Защо всички обичат анимацията?

| от |

Альона Нейкова

Магнит за малки и големи, или защо всички обичат анимацията. Рисуваните филмчета всъщност са доказателство, че мечтите често се превръщат в реалност.

Трудно ще се намери човек по света, който да няма любимо рисувано филмче. Може би затова не е нужно никой да чака Световния ден на анимацията – 28 октомври, за да отбележи подобаващо този празник, който се чества от 2002 г. насам и е учреден от Международната асоциация на анимационното кино. Всекидневно по телевизията се излъчват безброй така наречени движещи се картинки. Има и огромно количество специализирани канали, показващи както забавни модерни рисувани филми за възрастни, така и класически анимации, които привличат като магнит и малки, и големи почитатели на това прекрасно изкуство.

Всичко започва през октомври на далечната 1892 г., когато френският художник и изобретател Емил Рейно премиерно представя пред зрителите на френската столица завладяващи светещи пантомими, които всъщност дават първия тласък на развитието на анимацията на света. Цялото това действие се прочува тогава като „оптически театър“, който привлича публиката в „Кабинета на фантастиката“ на музея „Гревен“. Именно там парижаните и гостите на града са удостоени с честта да проследят магията на движещите се изображения, прожектирани върху екран с помощта на създаденото почти 15 лета по-рано изобретение на Рейно, наречено „праксиноскоп“. Благодарение на въртяща се лента с рисунки, система от огледала и източник на светлина публиката има възможност да види първата анимационна подборка – „Халба бира“, „Клоунът с кученцата“ и „Бедният Пиеро“. Филмите правят истински фурор, а авторът им се възприема като истински магьосник.

Въпреки невероятното откритие, на движещите се картинки доста време – близо 20 години, не се обръща подобаващо внимание. И едва след прочутата премиера на първия филм, представен от братята Люмиер, се сещат „живите“ рисунки да се обединят с киното. Така лека-полека анимацията започва да прави първи стъпки към истинския успех.

Кинематографът и забавните филмчета вървят ръка за ръка, макар и по напълно самостоятелни пътища. В днешно време това е цяла индустрия, създадена от човек, чието име знае всеки, гледал някога движещи се картинки на екрана. Именно на Уолт Дисни светът дължи появата на първите в историята на киното музикални, озвучени и пълнометражни рисувани движещи се картинки. Той е автор общо на 111 анимации и продуцент на още 576 творби. Дисни е удостоен с 25 „Оскар“-а, а основаната от художника през 1923 г. компания и до ден-днешен е един от титаните на анимацията и е сред най-разпознаваемите символи на Холивуд.
disneypersonnagechateau

Всеки от нас е гледал, а мнозина искрено се възхищават на класиките на „Дисни“ като „Спящата красавица“, „Бамби“, „Пепеляшка“, „Питър Пан“, „Мики Маус“ и много, много други прекрасни рисувани приказни филми. Незабравими са и някои съветско-руски култови творби – „Ну, погоди!“, „Вини пух“, „Таралежче в мъглата“, „Приключения в Простоквашино“ и т.н. Сред най-известните български анимации са „Тримата глупаци“, „Чоко и Боко“, „Маргаритката“, „Умно село“ и др.

Разбира се, произведенията на творците, създаващи рисувани филмчета преди стотина години, доста се различават от онова, което днес превзема екраните – и големите, и домашните, и компютърните, и дори тези на телефона. Модерните движещи се картинки шашват въображението именно благодарение на появата на нови технологии, които позволяват анимацията да направи не само големи стъпки, но направо да завладява света с огромни скокове. Въоръжени със съвременните постижения в бранша, режисьорите правят чудеса – включват невероятни трикове във филмите и разработват страхотни ефекти. И все пак всяка кинотворба и анимация не са само атрактивни картинки, а истории, предизвикващи размисли и подтикващи към съпреживяване.

Първите опити на художниците да накарат картинката да се движи всъщност вдъхват истински живот на голямото изкуство, разбираемо и за децата, и за родителите им.

И когато на 28 октомври в над 100 страни по света ще се отбележи празникът на първата анимация, добре е да се знае, че всъщност това е хубав жест на благодарност към онези, които успяват да превърнат мечтите в реалност. Идеята да се посвети специален ден на рисуваните филмчета е изключително благородна. Защото подарява приятна възможност възрастните отново да станат деца и да се срещнат с първите си приятели – анимационните герои, които остават в сърцето завинаги…

Disney_Pixar

Култови образи проговарят с гласове на звезди

В  навечерието на Международния ден на анимацията добре е да се споменат поне някои от звездите, с чиито гласове „говорят“ легендарните герои на прочути анимационни филми. Световните знаменитости вплитат неповторимия си характер и чар във всеки персонаж и превръщат рисуваните образи в истински любимци на зрителите.

Анджелина Джоли, озвучила Тигрицата в нашумялото филмче „Кунг-фу Панда“, признава, че за тази постъпка са я вдъхновили собствените й деца.

angelina-jolie-kungfupanda2-thumb

Камерън Диас е явна експериментаторка в киното и фактът, че с радост се съгласява да вдъхне живот на Фиона от легендарния „Шрек“, май не успява да учуди никого. Още повече, че в тази култова анимация актрисата се радва на компанията на Еди Мърфи и Венсан Касел, които също са сред известните гласове във филма.

5396981_f520

Американската телевизионна водеща Елен Дедженерес, прочута със своя позитивизъм, превръща в супер популярен герой рибката Дори от „В търсенето на Немо“.

Звездата от „Приятели“ – чаровната Дженифър Анистън, се вдъхновява да даде гласа си на Ани Хюс в анимацията „Железният гигант“.
Според експерти „Весели крачета“ става толкова прочут заради забавното пингвинче с прякор Норма Джийн, което говори с човешки глас благодарение на Никол Кидман.

2006_happy_feet_029

Друга чаровна блондинка под прикритие – Рийз Уидърспун, признава, че Сюзън Мърфи от „Чудовища срещу извънземни“ е нейната сестра-близначка.

Готиното Смърфче от прочутата анимация с бюджет 110 млн. долара е дебютният образ за певицата Кати Пери. „Смърфовете“ дават страхотен старт на изпълнителката в областта на Седмото изкуство и всеки неин клип прилича на малка приказка.

2641759-katy-perry-smurfs-617-409

Култовият филм на Pixar – „Играта на играчките 3″, е озвучен на български от много любими на публиката ни актьори. Водачът в детската стая – Кен, симпатичен и наперен ерген, говори с гласа на Ники Илиев. Прекрасната Барби е героинята на Саня Борисова. Зад изказа на разсеяния и добродушен динозавър Рекс стои Кирил Маричков. А мечокът Лоцо всъщност може да се нарича вече Ламбо, защото самият Стефан Данаилов му вдъхва живот с неповторимия си глас.

p_104145

 

 
 

Марая Кери излиза с танцьора Брайън Танака

| от chronicle.bg |

Марая Кери може да е с разбито сърце след проваления си годеж с милиардера Джеймс Пакър, но се е отърсила от това неприятно премеждие и вече излиза с танцьора Брайън Танака, съобщи Асошиейтед прес.

Кери постна в Инстаграм снимка, на която се вижда, че тя и Танака пият шампанско във вана в Деня на Св. Валентин. Сега Марая потвърди любовната си връзка, но отказа да даде повече подробности.

„Не обичам да говоря за личния си живот – каза тя. – Не се чувствам удобно, когато се споменава за личния ми живот.“

Нежеланието на Кери да говори за личния си живот е разбираемо, като се има предвид драмата, свързана с раздялата й с Пакър миналата година. Раздялата им не бе като между приятели и попадна в центъра на вниманието на таблоидите.
Изглежда обаче, че това е вдъхновило Марая да напише нова песен. В новия й сингъл „I Don’t“, записан съвместно с рапъра Уай Джи, се говори за раздялата й.

Кери се готви да тръгне на турне заедно с Лайънъл Ричи през март. Тя ще вземе със себе си 5-годишните си близнаци Марокан и Монро.

 
 

Избери порно, избери живота, избери T2

| от Зорница Аспарухова |

Избери живота, като преебеш своя. Избери порно, за да не правиш секс. Избери да си сексист, егоманиак, циничен гадняр. Избери онези, които ти го вдигат, пред онези, които обичаш. Избери истерията пред срама, избери да се друсаш качествено с реални неща, които харесваш и да дозираш социалните мрежи. Избери живота!

Също така избери „Трейнспотинг“ – на екран и на хартия. После и „Порно“ – само на хартия. Като цяло се довери на Дани Бойл и Ървин Уелш, те си знаят работата. Това важи и за последната им колаборация заедно на екран.

Да избереш „Т2 Трейнспотинг“ пред останалите заглавия в киносалона този месец е като да избереш добрата кока пред скапаната трева. По-силно е, по-смело е, по-скъпо е, вдига ти го по-добре.

Същото важи и за филма на Дани Бойл и сценариста Джон Ходж. Те го правят за пореден път и го правят добре. Избери тях и им се довери, за да те заведат на приключение в мръснишкия свят на Рентън, Sick boy, Спъд и Франк Бегби.

Точно 20 години минаха, откакто хероиновата истерия на триото Бойл-Ходж-Уелш нанесе мощното си кроше в киносалоните и оформи част от иронично-циничното поколение на 80-те и 90-те години.

Припознаването с хистеричния живот и изборите на основните персонажи не е онова, което прави „Трейнспотинг“ толкова специален, както някои от вас биха си помислили. Обратният характер на всичко онова, което този филм разказва, е циничната нотка, която ние толкова харесваме.

Неговите персонажи избират живота, отнемайки го. От себе си и от другите. Да възхвалиш живота, чрез неговото тотално унищожаване и незачитане, разбиването му на дребни парчета, ето това прави този филм това, което е. И така вече 20 години.

Рентън, Sick Boy – Саймън, Спъд или Компира и Франк Бегби, преследват съзнанието на хиляди фенове по света с реплики, сцени, крайности, гнусотии и изборите си. Отварящият монолог на Марк Рентън, който ти казва да „избереш живота“ и досега остава епопея, на която се оповава почти всеки средностатистически циник с повече акъл.

20 години по-късно нещата са се променили. „Т2 Трейнспотинг“ удря кината като наркотична доза качествено бяло, която е редно да си причиниш. Той носи духа на първата киноистерия, но има повече сантимент в себе си.

Trainspotting трейнспотинг

Старите персонажи са тук, пръснати в различни точки на красивия и тучен Единбург, за да се съберат отново в носталгия по миналите дни, добрите наркотици, голите жени, порното, съжаленията, угризенията, изборите, умиленията и новите схеми и измами. Като последното едва ли има кой знае какво значение.

Китната предрусала четворка на Единбург винаги ще намери нещо, с което да се забавлява. В „Т2 Трейнспотинг“ изборът пада върху минали измами и нови такива, включващи порно с мъже, които обичат да им го слагат отзад и една българка. Това обаче се случва само на повърхността. Като повечето неща, които са потенциално добри и този филм има няколко нива. Дали всички ще ги видят и усетят, това вече си е тяхна работа.

Тези, които са прочели „Порно“ на Ървин Уелш във влажно очакване на този филм, нека да бъдат предупредени – „Т2 Трейнспотинг“ не е „Порно“. Бойл и Ходж използват различни отправни точки и основи на романа, които заковават в сюжета, но филмът не е директна адаптация на втория роман на Уелш. Той е много различен от хероиновите истории на лудия шотландец.

Сюжетът на „Т2 Трейнспотинг“ в случая не е важен. Важни са Юън Макгрегър, Юън Бремнър, Джони Лий Милър, Робърт Карлайл, химията – тази на екрана и тази в лъжички и линийки, монолозите, музиката и за някои от нашите сънародници – и участието на Анжела Недялкова и появата на гара Подуяне.

Всичко това го има и е поднесено с показателната си хаотичност, точно като първата част, но с повече носталгия.

Кенефи, Иги Поп, псувни, дрога, измами, пари, изкуствени мъжки членове, циците на Анжела, буркан с шипков мармалад, Ървин Уелш в кадър, Рентън, който пее, Бегби социопатът, монолог за консуматорския живот и лайковете във фейсбук, кратката поява на Даян, първата сцена с купчина задъхани фитнес маниаци…

Всички тези неща обагрят света на „Т2 Трейнспотинг“ в приятни наркотични краски. Носят доволна наслада на онези, които са гледали първия филм и очакват втория. Дори и на онези, които не го очакват.

Дани Бойл знае как да прави кино и майсторски се справя с объркания свят на Ървин Уелш за втори път. Малко биха успели и почти никой не би се пробвал. Освен Бойл, който е диригент от класа и го доказва отново.

T2: TRAINSPOTTING Трейнспотинг

Нуждата от продължения на филми се е превърнала в същото, в което и нуждата да пускаш песни и статуси за живота си всеки ден във фейсбук. Безмислие. Безвремие. Тотална жалкост. Малка нужда, която се е превърнала в голяма нужда. Като тази, която правиш насаме.

„Трейнспотинг“ няма нужда от продължение и все пак получава такова. То, за разлика от повечето комерсиални заглавия, които са се окичили с втори, трети и пети части, е негов достоен събрат. Поостарял и прашасал. Но изтупан и лъснал косъма, за да покаже, че още го бива. И е така. Бива го повече от другите.

От първата сцена с роботизираните healthy идиоти, през задължителния монолог на Рентън, до разбитото с кенеф лице на Франк Бегби, всеки момент е премерен и идва в перфекни цветни дози. Облечен в добър диалог, актьорска игра, музика и цветове като дъга през погледа на весел наркоман, носещ цветни очила и яздещ пони.

„Т2 Трейнспотинг“ е пътуване към миналото на едно по-добро кино, което някак сме забравили как се прави и как се гледа. От време на време обаче някой ни го напомня. Този месец това е Дани Бойл и неговият коктейл от шотландска кръв, примесена с качествена дрога и достойно друсане за всеки киноман.

Така че, избери живота навън и около себе си. Избери по-доброто кино. И не забравяй да си поемеш дълбоко дъх в началото. После се гмурни в кенефа на „Т2 Трейнспотинг“ и се наслаждавай! Мърляво е, но ще ти хареса.

Източник: Webcafe.bg

 
 

Новото MINI Countryman с нестандартна арт премиера в България

| от chronicle.bg |

Новото поколение на MINI Countryman беше представено с нестандартна арт изложба във PhotoSynthesis Art Center, с което моделът отбеляза официалната си премиера в страната.

Второто поколение MINI Countryman е с нова конструкция, която предлага разточително интериорно пространство, благодарение на увеличените си пропорции и дава възможност за пет пълноценни места за седене. Автомобилът е пригоден за всякакви пътни условия, благодарение на интелигентната система за задвижване на всички колела ALL4, а моделът се предлага с ново поколение двигатели и трансмисии. Централният уред за пръв път е с тъчскрийн функция и с увеличени размери на екрана до 8.8-инча. По-късно през годината се очаква и Plug-in хибридната версия на модела – MINI Cooper S E Countryman ALL4.

mini

Развивайки глобалната комуникационна концепция „Добавете истории“, която е фокусирана върху изживяванията, MINI Countryman е в центъра на арт проекта в ролята на авантюрист, готов за приключения и нови споделени моменти с близки и приятели.

mini

Специално разработената среда в галерията поставя не само новото MINI в центъра на преживяванията, но и развива автентичен сторителинг в три отделни арт инсталации.

В първата част на изложбата, наречена „Пътищата на другите“, са представени вълнуващи разкази на екстремни приключенци, обичащи природата и добрите истории.

mini

Сред разказвачите на истории са Янина Танева, основателка на „Фабрика за идеи“, фотографът Виктор Троянов, планинарят Йордан Георгиев и други. „Рецепти за приключения“ е вторият арт проект, който отвежда посетителите в атмосферата на българските села чрез интересни рецепти. Инсталацията е вдъхновена от книгата „Вкусна география“ на издателство „Точица“ и реализирана от колектив ЧАРК. Третият елемент на нестандартната изложба с името „Планината зове“ пренася посетителите чрез lifestream връзка на ски писти от целия свят, подбрани и аранжирани от студио Phormatik Visual Lab.

P90249106_highRes_the-new-mini-country

В проекта взимат участие колектив ЧАРК и Phormatic Visual Lab, които разработват визуалното оформление, сценографията на изложбата е поверена на Ева Вентова, а за куратори са поканени студио Комплект. Изложбата е първата по рода си нестандартна автомобилна премиера в сътрудничество с творчески екипи от различни области.

 
 

Емили Ратайковски беше похитена от хакери

| от chronicle.bg |

Твърди се, че моделът Емили Ратайковски е похитена от хакер отново и нейни голи снимки са предложени за продажба, съобщава БТА, цитирайки в. „Дейли мирър“.

Бившата победителка в шоуто „Биг Брадър“ Хелън Удс твърди, че са й изпратени над 200 снимки на модела в Туитър и е помолена да ги публикува в онлайн рубриката си в „Дейли стар“.

„Оказа се, че в съобщението имаше линк към фотосите на Емили Ратайковски в iCloud (Айклауд). Този клоун ми предложи да ги покажа в моята рубрика“, каза Хелън Удс.

За първи път Емили каза, че е станала жертва на хакерска атака през 2015 г. Тя защити хората, които са видели снимките в интернет и обвини онези, „които са ги откраднали“.

„Мисля, че веднъж излезли, те са достъпни и не съм сигурна, че е задължително всеки, който ги търси в Гугъл, да бъде определен като престъпник. Хората, които са откраднали снимките, са престъпниците“, каза тя.