Зеленото знаме на исляма на улиците на европейски градове

| от |

Европейските политици констатират ръст на ислямския фундаментализъм в своите страни. Според експерти, това не е за учудване – това е неизбежното следствие на политиката на двойните стандарти в антитерористичната борба.

Зеленото знаме на исляма все по-често може да се види на улици на старинни европейски градове. Един от най-опасните примери е шариатска полиция в град Вепуртал край Мюнхен. Тук германски жители, употребили алкохол, с настъпването на привечер са принудени да изслушват нотации от здрави момчета в оранжеви наметала с надписи Shariah Policе. За сега всичко завършва само с предупреждения. Но нали в редица арабски страни за нарушения на предписанията на шариата по отношение на алкохола се предвиждат телесни наказания…

Показателно е, че шариатските „дружинки“ се състоят от местни жители. Все по-често това са мигранти от второ-трето поколение, но има случаи и на участие в тях на представители на коренното население, приели ислям. Според експерти, твърде значителна част от западната младеж в условията на продължаващата криза търси алтернатива на бюргерския начин на живот. През 70-те години на миналия век те биха се включили в ляво настроени групировки.

Днес, когато няма такива групировки, за бунтарите напълно ще подхожда ислям с радикална насоченост. Ето какво заяви политологът Сергей Ознобишчев:

- На популистки идеи могат да бъдат завербувани за съюзници и напълно социално адаптирани хора. Според специалисти по борбата с тероризма, редиците на терористите се попълват не само за сметка на бедни хора, забравени от всички. В техните редици се вливат и твърде успешни хора.

Някои от неофитите отиват да воюват в „горещи точки“, избухнали там, където е преминала т.н. „арабска пролет“. Редуването на инициирани отвън държавни преврати в Близкия изток и Северна Африка превърна региона в плътна стена на сражения, обхванала южните граници на Европа. Европейските страни се оказаха заложници на собствената си политика на разделяне на терористите на „добри“ и „лоши“. Двойните стандарти по отношение на такъв взривоопасен материал като ислямския фундаментализъм доведоха до положение, че Европа се оказа следващата цел на привържениците на „световния халифат“. Ето какво заяви президентът на Центъра за стратегически комуникации Дмитрий Абзалов:

- Подкрепяйки, например, сирийските групировки, Западът си копае яма. Имайки предвид миграционните процеси, екстремизмът неизбежно ще се разпространи и в Европа. За сега екстремистите ги привличат „горещи точки“ в Близкия изток и Северна Африка. На след стабилизирането на обстановката там, те неизбежно ще пренесат своя радикализъм в Англия и Германия.

По оценка на специалните служби, хиляди граждани на западни страни участват в бойните действия в Сирия и Ирак в състава на радикалните ислямистки групировки. И ако 10% от тях се завърнат в своите страни, тогава Западът ще се сблъска със сериозна вълна на насилие, за което той въобще не е готов. Може би има смисъл Западът да се откаже най-после от доктрината за „износ на демокрация“?
Гласът на Русия

 
 

Пианистката Ани Гогова ще изнесе рецитал в Карнеги хол

| от chronicle.bg |

На 27 януари 2017 г. българската пианистка Ани Гогова ще стъпи на една от най-престижните камерни сцени в света – зала „Уайл“ в нюйоркския концертен комплекс Карнеги хол.

Програмата й се казва „Фантазии, приказки и кошмари“ – заглавието, което носи и последният засега албум в нейната дискография.

Ани Гогова, която живее и работи в Чикаго, САЩ, представи диска си специално за слушателите на предаването „Алегро виваче“ по „Хоризонт“. Проектът е концептуален и това личи още от пръв поглед – дискът е оформен като мрачна сцена от филм, а снимките на изпълнителката са в костюм на магьосница.

„Търсех начин да направя този диск достъпен за много хора, а в същото време да включа произведения като например „Музика ричерката“ на Лигети, която не е толкова позната и популярна, а също и приказките на Медтнер. Опитах се да направя компилация от популярни произведения като Лунната соната и произведения, които не са толкова свирени и познати на публиката“, каза Гогова през БНР.

 
 

Сериалите, които обичат да убиват

| от chronicle.bg |

Ако сте фенове на „Игра на тронове“ или „Живите мъртви“, вероятно сте свикнали да си взимате болезнено „довиждане“ с любимите ви персонажи. Модерната телевизия не се скъпи откъм зрелищна смърт на главни герои и сценаристите изобщо не се свенят да убиват ключови герои.

Хората от Latest Casino Bonuses са се потрудили, за да изчислят кои телевизионни сериали са пролели най-много кръв и по какъв начин.

tv-latestcasinobonuses.com-101016-433x650

Първенците в убийствата са „American horror story“ и „Game of Thrones“, което не е изненадващо, но това, което прави впечатление, е че най-големият брой смърти в AHS са причинени от изстрел с пистолет, а не от нещо свръхестествено.

overall-latestcasinobonuses.com-101016-638x425

Като цяло, изстрелите с пистолет са най-честата причина за смърт в телевизията, следвани от раните от намушкване с нож и експлозиите.

Полът обаче също играе роля в това как телевизионните герои намират смъртта си: мъжете по-често умират от удушаване, удавяне или експлозия. Докато жените по-често биват изгаряни или умират от естествена смърт.

gender-latestcasinobonuses.com-101016-638x425

А сега, вижте в галерията сериалите, които убиват най-много свои герои. Бррр.

 
 

DIXON ще разлюлее Yalta

| от Спонсорирано съдържание |

Новият сезон на TAKEOVER стартира с естетския сет на Apollonia миналия уикенд.

Заедно с първокласната музика на френското трио, организаторите зарадваха феновете и с името на следващия си голям гост, диджей номер едно в света според класацията на Resident Advisor – DIXON. Нощта е на 24 февруари, а мястото е реновираната голяма зала на YALTA CLUB.

За четвърта поредна година берлинското динамо не остъпва челното място в годишното подреждане на стоте най-добри електронни артисти в света.

Никой друг диджей до този момент не е доминирал върха на Resident Advisor толкова дълго в последователни години. Мястото му там е съвсем логично за феновете на електронната музика от Лондон до Ел Ей, а сетовете му са непредсказуеми, кинематографски и с безупречна техника. Самият той притежава съвършена интуиция за точния момент, в който да промени посоката и настроението им. Музиката му, както и всеки проект, до който се докосне, от лейбъла Innervisions до партитата Lost In A Moment, имат свой уникален характер. Паралелно с рулирането на електронната сценa, Steffen Berkhahn печели сърцата на феновете и с непринуденото си присъствие в социалните мрежи, с което прави „своите хора“ част от гиговете му в различни точки на света.

16196636_10155683971283572_1481854169_o

В последния февруарски уикенд DIXON за втори път става част от TAKEOVER, след като разтанцува софийските си фенове и записа една от най-силните нощи във втория сезон на поредицата.

Междувременно организаторите стартираха MEMBERS CLUB (достъпен само с парола) за феновете, които споделят ценностите на TAKEOVER. Членовете му ще бъдат тези, които преди всички ще имат информация кой е следващият TAKEOVER гост, както и ще разполагат с ексклузивно съдържание. На jointhetakeover.com има още новини, събития, седмични плейлисти, както и достъп до всеки GIVEAWAY с мърчандайз на бранда и артистите.

За две години TAKEOVER успя да създаде общност от хора, които търсят актуален и качествен звук и споделят общи ценности що се отнася до атмосферата, изживяването и начина, по който се забавляват. Respect the vibe.

 
 

2 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Весислава Антонова

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-вото издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Тази седмица ви представяме любимите реклами на Весислава Антонова, журналист. Работила е 6 години в БНР. А от 13 години работи във вестник „Капитал”. Основните теми по които пише са медиен, рекламен пазар и култура.

„За мен най-добрите реклами са тези на парфюмите на Chanel, дори и заради факта, че са снимани като бляскава и леко сладникава холивудска продукция. Харесвам ги заради естетизма, посланието и заради факта, че също като киното попадаш в различен хармоничен свят абсолютен контрапункт на реалността. Носят ми естетическа наслада и вдъхновение. И в този конкретен случай, за мен няма значение какво пише в букварите за реклама и рекламни послания. Те са от тези реклами, заради които не бих превключила телевизора на друг канал. Като филм във филма. Антракт, който не те дразни”, каза Антонова.

„Рекламата, която приятно ме впечатли заради съдържащото се в нея послание, е тази на Coca Cola Light – Аплодисменти за… – Защото издига като висши цености смелостта за промяна и свободата. Защото акцентът не е върху качествата на продукта, а именно върху ценностните модели, които споделя и развива самия бранд.”

И за финал: Reebok: 25,915 Days