Жирардели ще съветва Ангелкова

| от |

Марк Жирардели е съветник на министъра на туризма Николина Ангелкова. Той бе представен днес, предаде репортер на БГНЕС.

За Ангелкова е изключителна чест, че Марк Жирардели ще бъде неин съветник и посланик на България по света. „Той работи за България и представлява страната ни още от 2005 г. Изключително много харесва нашата държава и знае какъв е нашият потенциал особено в зимния туризъм“, каза тя. „Жирардели е легенда в ски спорта и вярвам, че благодарение на неговия опит, контакти и усилия през следващата година, когато ви информираме за резултатите от нашата дейност, те ще бъдат видими“, добави Ангелкова.

Марк Жирардели сподели, че през 2005 година е видял една твърде различна картина от това, което представлява България в момента. Трябва да ви кажа, че наистина харесвам ужасно България, призна ски легендата. Той е особено горд с оказаната му чест да бъде посланик на България във връзка със зимните спортове и обеща да направи всичко възможно да промотира името й.

Ангелкова обяви приоритетите на своето министерство. Те са: създаването на устойчива национална стратегия по туризъм; развитие на регионалните брандове, маркетингова и рекламна стратегия, която да съответства на националната; развитие на туристическата инфраструктура, която е свързана с подготовката на създаването на национален фонд за туристическа инфраструктура и туристически атракции. В момента се обсъжда кога е възможно този фонд най-рано да стартира – може би в началото на 2016 г. би било реалистично, уточни Ангелкова.

Друг фокус, който тя изброи, е върху развитието на специалните видове туризъм – максимално възползване от съществуващите европейски средства за периода 2014 – 2020. За целта ще има специално създадена дирекция „Програмни проекти“ в новата структура на министерството. „Основната ни цел ще бъде позиционирането на България като разпознаваема годишна туристическа дестинация – в първите топ 5 на европейския пазар“, каза Ангелкова.

Работата ще бъде фокусирана и върху съществуващото законодателство и промяната му, за да се постигнат всички набелязани цели. Вече е започнала работа по две от наредбите.

„Статистиката до момента показва, че от една страна имаме увеличение на желаещите и гостуващите в България, от друга страна имаме спад на почивките и ваканциите“, заяви министърката и посочи, че това дава достатъчно основание да се фокусират върху подготовката и правилното анализиране на данните. Затова в новото министерство ще има специално звено за статистика и анализ. Вече им група, която работи заедно с хората в НСИ. Тя припомни данните за периода януари – октомври 2014, които показват, че има увеличение за гостуване и бизнес – 5,6% и намаление при пътувания с цел почивка и ваканция – 6,9%. Основен спад от Русия и Украйна за туризма.

Тя каза, че в новия програмен период около 1 млрд. евро са средствата по оперативните и директните програми, които могат да се ползват в сектор туризъм. „Разбира се те са на конкурентен принцип – тези пари не са резервирани за туризма на 100%, нито пък са само за България, затова е много важно, ние да имаме необходимата концепция и план и да кандидатстваме за тях“, заяви Ангелкова. Предвижда се създаване на регионални звена и туристически представителства в чужбина на целеви пазари. Статистиката до момента и анализите показват, че съседните държави са един от нашите важни целеви пазари, европейските и специален фокус върху далечните пазари. /БГНЕС

 
 

Технологиите са чудо: само прекомпилирай ядрото и ще видиш

| от леля Ц. |

Снощи се случи нещо съвсем обикновено.

Прясно зарибена от сериала на BBC „Шерлок“, изпитах желание да си дръпна саундтрака и да си сложа една от мелодиите като рингтон на телефона. Знам, че сега е модерно телефоните на хората да звънят с противните вградени мелодии на марката и само назадничавите хора си свалят нашумели поп парчета, с които да стряскат хората в трамвая, но получих импулс и реших да го реализирам.

Колко трудно може да бъде? Преди десет години исках телефонът ми да звъни с интрото на „Сексът и градът“, влязох в Data.bg, дръпнах мелодията и десеткилограмовата Motorola, която ползвах, звънеше с този тон цялото лято на 2005г.

Тъй като обаче за десет години технологиите са напреднали значително, свалянето на мелодия за рингтон се оказа адска борба между неравностойни противници.

Първо установих, че не мога просто да дам download, а се нуждая от програма, която да ми позволи да вкарам нещо в телефона си. След това, тази програма трябва да се „pair-не“ с друга. Двете да се рестартират. За всяка една да си измисля парола. Паролата нямаше как да е „password4″, нито дори „password123″. Трябваше да съдържа една малка буква, една голяма, един символ и поне 8 знака. След като се спрях на „487skromnipingvinaotzimbabve_*“ и проклетата машина реши, че паролата е достатъчно сигурна, вярвах, че съм на крачка от изпълнение на задачата.

И наистина, оставаше само да отворя SSH терминала през криптирания VPN тунел, да прекомпилирам ядрото и да пусна цялата система да се рендира.

Въведох още една парола за „back-up-ване“, потвърдих я на три имейла и написах в Google „download sherlock soundtrack“. Мъжът ми, който разбира от компютри, е сигурен, че да напишеш в Google „download нещо си“ е сигурен начин да хванеш остър вирус на горните дихателни пътища. Аз обаче поех риска и четири часа по-късно бях готова да открия проклетата мелодия в „Ringtones“ на телефона. Докато на някой от стоте екрана, които ползвах за висшата си IT цел, не се появи изискване да въведа номер на банковата си карта.

Затова затворих лаптопа и аз, като Кари Брадшоу, се замислих:

„Улесниха ли напредналите технологии живота ни“?

или

„Защо се борим като прасета с тикви да ползваме компютрите, при положение че те трябва да ни служат?“

Умелото използване на всички джаджи (като под тази дума обединявам компютри, телевизори, миялни машини, вентилатори и изобщо всякакви уреди, които работят с ток и са сложни) е необходимо, за да може човек да си проправя път в модерния живот. Дори служителите на Център за градска мобилност се разхождат с дяволски джаджи, по които отчитат кой автомобил заслужава скоба, а всички знаем, че те не пишат дипломна работа, за да започнат да работят това. Защо обаче боравенето с технологиите трябва да изисква такива усилия?

За телевизора у дома има три дистанционни, всяко от което изисква да го познаваш персонално. Подът се чисти от прахосмукачка с изкуствен интелект, която е достатъчно умна, за да обиколи къщата и да събере боклуците, но не и достатъчно самостоятелна, за да не се залее с няколко литра вода, когато бутне ваза. Телефонът ми показва мръсните си тайни, само когато го открехна с моя пръстов отпечатък. Вентилаторът в офиса се опъва на десет човека, които по цял ден невротично натискат копчетата му, само за да стане ясно, че половината персонал загива от студ, а другата половина лее пот и се попива с кърпички.

Поклон пред всички Шерлок-умове, които мислят в посока развитие на технологиите, но все пак времето, в което пералнята не рецитираше Е.Е.Къмингс, а телефоните служеха, за да се обадиш по телефона, бяха чудесни и винаги ще ми липсват.

С трепереща ръка и носталгичен почерк,

Леля Ц.

 
 

Първи поглед към Марго Роби като Тоня Хардинг

| от chronicle.bg |

През март миналата година стана ясно, че Марго Роби ще влезе в ролята на лошото момиче на фигурното пързаляне Тоня Хардинг. Роби ще бъде в главната роля в биографичния филм „Аз, Тоня”.

След месеци на спекулации Марго Роби беше уловена в ролята си за предстоящия филм.

*EXCLUSIVE* Margot Robbie tranforms into Tonya Harding for "I, Tonya" **WEB MUST CALL FOR PRICING**

Големият скандал в кариерата на Хардинг е свързана с наемането на човек, който да рани в крака конкурентката й Нанси Кериган, за не може да се състезава на Зимната олимпиада през 1994 година. Лесно се доказва, че нападателят, намушкал Кериган по време на тренировка, е нает от бодигарда на Хардинг.

Филмът, посветен на фигуристката, ще излезе през 2018 година.

За ролята си Марго Роби носи деветдесетарски дънки, протези на лицето и костюм, с който тялото й да изглежда по-едро.

 
 

Bulgaria Air пуска промоционални билети в 4 посоки

| от chronicle.bg |

Bulgaria Air  започва зимна кампания с полети на специални цени до Рим, Мадрид, Лондон и Прага.

До 20 януари националният превозвач предлага двупосочни самолетни билети от София до Рим от 86 евро. Пътуването до Лондон и обратно е на цена от 139 евро с билети, закупени до 31 януари. До 23 януари авиокомпанията предлага двупосочни самолетни билети до испанската столица Мадрид на крайна цена от 129 евро.

В момента тече и кампания на Bulgaria Air за пътуване до Прага. До 22 януари двупосочните самолетни билети от София до чешката столица се предлагат на цени от 164 евро и ще могат да се използват до 31 март.

Полетите до изброените четири дестинации са на атрактивни цени и за пасажерите от Варна, като са осигурени удобни трансфери през София.

В цената на всички самолетни билети на Bulgaria Air се включват летищни такси, чекиран багаж до 23 кг и ръчен до 10 кг, кетъринг на борда, безплатен избор на място в самолета и чек-ин.

Подробности за полетите, цените на билетите и резервации можете да намерите на уебсайта на авиокомпанията. 

 
 

Женските неща, които мъжете искат

| от chronicle.bg |

Да бъдеш възприет като „нежен“, „женствен“ или „чувствителен“, когато си мъж, е върховна обида, ругатня и унижение. Преди няколко дни потребител в сайта Reddit задава уместния въпрос: „Мъже, какво „женско“ нещо бихте правили, ако никой нямаше да ви съди?“ И се оказва, че въпросът има много отговори.

Някои мъже казват, че би им било приятно те да са „малката лъжичка“, когато спят с приятелките си (има се предвид позата, в която и двамата сте легнали на една страна и единият е гушнал другия – гушнатият е „малката лъжичка“, а гушкащият – „голямата“).

Друг от отговорилите казва: „Ако нямах пенис, щях да нося клинове.“

Прави впечатление, че много от мъжете са объркани по въпроса със срамното си окосмение – хем искат да го махнат, хем се тревожат дали няма да им се подиграват. Същевременно други са сигурни какво ще правят: „Ще си счупя ръцете от плетене, братле“

Никой не споменава цветните коктейли в чаша за Мартини със захар по ръба, но… да, цветните коктейли.

Много от марките се възползват от крехката мъжественост на някои хора, за да брандират продуктите си така, че те да вдъхват сила и увереност.

 

This absolutely necessary product:

„Забравих, че мъжете и жените имат различен вид зъби“