Защо Обама е прав?

| от |

Русия е регионална сила – това изказване на Барак Обама от една пресконференция в Холандия разгневи Москва. Американският президент обаче е прав, твърди в коментара си Михаел Книге от английската редакция на Дойче Веле.

Obama-UN120925

Обикновено Барак Обама не говори на ангро. Следователно и на пресконференцията в Хага той най-вероятно внимателно е подбрал думите си. Изявленията на Барак Обама сигнализират промяна на стратегията: до вчера американската администрация третираше Русия като малко или повече равноправен партньор на световната сцена, но с това вече е свършено. Според Обама стратегията за приобщаване на Русия към новия световен ред след края на Студената война се е провалила. Американският президент обаче може да има чиста съвест, че е сторил всичко възможно за нея: през 2009 година той предложи „рестарт“ на отношенията с Русия, за което беше остро нападнат не само от републиканците.

От гледна точка на Обама, анексирането на Крим е капката, която преля чашата. И отсега нататък Вашингтон ще третира Русия по начин, съответстващ на действителното ѝ място на световната сцена – а именно като регионална сила, но не и като глобален конкурент на САЩ. Анализът на американския президент е абсолютно точен, защото Русия вече не играе в една и съща лига с Америка, независимо по какви критерии се оценява статута на една световна сила.

Що за конкурент?

Руският брутен вътрешен продукт (БВП) за 2012 година съответства на БВП на Америка от 1981 година. В последната класация за глобалната конкурентоспособност Русия заема 64-то място, заставайки така малко пред Шри Ланка, докато САЩ са на пето място. В корупционния индекс на „Трансперънси интернешънъл“ Русия е на 127 място, а САЩ- на 19-то. И в патентното право Русия изостава значително от Америка: САЩ регистрират десет пъти повече патенти в сравнение с Русия. И във военно отношение руснаците не играят в една и съща лига с Вашингтон, а това между другото се отнася и до всяка друга страна по света: американските военни разходи са по-големи от военните разходи на следващите ги десет държави в списъка взети заедно.

Но дори и по отношение на социалните и обществени аспекти, които не са непременно силата на САЩ, Русия се представя значително по-зле: детската смъртност в Русия е по-висока, а средната продължителност на живота е много по-ниска, отколкото в САЩ. Освен това през последните години Русия дори успя да изпревари Америка по показателя за неравенство в доходите, а Щатите минават за индустриалната страна с най-голямо неравенство в това отношение.

Учтиво подбрани думи

Всички тези индикатори заедно с демографските проблеми на Русия и драматично стеснената сфера на влияние на Москва след падането на Стената доказват, че Барак Обама има право. Американският президент дори прояви сдържаност. Много по-унизително би било, ако той бе окачествил Русия като залязваща сила. Оценката му, че руските заплахи и действия срещу съседите не са знак за сила, а знак за слабост попадна точно в десятката. Защото анексирането на Крим беше по-скоро проява на отчаяние от страна на Путин, отколкото знак за глобална мощ.

Днес борбата за световно надмощие вече не се води на бойното поле, а на полето на икономиката. Изпращането на войски е последният изход за една световна сила, която би искала да демонстрира мощта си, защото в арсенала на могъщите има много други оръжия. Това обаче се отнася до САЩ, а не до Русия. За да накара Путин да се позамисли, Вашингтон трябваше само да се погрижи за това VISA и Mastercard да блокират кредитните карти на клиентите на една любима на кремълския елит московска банка.

Посланието беше повече от ясно: само с един клик Вашингтон може да уцели най-болното място на Кремъл и неговите лидери – портмонетата им. Бъдещето ще покаже дали президентът Путин този път е разбрал нещо – и това би било не само в негов интерес, а в интерес на народа и съседите му. Защото той няма да получи нов шанс.

 

 
 

TUBORG разкрива нова визуална идентичност на глобално ниво

| от chronicle.bg |

Датският бранд Tuborg разкри нова глобална маркетинг кампания под мотото „Open for more”.

Кампанията предлага на младите потребители редица нови елементи, създадени да вдъхновят различни културни общности на различни пазари – в Източна Европа, Русия и Азия. Двете основни теми в кампания 2017 ще бъдат „музика“ и „традиции – от 1880 досега“.

Tuborg_5

Нова комуникация на всички нива (електронна, дигитална, външна, в търговските обекти) следва освежаването на марката, което започна с промяна във визията на всички видове опаковки на Tuborg (малка и голяма стъклена бутилка, кен, PET).

Тази промяна е първата от 2012 година насам и представлява изцяло нова иконография на бранда с нова цветна схема на логото, включваща сини елементи, които да отличат Tuborg пред повечето „зелени“ брандове. Дело е на дизайнера Turner Duckworth, който е запазил и обновил и някои съществуващи елементи – в един по-динамичен и младежки дух.

Вече е активен и новият сайт на марката. 

 
 

#Fusionable: Посрещаме лятото с цялостен аутфит от магазин Fusion

| от Рада Копрева |

Сега имате възможността да посрещнете лятото с цялостен аутфит по ваше желание, осигурен от магазин Fusion! В периода 22 март – 05 април 2017 година можете да се запознаете с най-новите тенденции от световноизвестни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Diesel, Converse и Superdry в магазин Fusion в Serdika Center, да развихрите въображението си и да спечелите нови дрехи за страхотни летни моменти.

За кампанията говори Рада Копрева – млада Instagram звезда, която разбира от дрехи и не се страхува да пробва.
Ето и нейните впечатления от #Fusionable:
Да, признавам се за виновна. Обичам да пазарувам дрехи. Аз съм от онези, които наричат шопинга „терапия“ и които изпитват неподправено удоволствие от купуването на нови дрехи.
И все пак, до момента не ми се беше случвало истински да се развълнувам от шопинг кампания.

#Fusionable на магазин Fusion обаче се оказа истинско предизвикателство за спокойния сърдечен ритъм. Не се случва често магазин, който е представител на световно известни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Converse и Superdry, да стартира кампания, която дава шанс на всеки да изглежда страхотно, носейки цялостен аутфит по собствен избор.

Fusion ще раздаде три ваучера на свои клиенти. Всеки един от тях носи стойност, която е достатъчна за да може човек да се облече от глава до пети в магазина така, както му харесва.

#Fusionable обича да облича и се фокусира върху хора, за които облеклото има значение. Като мен…
фешън, кифла

Когато дадете на една жена възможността да се облече както пожелае, може да сте сигурни, че тя ще лети по ескалаторите на мола с 200 конски сили. Когато влязох във Fusion, положих всички налични усилия да се представя „професионално“ и да се държа на ниво, като истински фешън маниак, който е виждал всичко и не се впечатлява от нищо, но уви… Нямаше как да скрия, че всъщност треперя от вълнение като пред първа среща с някого, когото ужасно харесваш – много превъзбуда, малко срам…Помните как е.

Само дето пред мен не стоеше също толкова притеснен младеж, а парче приказка, някак претворена в реалността: магазин с всичко, за което съм си мечтала. Дрехите и обувките съчетаваха не само страхотни, свежи цветове, а и бяха в крак с всички модни тенденции за идния сезон. Fusion предлага не само ежедневни дрехи и обувки, но и по-спортни, а по стелажите вече стоят плажни артикули, които ни надъхват за летния сезон.

 

фешън, кифла

Влюбих се в дрехите с лека и проветрива материя, с които обичам да глезя тялото си, както и във вечните дънки. По навик плахо попитах за по-малки размери, защото структурата на тялото ми не е особено епична и понякога се случва да хлътна по някоя дреха, след което продавачът да ме отпрати към детския щанд.

Не и тук. От моя размер имаше както рокли, така и блузи и къси панталони! Хукнах към пробните, все едно ме гонеше големия лош вълк, а там вече ме очакваше всичко, което щях да пробвам- две рокли (Superdy), два чифта къси панталони (Pepe Jeans и Superdy), две блузи (Pepe jeans и Superdry) и един абсолютно наложителен за всеки пролетен и летен сезон чифт бели маратонки на завинаги любимата Pepe Jeans.

 

фешън, кифла

Имах леки съмнения, че нещо друго, освен роклите и обувките, ще ми лепне така, че да се харесам веднага, но voila! Отново останах приятно изненадана. С всеки от четирите комплекта, които си бях избрала, се чувствах стилна, обгърната в комфорт и носеща собствената си индивидуалност. Можех да нося дрехите от тази пробна в най-различни варианти чак до октомври. Мотах се в магазина сигурно часове. Не исках да свалям дрехите от себе си. Нали познавате онези моменти, в които сякаш някакъв невидим пъзел се нарежда и всичко е точно такова, каквото трябва да бъде, а вие не смеете да мръднете, за да не го развалите?

Такъв беше престоят ми в магазина. Правенето по сто снимки с всичко, което си бях избрала пък се оказа квинтесенцията на истинското ми петъчно удоволствие.

Благодарение на кампанията #Fusionable, един от тези…всъщност дори всички комплекти дрехи (разбира се, и обувките!) могат да си останат мои. Затова ако имате нужда от развлечение и от обогатяване на гардероба…

Правилата на играта са прости: избери най-готините дрехи от магазин Fusion, Serdika Center, снимай се с тях и качи снимката в Instagram или Facebook с хаштаг #Fusionable и хаштагове на марките, с които си облечен, и се тагни от магазина. На 07 април ще бъдат избрани 3-ма късметлии, които ще спечелят награда, с която да обновят изцяло гардероба си!

 

 
 

Няма да повярвате на колко години са!

| от chronicle.bg |

Холивуд винаги е 21 години! Или поне така изглежда – след операции, грим, тренировки и алхимия. Ето няколко звезди с постоянен брой свещи върху тортата.

Но на колко години са всъщност едни от най-големите актриси в света? Не е прилично да се питата такива неща, разбира се. Те обаче вкарват достатъчно усилия, за да не се притесняват, когато ги питат така.

И така – едни от най-младоликите на екрана. Или поне част от тях . Галерията ни съдържа само жени, които ще ви очароват и изненадат. Често това, което ни подмладява най-много, е щастието!

 
 

Мишел Пфайфър се появи на корицата на списание Interview

| от chronicle.bg |

Актрисата Мишел Пфайфър не е позирала за корицата на списание Interview от 1988 година.

Изглежда обаче сякаш изобщо не е минало толкова време, тъй като 58-годишната актриса изглежда прекрасно на априлската корица на списанието. Тя дава и интервю заедно с режисьора Дарън Аронофски, който стои зад филма „Mother!“ с нейно участие.

В интервюто за списанието тя разказва, че мрази да дава интервюта, защото се страхува, че е фалшива, а разговорът ще я разкрие.
Актрисата, номинирана три пъти за Оскар, разказва, че въпреки процъфтяващата си филмова кариера, няма зад гърба си официално обучение. Вместо това се е учила пред очите на целия свят.

„Чувствам се наистина у дома, когато съм на снимачната площадка“, казва актрисата. „По-балансирана съм, когато работя, наистина“, казва още тя.

В момента Пфайфър работи по три филмови проекта – „The Wizard of Lies” на HBO, “Mother!” на Ароновски и римейк на „Убийство в Ориент Експрес“.