Защо швейцарците са едни от най-щастливите хора на света ?

| от |

Според тазгодишните резултати на Световния икономически форум (WEF) Швейцария е страната с най-конкурентна икономика в целия свят. Икономиката на страната е в постоянен възход и в страната живеят едни от най-щастливите хора на света.

Швейцарците запазват водещата си позиция благодарение на високото качество на изследователските учреждения и високото ниво на иновации. Към това може да се прибави и образцовата, добре развита предприемаческа култура.

1

Ако нещо е сигурно за Швейцария, то е че там се инвестира в хората. Според данните на „WEF“, Швейцария инвестира в здравеопазване, образованието и таланта повече от всяка друга страна в света.

„Швейцария е малка страна с  население около осем милиона  и всъщност има много малко природни ресурси. Нейният най-голям ресурс са хората, които живеят в нея и в това се инвестира най-много. Това доведе до иновативна и компетентна икономика, която бързо усвоява новите технологии“ , казва  Садиа Захид от „WEF“. .

„Държавите, които инвестират в човешкия капитал, получават в замяна икономическия растеж. И тогава тези страни могат отново да инвестират в човешкия капитал. Така се установява този затворен кръг“, коментира Захид . „Huffington Post“ състави списък на причините, поради които икономиката на Швейцария работи толкова добре.

Имат отлична здравна система

Швейцария се намира на челно място, когато става дума за здравна система и здравето на хората, като се вземат предвид дълголетието, смъртността при новородените, общото състояние на физическото и психическото здраве на населението и качеството на здравната система.
2

Благодарение на „Santésuisse“, швейцарците посещават най-рядко болници, за да използват здравеопазването, което им дава страната сред  развитите страни, а там едновременно живеят и здравите граждани.

Хората са здрави, но и щастливи

В доклада на ООН за 2013 г., Швейцария е на трето място в списъка на най-щастливите страни в света, а тя е на върха в класацията „Better Life Index 2013″ на „OCED“.

Швейцария има осмата най-ниската ставка на депресия в света, което има огромно влияние върху работната сила и икономиката, особено ако се вземе предвид, че според оценките на Световната здравна организация  в развитите страни за лечение на психични заболявания се харчат около 3-4% от БВП.

Въпреки това не трябва да се пренебрегва, че в тази част Швейцария  трябва да работи защото в класацията от 122 страни , Швейцария е  на 64 -то място, когато става въпрос за стреса при хората.

Инвестира се в образование

Според Индекса за по-добър живот, 86% от хората на възраст между 25 до 64 години в Швейцария са завършили гимназия, което е повече от средното за света, където процентът е 74, а швейцарците имат и по-добри резултати при тестовете за грамотност, математиката и природните науки.

3

„Швейцария има най-добри училища за мениджмънт в света, а качеството на образованието по математика и природни науки е сред първите пет в света. При качеството на образование в основните училища Швейцария се намира на първо място. Що се отнася до достъпа до интернет в училищата, Швейцария е на седмо място“, подчертва Захид .

Грижа за талантите и иновациите

Швейцария е на първо място в света, когато става дума за иновации и обучение на персонала, привличането на таланти от други държави и обучения, които предлага правителството. Странате е на второ място, когато става дума за заплащане според производителността и трета е при задържането на местни таланти.

„Създаден е среда, в която хората могат да започнат малък бизнес и те са наясно, че тяхната интелектуална и физическа собственост ще бъде защитена„.

Създадена е среда, в която хората могат да се развиват

Освен инвестиции в собствения капитал , създаден е и система, която позволява този капитал да се възползва. Тя включва простота при транспорт и връзка с Интернет.

4

Швейцарският институт за развитие обяснил, че швейцарците са последвали „златното правило за конкурентоспособност“: „Производство, разнообразие, износ, инвестиции в инфраструктурата, образование, свързване на малките и средни предприемачи, фискална дисциплина и поддържане на социално сближаване“ , обяснява Стефан Гарели от Института

 
 

9 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Иван Бондоков

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-то издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Днес продължаваме с Иван Бондоков: съ-основател на Limacon – първият център за развитие на социален капитал в България. Занимава се с маркетинг и PR, развиване на социален капитал на личностно и общностно ниво и е китарист и поет по душа.

Ето какво каза той за любимите си реклами, като предварително заяви, че не се притеснява, че повечето от тях са леко нецензурни:

За мен най-добрите реклами са тези, които не адресират директно продукта на фирмата. Тези реклами, които не навират в лицето на зрителя колко готин и нужен е дадения продукт за него. Обожавам интелигентните реклами и нереализирана мечта ми е да направя подобна реклама за култов бранд.

Bud Light „Cut The Cheese“

Феноменална реклама, която се заиграва с няколко жаргонни израза за различни физиологични процеси, които извършваме в ежедневието си! За повечето от вас, както и за мен, ще е нужно да прочетете коментарите под видеото, за да разберете гениалността на сценаристите. Велико!

Bud Light Swear Jar

Продължавам с „вулгарните“ реклами, които са били забранени за масово разпространение. Феноменалните Ab InBev, които произвеждат едни от най-известните марки бира в света, отново къртят с тази реклама и нейната сестра в третото видео! Мисля, че няма нужда от разяснение защо е феноменална.

Bud Light Clothing Drive

Пак да кажа – тези хора правят най-великите реклами! Насладете се на това заиграване с една вътрешно-фирмена кауза, а именно да се даряват дрехи за бедните в замяна на една биричка.

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

Не мога да пропусна великите реклами на Old Spice, които странно защо от скоро взеха да се въртят по българските телевизии, но и ние си знаем, че за много неща сме назад от всички други. Изключително работещо е да изграждаш рекламна стратегия около един човек/актьор, който да се превърне в лице на целия продук. Разгледайте и видеата, в които перфектно сложения мъж отговаря на коментари под неговите реклами в youtube – супер смарт!

Bud Light – „Candle Light“ Horse 

Разък завой отново към Bud Light и тази реклама, която е апогей на „вулгарността“. Нечовешки добре измислено.

Metallica – Hardwired….To Self-Destruct

Като върл фен на Metallica не мога да не ви споделя този душевен оргазъм. Страхотно измислено и няма как човек освен да иска да си купи тавата, да не тръгне да търси и такива ръкавици.

Mercedes Benz – Library 

За тази яка реклама говор просто слоганът накрая – красива отвън, умна отвътре.

Porsche 911 commercial

Рекламата на любимата ми марка коли, която много точно обрисува една човешка мечта. Завършвам с този майсторски миг на интелигентност, стил, страст и човечност. Настръхвам като я гледам просто. Велико!

Очаквайте следващите ни предложения след седмица, а ако имате своя любима реклама – посочете ни я в коментарите. На финала ще направим специална селекция от читателите на Chronicle.

 

 
 

#Bookclub: Оригиналните приказки на Братя Грим – за първи път на български

| от chronicle.bg |

Всички сме чели като деца приказките на Братя Грим. Десетки статии обаче говорят за „оригиналните“ приказки – онези, в които има много повече ужас и страх, отколкото в тези, които сме разлиствали като деца.

Зa пpъв път нa бългapcĸи eзиĸ излиза превод по opигинaлнитe нeмcĸи тeĸcтoвe нa пpocлoвyтитe пpиĸaзĸи, cъбpaни и paзĸaзaни oт Яĸoб и Bилxeлм Гpим. Издaниeтo вĸлючвa cтoтици пoяcнитeлни бeлeжĸи, илюcтpaции, биoгpaфични и poдocлoвни cпpaвĸи, ĸaĸтo и пoдpoбeн пpeдгoвop.

„Детски и домашни приказки“ излиза благодарение на издателство „Deja Book“.

Откъс от книгата можете да прочетете тук. 

 
 

Десет сериала, които свършиха прекалено рано

| от |

Американската телевизия е известна с това, че може да разбие сърцата на феновете само с един свой замах. Като прекрати любимото им шоу, като убие най-обичания им персонаж… Примерите са безброй в дългите години правене на качествени сериали.

Много от сериалите, които стартираха в сезон 2016-2017 така и не доживяха да видят новата година и… новия си сезон. Някои биват прекратени още преди да се докоснат до малкия екран, а други дори не изкарват цял сезон.

Независимо колко нагади има един сериал, колко подписки се направят и какво говорят феновете за културното му наследство, когато една телевизия реши да дръпне шалтера на някое шоу, то вече е обречено. Малко са примерите, като „Анатомията на Грей“, Family Guy и прочие, които могат да се похвалят, че са видели живот след телевизионната си смърт.

Разбира се, върлият телевизиоман познава и злощастни примери на сериали продължили по-дълго, отколкото е редно. И успели да отегчат нещастната си аудитория до смърт.

Истината е винаги някъде по средата и е редно да знаеш кога да спреш и да се откажеш. Прекалено рано обаче никога не е добра идея. Особено, ако имаш потенциал. Ние сме събрали за вас 10 телевизионни шоута, които приключиха пътя си от малкия екран към нечий хол прекалено рано. Поне според нас. В галерията горе.

 
 

10 реклами със звезди, преди да станат известни

| от chronicle.bg |

Свикнали сме да гледаме на холивудските звезди като на свръчовеци, които се подвизават само по големите екрани и червения килим, но дори някои от най-големите актьори и актриси са започнали кариерите си по не толкова бляскав начин.

Вижте някои реклами с участието на знаменитости. Преди да станат такива.

Бен Афлек в реклама на Burger King

Брад Пит рекламира Pringles

Дженифър Лорънс за MTV Super sweet 16

Обожаваме Стенли Тучи в „Дяволът носи прада“, но след като го видяхме в тази реклама на Levi`s, ни стана още по-симпатичен

Леонардо Ди Каприо пък рекламира дъвки през 80-те

А Наоми Уотс…тампони

Не сме и предполагали, че Илайджа Ууд толкова обича сирене

Кристен Стюарт пък участва в реклама на Porsche

Рекламата на Pop Tarts с Джозеф Гордън-Левит представя по друг начин това, което сме искали, гледайки го на кино – а именно да ни направи закуска

Деми Мур няма нужда от диетична кола, но я рекламира