„Желязната дама“ на Бразилия

| от |

Президентът на Бразилия от левицата Дилма Русеф увеличи, според социолозите, почти недостижимо преднината си пред дясноцентристкия кандидат Аесио Невес. Двамата са съперници във втория тур на президентските избори в най-голямата страна в Южна Америка и Южното полукълбо. Бразилската президентка Дилма Русеф, която е насърчена от резултатите от последните анкети, се явява в силна позиция на втория тур от президентския вот в неделя спрямо опонента си Аесио Невес, който е засипан от нападки.

Опираща се на могъщата избирателна машина на Партията на трудещите се, работеща на най-високи обороти, Дилма Русеф постигна аванс от 6 пункта на последната права преди вота, гласят публикуваните последни резултати от анкети на две агенции, цитирани от агенция Франс прес. Тя би надделяла на изборите срещу Невес с резултат 53% срещу 47% за опонента (според агенцията Датафоля) и 54% срещу 46% (според агенцията Ибоп). Тези разлики са доста по-високи от възможната грешка от 2 на сто. Сондажите, направени след първия тур на 5 октомври, посочваха лек превес на Невес пред Русеф (51% на 49 на сто). Президентката „облече жълтата фланелка“ в идеалния момент, след като беше атакувана през цялата кампания – първо от природозащитничката Марина Силва, която отпадна на първия тур, а след това и от агресивния си съперник Невес. Всеки глас е важен в тази 202-милионна държава, където гласуването е задължително.

Битката между „кандидата на промяната“ и представителката на „статуквото“ се изрази в небивало агресивна предизборна кампания от 1989 година насам, когато бяха първите избори след падането на диктатурата (1964-1985 г). Русеф атакува фронтално 54-годишния икономист Аесио Невес, обвинявайки го в шуробаджанащина, както и за това, че шофирал пиян и друсан, тъй като през 2011 г. отказал да му вземат проба за алкохол една нощ в Рио де Жанейро. Нейният политически ментор, бившият президент Луиш Инасиу Лула да Силва, използва миналото си като синдикалист, за да „смаже маминото синче Невес“.

Последният пък заклейми „най-долнопробната кампания“ от възстановяването на демокрацията и обвини президентката, че е „лъжкиня, непоследователна и неспособна да съживи кретащата икономика на страната и да пресече пълзящата инфлация (6,75%), която тя твърди, че е „под контрол“. Друго обвинение на Невес срещу Дилма беше, че нехае за скандала с подкупите, давани от националната петролна компания „Петронас“ на депутати от управляващата партия и на финансиста на Партията на трудещите се.

Бразилците са разделени на два блока, като средната класа е арбитърът. Най-бедните и най-изостанали от Североизточната част на страната са категорично признателни за социалните програми на левицата, от които се ползват над 50 милиона от тях, както и за 12-годишното управление на Партията на трудещите, което доведе до повишаване на жизненото им равнище и позволи на 40 милиона бразилци да се присъединят към средната класа, която днес е мнозинство. Най-богатите кръгове пък искат да се сложи край на „царуването“ на Партията на трудещите се заради корупционните скандали. Освен това те обвиняват Дилма Русеф за забавянето на темповете на икономиката на страната, която през първото полугодие изпадна в рецесия.

Битката се води в средната класа на индустриализирания Югоизток, който през юни 2013 година се опълчи срещу корупцията и неадекватността на държавните служби. Тази класа се разкъсва между предаността заради завоеванията през управлението на Лула да Силва (2003-2010 г.) и недоволството от сегашното правителство. Но именно в тази класа през последните дни Дилма Русеф възстанови аванса си в сондажите, коментира необвързаният политолог Андре Сезар. „Русеф проведе ловка и по-обмислена кампания от Невес, като сравни 12-те години управление на Партията на трудещите се с 8-те години на правителството на социалдемократа Фернандо Енрике Кардозу“ в периода 1995-2002 година. Според Сезар арбитър във вота ще е средната класа.

„Това, разбира се, беше друг свят, но като си припомним, че лихвите бяха достигнали 45%, а безработицата и инфлацията – много по-високи, Русеф спечели средната класа именно с тази съпоставка“, обяснява политологът, цитиран от АФП.

Снощи бе последният дебат между двамата кандидати по телевизия „О Глобу“. Това бе последният шанс за Аесио Невес, който не пропусна да припомни, че анкетите преди първия тур са били били нагло фалшифицирани в негов ущърб. Той бил убеден, че „огромното желание за промяна ще му позволи да спечели вота.

 
 

Дрю Баримор и нейното съвършено копие

| от |

През 1982 година малката Дрю Баримор е очарователна в ролята си в „Извънземното“.

Години по-късно тя вече е зряла жена, която има собствени деца. Една от дъщерите й обаче може спокойно да играе в римейк на филма, тъй като е наистина много прилича на майка си.

Малката Франки навършва 3 години през 2017-а. Скоро тя се появи с майка си на събитие и всички бяха удивени от приликата между двете.
Сравнете и преценете сами:

дрю баримор
Франки Баримор Копелман е родена на 22 април 2014 година. Тя е второто дете на Дрю от бившия й съпруг Уил Копелман. Когато тя се роди, Баримор каза, че е искала по-голямата й дъщеря Олив да си има брат или сестра, защото самата актриса не е имала подобно детство.

„Олив обича Франки и просто иска да е с нея през цялото време. Иска да я храни. Много й харесва“, разказва Баримор.

Това не е първото дете, което прилича толкова много на майка си. Има цяла поредица звездни деца, взели най-красивите черти на родителите си. Можете да видите повече за тях тук.

 
 

И Тя е със сини очи

| от Кристина Димитрова |

Тя и той са телата, които линеят за една изгубена любов.

Те са със сини очи и черни коси. Знаят, че когато настъпи последната нощ, ще последва раздялата. Той й разказва една и съща история отново и отново. В стаята времето е спряло и сякаш героите са попаднали във вакуума на живота.

Тази типична любовна история на френската писателка Маргьорит Дюрас ще оживее на сцената на театър „Възраждане“, за да ви разкаже историята на двама души, сключили договор за обичане за 23 нощи.

„Очи сини, коси черни“ е театралната адаптация на едноименния роман на Дюрас, която е направена от писателката Ирена Иванова, вече позната като момичето с няколко спечелени престижни награди за ролята си във филма „Безбог“.

Освен че самата тя е със сини очи, е силно повлияна от Дюрас през последните няколко години от живота си.

Франция се стича като Рейн в творчеството на Ирена, а да посегне към адаптацията на „Очи сини, коси черни“ е едно от най-смелите й предизвикателства през последните месеци. Една от концепциите, които самата Дюрас залага в пиесата, е отчуждението на героите не само помежду им, а и от самите себе си.

Тя и Той са затворени в стаята на миналото, но търсят една друга стая, в която любовта е възможна. В тази стая може да влезете и вие на 31-ви март и 3-ти април и да станете свидетели на раждането на една повече-от-любов.

Всичко започва във фоайето на хотел Рош във френска морска провинция.

Никой в историята няма име. Мъжът от историята се приближава до прозорците на фоайето и вижда Странник с черна коса и сини очи, чиито очи не може да забрави и изгубва завинаги. Появява се жената от историята и отвежда Странника. Мъжът обикаля плажа с надеждата го срещне отново. Среща същата жена в кафене на брега на морето, но не я разпознава като жената отвела странника. Предлага й да прекара следващите вечери с него срещу заплащане, защото много прилича на изгубения Странник. Тя приема. Следват двадесет и три безсънни нощи…

Адаптацията на Ирена Иванова запазва характерната за Дюрас символика, залегнала в романа, а това е морето, корабът и стаята – интимното място за срещи, където се ражда невъзможната-възможна любов.

Прочитът на романа, на Ирена Иванова е многопластов и може да бъде разбран на повече от едно ниво.

Той се гмурка в дълбокото, после изплува, за да си поеме въздух и пак се гмурка. Залата на театър „Възраждане“ ще бъде озвучена от дълбокия и запомнящ се глас на актьора Велизар Бинев, за който това е завръщане на сцената след дългогодишните му актьорски появи на големия екран в над 80 чужди продукции. Зрителите ще чуят и въздействащия текст на поета Владислав Христов – „Писма до Лазар“.

Именно тази негова творба отразява историята по поетичен и абстрактен начин, прорязвайки я по цялото й протежение до края. Постановката е в характерния експериментален стил на Ирена Иванова, а на сцената ще излязат актрисата Дария Митушева в ролята на Жената и Николай Марков в ролята на Мъжа. Под звуците на традиционна индонезийска музика актьорите ще разкажат историята, чрез своите телата. Ирена очевидно не изневерява на Дюрасовия любовник, който често е с Азиатски произход.

Спектакълът е проект на Театрално ателие „Експериментика“ и е реализиран с подкрепата на Френския културен институт, Посолството на Република Индонезия, Нов български университет и Voice Academy.

 
 

Ох, стари сме… защото те правят 10!

| от |

Едно десетилетие измина като мигване с единия клепач и ние си мислим, че сме си същите, ама не сме… Защото сме с 10 години по-големи. И уж поумнели. Минаването на безгрижните лета се отразява, както на човешкото тяло и съзнание, така и на любимите guilty pleasure удоволствия, каквито са сериалите.

Вярвате или не, но много от любимите ви шоута направиха 10 години от старта си и дори след толкова време, за част от тях си спомняме с умиление. И с леко насълзяване на очите.

Ние сме избрали пет добри, вкусни, провокативни и да, КУЛТОВИ, сериала, които правят 10 тази година. А ние сме стари, но все така ги харесваме. Цък, в галерията горе са.

 
 

Плажовете, за които си мечтаем

| от chronicle.bg |

Преди няколко дни настъпи астрономическата пролет, а след броени часове ще преминем към лятното часово време. Всичко това просто ни подсказва едно – сезонът „Отслабвам за лятото“ е приключен и отстъпва място на „Отслабвам за Коледа“.

Започваме да броим дните до момента, в който ще легнем на шезлонга с коктейл в ръка, пред нас прозрачно синьото море ще се слива с небето, а горещ бял пясък ще гали стъпалата ни.

Тъй и тъй е ден за размисъл, защо пък да не изберем плажа – мечта за следващата морска ваканция. Нашите предложения – в галерията горе.