Защо футболистите симулират контузия

| от |

Като част от сложността на Световното първенство по футбол, американците постоянно анализират някои сегменти от играта, на които ние не обръщаме внимание (например, защо има допълнително време на мачовете). Сега се хванаха за футболистите, че симулират контузия.

59

Уолстрийт Джърнъл изчислил, че за 32 мача на Световното по футбол са били погубени 132 минути за лежане на терена. От 302-та случаq, в които футболистите изглеждат сериозно ранени, на 293 им е станало по-добре само след няколко секунди. Само 9 футболисти са били наистина контузени.

Според някои специалисти, заради бързината на съвременния футбол все по-често се наблюдава лежане от футболистите по терена. Контра-аргумент за това е всеки мач от Мондиалите през 30-те и 40-те години на миналия век, които се играят до изтощение и които са изключително хаотични в сравнение с днешното шахматно разпределение на играчите на терена.

„Нещата започват да се променят, когато компетентните органи решават да подобрят имиджа на футбола, което ще намали грубите прояви на терена. Не се знае точно от кога, но напрежението около контузиите на играчите започва да расте през 70-те, като се засилва през 80-те.

Резултатът е наказване на по- груба игра – или непозволен контакт с тялото. До началото на 2000 г., за играчите било почти невъзможно да влезнат в двубой за топката без да извършат фал.

И това е в основата на проблема. Сега, когато цялата игра се базира на териториално владеене на топката, една от най-големите грешки, които можеш да направиш е противникът да ти отнеме топката. И тъй като това е много рядко, играчите  са засрамени и едва ли не унизени, ако това им се случи.

В такава ситуация театралното поведение на играчите започва да става все по-видимо. С това, че викат и се хвърлят, като риби на сухо, играчите принуждават съдиите да вземат решение за ситуации, в които по-рано не е било необходимо да бъде свирен фал. Заради ниската толерантност към грубата игра, това поведение често се възнаграждава със свободен удар, без значение колко е малък контакта „, пише Майкъл Гард за сайта The Conversation.

В такива ситуации, когато съдията реши да не отсъди фал, контузеният футболист трябва да вземе решение. „По някога това възстановяване от „пред вратите на смъртта“ е мигновено, след като играчът почувства, че трябва на своя отбор.“ Играчът може да реши, че е обидно, ако сега спре с актьорската игра, така че продължава играта до край, т.е. докато съдията не прекрати играта.

„Най-важното на актьорската игра за нарушение е опита да се отмени предимството на противника, след като той вече притежава топката. Така с намаляване на толерантността на терена, футболистите създават лицемерната култура на терена, в която изтъкването на грешките на другите е по-важно, отколкото личното етично поведение „, Майкъл Гард .

 

Вижте „Най-грубите фалове на Световните първенства“

 
 

Google не успява да произведе достатъчно смартфони Pixel

| от chronicle.bg |

Google не смогва да отговори на потребителското търсене на смартфоните от серията Pixel, особено на модела с 5.5-инчов екран Pixel XL.

В момента XL във всичките му версии не е достъпен в онлайн магазина на Google. Стана ясно, че 128 GB моделът пък няма наличности от 30 ноември насам.

Основният партньор на Google – американския оператор Verizon – сочи като най-ранна дата за доставки втората седмица на март (за модела със 128 GB).

Стандартният 5-инчов Pixel бил по-лесен за откриване както от Google, така и от Verizon.

Източник: The Verge

 
 

Ще видим нещо ново от LG

| от chronicle.bg |

Моделът G5 на LG – колкото и интересен да беше – се оказа провал. Сега компанията се опитва да се съвземе с друг емблематичен за марката телефон, който най-вероятно ще бъде показан на 26 февруари, ден преди Mobile World Congress в Барселона.

LG вече изпрати покани за събитието. Те не съдържат много информация – само дата и място. Но няколко неща сочат, че става въпрос за новия G6.

Поканата е с формата на телефон и на нея можем да прочетем мотото „See More, Play More“ (Виж повече, играй повече), което най-вероятно се отнася до новия дисплей на G6 – 18:9.

Освен дисплея, който официално беше потвърден от LG, G6 може да има Snapdragon 835 и 6GB RAM.

Носят се слухове, че LG ще пусне нов смарт часовник в Барселона, който ще бъде по-луксозен от стария LG G Watch R.

На Mobile World Congress изглежда ще бъде много интересен. Huawei, Motorola и Nokia също изпратиха покани за събития около тази дата, а се твърди, че  Samsung, HTC и няколко други компании ще покажат нови продукти.

 
 

Най-обещаващите сериали на 2017-а

| от chronicle.bg |

Докато филмовата индустрия все повече залага на блокбастъри, талантливи актьори и режисьори обръщат все по-голямо внимание на телевизията. В повечето случаи –зрителите печелят.

По информация на FX оригиналните сериали през 2017 година ще станат 500, а година по-рано те са били 455. Затова е невъзможно повечето от нас да следят всичко, което излиза по телевизията.

Затова ви предлагаме кратък списък с епизодите, които задължително да гледаме през новата година. Повечето от тях са нови, но включваме и няколко заглавия, които очакваме с нетърпение.

 
 

2 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Весислава Антонова

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-вото издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Тази седмица ви представяме любимите реклами на Весислава Антонова, журналист. Работила е 6 години в БНР. А от 13 години работи във вестник „Капитал”. Основните теми по които пише са медиен, рекламен пазар и култура.

„За мен най-добрите реклами са тези на парфюмите на Chanel, дори и заради факта, че са снимани като бляскава и леко сладникава холивудска продукция. Харесвам ги заради естетизма, посланието и заради факта, че също като киното попадаш в различен хармоничен свят абсолютен контрапункт на реалността. Носят ми естетическа наслада и вдъхновение. И в този конкретен случай, за мен няма значение какво пише в букварите за реклама и рекламни послания. Те са от тези реклами, заради които не бих превключила телевизора на друг канал. Като филм във филма. Антракт, който не те дразни”, каза Антонова.

„Рекламата, която приятно ме впечатли заради съдържащото се в нея послание, е тази на Coca Cola Light – Аплодисменти за… – Защото издига като висши цености смелостта за промяна и свободата. Защото акцентът не е върху качествата на продукта, а именно върху ценностните модели, които споделя и развива самия бранд.”

И за финал: Reebok: 25,915 Days