Най-ползваната дума за 2015 е…

| от chronicle.bg |

Правилно – най-търсената дума в Оксфордския речник за 2015 година не е точно дума, а пиктограма – emoji, иконата на личицето, което плаче от смях. Официално то се нарича „Face with Tears of Joy“ („лице със сълзи от щастие“), но вие може би си го наричате по собствен начин като „истеричен смях“, например.

„Щастливата“ пиктограма имаше доста сериозни съперници от различи области, но в крайна сметка oксфордските експерти са избрали „думата“, която най-ясно е отразила духа, настроението и грижите през 2015 година.

И така, какво знаете за emojis?

Emojis,  както е множественото число на думата, са около нас от късните 90-те , но към 2015 година тяхната употреба вече е масова. Тази година Оксфордския речник е в интензивно бизнес партньорство с водещата компания за статистически анализи на мобилните технологии SwiftKey. Техните проучвания в цял свят дават представа за най-използваните емотикони през отиващата си година. Така иконката със сълзите от смях се оказва най-употребявана.

SwiftKey обобщава и че същата емотикона е ползвана в 20% от случаите във Великобритания – най-много от всички други пиктограми в Обединеното кралство. В САЩ емотиконата е употребявана в 17% от компютърно опосредстваната комуникация (КОК), като бележи рязко покачване с около 9% в сравнение с 2014 година.

Самата дума emoji също прави лъвски скок от времето през 1997 година, когато е навлязла в езика. В момента тя се използва три пъти повече спрямо предходната година, сочат данните на Речниците Оксфорд.

Кратка история

Емотиконите са малко цифрово изображение или икона, които изобразяват реакция или емоция, като идеята им е да разнообразят електронната комуникация. Терминът „emoji“  идва от японски, а корените й са взаимствани от японските думи за „картина“ и „писмо“.

В английския сходството между произношението и изписването на думите emotion (емоция) и icon (иконка) спомагат за навлизането на думата „емотикона“.

Emojis вече не са запазена марка само на тийнейджърския чат. Те са се превърнали в нюансирана форма на изразяване в компютърно опосредстваната комуникация, която успява да премине дори езиковите бариери. Тоест – двама души, които говорят различни езици, могат да се разберат само с emojis.

Дори и Хилъри Клинтън поиска обратна връзка в социалните мрежи под формата на emojis. И познайте какво – емотиконката на 2015 година очевидно се използва масово и от известни личности, и от рекламни марки, както и от всички останали.

Всички вече сме свикнали с този метод на комуникация – да изобразяваме нашите мисли, емоции и реакции чрез emojis. Но не е ли чудно, ако започнем да прилагаме всички emojis чрез собственото си лице, в реалния живот?

Отговорът на последния въпрос може да видите във видеото:

 
 

Бившите мениджъри на Джони Деп го нарекоха „закоравял лъжец“

| от chronicle.bg, по БТА |

Бившите мениджъри на Джони Деп го нарекоха „закоравял лъжец“, след като даде интервю, в което каза, че са го разочаровали.

Актьорът заведе дело срещу „Мениджмънт груп“ през януари за повече от 25 милиона щатски долара, като я обвинява в измама и небрежност. Фирмата подаде насрещен иск, в който изтъкна, че Деп е харчил разточително за имоти, частни самолети, произведения на изкуството, въпреки предупрежденията им.

В интервю пред в. „Уолстрийт джърнъл“ Джони Деп задава въпроса защо фирмата не се е отказала от него като клиент, ако е харчел толкова неразумно. Това накара говорителят й Дейвид Шейн да заяви през Асошиейтед прес, че Деп е „закоравял лъжец, който отказва да поеме отговорност за възмутителното си поведение и принуждава други да лъжат вместо него“.

В съдебните документи фирмата посочи, че разточителният начин на живот на Джони Деп струва 2 милиона долара месечно. Той е платил 75 милиона за да купи и поддържа 14 къщи, сред които френски замък и верига бахамски острови.
Джони Деп отговори, че парите са негови и ще ги харчи както иска.

 
 

Любимият виц на Христо Гърбов

| от Цветелина Вътева |

Само един ден на шегата не стига! Ето защо Webcafe.bg и ресторанти Happy обявяват месец април – за Месец на смеха. По този повод ви предлагаме любимите вицове на част от срещнем с най-усмихващите български комедийни актьори, заемащи специално място в сърцата ни.

Естествено, че знаете кой е Христо Гърбов. Дали сте се превивали от смях на ролята му като Пиер Миняр във „Вечеря за тъпаци“, хилили сте се на Гари Льожен/Роджър Трампълмейн в „Още веднъж отзад“ или сте се задавяли със салатата си пред телевизора, докато го гледате в „Комиците“, във всички случаи сте запознати с комедийния му талант.

Извън сцената и екрана Христо няма вид на смешник. По-скоро носи онова усещане за самовглъбеност, което придават на света около себе си хората, които вземат хумора на сериозно.

Предлагаме ви да прочетете виц, разказан от Христо Гърбов: 

Влиза един французин в един английски бар и си поръчва „typical English breakfast“ – боб, яйца, black pudding, което е вид кървавица, богата работа. Гледа той black pudding-a, хапва от него, пък после вика: „Абе като го видях това, помислих, че е лайно. Пък като го опитах, съжалих, че не е“.

Цялото интервю с Христо Гърбов можете да прочетете в Webcafe.bg


Фотограф: Мирослава Дерменджиева

Място: ресторант HAPPY на ул. „Раковски“ 145

 
 

Чанинг Тейтъм: 12 роли за чудо и приказ

| от chronicle.bg |

Днешният рожденик Чанинг Тейтъм първоначално става известен с външния си вид. Няма какво да се лъжем, човекът е секси, мускулест, с леко приматовиден, но безспорен сексапил, и разкошно, фотошопнато тяло.

Признаваме, че не го приемахме на сериозно като актьор. Може би заради глупавите продукции, в които се снимаше отначало, а може би заради клопката, в която попадат много красиви актьори, които биват подценявани заради външния си вид. Като Брад Пит, Леонардо ди Каприо, Джейк Джиленхол, Хийт Леджър др. Подобно на изброените, Тейтъм успя да се измъкне от този имидж и да докаже, че има актьорски качества. В последните няколко години.

Тейтъм е роден на 26 април 1980 в Кълман, Алабама. Той има френски, ирландски и американски произход. Семейството му се премества на Мисисипи, когато той е на шест , макар че посещава Алабама всяко лято, където все още живеят баба му и дядо му.

Тейтъм израства по поречието на река Мисисипи, където той се наслаждава на дивия живот, включително на “всички алигатори и гърмящи змии, които едно момче може да преследва, риболов всеки ден, футболна лига Pop Warner и други подобни неща”. Тейтъм е атлетичен още докато расте, играе футбол, бейзбол и се подготвя за военно училище, макар, че той казва, че “девойките са неговото най-голямо увлечение в училище”.

Първият опит на Тейтъм е в модния бизнес, като фотомодел. Участва като танцьор, във видеоклипа на Рики Мартин за песента “She Bangs“, след прослушване в Орландо, Флорида. Впоследствие подписва с модна агенция от Майями, Страница 305 (кодекса на Модната Агенция) включва и появяване на корицата на Vogue. Той скоро се появява и в рекламите на Abercrombie & Fitch, Nautica, Dolce & Gabbana, American Eagle Outfitters. Тейтъм се снима също в рекламите на American Eagle Outfitters, Pepsi и Mountain Dew, и е избран за един от „50 най-красиви лица” за месец октомври 2001.

Неговата първа отличителна роля е през 2005 в училищната драма Coach Carter. В ролята на Джейсън Лайл – умно улично момче, което играе много добре баскетбол.

Чанинг също се появява и във видеото на туиста „HOPE”, чиято песен е саундтрак на филма „HOPE”. През същата година Чанинг играе незначителна роля във „Войната на световете“, както и един от топ мотокрос рейсърите в „SUPERCROSS” и поддържаща роля във „HAVOC”.

В галерията може да видите нашия подбор на роли на Чанинг Тейтъм, където може да се насладите на таланта му. И на тялото му, естествено.

 
 

Instagram постави нов рекорд: 700 милиона потребители на месец

| от chronicle.bg |

Instagram обяви, че месечните й активни потребители вече са над 700 милиона, което е наистина впечатляваща бройка.

600-те милиона от миналата година са били задминати в средата на декември, което значи, че за по-малко от шест месеца Instagram е натрупала нови 100 милиона потребители. Това е нов рекорд за компанията, която досега нарастваше със 100 милиона на всеки девет месеца.

Трябва да се признае, че резултатите на компанията са заслужени. Instagram непрестанно прави подобрения в услугата, въвежда нови функции и дори видео излъчвания на живо, което задържа вниманието на все повече потребители. Най-вероятно социалната мрежа ще продължи да расте със същите темпове, поне ако продължи да полага толкова усилия.