Защо една компания изтри официално профила си във Facebook?

| от | |

140331112451-eat24-facebook-story-top

Една компания изтри официално профила си във Facebook: прочетете сърцераздирателното писмо с мотивите й за развод и как й отговориха оттам.

Както всяко писмо в стил „Скъпи всички“ и това е необичайно очарователно и забавно – но, както се оказва, за комуникационните експерти на социалната мрежа е по-скоро досадно.

Преди седмица една американска верига за онлайн поръчка на храна публикува в блога си официално съобщение, че считано от полунощ на 31 март, прекратява своята дейност във Facebook, премахва профила си или както е синтезирано в самото писмо „трием всичко“! През уикенда тяхното откровение се разпространи вирусообразно, за два дни получи близо 500 коментара, който в общи линии преливаха от подкрепа и естествено вездесъщите like-вания, който в изброима форма надхвърлиха 2000.

Компанията Eat24 работи с над 25 хиляди ресторанта в над 1000 американски града. Сред причините да вземат това решение, които най-силно изпъкват в епистоларния им откъс, са:

„Дори да можехме да разберем загадъчния, всезнаещ механизъм, по който работите, той непрестанно се променя, така че какъвто и да е бил работещия подход днес, той може да не проработи утре. Да публикуваме нещо, което приятелите ни да видят, е като да се опитваш да отхапеш наведнъж 10-сантимертров сандвич – няма как да се получи.“

„Всичко, което правим ние е да даваме, а всичко, което правите вие е – да взимате. Ние ви даваме постове, картинки на вкусно изглеждаща храна, купони за отстъпки, препоръки за ресторанти… а какво получаваме в замяна? Вие ги взимате и ги покривате от всичките ни приятели, случайно някой да не ги види.“

„И ние правим грешки. Например – платихме си за онези досадни промотирани постове. Вие непрекъснато повтаряхте: „Пичове, трябва да ги изпробвате, това ще ви помогне да направите повече приятели, така повече хора могат да се насладят на това, което предлагате… И ние го пробвахме – защото ви обичахме… И наистина, обзаведохме се с едни тон нови харесвания на страницата ни. Вижте всички тези нови приятели, си казахме ние! Ето едно момче от Хюстън, и този пич от… Бангладеш? Ами това момиче от… Дубай? По-дяволите, Facebook!?… Точно сега нашия бизнес е в Щатите, и никъде другаде, за бога! Така че колкото и много да се радваме на новите международни приятелства, които създаваме, ни най-малко нямаме желание да ги ядосваме, като им показваме снимки на вкусна пица, която те посмъртно няма как да си поръчат.“

„Но най-големият ни проблем е, че не може да ви се вярва. Излъгахте ни – обяснихте ни, че сте социална мрежа, а дефинитивно не сте такава. Поне, вече не сте… Защо трябва да се загубим из дузина промотирани постове как да топим коремните си мазнини (искате да ни намекнете нещо или какво?), през предложения да харесаме профила на нашата противоположност (това сериозно ли?), за да стигнем накрая до предложения да намерим най-перфектното потребителско име, което ни приляга? Май, както изглежда, наистина сте загубили социалната мрежа някъде по пътя и сте я превърнали една обикновена рекламна платформа“

Разбира се, това че един скромен бизнес напуска Facebook не е голяма новина. По-голямата новина е начина, по който отвореното писмо на Eat24 към Facebook, даде храна на критиците на социалната мрежа, които само чакаха удобен момента да пуснат анти-Facebook откровенията си, като например този пост.

„Стратегия на Facebook да разваля всичко с цел да извлича повече пари от потребителите си ще отвори място за новия Myspace”.

И най-любопитното е, че комуникационния директор на Facebook Брандън МакКормик реши да отговори, но вместо да даде решение на поставените от Eat24 въпроси към Facebook, се заяде с тях:

„Ей, Eat24, аз съм Брандън от Facebook. Депресирах се от вашето писмо. Светът е много по-сложно място, от това, което заварихме, когато първо се срещнахме – нещата просто се промениха. И колкото и да ни харесваха преди вашите постове, сега вече не точно така. По света се случват по-интересни неща – на един от най-добрите ми приятели му се роди бебе, друг направи най-добрата снимка на домашните си кексчета, и това което установихме е, че хората се интересуват от тези неща повече отколкото от къде да си купят порно-суши (но пък ако сме в настроение за това, със сигурност ще знаем откъде да си го поръчаме, Eat24). Така че, съжалявам, че трябва да се разделим по този начин, защото все още мисля, че бихме могли да бъдем приятели – наистина. Но разбира се ще се отнесем с респект към желанието ви да намерите своето място другаде.“

Та в кратце, една интернет компания решава, че възвращаемостта на инвестицията й от присъствието й във Facebook не си струва, а Facebook и отговаря – Ами, вече не сте толкова интересни.

 
 

Coolpad представи смартфона Cool Changer 1C

| от chronicle.bg |

Coolpad  официално представи втория смартфон от серията Cool, разработен съвместно с LeEco. Името на новия телефон е Cool Changer 1C.

Cool Changer 1C идва при потребителите с 5.5-инчов дисплей с 1080p резолюция, Snapdragon 652 процесор, 3 GB оперативна (RAM) памет, 32 GB вградена, 13-мегапикселова основна и 8-мегапикселова предна камера, скенер за пръстови отпечатъци и капацитет на батерията от 4060 mAh.

Устройството работи с LeEco eUI потребителски интерфейс.

Цената на телефона в Китай ще е 899 юана (130 щатски долара), а продажбите започват на 5 декември.

Източник: GSM Arena

 
 

Drake е най-популярният изпълнител в Spotify за 2016 г.

| от chronicle.bg, БТА |

Drake е най-стриймваният изпълнител в Spotify за 2016 г., съобщи АP.

Канадският рапър е стриймван 4,7 милиарда пъти. Той може да се похвали с най-популярния албум – „Views“, стриймван 2,45 милиарда пъти, и най-популярната песен – „One Dance“, стриймвана 980 милиона пъти.

В челната петица са Justin Bieber, Rihanna, 21 Pilots и Kanye West.

Най-стриймваните албуми след „Views“ са „Purpose“ на Bieber, ‘Anti“ на Rihanna, „Blurryface“ на 21 Pilots, „Beauty Behind the Madness“ на Weekend.

При песните на второ място след „One Dance“ е „I Took a Pill in Ibiza – Seeb Remix“ на Майк Поснър, следван от „Don’t Let Me Down“ на Chainsmokers, „Work“ на Rihanna и Drake, и „Cheap Thrills“ на Сия.

Зейн от One Direction, който тази година издаде самостоятелен албум, е изпълнителят с най-впечатляващ пробив.

Drake е и най-стриймваният изпълнител в историята на Spotify с общо 8,7 милиарда слушания.

 
 

Ери де Лука спечели антинаградата за най-лошо описание на секс

| от chronicle.bg, БТА |

Известният италианският писател Ери де Лука добави съмнително отличие към колекцията си с награди – приза за най-лошо описание на секс в литературно произведение, съобщи АP.

Романът, който донесе на Де Лука наградата, е „Денят преди щастието“. В него се разказва историята на един неаполитански сирак след Втората световна война.

Членовете на журито казаха, че решаващо за присъждането на наградата е било описанието на двама любовници „като балерини, носещи се на палци“. Те допълниха, че победата на Де Лука „напомня, че дори във времето на Брекзит няма граници за лошото описание на секс“.

Ери де Лука е 24-ият лауреат на антинаградата. Тя се присъжда от сп. Literary Review от 1993 г., за да отличи „грубото, безвкусно и често небрежно“ описание на секса в съвременните романи и така да обезкуражи тази практика.

Сред досегашните й лауреати са Норман Мейлър, Том Улф, Себастиан Фолкс. Покойният Джон Ъпдайк е единственият писател, удостоен с „награда за цялостни постижения“.

Наградата не обхваща порнографски романи.

 
 

Фитнес треньор качи 32 килограма с благородна цел

| от chronicle.bg, по diply.com |

За всички нас, които не сме Крис Хемсуърт и магическата му диета, да поддържаш добро ниво на фитнес е много трудно. 35-годишният фитнес инструктор от Ню Йорк Адонис Хил знае какво е усилието да сваляш килограми, защото е преминал през това два пъти.

Когато е на 27 бизнесът на Хил се срива и той изпада в депресия и качва килограми. След това обаче открива фитнеса като своя страст и сваля цели 45 килограма.  Адонис превръща фитнеса и в кариера.

Половин десетилетие след личния си успех, Хил решава да помогне на своята клиентка Алиса да свали драстично количество килограми като самият той качва 32 килограма. Идеята е треньорът да мотивира клиента си като си постави същата цел и тренира заедно с него.

В крайна сметка, след месеци усилени упражнения и няколко фалстарта, Алиса успява да свали 26 килограма. Това е достатъчно близо.