„Псст, Александър, тези хора искат да сте си приятели“ или как да ме „спечелиш“ за юзър на социалната си мрежа

| от Александър Николов |

Редовно получавам на пощата си покани от различни социални мрежи. Всеки ден на пазара се появява по един нов Фейсбук или Туитър. 99,9% от тях си отиват както са дошли – бързо и безславно. И в нито едно от трите няма нищо лошо. Пазар, както се казва. Оцеляват само можещите, умните и родените с късмет. Задължително в комбинация от трите. Рядко отварям тези покани, тъй като, за да добавя нещо към Twitter и Фейсбук ми трябва поне лична препоръка от приятел в разговор между нас. Дори Линкдин и Медиум, където имам регистрации ползвам рядко, да не кажа почти никога.

Разбира се от време на време се появява и българска социална мрежа. Досега няма успешна, но никога не се знае. От такава получих вчера покана да ѝ стана абонат или както се казва по-модерно юзър. И тук нещата са Хюстън, имаме проблем. Мейлът изглеждаше така:

Screenshot_21

Ей, чшшшшшш, Ятото, или както там се обръщат към вас мили пернати създания, кокошки ли сте, патици ли сте или гъски… или някакви прелетни птици дори не желая да знам… „Псст“ ние по принцип казваме на котките като ги гоним. Та мили мои, мен ме загубихте като евентуален бъдещ юзър още преди да съм отворил мейла.

И за край няколко неща за социалната комуникация, които не е зле да припомня (далеч съм от мисълта, че казвам нещо, което не е писано и казвано хиляди пъти, но съм убеден, че все ще се намери някой сошъл медиа гюро, дето сега ще открие тези неща).

Когато управляваш социалната комуникация на бранд или организация е добре внимателно да прецениш доколко свободно можеш да се държиш с юзърите. Да, Радио Фреш може да говори на младежката си аудитория на ‘сладурковци’, тази дума в „устата“ на Уникредит Булбанк звучи смешно, дори жалко.

Тук не е зле да стане въпрос и за употребата на ти/вие (ех, англичаните с това услужливо you). По принцип тенденциите са към плавно преминаване на „ти“ или поне такова се наблюдава в Италия, Испания, Франция. И все пак има брандове, където това е естествено и такива, при които изглежда грубо. SMS от банката ‘Ти нещо си на минус този месец’ ме накара преди години да сменя френската си банка. ‘Ти искаш да летиш повече’ от авиокомпанията ми звучи свежо. Ако имате и най-малкото съмнение, ползвайте ‘Вие’. По-добре да изглеждате скучни, отколкото прости. А да, и бройте до 20 преди да пуснете котенце с надпис ‘Ураааа, днес е петък’!

 
 
Коментарите са изключени за „Псст, Александър, тези хора искат да сте си приятели“ или как да ме „спечелиш“ за юзър на социалната си мрежа