Защо Сабине Кристиансен подкрепя Бареков?

| от |

Както бе обявено – подкрепа на Бареков и неговата партия оказва германската журналистка Сабине Кристиансен. Пред Дойче веле тя съобщи в какво се изразява сътрудничеството им, което е и повод за коментар от Юрген Рот, пише Дойче веле.

0,,17502961_403,00

В отговор на въпроса как се е стигнало до сътрудничеството ѝ с Николай Бареков и „България без цензура“, дългогодишната германска телевизионна водеща Сабине Кристиансен заявява: „Различни жени от Европа оказват подкрепа на движението „Евромайки“, за да могат повече жени да участват в политиката и да бъдат избрани за евродепутати. Ние с Юта Клайншмид /първата жена, печелила ралито „Париж – Дакар“ – б.р./ се срещнахме с жени, които се застъпват за по-добра социална политика от една страна, а от друга искат да бъде оказана повече подкрепа на жените в образованието и равноправието“. Партията на Бареков ще изпрати в Брюксел изключително жени, подчертава пред Дойче веле Сабине Кристиансен. А по повод твърденията, че щяла да осигури на Николай Бареков достъп до германския икономически елит, казва кратко и ясно „това са глупости“. „Нито той е казвал подобно нещо, нито аз съм споменавала това.“

Самият Николай Бареков, който – както се разбра от седмичния политически обзор на БНТ „Панорама“ – не е научил точно името на бившата германската телевизионна водеща, която подкрепя неговата партия, на свой ред споделя какви очаквания има: „Обясних ѝ кой всъщност е господин Бойко Борисов, защото той често ходи да се снима с госпожа Меркел, но госпожа Меркел не знаеше, никой не ѝ беше казвал, че той всъщност е въртял бухалката по улиците на София преди 20 години“. Както стана ясно – Бареков разчита на Сабине Кристиансен като „лична приятелка на федералната канцлерка“ /отново цитат/ да ѝ предаде тази информация.

В интервю за Дойче веле германският публицист Юрген Рот коментира ангажимента на Сабине Кристиансен в България.

ДВ: Като познавач на германския медиен ландшафт, как бихте определили мястото на Сабине Кристиансен в него?

- В българските медии Сабине Кристиансен бе представена като „най-добрата политическа журналистка на Германия“ /http://www.focus-news.net/news/2014/05/14/1918518/v-burgas-liderat-na-balgariya-bez-tsenzura-nikolay-barekov-se-sreshtna-s-zhurnalistkata-ot-germaniya-sabine-kristiansen.html/. Във връзка с което имам някои съображения. Тя действително води от 1998 до 2007 води най-важното и най-гледаното политическо предаване на Първа обществена телевизия АРД. Тогава сътрудникът на „Шпигел“ Матиас Матусек я нарече „Най-успешната изпълнителка на журналистически роли в Германия“. Неправителствената организация „ЛобиКонтрол“ установи, че в нейното предаване „представителите на фирми и икономически съюзи са предпочитани гости, докато синдикатите или социалните съюзи не са достатъчно представени. А членовете на потребителски и неправителствени организации или граждански инициативи не се появяват в шоуто“. /https://www.lobbycontrol.de/sabine-christiansen-schaubuhne-der-einflussreichen-und-meinungsmacher/

0,,17643724_303,00

След това Кристиансен бе водеща на предавания в частни телевизионни канали, появи се като рекламно лице на плакати за вестник „Билд“. От 2012-та година насам тя е член на административния съвет на „Ocleen TV Holding“, международна технологична фирма от Швейцария, разработила софтуер, позволяващ автоматизираното разпращане на телевизионни реклами според демоскопските и демографските лични данни. Което не е много свързано с независимата журналистика. Освен това тя е член на управителния съвет на модната фирма „Arqeonautas Fashion“, а от 2013-та е предложена за член на надзорния съвет на дружеството „Hermes Europe“ – фирма за куриерски услуги, станала обект на много критики заради наложените от нея тежки трудови условия. Всички тези постове определено правят чест на „най-известната германска журналистка“, ако ми позволите тази ирония.

ДВ: Как си обяснявате факта, че г-жа Кристиансен изведнъж оказва подкрепа на една политическа партия в България?

– До момента Сабине Кристиансен почти не се е занимавала с политическата ситуация в България, или поне на мен не ми е известно. Във връзка с което с изненада прочетох, че тя определя Николай Бареков като „млад енергичен лидер“, решен да се пребори с корупцията, младежката безработица и социалните проблеми на България. И била обещала – пак по сведения в българските медии, че ще въведе Николай Бареков в политическия и икономически елит на Германия. В такъв случай изниква въпросът дали предизборното обещание на Бареков, че ще се бори против корупцията, трябва да се възприема сериозно. Понеже за мен близостта на г-жа Кристиансен до неолибералните кръгове на германската икономика не подхожда на един реномиран журналист, се питам – как се е стигнало до това сътрудничество с „България без цензура и г-н Бареков?“.

ДВ: Вие следите внимателно развитието в България, автор сте на много статии и на книга за сенчестите страни на българското общество. С какво привлече вниманието Ви ангажимента на г-жа Кристиансен към г-н Бареков?

- В Германия не се знае много за стремителния възход на лидера на „България без цензура“, който бие барабана за европейските избори и за своята партия, и се застъпва за „капитализъм и пазарна икономика с човешко лице“. Самият аз забелязах Бареков тогава, когато предизвика огромен скандал с твърденията, че правителството на Бойко Борисов е фалшифицирало голямо количество бюлетини. Именно оттам започна възходът на крайно оспорвания телевизионен журналист, който очевидно разполага с необичайно много пари. Затова се питам дали като телевизионен водещ е спечелил парите, с които финансира скъпата реклама на своята нова партия. Във всеки случай той отказва да посочи източниците на своето състояние, което за политик, който официално се бори срещу корупцията, е по-скоро странно. Някои български журналисти критикуват неговата близост със спорния предприемач и политик Делян Пеевски, който е не само символ на опасната медийна концентрация в България, но и на непрозрачните обвързаности. И ако Сабине Кристиансен оказва подкрепа на доскоро непознат политик като Николай Бареков, за мен е ясно кой какви интереси форсира, макар да може да се спори за причините – това не са интересите на мнозинството българи, които искат истинска политическа промяна, а отново интересите на един малък влиятелен елит.

 
 

Дженифър Лорънс си има ново гадже – интернет не одобрява

| от chronicle.bg |

Дженифър Лорънс си има ново гадже и хората не пропуснаха да го нагрубят за външният му вид и най-вече заради годините му. 26-годишната актриса излиза с режисьора Дарън Аронофски („Реквием за една мечта“, „Черният лебед“, „Пи“). Той е на 47 години.

Носеха се слухове, че двамата са заедно, което накара публиката да се разбунтува, но сега когато връзката им се потвърди, интернет направо полудя.

Съмнения за отношенията им са започнали на сета на „Майка“, където работят заедно. Подозренията се циментират след като били забелязани в Ню Йорк да споделят една и съща близалка.

 

 

 

Хейтът по адрес на двойката е непростим и отвратителен. В Туитър бяха публикувани техни снимки с коментари, които критикуват Дженифър за избора й.

Явно хората често забравят, че не е тяхна работа кой с кого излиза.

 

„Ию! Дженифър Лорънс и Дарън Аронофски. Июююююю, какво по дяволите е това, Джен“    

 

„Знам, че не трябва да съдим за книгата по корицата, но Дженифър Лорънс излизаше с това, а сега излиза с онова.“

 

„Медиите: Дженифър Лорънс и Дарън Ароновски излизат!

Аз: ХАХА, не.

Медиите: Ето снимки в ресторант

Аз: …

Дженифър и Дарън споделят близалка

Аз (Текст от снимката): Майната му. Приключих. Приключих тотално.“

 
 

Омара Портуондо празнува 70 години на сцената в София

| от chronicle.bg |

Омара Портуондо Buena Vista Social Club, която прослави кубинската култура по целия свят, ще отпразнува живота и музиката по най-подходящия възможен начин – със специално турне.

Кубинката ще отбележи своя 85-и рожден ден и 70 динамични години на сцената заедно с изключителни гост-звезди и ще ни припомни, че изкуството няма възраст, а само качество. По изрично желание на легендарната певица, София е една от спирките в тази фиеста, която ще отрази различни аспекти на дългата ѝ кариера, минавайки през най-обичаните класики, любовта ѝ към елегантното кабаре, паметните години с Buena Vista Social Club и настоящите ѝ творчески търсения.

На 28-и април, в зала 1 на НДК, Омара Портуондо ще ни отведе на едно задушевно прощално пътешествие с кубинската музика.

Omara_Portuondo_Sofia

Омара израства в Хавана. На 15 години започва да работи като танцьорка в бляскавия клуб Тропикана, където сестра ѝ е певица. Силата ѝ обаче също се оказва пеенето – от работата ѝ с пианиста Франко Емилио се ражда нов стил  –  “fillin” (feeling), а Омара се превръща в Кралицата на филинга – тази симбиоза между джаз и бразилска боса нова.

Кариерата ѝ се развива в женската формация Cuarteto D’Aida. По това време квартетът подгрява едни от най-големите звезди като Бени Море, Едит Пиаф, Бола де Ниеве и Нат Кинг Кол, а клуб Тропикана е в своя пик на популярност и успех.

В кризисната точка от американско-кубинските отношения сестра ѝ и много други музиканти остават в Маями. Омара решава да се върне в Куба, а там се е отворила празнина, благодарение на която  кариерата ѝ процъфтява – първо с реформирания Cuarteto D’Aida, а след 1967 г. и като солов артист.

През 1997 г., когато се очаква да намали темпото, проектът Buena Vista Social Club се отразява на творческия ѝ живот и известност по целия свят. Едноименният филм на Вим Вендерс предизвиква фурор, а Салман Рушди нарича годината „лятото на Buena Vista”.

Соловият албум на Омара от 2000 г. взима Грами, следват редица записи и турнета, както и звездни колаборации, като тази с кубинския джаз пианист Чучо Валдес. Тя е първата жена на поста Международен посланик на Червения кръст. В последните години има концерти по целия свят, от Royal Opera House в Лондон до Latin Passion festival в Хонконг.

На 28-и април в зала 1 на НДК ще имаме възможността да се докоснем до една ера, чийто завеси бавно и елегантно се спускат, оставяйки публиката винаги да иска още.

Билетите за концерта на Омара Портуондо са на цени от 50 до 110 лв. и са достъпни в бензиностанции OMV, The Mall, Билетен център НДК, Български пощи и мрежата на Eventim.bg.

 
 

Виктория Бекъм може да съди Spice girls

| от chronicle.bg |

След юридическия огън между Анджелина Джоли и Брад Пит, нова може би още по-изненадваща и бурна съдебна война се появи в шоубизнеса.

Виктория Бекъм изпрати агресивни заплашителни писма на колегите си от Spice girls Мелани Браун, Мелани Чизхолм, Ема Бънтън и Гери Хорнър. В тях съпругата на английския футболист Дейвид Бекъм предупреждава за война, ако певиците изпълняват песни, за които тя има авторски права.

Три от дамите – Гери Хорнър, Ема Бънтън и Мелани Браун, планираха турне по повод 20 години от създаването на групата. Турнето трябваше да се казва GEM (от англ. – скъпоценен камък), което е абревиатура от първите букви на момичетата.

Гери първа се отказа, за да се фокусира върху множащото й се семейство. През октомври миналата година тя съобщи, че очаква детенце. Така остави Ема и Мелани сами да се оправят с правния въпрос.

„Това е невероятно тъжен начин нещата да приключат, особено след всичко, което групата е преживяла заедно“, каза източник близък на Spice girls. „Момичетата са потресени.“

 
 

Първи поглед към Марго Роби като Тоня Хардинг

| от chronicle.bg |

През март миналата година стана ясно, че Марго Роби ще влезе в ролята на лошото момиче на фигурното пързаляне Тоня Хардинг. Роби ще бъде в главната роля в биографичния филм „Аз, Тоня”.

След месеци на спекулации Марго Роби беше уловена в ролята си за предстоящия филм.

*EXCLUSIVE* Margot Robbie tranforms into Tonya Harding for "I, Tonya" **WEB MUST CALL FOR PRICING**

Големият скандал в кариерата на Хардинг е свързана с наемането на човек, който да рани в крака конкурентката й Нанси Кериган, за не може да се състезава на Зимната олимпиада през 1994 година. Лесно се доказва, че нападателят, намушкал Кериган по време на тренировка, е нает от бодигарда на Хардинг.

Филмът, посветен на фигуристката, ще излезе през 2018 година.

За ролята си Марго Роби носи деветдесетарски дънки, протези на лицето и костюм, с който тялото й да изглежда по-едро.