно приятен за окото и на допир. Алкантара покрива гърба на вътрешното огледало, гърбовете на подглавниците и всички оригинално оставени голи пластмасови елементи в интериора. Тя присъства и на тавана, както покрива дори отварящото се „яйце“, което помещава бутоните за набиране на телефонни номера.

мерцедес, кола

2015 Mercedes-Benz S 63 AMG, 5461 куб. см, V8, 585 к.с., 900 Нм, 7 ст. автоматична, задно задвижване, 2045 кг.

 
 

15 модела, които са доста…грозни

| от chronicle.bg |

Всички знаем какво се изисква, за да бъдеш модел. Трябва да си кльощав и красив.

Поне така беше доскоро. По подиумите и на кориците на списанията обаче вече дефилират закръглени модели със секси извивки и хората свикнаха с това, че моделите на 21 век не са като деветдесетарските модели. Напоследък се забелязва и нов тренд в избора на манекенки: далеч не всички от тях са брилянтно красиви. Някои от тях дори не са хубави.

Вижте в галерията 15 момичета, които работят като модели и не пасват на общоприетите стандарти за красота. Някои от тях не са грозни, а имат някакъв дефект, а други…е, кои пък сме ние, че да съдим. Вижте ги.

 

 
 

WIZZ GO – нова ценова категория от Wizz air

| от CHR Aero |

Wizz Air, най-голямата нискотарифна авиокомпания в Централна и Източна Европа, пусна нов продукт. “WIZZ Go” е допълнителна опция към съществуващата “WIZZ Plus” (преди:”Plus Fare“) пакетна оферта, предлагаща по-голяма гъвкавост за пътниците.

Двете “WIZZ Go” и “WIZZ Plus” предлагат на клиентите намалена пакетна цена над базовата “Basic Fare” (за билет и малък салонен багаж), сумата от допълнителни услуги, ако се купят отделно и по-бърз процес на резервация.

Новата “WIZZ Go” е създадена за практични клиенти, които търсят ниски цени, отлични и стойностни оферти, и ползват най-популярните продукти и услуги на WIZZ. “WIZZ Go“ включва голям салонен багаж, 23 кг чекиран багаж и избор на място (с изключение на първия ред и местата с повече пространство за краката).

Wizz Air “WIZZ Plus” предлага дори повече допълнителни услуги и клиентите могат да се възползват от по-голяма гъвкавост и максимален комфорт по време на цялото пътуване: от момента на резервация на билета онлайн, до пристигането до избраната дестинация. „WIZZ Plus“ включва 32 килограма чекиран багаж, голям ръчен багаж, регистрация на летището, WIZZ Flex опция за промяна на датата на пътуване, избор на място (включително на първия ред и с допълнително пространство за краката), качване с предимство (също позволява вземане на допълнителна малка лична вещ на борда).

Kлиентите на WIZZ могат да запазват места за всички над 450 линии, на wizzair.com избирайки “WIZZ Go” и “WIZZ Plus”.

Джордж Михалополус, търговски директор на Wizz Air, каза: “Създадохме WIZZ Go за нашите практични клиенти, които не искат да се тревожат за избора на място и багаж. Това е междинно предложение, което ще се хареса на пътниците ни, които искат повече от базова тарифа, но не и целия продукт, включен в WIZZ Plus. Тъй като нашите клиенти имат различни желания, ние правим всичко възможто, за да излезем с продукт, които им отговаря най-добре.”

 
 

9 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Иван Бондоков

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-то издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Днес продължаваме с Иван Бондоков: съ-основател на Limacon – първият център за развитие на социален капитал в България. Занимава се с маркетинг и PR, развиване на социален капитал на личностно и общностно ниво и е китарист и поет по душа.

Ето какво каза той за любимите си реклами, като предварително заяви, че не се притеснява, че повечето от тях са леко нецензурни:

За мен най-добрите реклами са тези, които не адресират директно продукта на фирмата. Тези реклами, които не навират в лицето на зрителя колко готин и нужен е дадения продукт за него. Обожавам интелигентните реклами и нереализирана мечта ми е да направя подобна реклама за култов бранд.

Bud Light „Cut The Cheese“

Феноменална реклама, която се заиграва с няколко жаргонни израза за различни физиологични процеси, които извършваме в ежедневието си! За повечето от вас, както и за мен, ще е нужно да прочетете коментарите под видеото, за да разберете гениалността на сценаристите. Велико!

Bud Light Swear Jar

Продължавам с „вулгарните“ реклами, които са били забранени за масово разпространение. Феноменалните Ab InBev, които произвеждат едни от най-известните марки бира в света, отново къртят с тази реклама и нейната сестра в третото видео! Мисля, че няма нужда от разяснение защо е феноменална.

Bud Light Clothing Drive

Пак да кажа – тези хора правят най-великите реклами! Насладете се на това заиграване с една вътрешно-фирмена кауза, а именно да се даряват дрехи за бедните в замяна на една биричка.

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

Не мога да пропусна великите реклами на Old Spice, които странно защо от скоро взеха да се въртят по българските телевизии, но и ние си знаем, че за много неща сме назад от всички други. Изключително работещо е да изграждаш рекламна стратегия около един човек/актьор, който да се превърне в лице на целия продук. Разгледайте и видеата, в които перфектно сложения мъж отговаря на коментари под неговите реклами в youtube – супер смарт!

Bud Light – „Candle Light“ Horse 

Разък завой отново към Bud Light и тази реклама, която е апогей на „вулгарността“. Нечовешки добре измислено.

Metallica – Hardwired….To Self-Destruct

Като върл фен на Metallica не мога да не ви споделя този душевен оргазъм. Страхотно измислено и няма как човек освен да иска да си купи тавата, да не тръгне да търси и такива ръкавици.

Mercedes Benz – Library 

За тази яка реклама говор просто слоганът накрая – красива отвън, умна отвътре.

Porsche 911 commercial

Рекламата на любимата ми марка коли, която много точно обрисува една човешка мечта. Завършвам с този майсторски миг на интелигентност, стил, страст и човечност. Настръхвам като я гледам просто. Велико!

Очаквайте следващите ни предложения след седмица, а ако имате своя любима реклама – посочете ни я в коментарите. На финала ще направим специална селекция от читателите на Chronicle.