За болните – чаша студена вода!

| от |

Признавам си съвсем честно, че допреди няколко дни даже и не бях чувал за ужасното заболяване Амиотрофична латерална склероза (АЛС).

Тя засяга нервните клетки и в крайна сметка води до тотална парализа на тялото, макар съзнанието да остава непокътнато. Обикновено прогнозите са за от две до пет години живот след поставянето на тази кошмарна диагноза. И може би, така и нямаше да науча нищо за т. нар. болест на Лу Гериг, ако не беше превърналото се в истински онлайн „надцакване“ „Предизвикателство на кофата с ледена вода“ (Ice Bucket Challenge), което започна от кръговете на състезателите по голф, за да достигне до присъединяването към него на публични личности от ранга на Марк Зукърбърг, авторката на бестселъри Марта Стюарт, певеца Джъстин Тимбарлейк, актрисата Елизабет Банкс и 86-годишната Етел Кенеди, една от 18-те членове на клана „Кенеди“ и други. Броят на известните хора продължава да се увеличава и нищо чудно, точно докато четете това изречение, някой вече да е подготвил кофа, вода и лед.

Барабар с чужденците се подредиха Николай Бареков, Бойко Борисов и още много други известни нашенци… Не искам да коментирам изобщо българските „издания“ на инициативата, особено след изпълнението на Цветан Цветанов, който го направи в името на децата. Ама кои деца? Така и не се разбра – страдащи от аутизъм, или от… алтруизъм?!

Поливането с ледена вода започна да се появява по-натрапчиво във виртуалното пространство през последните няколко седмици. Водещият на Today Show по NBC Мат Лауър се залива с вода пред камерите на 15 юли, след като е бил предизвикан от голф състезателят Грег Норман. След това Лауър от своя страна предизвиква Брайън Уилямс, Марта Сюарт и Хауърд Стърн.

Основен инициатор на това предизвикателството да се превърне в благотворителна и социална кауза, е 29-годишният бивш капитан на отбора по футбол в колежа Пийт Фрейтс, разяснява вестник „Ню Йорк Таймс“. В края на юли младият мъж научава за поредицата от заливания с вода от своя приятел от Ню Йорк Пат Куин, който страда от същото заболяване, и решава да превърне тенденцията в средство за набиране на средства за борба с болестта. Фрейтс се самопредизвикал. Вместо да се залее с кофа ледено студена вода, което той обяснява с думите „ледена вода и АЛС са лоша комбинация“, той публикува във „Фейсбук“ видео, в което клати главата си под звуците на хита от 1989 г. Ice Ice Baby на Ванила Айс. Той предизвикал няколко приятели, а оттам насетне идеята набрала популярност в мрежата и в нея вече са се включили множество звезди.

Основателят на „Фейсбук“ Марк Зукърбърг предизвика основателя на „Майкрософт“ Бил Гейтс и той публикува свое видео онлайн. Същото направиха още знаменитости като певицата Дженифър Лопес, футболиста на „Реал Мадрид“ Кристиано Роналдо и певицата Лейди Гага. Онова, което мнозина правят, за да се присъединят към Ice Bucket Challenge, е да направят видео, в което изливат върху себе си кофа с ледено студена вода, след което го публикуват във „Фейсбук“, „Инстаграм“ или други социални мрежи и медии, предизвиквайки приятелите си да повторят упражнението или да дарят 100 долара на организация, която се занимава с превенция и търсене на лечение за болестта на Лу Гериг. Мнозина правят и двете.

polivane s voda

Всичко звучи наистина чудесно, нали? Популярните, но и непопулярните хора застават обединени зад една кауза, която е толкова хуманна в своята същност, че човек не може да не се впечатли от този факт. С риск да ме обвините в типичното за нашата нация отрицание на всичко, аз ще споделя защо вече не съм в чак такъв възторг от „Предизвикателството на кофата с ледена вода“. Да, вярно е, че от началото на юни до средата на този месец във „Фейсбук“ има споделени над 1.2 млн. клипа в подкрепа на инициативата. Тя е спомената и над 2.2 млн. пъти в „Туитър“ от края на юли насам. А е факт и това, че даренията са се увеличили главоломно, като от Асоциацията за борба със заболяването са обявили, че са получили 13.3 млн. долара от началото на вълната от клипове онлайн на 29 юли, което е огромна разлика в сравнение с даренията от 1.7 млн. долара за същия период на миналата година. Освен това има и 260 хил. нови донори, а след като в предизвикателството се включиха и множество знаменитости, вероятно броят ще продължи да расте. Дано, дано, дано! До всяко добро същество и т. н. Знаете продължението…

Но не мога да се отърва от неприятното усещане, че мнозина от популярните личности погледнаха на страшното заболяване като на поредния маркетингов ход, който да насочи погледите на техните фенове към самите тях. Защото всеки от изредените по-горе в „Телефонния указател на известните“, можеше да посегне вместо към кофата с лед, към чековата си книжка. Все пак, става въпрос за едни нищо и никакви 100 (сто) долара, нали? А който и да е от тях може да напише чек не само за това число, а за такова с още няколко нули отзад. Ето защо си мисля, че повечето от звездите предложиха на страдащите от АЛС ни повече, ни по-малко, нищо по-различно от това да пият по една чаша студена вода (с лед) за свое здраве. Да, вероятно звучи цинично това, че съм толкова откровен! Дано да греша и ако е така – ще посипя главата си с пепел, а не с вода. И в потвърждение на размишленията си,бих искал да ви цитирам думите на един от авторите на списанието „Вайс“ Ариел Пардс. Пред „Ню Йорк Таймс“ той коментира така „Предизвикателството на кофата с ледена вода“: „Има много неща, които не са наред с Ice Bucket Challenge, но най-дразнещото е, че всъщност представлява нарцисизъм, маскиран като алтруизъм“.

Но, за да разберете, че не съм чак толкова черноглед, ще ви споделя, че откривам и един-единствен положителен факт в цялата ситуация. И той е, че именно „обикновените“ хора даряват, явно водени от идеята, че или не са достатъчно фотогенични, или не са чак толкова добре сложени, или пък и двете, за да качат свое видео в мрежата. А предпочитат да помогнат реално – със 100 долара, а не със 100 секунди (само)рекламно време.

текст: Марио Трифонов за inlife.bg/

 
 

„Красавицата и Звяра“ е най-гледаният филм у нас

| от chronicle.bg |

Очаквано игралната версия на една от най-популярните приказни истории на „Дисни“ – „Красавицата и Звяра“ – застана на първа позиция по зрителски интерес след миналия уикенд, сочат обобщените данни от киносалоните.

Филмът, показван у нас на 69 екрана едновременно, създаден по приказката на Габриел-Сюзан дьо Вилньов от 1740 г., е гледан вече от 57 751 зрители и има 586 911 лева приходи за първите три дни у нас. В световен мащаб лентата е реализирала общо 174,8 милиона долара в седмицата на дебюта си.

С това постижение филмът на Бил Кондън с участието на Ема Уотсън и Дан Стивънс подобрява няколко рекорда.

Той е най-големият хит за 2017-а досега, най-добрият дебют за семейна лента и се нареди сред 10-те най-доходоносни премиери в историята на киното. Специалистите очакват „Красавицата и звяра“ да събере глобални приходи от порядъка на 1 милиард долара.

На втора позиция е „Конг: Островът на черепа“, сниман на Хаваите, в Австралия и в Азия.

Приключенската история за неизследван остров, на който живеят митични зверове и огромната маймуна, и на който попада екип от авантюристи и военни, за да го изследват, е вече 10 дни на екраните у нас и е гледана от 48 736 зрители и има 505 162 лева приходи от тях.

Трето място е за китайската анимация „Рок Дог“. Случващото се с тибетския мастиф Боди, след падането на радиоапарат от небето и влюбването му в рок-музиката, е гледано от 21 485 зрители и е събрало 195 348 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

Четвърто място сред най-гледаните филми у нас е за „Логан: Върколакът“. За почти трите седмици на екран разказът за познатият герой Х-24, в чиято роля е Хю Джакмън, е гледан от 51 603 зрители и има общо 456 296 лева приходи.

Пето място е за продължението на историята на наемния убиец, решил да се оттегли и заживее спокойно – „Джон Уик 2″. Екшънът с Кеану Рийвс в главната роля, е вече месец по екраните у нас и е гледан от 34 207 души и има 287 483 лева приходи.

На шесто място е приключенският 3D екшън „Великата стена“. Филмовият разказ за търсенето на барута от двама европейски авантюристи в далечен Китай през 12-ти век и сблъсъкът им с чудовищни същества, е вече втори месец по екраните у нас и за това време е видян от 97 196 зрители и има 1 047 480 лева приходи.

Седмо място е за анимацията „Lego филмът: Батман“. Приключенията на създадения като лего-играчка герой и на неговият син, са гледани от 33 990 зрители и са събрали 309 820 лева приходи за месец и половина у нас.

На осма позиция е носителят на „Оскар“ за най-добър филм за миналата година – „Лунна светлина“. Филмът, създаден по училищния драматичен проект на Тарел Алвин Маккрейни за израстването на чернокожо момче с хомосексуална ориентация, е гледан от 1 074 зрители и има 7 142 лева приходи за първите три дни от премиерата му у нас.

Девета позиция е за комедията с Айс Кюб и Чарли Дей – „Между шамарите“. Схватката между двамата учители в общинска гимназия, която ги връща отново на работа, е гледана от 21 416 души и има 170 506 лева приходи за месец на екраните у нас.

На десето място е „Петдесет нюанса по-тъмно“. Еротичният разказ, създаден по мотиви от бестселъра на Е. Л. Джеймс и сценария на Ниъл Ленард, е месец и половина на екраните у нас и за това време е гледан от 134 925 зрители и има 1 129 719 лева приходи от тях.

Източник: БТА

 
 

Сиа без перука

| от chronicle.bg |

От Мадона до Лейди Гага, звездите са известни с всякакви екстравагантности.

Машината за хитове Сиа, която ни даде хитове като „Cheap Thrills“, е известна с това, че се появява на публични места с характерна перука.

сиа

 

Сиа обяснява перуката си така: „Нося я, за да мога да отида до магазина и да си купя маркуч, ако искам. Или ако ми се ходи до тоалетна, а не мога да намеря, мога просто да отбия от пътя, без хората да идват и да ме снимат.“

Певицата беше засечена на международното летище в Лос Анджелис без маскировката си. И разбира се, се случи точно това – дойдоха хора и я снимаха.

 
 

Звезди, които намалиха своите гърди

| от chronicle.bg |

Повечето звезди, които са известни със своите гърди, са известни с това, че те са големи. Много от тях ходят с импланти, но дамите в галерията ни са направили точно обратното.

Те или са махнали имплантите си, или са намалили естествено огромните си гърди. Това съвсем не означава, че гърдите им вече са малки. Напротив.

Може да звучи озадачаващо, но прекалено големите гърди създават проблеми. Болки в кръста, затруднения при тренировки, тичане, фитнес, постоянните погледи са само част от причините.

Някои от звездите в галерията ни може да ви изненадат.

 
 

Новият трейлър към „Фарго“ представя нови герои

| от chronicle.bg |

Новият трейлър към трети сезон на сериала „Фарго“ разкрива лицата на част от новите герои.

В последния месец вече излязоха два трейлъра към епизодите. В тях участва Юън Макгрегър, който ще влезе в ролята на двама братя близнаци.

В новия 30-секунден клип най-накрая виждаме и Кари Коун, Мери Елизабет Уинстед и Дейвид Тюлис, които също ще вземат участие в епизодите.

Видеото включва и диалог, очаквано, с тежък акцент от Минесота.

Засега подробностите около новия сезон са оскъдни, но се знае със сигурност, че в него Юън Макгрегър ще играе братята Емит и Рей Стъси.

Емит е кралят на паркингите. Той е красив, богат, истински магнат, семеен мъж и пример за успеха на американската мечта. Поне така е описван в сценария. Брат му Рей е незначително по-млад (все пак са близнаци). Той има по-различна история – напълнял, оплешивяващ мъж, той е от онези, които са изживели своите златни моменти в гимназията.

Действието в трети сезон се развива през 2010 година.

Трети сезон на „Fargo“ ще се появи на екран на 19 април във Великобритания.

Вижте трейлъра към новите епизоди: