„Жадният вампир“ срещу данъкоплатците

| от |

Кристиела Симеонова

Новото главоболие на Камерън, изразяващо се в 2,1 млрд. евро, приближава Лондон с още една крачка към изхода на ЕС.

Кой, ако не Великобритания, отново е в центъра на събитията в Европейския съюз. И то пак несъгласна и бунтуваща се срещу установените от ЕС правила. Почервенялото от гняв лице на Камерън и стиснатият юмрук изместиха на заден план основните теми на провелия се в четвъртък и петък Европейски съвет, обвит в поредните общи приказки. Незабелязан остана призивът, превърнал се в мантра, фискалната дисциплина да се съчетава с програма за инвестиции, насърчаваща растежа. Така и не стана ясно как точно ще се финансира поръчението към Юнкер за проект за инвестицонен пакет на стойност от 300 млрд. евро. Двата лагера отново се изправиха един срещу друг – страните, стриктно спазващи правилата за стабилност и балансираните държавни бюджети, и „непослушните“, т.е. Германия, от едната страна, и Франция и Италия, от другата. Разколът в тази насока става все по-очевиден, докато президентът на ЕЦБ и Европарламентът призовават за повече разходи, за да се подпомогне икономическото съживяване. На италианския премиер Ренци пък му е напълно безразлично как ЕК гледа на неговия бюджет, който така или иначе щял да бъде реализиран.

Едновременно с порицанията и изискването на обяснения за представените бюджети, Еврокомисията пък поиска още пари за годишните вноски към европейския бюджет от определени страни членки. Именно това се превърна в основната новина от съвета. Разгневеният Камерън твърдо заяви, че страната му няма да направи плащане на 1 декември. Макар от юридическа гледна точка заканата му да е невъзможна.

Трябва да се признае, че никак не му е лесно на премиера Камерън да жонглира с британския евроскептицизъм и правилата на ЕС. И то с дишащия зад врата му Найджъл Фараж. Консерваторите загубиха частични избори по-рано този месец и най-вероятно ще изгубят второ място след изборите през ноември, за сметка на антиевропейската Партия на независимостта. Сега пък искат още пари от британските данъкоплатци. Тези 2,1 млрд. евро определено приближават с още една крачка Обединеното кралство към излизане от ЕС, за което Камерън обеща референдум през 2017 г., ако запази премиерския пост. Предвид всичко това е напълно основателна бурната реакция на британския премиер. Пак поради гореизброените причини изненадата му от неочаквано поисканите допълнителни средства може и да е преиграна…
Поредната кофа с вода в евроскептичната мелница на Фараж се оказаха изисканите допълнителни средства. Искането Великобритания да преведе допълнителни 2,1 млрд. евро към бюджета на ЕС според него показва, че Брюксел е „жаден вампир, който пирува с кръвта на британските данъкоплатци“.

Исканията предизвикаха още по-настоятелни призиви за референдум, както и мнения, че разривът между Германия, в лицето на стожер на ЕС, и Великобритания става по-голям. Като се имат предвид и последните изказвания на германския канцлер за недопустимото нарушаване на правилата за свободно движение не само на стоки, но и на хора в ЕС, пресата на Албиона коментира, че това е наказанието на Камерън за антиимиграционната му политика.

Освен Великобритания Холандия, Италия, Малта, Латвия, Кипър, Гърция, Ирландия и България, от която искат още 7 млн. (вноската ни за 2014 г. е в размер на 397 317 226 евро), също трябва да довнесат, макар и значително по-малко, пари в европейската хазна. Забележете, че сред изброените са и страни, раздирани от кризата. 19 държави пък получават награда – ще им бъдат възстановени средства. Сред тях са Германия и Франция, които ще получат най-големи суми – съответно 780 млн. и малко над 1 милиард.

На какво се дължи преизчислението на годишните вноски обаче не става съвсем ясно. Според ЕК това е станало на базата на одобрен от всички страни членки нов модел за пресмятане на приходите от ДДС и на реалния ръст на БВП. Както знаем, вноската на всяка страна членка е около 0,7% от нейния брутен национален доход. Не е и за подценяване и фактът, че Великобритания се ползва с определена отстъпка в бюджета на ЕС, договорена още от Маргарет Тачър.

„Файненшъл таймс“ отбеляза, че фискалната корекция в отчитането е настъпила поради скритите елементи на сивата икономика в резултат на преоценката на националния БВП. Съгласно новите правила оценката на БВП трябва да взима предвид приноса от проституцията, трафика на наркотици и контрабандните стоки.

Според други източници пък тези корекции се дължат на преизчисляване на икономическия ръст за периода 1995-2013 г. Обяснението е, че ако икономиките са се развили по-добре от очакваните прогнози за този период, то трябва да си платят. Или както коментира британският вестник „Експрес“, „британските данъкоплатци трябва да платят данък успех“ – „понеже нашата икономика се е справила по-добре с кризата от други и ръстът ни е по-добър от първоначалните очаквания на комисията, сега трябва да платим по-голяма вноска“.
Според отиващия си като председател на ЕК Барозу това е съвсем нормална процедура. Явно сега методът е различен. А бъркотията – пълна.

Макар това да не са окончателните данни, както твърди ЕК, цифрите са стряскащи. „Това не е цифра, това е смъртоносно оръжие. Произвеждането на такова смъртоносно оръжие кара хората да вярват, че това място е пълно с безсърдечни бюрократи и технократи“, роптае Ренци. И с основание. Как ЕК разбираемо ще обясни на обикновения данъкоплатец, че ще трябва да плаща още и още…

 
 

Арън Тейлър-Джонсън в очакване на „Оскар“

| от |

Тази година младият Арън Тейлър-Джонсън ще навърши 27 години. Малко преди това той вече има купчина добри роли зад гърба си, един напълно заслужен „Златен глобус“ и огромна вероятност да сложи „Оскар“ пред камината вкъщи.

Който не е гледал Арън поне в един филм е изпуснал онзи различен елемент в част от комерсиалното кино, който му придава вкус като готина подправка. Хубаво, че е Том Форд, за да може светът да научи за младия британец. Но ще стигнем и до там.

Арън Тейлър-Джонсън се ражда в Бъкингамшир на 13 юни 1990 година. „Зодия Близнаци, любим цвят синьо, обичам дълги разходки по плажа и залезите“, както казва персонажът му Рей Маркъс в „Хищници в мрака“. Кариерата на британеца започва с театралните постановки „Макбет“ и „Всички мои синове“, след което се мести на малкия екран. Пробивът си в британското кино прави във филма Tom & Thomas, а година по-късно дебютира и в американското – филмът е „Шанхайски рицари“.

Кариерата на Тейлър-Джонсън не започва с аплом, нито търпи бърз и скорострелен подем, макар самият той да има красиво лице, добра осанка и безкрайно голям талант, който само чака да бъде разгърнат.

Пренасяйки се в Америка и делейки почти поравно пространството между меката на киното и добрата стара Великобритания, Арън поема малки роли в различни филми – играе младата версия на персонажа на Едуард Нортън в „Илюзионистът“, част от екипа е на The Thief Lord и Dead Cool. Това се случва в началото на новото хилядолетие, когато, колкото и да не ви се вярва сега, Тейлър-Джонсън е само на някакви си 12-13 години.

През 2009-а, когато е само на 19 години Арън е избран да изиграе Ленън във филма  „Младият Джон Ленън“. Там се запознава и с жена си – режисьорът Сам Тейлър-Джонсън. Двамата имат 23 години разлика, но това не им пречи да започнат връзка веднага, от която, още докато са сгодени, се ражда първото им дете. Арън Тейлър-Джонсън е актьор, бъдеща звезда и татко само на 20 години.

Някъде там се появяват филмите Chatroom, „Албърт Нобс“ и разбира се, „Диваци“ на Оливър Стоун, където Арън играе една от главните роли. Може и да сте го загубили леко от поглед покрай Блейк Лайвли, Тейлър Кич и похотливия нюх, който „Диваци“ носи, но когато го гледате отново ще забележите, че той е по-добрата половина на наситената със секс и насилие тройка във филма.

Точно две години преди да бъде насилствено секси наркодилър в „Диваци“ Тейлър-Джонсън облича нърд костюма на супергерой wanna be, за да изиграе най-известната роля в кариерата си до момента – тази на Дейв Лизевски в истеричната черна комедия от комиксовия жанр „Шут в г*за“.

Kick-ass и Hit-Girl са game changer персонажите за него и младата му колежка Клои Грейс-Морец. Супергеройската комедия, която извърта познатия жанр, окъпва го с истерия, пародия, псувни и цветове е толкова различна и забележима, че не е редно нито един киноман да го е пропуснал. Тейлър-Джонсън снима втора част малко след „Диваци“ и се бетонира сред онези млади актьори, които трябва да бъдат следени, защото предстоят да придадат на киното различност, от която то спешно се нуждае.

След една роля в „Ана Каренина“ и два големи боксофис франчайза – „Годзила“ и „Отмъстителите“, Арън успява да попадне на персонажа, който да го изкара на светло и да го намести удобно сред най-добрите за годината. И за 2016-а той е именно такъв. Едно от най-добрите изпълнения на голям екран.

„Хищници в мрака“ се появява като шут сред кичозното кино на 2016-а пълно с продължения и римейкове. А Арън Тейлър-Джонсън е неговият гнусен юмрук, който дебне в тъмното, за да те удари в лицето. Силно и болезнено.

Персонажът му Рей Маркъс е сред най-плашещите хора в киното за изминалата година и ние, заедно с наградния сезон, сваляме шапки на това. Арън Тейлър-Джонсън краде шоуто, плаши майките и малките деца и е злият дух в бутилката, който Том Форд умело е наместил в центъра на черната си драма. Той страшен, свиреп и мръсен – от тесните си дънки през дългите си нокти до мазната си коса. Тейлър-Джонсън е истерия в мръсна тениска, която ще мразите до смърт, когато излезете от киносалона. И заслужава награда за това. И най-вероятно ще я получи. Някак е логично.

А е на 27 години, още ненавършени. И докато чакаме Оскара да кацне в ръцете му, ви показваме най-добрите му роли, които може и да сте пропуснали.  В галерията горе.

 
 

Мелания Тръмп носи Ralph Lauren на церемонията

| от chronicle.bg |

Всички погледи бяха насочени към Мелания Тръмп, докато съпругът й се заклеваше във вярност към американските граждани, а тя ставаше първа дама.

За церемонията г-жа Тръмп беше избрала елегантна бледа синя рокля с жакет с голяма яка, изработен от същата материя и ръкавици. Тоалетът е дело на иконичния дизайнер Ралф Лорън.

Появилата се информация, че Лорън ще работи заедно с Карл Лагерфелд по тоалета на Мелания Тръмп не е вярна. Лагерфелд няма нищо общо с модното решение на първата дама. Или поне не под лейбъла на Chanel, което може да означава, че е германският дизайнер е работил през своя собствен лейбъл.

 
 

48 години Range Rover

| от chronicle.bg |

Две минути са кратко, но достатъчно време за Land Rover да чества една автомобилна икона.

Land Rover показват еволюцията на своя луксозен SUV автомобил в рамките на четири поколения чрез анимация с продължителност 120 секунди.

Специално поръчаният клип е създаден, за да отбележи ключови дати в историята на автомобила, тъй като производството на оригиналния модел с две врати бива спряно преди 23 години през този месец (януари), а SVAutobiography Dynamic ще бъде пуснат в продажба из целия свят.

Историята на Range Rover започва с 26-те модела преди масовото производство, които са носели емблемата Velar в опит да скрият идентичността си – „velare“ означава „скривам“ на италиански – направена от букви от емблемата Land Rover, която обикновено стои отпред или отзад на автомобила. Следва  класическия модел Range Rover с две врати, като изображенията показват следващите поколения, завършвайки с най-мощната версия – SVAutobiography Dynamic с 550 к.с., конструирана от отдела Special Vehicle Operations (SVO) на Jaguar Land Rover.

Когато е пуснат за първи път на пазара през 1970 г., Range Rover е един от първите автомобили, осигуряващи постоянно задвижване на всички колела, докато при много други това все още е било избираемо. През 1971 г. оригиналният модел е наречен „образцов продукт на индустриалния дизайн“, когато става първия автомобил, изложен в световноизвестния музей Лувър в Париж, и оттогава е начело на иновациите в дизайна и инженерните решения.

Вариантът с четири врати е представен през 1981 г., последван бързо от първото приложение на автоматична трансмисия в Range Rover през 1982 г. През 1989 г. луксозният SUV е първият автомобил 4х4, оборудван с антиблокираща система на спирачките (ABS), а през 1992 г. става първият в света SUV с електронен контрол на сцеплението и автоматично електронно въздушно окачване.

Пионерните инженерни решения продължават през 2012 г., когато RangeRover става първия в света изцяло алуминиев SUV автомобил. Наскоро, през 2014 г., луксозният SUV стана първият автомобил, използващ усъвършенстваната полуавтоматична технология All-Terrain Progress Control (ATPC) на Land Rover, която в своята същност е офроуд автопилот за автономен контрол на скоростта по всякакъв терен.

Последният модел, включен в анимацията, SVAutobiography Dynamic, споделя двигателя си V8 с високооценения Range Rover Sport SVR и е специално калибриран да осигурява 680 Нм въртящ момент и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 5,4 секунди. Подобренията в интериора, включително кожената тапицерия с ромбоидна шарка и контрастни шевове, придават изключителен финес и привлекателност.

 От пускането му на пазара преди 48 години флагманът на LandRover е достигнал над 1 700 000 продажби в цял свят и си е спечелил репутацията на върхов луксозен автомобил за всякакъв терен.

 

 
 

10-те най-богати, здрави, щастливи и модерни държави

| от chronicle.bg |

Или къде да отидем, когато (ако) Тръмп и Великобритания заключат вратите.

Лондонският институт Legatum пусна десетия си годишен „Индекс на благополучието“ – глобално изследване, което прави класация на най-просперитетните държави в света. То изследва 104 елемента – от стандартните БВП и процент безработица до по-интересни като колко са защитените интернет сървърa в държавата и колко отпочинали се чувстват хората ежедневно.

Тези елементи след това се разделят в 9 графи: качество на икономиката, бизнес среда, политика, образование, здраве, безопасност, лична свобода, социален капитал и околна среда.

Норвегия беше начело на класацията 7 години поред. През 2016 година обаче имаме нов лидер.