Тийн флиртове в мрежата

| от chronicle.bg по Мashable |

Повечето от хората са убедени, че тийнейджърите постоянно флиртуват, пращат си палави съобщения и си уговарят срещи, докато са се втренчили в смартфоните си. Промениха ли наистина социалните медии тийнейджърската романтика?

Изследователският център The Pew в четвъртък разпространи резултатите от последното проучване на тема „Тийнейджърите, технологията и романтичните връзки”. Изследването разкрива как американските тийнеййджъри между 13 и 17 години използват технологията в любовния си живот.

„Проучването показва, че виртуалното пространство е част от една много по-обхватна вселена, в която тийнейджърите комуникират, уговарят се за срещи и дори се разделят с партньорите си. Онлайн пространството се използва рядко самоцелно за запознанства и връзка, но пък играе важна роля във флиртуването, ухажването и дори общуването с потенциалните или настоящите партньори”, пише в доклада.

Повечето връзки започват офлайн

35% от тийнейджърите, които вече имат опит във връзките казват, че в интернет контактуват само с хора, които са срещнали на живо. Едва 24% от младежите, участвали в проучването или грубо около 8% от всички тийнейджъри са се запознали с половинката си чрез мрежата.

Докато повечето връзки започват без компютър, социалните медии са основната двигателна сила в последвалия флирт. 50% от младежите заявяват, че след като се запознаят на живо с някой, който им харесва използват социалната мрежа за да установят контакт и да покажат на този човек, че се интересуват от него за нещо повече от приятелство.

Проучването отбелязва,че „дигиталното флиртуване” дава тласък и е нещо като тест „входно ниво” за романтичните младежи. Всичко това, разбира се, зависи и от същността на връзката и опита на младежите със   стратегиите на виртуалния флирт. Или както казва една ученичка , участвала в проучването: „ Ако наистина се вълнуваш от някой, може просто да коментираш под снимката му емотиконка сърчице и да му подскажеш…”.

Тийнейджърите, които никога не са имали гаджета казват, че се чувстват по-добре, когато показват интереса си лице в лице (39%), когато се сприятеляват чрез социалната мрежа (37%) , когато комуникират чрез социалната мрежа (34%) и когато споделят забавни и интересни неща онлайн (31%). Що се отнася до тийнейджърите, които не са новаци в играта, 63% от тях изпращат закачливи съобщения на човека, от който се интересуват, а 23% дори отиват по-далеч, като изпращат секси снимки и видеа на половинката си.

Флиртуването онлайн може да отиде твърде далеч

Четвърт от тийнейджърите изтриват или блокират някой в социалните мрежи, защото флиртуването им идва малко в повече. „Също като възрастните жени, които са обект на по-чест и интензивен тормоз онлайн, така и тийнейджърките са склонни да се почувстват неприятно, когато младежите станат твърде настъпателни”, гласят изводите от доклада. 35% от момичетата са блокирали някой заради напористо поведение. Само 16% от момчетата са направили това.

Въпреки че това изследване не се концентрира върху практиката за изпращане на палави съобщения, предишно изследване на The Pew от 2011 година разкрива, че 2% от тийнейджърите на възраст между 12 и 17 години са изпращали „сексуални” голи или полуголи снимки или видеа на някой, който искат да впечатлят. От друга страна, в проучването от 2011 година се казва, че 16% от младежите са потвърдили, че са получавали подобни снимки.

Новото проучване показва, че тийнейджърите момчета разчитат на социалната мрежа за връзка много повече отколкото момичетата. От всички тийнейджъри, които вече са били във връзка, 65% от момчетата потвърждават че социалната мрежа ги кара да се чувстват по –свързани и и значими в живота на другия. За сравнение 52% от момичетата също се съгласяват с това. 50% от момчетата казват, че се чувстват много по-емоционално свързани с партньорите си чрез социалната мрежа, в сравнение с 37% от момичетата.

Тийнейджърите използват виртуалното пространство за да споделят за връзките си и да изразяват недоволство от партньорите си. 37% от тях правят това така, че всички останали да разберат, че са засегнати. Също така 63% от младежите използват социалната мрежа, за да подкрепят връзките на приятелите си. И тук идва противоречието-  69% от юношите в социалните мрежи смятат, че демонстрирането на връзката онлайн е дразнещо.

 
 

Варненска компания за изкуствени рифове се бори за 1 млн. долара

| от chronicle.bg |

Варненската компания Sea Harmony, която е разработила свой патент за изкуствени рифове, е българският финалист в надпреварата за част от наградния фонд от 1 млн. долара в конкурса Chivas The Venture.

Компанията започва работа по развиването на вертикални ферми за миди Pisa Reef. За разлика от съществуващите, тяхната разработка дава възможност за инсталиране и извън заливите. Pisa Reef е цяла подводна къща, която бързо се заселва с екологична система – миди, скариди и риби. Хранейки се със свръхпопулациите от зелени водорасли, развили се вследствие на битово замърсяване на водата, ерозия и използване на химикали, новите обитатели на вертикалните ферми пречистват водата. Освен това, създават и добър добив.

Sea Harmony е избрана да продължи към световния финал след няколко етапа, като в последния се състезаваше с още три отличени стартиращи бизнеси с кауза. Компаниите-полуфиналисти в Chivas The Venture са три.

Stackport се класираха със системата за незрящи VAST, която използва очила с камера и приложение за смартфон, за да ориентира хората с нарушено зрение във всекидневни ситуации. Създателите на идеята очакват продуктът им да върне на работните места 15% от незрящите. VAST ще им дава възможност да се ориентират по-добре в непознати пространства, да подобрят възможностите си за четене, пазаруване, придвижване.

Cupffee е компания, създател на вафлена чашка за кафе – тя е вкусна, ядлива, биоразградима и не променя вкуса на кафето. Замърсяването с опаковки за еднократна употреба е огромен световен проблем. Cupffee е много добро решение както за любителите на бисквитката към кафето, така и за околната среда – дори и да изхвърлите чашката, тя се разгражда за няколко дни.

Изкуствената фотосинтеза е в основата на проекта на Wasabi Innovations – третият полуфиналист. Чрез специални сапунени молекули и сапунен мехур, се преработва въглероден двуокис във възобновима енергия с помощта на слънчевата светлина. В резултат на това бизнес начинание може да бъде революционизирана световната енергийна практика и предоставена възможност за обръщане на климатичните промени в света.

Sea Harmony, заедно с финалистите от другите 31 страни, ще участват и в едноседмично обучение за управление на бизнес в Оксфорд. През юли финалистът ни ще представи България на глобалния финал на Chivas The Venture в Лос Анжелис и ще се състезава за дял от милионния награден фонд. Sea Harmony ще презентира идеята си пред световни бизнес лидери и международното жури на Chivas The Venture.

Наградният фонд от 1 000 000 долара ще бъде разпределен на два етапа – 250 000 долара чрез 5-седмично онлайн гласуване, 750 000 долара – от глобално жури между един или повече екипи.

Състезанието за стартиращи компании с кауза Chivas The Venture вече трета година дава възможност на български участници да представят своя бизнес пред общност от инвеститори и да се състезават за част от наградния фонд от 1 млн долара. Тази година в The Venture се включват бизнеси с кауза от 32 държави на шест континента.

 
 

Григоре, не знаеш ли български?

| от Александър Николов |

През септември миналата година Григор Димитров достигна до осминафиналите на US open. За да се поздравят с този успех, родните „патриоти“ си намериха повод да са сърдити. След мача със Соуса, Григор говорил на английски на корта и не поздравил българите по трибуните на български. 

Няколко дни след първата му титла от 2014 насам (в Бризбейн) и също толкова преди началото на Australian Open, родната ракета номер 1 даде кратко интервю за сайта на турнира, в което за пореден път казва колко е доволен да вижда български знамена и да чува родна реч от трибуните. На английски. И „гордите Българи“ отново подскочиха като ужилени.

„Запазили сме си езика под турско робство и византийско иго и за един световноизвестен спортист трябва да е гордост да говори на родния си език, защото преди всичко е Българин“, така изглежда най-безобидната критика в социалните мрежи навсякъде, където видеото е споделено.

В определени ситуации е нужно и редно да се говори на английски и това няма нищо общо с патриотизма.

Какъв език се говори в дадена ситуация не е въпрос нито на каприз, нито на лична преценка, а на традиция, писани или неписани правила и въпрос на протокол или добро възпитание.

Международният език, харесва ли ни или не, е английският. По-рядко с такъв статут се ползва френският и донякъде – испанският. Без значение колко са велики, немският, руският, китайският или българският – не са.

В ЕС официални са всички езици на общността и при официални изказвания (в ЕП например) няма проблем да се използва български, чешки или гръцки. Въпреки това тези държавни ръководители, които могат, използват английски или друг по-разпространен език. В дипломацията говоренето на езика на домакините отключва по-лесно вратите. Затова Росен Плевнелиев се разбираше толкова добре с немския президент Йоаким Гаук, а Ирина Бокова е добре приета във Франция. По същата причина Борис Джонсън говори на френски при посещението си в Париж, а Владимир Путин се обърна на немски към Бундестага. Британските дипломати във всяка една страна пък прекарват между 3 и 6 месеца преди мандата си в изучаването на местните език и традиции. До степен, че Джонатан Алън говореше по-добър български от някои родни депутати.

Всички международни организации имат ясни правила за езиците. В УЕФА и ФИФА освен на английски се говори и на френски и това няма нищо общо с бившите генерални секретари Сеп Блатер и Мишел Платини.

Ако песните на Евровизия могат да бъдат на всеки един език на страните участнички, то официалната церемония и гласуването е на английски и френски. Френският е използван от Франция, Андора, Монако, Люксембург, Белгия, Швейцария и доста често от Великобритания. Използването на френски от британската телевизия определят като приятелско намигване към съседите и спазването на традициите, тъй като дълго време това е езика, използван от Кралския двор.

В авиацията всички международни полети използват английски за комуникация. Дори когато кулата и екипажа говорят един и същ език, английският е предпочитан, а изключение се прави само за вътрешни полети.

Във футбола владеенето на местния език също е почти задължително за най-добрите футболисти и треньори. На пресконференция и португалецът Моуриньо, и французинът Венгер, и италианците Конте и Раниери, и германецът Клоп, и испанецът Гуардиола говорят на английски. Защото такива са неписаните правила на Висшата лига на Англия.

Ако се върнем на тениса, и в ATP, и във WTA се използва предимно английски – и на пресконференции, и в интервютата на корта. Изключения са само играчите, които участват на турнир в страна, използваща родния им език. Или при желание да зарадват публиката. Надал говори на испански на турнирите в Испания, но в знак на уважение към любимия му турнир – Ролан Гарос, използва френски на кортовете му, както и в Монте Карло. Но на US open, Wimbledon или Australian Open всички говорят на английски – и Джокович, и Надал, и Федерер, и Григор. Дори Нишикори не говори на японски, без това да е повод за драми в родината му.

На турнира в София Григор ще поздрави публиката на български, но всички останали ще говорят на английски. Освен ако някой не реши да зарадва родните фенове на тениса с едно „Здравейте, как сте“.

За човек, който прекарва по 10 дни годишно в България, Григор говори чудесен български. Наскоро използва Facebook профила си, за да поздрави българските си фенове на родния си език. 

А тези, които не говорят английски, могат да се сърдят само на себе си, защото онази гордост „знам само един език – български“, ми е непонятна.

Истинският патриотизъм се крие точно в това, което прави Григор. Защото и в САЩ, и в Австралия разпознават българския флаг, а китайци изписват „Khaide Grigor“ в негова подкрепа. И предпочитам да каже, че е българин на английски, така че да го разберат хилядите по трибуните. Дано още такива като него станат посланици на България. От другите – горди, че не знаят нито думичка на чужд език, ме е леко срам.

 
 

Samsung Galaxy S8 за селфи маниаци

| от chronicle.bg |

Вероятно знаете, особено ако сте селфи маниаци, че Samsung A серия има подобрена предна камера, а сега слуховете твърдят, че Samsung планира да продължи да подобрява селфи камерата в някои свои модели.

Следващата голяма премиера, която предстои на компанията, е на флагмана Galaxy S8 и се говори, че предната камера ще има по-добър автофокус и модул за разпознаване на зениците.

Samsung ще аутсорсне дейността по подобряване на предната камера, възлагайки изработката й на външна компания, чието име все още не е известно.

 
 

Ексцентричните геймърски играчки

| от Иво Цеков |

За повечето геймъри един приличен компютър и монитор или пък конзола и телевизор са достатъчни, но има и такива, които не са готови да се задоволят с конвенционалните оферти.

Вместо това, те с влажен поглед гледат към най-новите и атрактивни предложения за периферия и аксесоари, които технологичните компании подготвят.

Още в началото на тази година се видя, че отново ни очакват някои страхотни специализирани устройства, насочени към запалените геймъри.

Някои от тях все още са прототипи, докато други съвсем скоро ще са на пазара. И независимо дали сте хардкор играчи, които желаят само най-новата техника, или просто ви е любопитно да видите какви са тенденциите в този сектор – ето 7 ексцентрични продукта, които ще приковат погледа ви.

Текстът е публикуван в webcafe.com