Забравете официалното спонсорство, Nike печели световното със кампания в социалните медии

| от | |

Световното първенство започва след малко повече от седмица и докато феновете са заети с предвиждането на следващия победител, марките са още по-заети с рекламните си кампании.


riski

Световното предлага на марките масивна платформа в световен мащаб: 32 нации участват в турнира, а спортът има милиарди привърженици, за който четири седмици футбола ще е всичко.

За официалните спонсори на събитието това означава милиони долари приходи. ФИФА ще генерира около 1,4 милиарда долара в приходи от спонсортва от 22 компании. Шест от тях – Adidas, Coca Cola, Sony, Visa, Hyundai/KIA Motors и Emirates ще похарчат общо 730 милиона за да станат партньори от най-високо ниво.

biku

Но официалното спонсорство на ФИФА не е единственият начин да бъдеш забелязан на световното. Nike – прекият конкурент на Adidas в спортните облекла и предоставили екипите на 10 национални отбора, сред които Бразилия, Англия и Щатите не са официален спонсор на ФИФА, но кампанията им грабна вниманието на феновете по света. Nike стартира своята кампания “Рискувай всичко” в Youtube, Twitter, Instagram и други.

“Рискувай Всичко” е показно за това как да се използва популярността на дадено спортно събитие за насърчаване на компания чрез визуално съдържание, без да се харчат милиони за официално спонсорство. Ето как се прави:

YouTube

Това едноминутно видео е първото от многото в тази кампания, в която нито веднъж не се използват думите “световно първенство”, но препратките чрез култура и футболисти са очевидни. Видеото води зрителите към сайт на Nike, в който ви насърчават да споделите собствено спортно видео, с което имате шанс да бъдете публикувани на сайта им. С наближаването на мондиала компанията продължава да добавя клипчета във футболния си канал като намеква за събитието, без да го споменава.

Тwitter: раят на хаштаговете

Туитър акаунта @nikesoccer споделя със следящите го кадри от видеоклиповете. Тук отново не се споменава световното, но намеците са очевидни със снимки като тази:

Facebook Фейбук страницата на Nike публикува по малко от всички други социални мрежи. Видеота и снимки на известни футболисти се постват постоянно, отново с очевиден намек за предстоящото събитие. 

Vine

Феновете на Nike във Vine могат да гледам микроклипове на футболни фаворити като Неймар и Марио Гьоце.

Чрез хаштага #magista потребителите са насърчени да публикуват собствени клипчета с маратонки на Nike.

Instagram

Подобно на YouTube канала им, Nike призовават инстаграм феновете си да качат и тагнат най-добрите си футболни моменти, които има шанс да бъдат поставени на официалния сайт на компанията. Снимките тук са далеч по-откровени и спонтанни от тези в други социални мрежи. Все пак има снимки на известни футболисти и големи спортни събития.

Резултати

Няма как да изчислим ефекта на кампанията на Nike докато не свърши световното и няма официални статистики, но видеото “Рискувай всичко” има над 8.7 милиона гледания в YouTube и е абсолютен хит. От известно време се вижда, че с помощта на внимателно планирани кампании с визуално съдържание може да се разтресе традиционният маркетинг. Ако методът на Nike продължава да бъде така успешен, това ще внесе напрежение при организаторите на спортни събития.

 
 

Ето я новата Nokia 3310

| от chronicle.bg |

В неделя на Световния мобилен конгрес в Барселона беше представена новата Nokia 3310. Тя няма дори 3G, но има Snake.

Телефонът има малко по-голям екран от предшественика си, а също така идва в няколко цвята, плюс камера. Софтуерът е ъпдейтната версия на оригиналния S30. Новата стара Nokia ще излезе на пазара след месец март тази година и ще струва около 50 евро.

HDM, които ще произвеждат телефона, обещават, че той ще е устойчив като предния, въпреки че е двойно по-тънък. Той също така ще има 10 пъти повече време за разговори – 22 часа, а батерията му ще издържа един месец! Тя се зарежда с microUSB, а в долната страна на апарата има и жак за слушалки.

Някои твърдят, че възраждането на Nokia 3310 е маркетингово упражнение, но анализите посочват друго. От 20 милиона телефона, продадени във Великобритания за миналата година, 1 милион са „глупави телефони“ (такива, които не са смартфони) точно като 3310. Хората се нуждаят от глупав телефон по различни причини – дали работата им ще го изисква, просто искат елементарна функционалност или телефон за морето и планината, който няма значение ако загубите.

 
 

#Bookclub: Да мислиш шантаво като Туве Янсон

| от chronicle.bg |

Кой е измислил мумините?
Една жена – Туве Янсон.
А кой е измислил Филифьонката, Мисата, Малката Мю…? – пръстът се разхожда по листа.
Пак тя.
Е! И аз искам да мисля така шантаво!

Гого тъкмо е прочел комикса „Прислужницата на мама Муминка“. Книжката продължава да ни разкрива фрагменти от живота на мумините, допълнени със страхотните изображения на Туве Янсон. Заглавието звучи странно, защото „прислужница“ някак не се вписва в света на мумините. Това представлява и ситуацията – един неуспешен и не много желан опит за промяна във всекидневието.

Всъщност причината за всичко е новата съседка на мумините – Филифьонката, която е образцова домакиня и майка. Шокирана от състоянието на дома на своите съседи, тя ги засрамва толкова много, че те си наемат домашна помощница. Още с пристигането на Мисата, става ясно, е тя се нуждае от разведряване. Прислужницата е самото олицетворение на тъгата, дълга и страха. Междувременно Филифьонката мистериозно изчезва, а в отсъствието й мумините започват да учат Мисата как да се радва на живота.

Това е четвъртата книжка от поредицата с комикси на Туве Янсон, издавани за първи път в България от издателство „Пурко“. Целта е почитателите на Туве в България да могат да се докоснат и до тази по-малко известна част от творчеството на финландската писателка. Тук можете да видите и как изглежда комиксът.

 
 

Омари, хайвер и макарони със сирене са в менюто след наградите „Оскар“

| от chronicle.bg, по БТА |

След като 89-ите награди „Оскар“ вече са раздадени, победители и победени ще се почерпят на Бала на губерантора. За менюто му отговаря отново майстор-готвачът Волфганг Пук, съобщи сп. „Пийпъл“.

За 22-ия си Бал на на губернатора Волфганг Пук е създал над 50 ексцентрични ястия на тема класическия и съвременен Холивуд. Помага му екип от 350 професионалисти.

Само морските деликатеси за бала тежат 1300 кг. Освен рибите ще има щипки от раци, скариди, омари от Мейн, стриди. Оскарите тук са от сьомга, гарнирани с черен хайвер.

След като от години гъделичка вкусовите рецептори на звездите, Волфганг Пук държи на традиционните си рецепти – пилешки пай, макарони със сирене, ребърца, гарнирани с полента с трюфели, омари. Новостите в менюто са кралски рак от Аляска с джинджифил и черен боб, сашими с жълтоопашата риба, хавайска салата от сурова риба тон. Волфганг Пук обещава да има по нещо за всеки вкус.

Обикновено Волфганг Пук не планира ястия, свързани с номинираните, но тази година е изключение. Той се е вдъхновил от филма „Марсианецът“ за зеленчукова градина.

Когато шевовете на елегантните рокли и смокинги започнат да се пръскат, идва ред на шоколадовия бюфет. За почитателите на сладкото ще има шоколадов фонтан, кула от целувки-макарони, шоколадови бонбони, петифури и шампанско.

 
 

Лора Палмър и агент Купър в тийзър плакати на новия сезон на Twin Peaks

| от chronicle.bg |

Ако сте истински Twin Peaks фенове, вероятно знаете кой е денят на Twin Peaks. 24 февруари. Именно тогава агент Дейл Купър пристига в градчето Twin Peaks.

По този повод Showtime пуснаха два нови плаката на предстоящия трети сезон на сериала, който чакаме вече 20 години и се надяваме да дочакаме до 21 май.

Имаме и две промота, които представляват motion версия на постерите.

Вижте ги:

twin-peaks-poster-lora-20170226-790x1074

twin-peaks-poster-20170226-790x1074