Забравете официалното спонсорство, Nike печели световното със кампания в социалните медии

| от | |

Световното първенство започва след малко повече от седмица и докато феновете са заети с предвиждането на следващия победител, марките са още по-заети с рекламните си кампании.


riski

Световното предлага на марките масивна платформа в световен мащаб: 32 нации участват в турнира, а спортът има милиарди привърженици, за който четири седмици футбола ще е всичко.

За официалните спонсори на събитието това означава милиони долари приходи. ФИФА ще генерира около 1,4 милиарда долара в приходи от спонсортва от 22 компании. Шест от тях – Adidas, Coca Cola, Sony, Visa, Hyundai/KIA Motors и Emirates ще похарчат общо 730 милиона за да станат партньори от най-високо ниво.

biku

Но официалното спонсорство на ФИФА не е единственият начин да бъдеш забелязан на световното. Nike – прекият конкурент на Adidas в спортните облекла и предоставили екипите на 10 национални отбора, сред които Бразилия, Англия и Щатите не са официален спонсор на ФИФА, но кампанията им грабна вниманието на феновете по света. Nike стартира своята кампания “Рискувай всичко” в Youtube, Twitter, Instagram и други.

“Рискувай Всичко” е показно за това как да се използва популярността на дадено спортно събитие за насърчаване на компания чрез визуално съдържание, без да се харчат милиони за официално спонсорство. Ето как се прави:

YouTube

Това едноминутно видео е първото от многото в тази кампания, в която нито веднъж не се използват думите “световно първенство”, но препратките чрез култура и футболисти са очевидни. Видеото води зрителите към сайт на Nike, в който ви насърчават да споделите собствено спортно видео, с което имате шанс да бъдете публикувани на сайта им. С наближаването на мондиала компанията продължава да добавя клипчета във футболния си канал като намеква за събитието, без да го споменава.

Тwitter: раят на хаштаговете

Туитър акаунта @nikesoccer споделя със следящите го кадри от видеоклиповете. Тук отново не се споменава световното, но намеците са очевидни със снимки като тази:

Facebook Фейбук страницата на Nike публикува по малко от всички други социални мрежи. Видеота и снимки на известни футболисти се постват постоянно, отново с очевиден намек за предстоящото събитие. 

Vine

Феновете на Nike във Vine могат да гледам микроклипове на футболни фаворити като Неймар и Марио Гьоце.

Чрез хаштага #magista потребителите са насърчени да публикуват собствени клипчета с маратонки на Nike.

Instagram

Подобно на YouTube канала им, Nike призовават инстаграм феновете си да качат и тагнат най-добрите си футболни моменти, които има шанс да бъдат поставени на официалния сайт на компанията. Снимките тук са далеч по-откровени и спонтанни от тези в други социални мрежи. Все пак има снимки на известни футболисти и големи спортни събития.

Резултати

Няма как да изчислим ефекта на кампанията на Nike докато не свърши световното и няма официални статистики, но видеото “Рискувай всичко” има над 8.7 милиона гледания в YouTube и е абсолютен хит. От известно време се вижда, че с помощта на внимателно планирани кампании с визуално съдържание може да се разтресе традиционният маркетинг. Ако методът на Nike продължава да бъде така успешен, това ще внесе напрежение при организаторите на спортни събития.

 
 

Красивата дъщеря на Младия папа

| от chronicle.bg |

В последната седмица луксозната модна къща „Бърбъри” обяви за свое ново лице Айрис Лоу. Ако това име не ви говори нищо, то нека ви разкажем за 16-годишната дъщеря на Джъд Лоу и Сейди Фрост.

Модата не и е чужда – най-малкото нейна кръстница е супермоделът Кейт Мос.

Преди година дъщерята на Джъд Лоу, който влезе в ролята на глава на римокатолическата църква в сериала „Младият папа“, се снима за корицата на тинейджърския вариант на Vogue. Тази година тя ще бъде лице на червило на „Бърбъри” – каквито в предишни години са били Кейт Мос, Кара Делевин и Лили Джеймс. Това е първата модна рекламна кампания, в която Лоу се снима.

„Бърбъри” и друг път са се оглеждали сред поколенията на световни звезди за кампаниите си. Преди две години Ромео Бекам участва заедно с Наоми Кембъл в реклама на марката, а миналото лято брат му Бруклин стана лице на британска кампания на „Бърбъри”.

Със сигурност кампанията ще отвори много врати и пред дъщерята на Джъд Лоу.

Вижте в галерията няколко факта от живота й.

 
 

Технологиите са чудо: само прекомпилирай ядрото и ще видиш

| от леля Ц. |

Снощи се случи нещо съвсем обикновено.

Прясно зарибена от сериала на BBC „Шерлок“, изпитах желание да си дръпна саундтрака и да си сложа една от мелодиите като рингтон на телефона. Знам, че сега е модерно телефоните на хората да звънят с противните вградени мелодии на марката и само назадничавите хора си свалят нашумели поп парчета, с които да стряскат хората в трамвая, но получих импулс и реших да го реализирам.

Колко трудно може да бъде? Преди десет години исках телефонът ми да звъни с интрото на „Сексът и градът“, влязох в Data.bg, дръпнах мелодията и десеткилограмовата Motorola, която ползвах, звънеше с този тон цялото лято на 2005г.

Тъй като обаче за десет години технологиите са напреднали значително, свалянето на мелодия за рингтон се оказа адска борба между неравностойни противници.

Първо установих, че не мога просто да дам download, а се нуждая от програма, която да ми позволи да вкарам нещо в телефона си. След това, тази програма трябва да се „pair-не“ с друга. Двете да се рестартират. За всяка една да си измисля парола. Паролата нямаше как да е „password4″, нито дори „password123″. Трябваше да съдържа една малка буква, една голяма, един символ и поне 8 знака. След като се спрях на „487skromnipingvinaotzimbabve_*“ и проклетата машина реши, че паролата е достатъчно сигурна, вярвах, че съм на крачка от изпълнение на задачата.

И наистина, оставаше само да отворя SSH терминала през криптирания VPN тунел, да прекомпилирам ядрото и да пусна цялата система да се рендира.

Въведох още една парола за „back-up-ване“, потвърдих я на три имейла и написах в Google „download sherlock soundtrack“. Мъжът ми, който разбира от компютри, е сигурен, че да напишеш в Google „download нещо си“ е сигурен начин да хванеш остър вирус на горните дихателни пътища. Аз обаче поех риска и четири часа по-късно бях готова да открия проклетата мелодия в „Ringtones“ на телефона. Докато на някой от стоте екрана, които ползвах за висшата си IT цел, не се появи изискване да въведа номер на банковата си карта.

Затова затворих лаптопа и аз, като Кари Брадшоу, се замислих:

„Улесниха ли напредналите технологии живота ни“?

или

„Защо се борим като прасета с тикви да ползваме компютрите, при положение че те трябва да ни служат?“

Умелото използване на всички джаджи (като под тази дума обединявам компютри, телевизори, миялни машини, вентилатори и изобщо всякакви уреди, които работят с ток и са сложни) е необходимо, за да може човек да си проправя път в модерния живот. Дори служителите на Център за градска мобилност се разхождат с дяволски джаджи, по които отчитат кой автомобил заслужава скоба, а всички знаем, че те не пишат дипломна работа, за да започнат да работят това. Защо обаче боравенето с технологиите трябва да изисква такива усилия?

За телевизора у дома има три дистанционни, всяко от което изисква да го познаваш персонално. Подът се чисти от прахосмукачка с изкуствен интелект, която е достатъчно умна, за да обиколи къщата и да събере боклуците, но не и достатъчно самостоятелна, за да не се залее с няколко литра вода, когато бутне ваза. Телефонът ми показва мръсните си тайни, само когато го открехна с моя пръстов отпечатък. Вентилаторът в офиса се опъва на десет човека, които по цял ден невротично натискат копчетата му, само за да стане ясно, че половината персонал загива от студ, а другата половина лее пот и се попива с кърпички.

Поклон пред всички Шерлок-умове, които мислят в посока развитие на технологиите, но все пак времето, в което пералнята не рецитираше Е.Е.Къмингс, а телефоните служеха, за да се обадиш по телефона, бяха чудесни и винаги ще ми липсват.

С трепереща ръка и носталгичен почерк,

Леля Ц.

 
 

Най-добрите корици на една легенда

| от chronicle.bg |

Тя не е просто модел, а същинска икона на тази професия. Тя е изпълзяла от провинциално градче до Лондон и е покорила най-грандиозните модни сцени в света. Тя е имала ниско самочувствие в училище.

Тя е известна и с дивия си начин на живот – алкохол, наркотици, партита. Тя получава 4 млн. долара за фотосесия с Calvin Klein. Тя влиза да се лекува от депресия в психиатрична клиника след раздялата си с Джони Деп. И все пак, продължава да обича лошите момчера, втурвайки се във връзка с Пийт Дохърти.

Тя е забъркана в един от най-шумните кокаинови скандали, които историята познава.

Тя е Кейт Мос и днес навършва 44 години.

Вижте в галерията най-добрите снимки от кариерата й.

 

 
 

„Manifesto“, където Бланшет играе 13 роли

| от chronicle.bg |

Германският художник Джулиан Розефелд показва трейлъра на „Manifesto“ – филм, в които Кейт Бланшет играе 13 различни роли.

Първоначално пуснат като видео инсталация в Australian Centre for the Moving Image в Мелбърн, „Manifesto“ е преправен в пълнометражен игрален филм. Трейлърът ни показва Бланшет в няколко от всичките й персонажи.

Премиерата на филма е по-късно този месец на Sundance Film Festival. В оригиналния синопсис пише, че Росефелд поставя „Бланшет в ежедневния свят – на домакиня, на работник във фабрика или на новинар – докато цитира думи, които са вдъхновили цели движения в изкуството“. И добавя: „Manifesto“ е забавен, а в същото време изисква от нас да се питаме дали тези страстни твърдения все още са верни и вдъхновяващи“.