Започна Панаирът на киселото мляко в Разград

| от |

Със специален ритуал за традицията на киселото мляко и легендите на различните народи, които се предавали през вековетезапочна днес четиринадесетото издание на Панаира на киселото мляко и фестивала на художествените занаяти в Разград. Със своето изпълнение танцьорите от Капанския ансамбъл дадоха възможност на гражданите и гостите на Лудогорието да се потопят дълбоко в древността на тези земи и да се докоснат до легендата за създаването на киселото мляко.

Screenshot_2

След ритуала всички официални гости имаха възможност и да дегустират домашно приготвено капанско кисело мляко.На церемонията пред Общинския културен център присъстваха освенръководството на общината, областният управител Стоян Ненчев и официалните делегации от побратимените на Разград градове. Сред публиката бяха и част от художествените състави, участници в културното събитие.

Очакват ни три дни на изключително приятни емоции, три дни на нови запознанства и на откриване на нови приятели, заяви Бояджиев при при откриването на проявата. Той пожела добро настроение на всички жители на града, гости и участници и на добър път на поредното издание на панаира. По традиция празникът завърши с голямо вито хоро, на което се хванаха разградчани, танцьори и гости от цял свят.

В продължение на три дни Разград отново ще бъде столица на киселото мляко и народните занаяти. Във фестивалната програма сапредвидени многобройни конкурси, изложби и концерти, дефилета, дегустации и много други забавления. Тази вечер ще се проведе и атракцията на панаира – конкурсът за избор на Кралица на панаира, след което е и първото дефиле на художествени колективии писани каручки. В дефилетата и концертите, които се провеждатвсяка вечер, ще се включат състави от Русия, Германия, Индия, Египет, Грузия, Индонезия, Мексико, Колумбия, Болград и България.

23 юли /първи ден/
11.30 ч. пл. „Независимост” Откриване на Панаира на киселото мляко и Фестивала на народните традиции и художествените занаяти

12.00 ч. Улична фотоизложба „ Лица и емоции от Панаира бул. „България” на киселото мляко”;
Изпълнение на чуждестранните колективи на Фестивала

16.30 ч. Открита сцена „Ритмите на Лудогорието”-пл. „Независимост” представяне на любителски фолклорни групи от региона

17.15 ч. Откриване на алея „Шалон ан Шампан” градски парк

18.00 ч. Избор на Кралица на панаира – пл. „Независимост” „Традициите не са това, което бяха”

20.00 ч. Дефиле на художествени колективи от пл. „Независимост”`до пл. „Момина чешма”

20.30 ч. Ритуал „Добре дошли, приятели!” пл. „Момина чешма” Концерт на български и чуждестранни фолклорни художествени колективи

24 юли /втори ден/
10.30 ч. Конкурс за домашно приготвено кисело мляко и Етнографски музей традиционни ястия с мляко.
кв. „Вароша” Демонстрация на автентични ритуали от обредно-празничната система на Лудогорието,
практикувани от местните етнографски и етнически групи

18.00 ч. Забавно състезание „Да правим таратор, а не пл. „Независимост” терор”

19.15 ч. Открита сцена – концерт на Младежки духов пл. „Независимост” оркестър

20.00 ч. Дефиле на художествени колективи от пл. „Независимост” до пл. „Момина чешма”

20.30 ч. Концерт на български и чуждестранни фолклорни пл. „Момина чешма” художествени колективи

25 юли /трети ден/

10,00 ч.ХГ „Илия Петров” Конкурс за детска рисунка „Панаир на киселото мляко” – рисуване на открито

16.30 ч. Откриване на изложба „Първи стъпки в занаята” Общински културен /Участниците в изложението на художествените център занаяти през дните на панаира обучават деца. Изработени от тях предмети се експонират в изложба, която се открива в последния ден/

18.00 ч. Открита сцена „Танцувай с нас” – демонстрация на пл. „Независимост” клубовете по танци и възможност за гражданите и гостите на града да научат български хора

20.00 ч. Дефиле на художествените колективи и клубовете от пл. „Независимост” по танци до пл. „Момина чешма”

20.30 ч. Концерт на български и чуждестранни фолклорни пл. „Момина чешма” художествени колективи;

Закриване на Панаира;
Фойерверки и илюминации

 

С БТА

 
 

adidas представи новите PureBoost

| от chronicle.bg |

adidas Running представи новите обувки adidas PureBOOST. Те са вдъхновени от бегачи и са създадени за бегачи.

PureBOOST има по-висока пета и прогресивно изваяна средна част на подметката BOOST, с по-широка предна част за оптимална опора по време на бягане при завой – перфектна за тичане в градска среда. Външната част на подметката също е проектирана, за да отговори на специфичните изисквания за бягане в града, с гума разположена в средната част на подметката за допълнителна стабилност и защита. Проектираната като еластична мрежа, външна част на подметката, осигурява превъзходно сцепление като в същото време позволява на стъпалото да си взаимодейства хармонично със средната част на подметката изработена от пяната BOOST.

DSCF9442_LR

Новата текстилна горна част е изключително адаптивна и влиза в синхрон с походката на бегача. Новата конструкция на двойно обгръщащия стъпалото език, осигурява подкрепа, но също така позволява на крака да се движи в хармония с горната част на обувката.

За разработването на продукти за бягане, adidas използва нашия научно-изследователски екип, който използва системата за тестване на продукти ARAMIS – технология за проследяване на движението, която позволява детайлен анализ на движението на тялото. Всичко това ни вдъхнови да проектираме обувка за бягане в града, отличаваща се с елементи, адаптиращи се към различните предизвикателства.

 
 

Варненска компания за изкуствени рифове се бори за 1 млн. долара

| от chronicle.bg |

Варненската компания Sea Harmony, която е разработила свой патент за изкуствени рифове, е българският финалист в надпреварата за част от наградния фонд от 1 млн. долара в конкурса Chivas The Venture.

Компанията започва работа по развиването на вертикални ферми за миди Pisa Reef. За разлика от съществуващите, тяхната разработка дава възможност за инсталиране и извън заливите. Pisa Reef е цяла подводна къща, която бързо се заселва с екологична система – миди, скариди и риби. Хранейки се със свръхпопулациите от зелени водорасли, развили се вследствие на битово замърсяване на водата, ерозия и използване на химикали, новите обитатели на вертикалните ферми пречистват водата. Освен това, създават и добър добив.

Sea Harmony е избрана да продължи към световния финал след няколко етапа, като в последния се състезаваше с още три отличени стартиращи бизнеси с кауза. Компаниите-полуфиналисти в Chivas The Venture са три.

Stackport се класираха със системата за незрящи VAST, която използва очила с камера и приложение за смартфон, за да ориентира хората с нарушено зрение във всекидневни ситуации. Създателите на идеята очакват продуктът им да върне на работните места 15% от незрящите. VAST ще им дава възможност да се ориентират по-добре в непознати пространства, да подобрят възможностите си за четене, пазаруване, придвижване.

Cupffee е компания, създател на вафлена чашка за кафе – тя е вкусна, ядлива, биоразградима и не променя вкуса на кафето. Замърсяването с опаковки за еднократна употреба е огромен световен проблем. Cupffee е много добро решение както за любителите на бисквитката към кафето, така и за околната среда – дори и да изхвърлите чашката, тя се разгражда за няколко дни.

Изкуствената фотосинтеза е в основата на проекта на Wasabi Innovations – третият полуфиналист. Чрез специални сапунени молекули и сапунен мехур, се преработва въглероден двуокис във възобновима енергия с помощта на слънчевата светлина. В резултат на това бизнес начинание може да бъде революционизирана световната енергийна практика и предоставена възможност за обръщане на климатичните промени в света.

Sea Harmony, заедно с финалистите от другите 31 страни, ще участват и в едноседмично обучение за управление на бизнес в Оксфорд. През юли финалистът ни ще представи България на глобалния финал на Chivas The Venture в Лос Анжелис и ще се състезава за дял от милионния награден фонд. Sea Harmony ще презентира идеята си пред световни бизнес лидери и международното жури на Chivas The Venture.

Наградният фонд от 1 000 000 долара ще бъде разпределен на два етапа – 250 000 долара чрез 5-седмично онлайн гласуване, 750 000 долара – от глобално жури между един или повече екипи.

Състезанието за стартиращи компании с кауза Chivas The Venture вече трета година дава възможност на български участници да представят своя бизнес пред общност от инвеститори и да се състезават за част от наградния фонд от 1 млн долара. Тази година в The Venture се включват бизнеси с кауза от 32 държави на шест континента.

 
 

Нова партида чудесни реклами

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.