Защо Сочи е най-скъпата Олимпиада?

| от |

Зимните олимпийски игри в Сочи са не само извънредно скъпи, те са скъпи дори в сравнение с други олимпиади. С бюджета на Сочи 2014 можете да организирате олимпиадите в Лондон 2012, Ванкувър 2010 г. и Атина 2004  и пак да ти останат 9,5 млрд. долара.

1

Прогнозираният бюджет за игрите в Сочи е 50 млрд. долара, това е  повече от най-скъпата олимпиада в историята -Пекин 2008 -ма, която струва на организаторите 42,6 милиарда долара. Когато Русия получи домакинството  през 2007 г., планът беше да се изхарчат 12 милиарда долара, пише Business insider.

Ето някои от причините за рекордната сума:

  •  Сочи вероятно не е най-логичното място за зимна олимпиада. Това е един от най-известните летни курорти в Русия, известен със субтропичните си температури през лятото. Въпреки че през зимата температурите падат сериозно, имаше опасения, че тази година може би няма да бъде достатъчно студено и да няма сняг. Заради това още миналата зима организаторите започнаха да събират сняг, който разположиха на площ от няколко хектара и цяло лято беше държаха покрита с топлинна одеяла, които гарантират, че около 70% от снега ще бъде добър и за тази зима.
  • Мястото изисква големи строителни подвизи. Такъв е случаят с 50-километровата магистрала между Сочи и Поляна, зимния курорт, където ще се провеждат състезанията по ски и сноуборд. Сочи няма писти, на които биха могли да се проведат тези състезания.
  •  Русия има проблеми със сигурността на юг. Голяма част от парите ще отидат за осигуряване на зимната олимпиада от евентуални терористични атаки. Това е сериозен (и оправдан) разход за организаторите, перо за което Нагано или Ванкувър не биха се тревожили.
  • Корупцията. Последните измервания на индекса на корупция на Трансперънси интернешънъл показват, че Русия е на 127 -мо място от общо 175 държави. Говори се, че около 30 милиарда долара от бюджета са откраднати.2

Защо една страна ще иска да организира Олимпийските игри, ако това ще струва около 50 милиарда долара? Марк Уилсън, професор по градско и регионално планиране в Мичиганския държавен университет и Ева Касенс- Ноар, професор по градско планиране и транспорт в Мичиганския държавен университет, са прекарали известно време в изучаване на „мега събития“, като Олимпийските игри, Световно първенство по футбол и Световни изложения. Те установили, че има различни ефекти, както в краткосрочен, така и в дългосрочен план.

Касенс-Ноар обяснява, че повечето страни домакини очакват „определени ползи“ от домакинството на такова мега събитие, включително подобряване на инфраструктурата, престиж и позициониране на световната карта. Големят проблем обаче е дали домакините ще получат тези ползи и дали те са си струва.

„Налице е висока себестойност, свързана с тези мега събития, но домакините трябва да попитат дали ще получат това, което искат за похарчените пари“, казва Уилсън. „Ако това са пари, които за подобряване на градската среда и осигуряване на наследство в дългосрочен план, то това би могло да бъде добра инвестиция за града, въпреки че цената е висока. Но основният въпрос е как ще направим нашия град по-добро място за живеене в бъдеще? Какви други цели може да има за тези пари?“

Летните олимпийски игри в Барселона през 1992 често биват представяни като „игрите с най-голям положителен ефект върху страната домакин“. Това става не само с изграждане на модерно морско пристанище, което превърна Барселона в лятна дестинация, но също така постави началото на възраждането на испанския спорт. Въпреки че точната стойност на тези олимпийски игри е все още неясна, доклад от 2009 показва, че сумата е достигнала 11.40 милиарда долара (400% над бюджета). Това са много пари, но градът се променя, а това, може би си струва, коментират специалистите.

По същия начин Русия има голямо желание да създаде зимен курорт от световна класа, Касенс- Ноар обяснява, че е от съществено значение, дали игрите ще бъдат определени като успешни. Или страната ще бъдат засегната от така нареченото „Олимпийско проклятие“, което сполетя Пекин и Атина и там съоръженията останаха неизползвани след игрите.

 
 

Opel OnStar с над 21 000 спешни обаждания

| от chronicle.bg |

Автомобилите на Opel със система OnStar на борда се движат по пътищата вече от около 18 месеца.

В момента всеки втори нов Opel в Европа е оборудван с тази новост. Системата за персонална комуникация и мобилни услуги предлага функции като автоматично повикване при катастрофа, автомобилна диагностика, помощ при откраднат автомобил и Wi-Fi точка за достъп, осигуряваща великолепна свързаност. През последните 18 месеца Opel OnStar вече регистрира над девет милиона осъществени контакти и взаимодействия, около половината от които чрез смартфони или с приложението myOpel.

Сега абонатите на системата Opel OnStar могат да очакват и допълнителни услуги като хотелски резервации1 или търсене на свободни места за паркиране2 с помощта на служител на OnStar.

Към края на годината, Opel планира да предлага услугите на системата OnStar в 33 държави в Европа и на 23 езика. Двама потребители на системата, които са изпитали предимствата на ангела-хранител OnStar и могат да споделят своите впечатления от първа ръка са Пола и Джон от Англия.

opel

Нещо, което започва като най-нормално пътуване за Пола и Джон изведнъж се превръща в кошмар. На връщане от екскурзия до Корнуол, Пола разбира, че всички главни пътища са затворени и тя не успява да открие алтернативен маршрут. В същото време Пола и Джон трябва да се върнат вкъщи бързо, тъй като Джон трябва да вземе лекарството си. Когато Джон получава епилептична криза, Пола натиска бутона за спешно повикване и служителят на OnStar Кевин Борбидж веднага уведомява службите за спешна помощ. “Никога не съм получавала толкова добро обслужване от някого на другия край на телефонната линия. Личното им отношение беше блестящо, просто фантастично,” споделя Пола.

От лятото на 2015 година, централата на Opel OnStar е получила над 21 000 спешни обаждания като направеното от Пола.

Но реакцията при спешни случаи е само една от многобройните новаторски функции, които правят шофирането по-безопасно и комфортно. Сега служителите на OnStar вече могат да помогнат и с намирането и резервацията на хотел или с откриването на най-подходящото място за паркиране на автомобила. И двете услуги, които бяха стартирани с премиерата на новия Opel Insignia, ще се предлагат и за всички останали модели на марката – от ADAM дo Zafira и ще разширят богатата гама от услуги на системата за персонална комуникация и мобилни услуги с високоскоростна точка за Wi-Fi достъп до интернет с 4G/LTE връзка3.

В допълнение към това OnStar ще предложи и още една нова услуга за ограничаване на стреса, свързан често с търсенето на подходящо място за паркиране.

Потребителите на OnStar имат възможност да се свържат със служител на системата, който да ги насочи към най-подходящото за тях място за паркиране, като точното му разположение ще бъде изпратено директно в навигационната система. Tази услуга се извършва чрез Parkopedia – един от основните доставчици на услуги за паркиране.

 
 

Delta airlines възобновява полетите си до Москва

| от chronicle.bg |

Американската авиокомпания Delta airlines отново ще лети от Ню Йорк до летище Шереметиево в Москва, предаде ТАСС, цитирайки летищните власти.

Delta ще възобнови полетите от 27 май с честота пет пъти седмично. Te ще се изпълняват от самолет Boeing-767-300-ER, посочват от московското летище.

Превозвачът спря да лети до Русия през ноември миналата година. Тогава представител на авиокомпанията поясни, че полетите до тази дестинация са сезонни и се прекратяват всяка зима, припомня БТА.

През 2015 година редица авиопревозвачи напуснаха руския пазар и досега не са възстановили в пълен обем услугите си. Преките полети от Москва закриха германските Air Berlin и Eurowings, както и нискотарифният британски превозвач Easyjet. Lufthansa, тайландската Thai Airways International и Finnair пък значително свиха маршрутната си мрежа, припомня ТАСС.

 
 

Google работи по групово фото приложение

| от chronicle.bg |

Google обяви, че работи по ново приложение за групово редактиране и споделяне на снимки.

То ще наподобява Moments на Facebook, а говорителите на компанията са казали, че това е просто един експеримент и не се знае кога и дали това ново приложение ще стане достъпно за всички.

Тъй като все повече потребители използват приложенията на Facebook, Twitter и Snapchat, вместо да търсят в интернет, т.е. чрез търсачката на  Google, е нормално да имаме такава реакция от Google.

 
 

Патриоти от всички магазини! На хорото!

| от |

Хората са страдали от всякакви моди – като започнем с мъжките чарлстони, през тамагочитата, до айфоните и Ледената кофа.

Днес на мода е да си патриот и съответно всички вече са патриоти. „Била“ организират уроци по хоро пред магазините си. Това няма да е един път, усещам.

Скоро всички магазини ще имат свои патриотични ивенти и хепънинги. Ние дори подозираме как ще изглеждат те. То е лесно.

Била

Безплатно хоро. Понеделник – право, вторник – дунавско, сряда пайдушко, четвъртък – лютеница „Хорце“ от Първомай и така до понеделник.

Също така има идеи и планове за ММА турнир – нещо като Мъжко хоро, без да е Йордановден и без ледени води. Победителят печели наденица. Сега заради наденицата ще се утрепат!

Фантастико

Фантастико преоткриват и модернизират застоялите тропи на патриотизма. Те превръщат „бащино ми огнище“ в „топлата ми витрина“. Продуктите има вкус на детство – компот, лютеница, бой, хляб със сирене. Две праскови и две кюфтета.

Лидл 

Когато си толкова беден, че си стигнал до просешка тояга, Лидл е мястото, откъдето си купуваш въпросната тояга. От тях ще може да си купите и двата края на цената на един. Ако си правите сметката обаче, че новата „Родна стряха“ ще ви подслони – не. Там положението е Блажиш ли, блажиш ли, дядо Попе, просто с друго име. Междувременно точно в духа на едно време в Лидл „пуснаха“ крем „Каро“, бонбони „Амфора“ и лимонови резенки. А дори не е Коледа.

Кауфланд

Кауфланд се опитаха се да направят нещо вносно ексклузивно и премиум, но не му е сега моментът. За съжаление цените на продуктите, които българите консумират най-много, са фиксирани на бандерола. Остава само Графа да се погрижи за настроението.

Икеа

В Икеа се появява нов продукт – той се казва Дървö. Този продукт служи, за да го ‘земете, когато някой ви ядоса и искате „да ‘земете едно дърво“. При покупка на повече дървета, получавате безплатно камъни.

И докато другите се занимават с глупости, в кварталното магазинче бай Иван дава на борч хлябове и кисели млека на бабите. Бай Иван знае, че бабите гласуват за хора, които после позволяват на големите вериги магазини да си правят каквото искат и това влияе на бизнеса му, но въпреки това бай Иван дава на бабите безплатно неща и ги записва на едно картонче.