Южна Африка – следващият Холивуд?

| от | |
Южна Африка привлича все повече холивудски продуценти и режисьори, желаещи да снимат в страната, а освен това тази година може да има за първи път от три десетилетия свой боксофис успех с филм, посветен на легендарния Нелсън Мандела.
Съзнавайки потенциалния принос на тази индустрия за икономическия растеж, правителството предлага намаления на разходите, които, съчетани със слабия ранд, правят страната по-евтино място за снимки, отколкото други доказали се конкурентни места като Австралия.
Последният южноафрикански филм със световен успех бе „Боговете сигурно са полудели“. Комедията за бушмен от пустинята Калахари, непознаващ външния свят, завладя публиката през 1980 година.
bogovete
Благодарение на Мандела страната може да се окаже самостоятелен продуцент, а не само привлекателно място за другите да снимат на филми.
Четири години след пускането на добре приетия филм „Несломим“ на американския режисьор Клинт Истууд през 2009 година, в който се проследява как Мандела вдъхновява националния отбор по ръгби за победа на световния шампионат, биографичният филм „Мандела: дългият път към свободата“ ще се появи по екраните през ноември.
Филмът представя продължилата десетилетия борба на Мандела срещу деспотичното управление на бялото малцинство. Заради тази борба той е хвърлен в затвора за 27 години. Лентата е заснета в
Cape Town Film Studios – първия по рода си в Африка специално построен филмов комплекс  в холивудски стил. Студиото е разположено в туристическата столица на Южна Африка и предлага
лесен достъп до широк спектър от места, включително пясъчни плажове, модерни градове, гори и равнини, лозя, савана, водопади, сафари и пустиня.
CPT
От откриването си през 2010 година то е място за качествени филми и телевизионни сериали, донесли значителни печалби, включително „Хроника“ на 20th Century Fox, който се развива в Сиатъл, но е заснет предимно   в Кейптаун. Създаването на филма струва малко над 10 милиона долара, но брутната печалта от продажбата на билети е донесла почти 130 милиона долара. Данни
от министерството на търговията и промишлеността на Южна Африка сочат, че за двете години и половина от съществуването на студиото филмовите продукции са наели 29 000 души и пряко са
инвестирали 1,4 милиарда ранда (141 милиона долара).
Това отговаря на фактор на икономическо влияние 3, т.е. на всеки похарчен ранд при продукцията, други 3 ранда са изхарчени в икономиката.
„Тази индустрия определено е ключов двигател за растежа, защото международните филмови продукции, идвайки в страната и работейки с местен персонал и местни екипи за производство,
вкарват огромно количество пари в страната,“ посочи пред Ройтерс главният изпълнителен директор на Cape Town Film Studios Ник Декер.
nico-dekker-2
Сред продукциите на студиото е и американският трилър „Секретна квартира“ от 2012 с брутна печалба от 208 милиона долара. В него участват Дензъл Уошингтън и Райън Рейнълдс. Тук се нарежда и новият сериал „Черни платна“, който ще дебютира догодина. Това стабилно производство помогна на южноафриканската филмова индустрия да нарасне с 84% през последните шест години, като заема 50-то място сред 99-те основни сектора на най-голямата африканска икономика.
phoca_thumb_l_2b
Южна Африка също така произвежда доста стабилно количество местни филми, подобно на продукциите на Нолиуд („Nollywood“) в Нигерия. Само шепа от тези филми обаче печелят световно
признание, като драмата от 2004 година „Вчера“, засягаща темата СПИН, и „Цоци“, който пък  спечели през 2005 година „Оскар“ за най-добър чуждоезичен филм. Повечето имат успех само сред
местната публика.
В годишния си доклад за 2012-2013 година Националната филмова и видео фондация (National Film And Video Foundation (NFVF) съобщи, че индустрията бележи растеж от 14% за миналата
година, като е допринесла 3,5 милиарда ранда за брутния вътрешен продукт и е създала над 25 000 работни места  на пълен работен ден.
При започването на нова рамкова промишлена концепция по-рано тази година министърът на търговията  и промишлеността Роб Дейвис определи филмовата индустрия като все по-значим източник на растеж, особено като се имат предвид затрудненията в минния сектор и промишлеността, които са основни за страната. Имайки предвид това, Южна Африка подписа 8 споразумения за съвместно производство с други страни, последните от които са Ирландия и Нова Зеландия през миналата година.
„Съвместните продукции между Южна Африка и други страни продължават да бъдат важно средство за утвърждаване на статута на Южна Африка като място за снимане на филми и страна,
предлагаща необходимите за продукциите умения и условия,“ посочи председателят на Националната филмова и видео фондация Мабато Рамагоши в годишния доклад за тази година.
IMG_3074.CR2
Според договореностите през изминалата година в Южна Африка са заснети 10 пълнометражни филма и два телевизионни сериала при бюджет от почти 800 милиона ранда, като чуждестранните
партньори са участвали с над половината от сумата.
Извън споразуменията, подкрепяни от правителството, министерството на търговията и промишлеността привлича частни инвеститори в сектора с 20 % намаление на производствените
разходи за чуждестранни филмопроизводители, които работят с бюджет от 12  милиона ранда или повече.
Това, съчетано с 18% поевтиняване на ранда тази година, дава предимство на Южна Африка, превръщайки я в изгодно място за кинопроизводители, които искат да свият разходите си.
„Други страни предлагат дори повече (съоръжения), отколкото имаме ние, ако погледнете САЩ, Южна Америка, Европа, Австралия. Те всички имат големи, съществуващи индустрии, но това, което
привлича хората тук е съотношението цена – качество,“ посочи Дикер.
„Ако похарчат 10 ранда, стойността на филма на екрана често е два пъти по-голяма от изхарченото (…) затова идват при нас“, допълни той.
 
 

Google работи по групово фото приложение

| от chronicle.bg |

Google обяви, че работи по ново приложение за групово редактиране и споделяне на снимки.

То ще наподобява Moments на Facebook, а говорителите на компанията са казали, че това е просто един експеримент и не се знае кога и дали това ново приложение ще стане достъпно за всички.

Тъй като все повече потребители използват приложенията на Facebook, Twitter и Snapchat, вместо да търсят в интернет, т.е. чрез търсачката на  Google, е нормално да имаме такава реакция от Google.

 
 

Адел посвети изпълнение на жертвите в Лондон

| от chronicle.bg, БТА |

Адел посвети песента си „Make You Feel My Love“ на жертвите от терористичната атака в Лондон.

По време на свой концерт в Окланд, Нова Зеландия, на 22 март тя изпя парчето в памет на загиналите.

„Днес имаше терористична атака в родния ми град Лондон – заяви пред зрителите 28-годишната певица преди началото на концерта. – Аз съм буквално на другия край на света и искам хората да видят запалените тук свещи и да ни чуят. Странно е, че не съм вкъщи. Всичко, което искам, е да бъде у дома заедно с приятелите и семейството си. Всички те са добре, но искам да посветя изпълненията си тази вечер на жертвите на терористичната атака и на родния си град.“

45 000 зрители на стадиона „Маунт Смарт“ в Окланд запалиха свещи, докато носителката на „Грами“ изпълняваше хита си.

Адел в момента изнася концерти в Австралия и Нова Зеландия в рамките на световното си турне. То ще приключи с нейни шоута на стадион „Уембли“ в Лондон през юни и юли.

 
 

Delta airlines възобновява полетите си до Москва

| от chronicle.bg |

Американската авиокомпания Delta airlines отново ще лети от Ню Йорк до летище Шереметиево в Москва, предаде ТАСС, цитирайки летищните власти.

Delta ще възобнови полетите от 27 май с честота пет пъти седмично. Te ще се изпълняват от самолет Boeing-767-300-ER, посочват от московското летище.

Превозвачът спря да лети до Русия през ноември миналата година. Тогава представител на авиокомпанията поясни, че полетите до тази дестинация са сезонни и се прекратяват всяка зима, припомня БТА.

През 2015 година редица авиопревозвачи напуснаха руския пазар и досега не са възстановили в пълен обем услугите си. Преките полети от Москва закриха германските Air Berlin и Eurowings, както и нискотарифният британски превозвач Easyjet. Lufthansa, тайландската Thai Airways International и Finnair пък значително свиха маршрутната си мрежа, припомня ТАСС.

 
 

Посрещаме лятото с цялостен аутфит от магазин Fusion

| от Рада Копрева |

Сега имаш възможността да посрещнеш лятото с цялостен аутфит по свое желание, осигурен от магазин Fusion! В периода 22 март – 05 април 2017 година можеш да се запознаеш с най-новите тенденции от световноизвестни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Diesel, Converse и Superdry в магазин Fusion в Serdika Center, да развихриш въображението си и да спечелиш нови дрехи за страхотни летни моменти.

За кампанията говори Рада Копрева – млада Instagram звезда, която разбира от дрехи и не се страхува да пробва.

Ето и нейните впечатления от #Fusionable:

То е ясно, че съм от обичащите да пазаруват дрехи, но пък не ми се беше случвало истински да се развълнувам от шопинг кампания.

#Fusionable на магазин Fusion обаче истински ме вдъхнови. Не се случва често магазин, представител на световно известни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Converse и Superdry, да стартира подобна кампания, която дава шанс на всеки да изглежда страхотно, носейки цялостен аутфит по собствен избор. Ето в какво се състои тя – Fusion ще раздаде три ваучера на свои клиенти. Всеки един от тях носи стойност достатъчна за да може човек да се облече от глава до пети в магазина така, както му харесва.

Истината е, че досега не бях чувала или участвала в подобна кампания – поне не и такава като #Fusionable, която да предоставя наистина уникална възможност на всеки, който обича облеклото и му е важно да изглежда добре. Като мен…

фешън, кифла

Е, сега вече можете да разберете как тръпнех от желание да разгледам абсолютно всичко в магазина и припках бодро по етажите на мола. Когато влязох във Fusion, положих всички налични усилия да се представя „професионално“ като истински фешън маниак, но въпреки това момчето, което ме обслужваше, усети вълнението ми. И нямаше как да е другояче – пред себе си имах цял магазин с всичко, за което съм си мечтала. Дрехите и обувките съчетаваха не само страхотни, свежи цветове, а и бяха в крак с всички модни тенденции за идния сезон. Fusion предлага не само ежедневни дрехи и обувки, но и по-спортни, а и вече плажни артикули.

фешън, кифла

Влюбих се главно в дрехи с лека и проветрива материя, както и вечните дънки. И по навик плахо попитах за по-малки размерчета, защото като структура на тялото не съм особено значителна.

И представете си – имаше! Рокли, блузи, дори къси панталони! Естествено, хукнах към пробните, а там ме очакваше всичко, което щях да пробвам- две рокли (Superdy), два чифта къси панталони (Pepe Jeans и Superdy), две блузи (Pepe jeans и Superdry) и един абсолютно необходим, да не кажа наложителен, за всеки пролетен и летен сезон чифт бели маратонки на завинаги любимата Pepe Jeans.

фешън, кифла

Честно казано, имах леки съмнения, че нещо друго, освен роклите и обувките, ще ми стои така, че да се харесам веднага, но отново останах приятно изненадана. С всеки от четирите комплекта, които си бях избрала, се чувствах не само стилна, но и себе си – беше ми супер удобно! Дори си се представих да си ги нося в най-различни варианти чак до октомври. Точно това беше и причината да се забавя толкова дълго и в самия магазин – просто не ми се искаше да ги сваля от себе си. А това да си правя по сто снимки с всичко, което си бях избрала, се оказа дефиницията на истинското ми петъчно удоволствие.

Благодарение на кампанията #Fusionable, един от тези…всъщност дори всички комплекти дрехи (разбира се, и обувките!) могат да си останат мои и занапред. А да бъда част от магазин Fusion и преживяването там беше не само развлечение, но и възможност да се сдобия с чисто нова мини-колекция от дрехи! Определено си струва.

Правилата на играта са прости: избери най-готините дрехи от магазин Fusion, Serdika Center, снимай се с тях и качи снимката в Instagram или Facebook с хаштаг #Fusionable и хаштагове на марките, с които си облечен, и се тагни от магазина. На 07 април ще бъдат избрани 3-ма късметлии, които ще спечелят награда, с която да обновят изцяло гардероба си!