„Южен поток“ не влияе на екологията на Черно море

| от |

Строителството и експлоатацията на тръбопроводите в морски води не се очаква да имат значително влияние върху екологията на Черно море и българския бряг, където морският газопровод излиза на сушата. Това са заключенията в доклада за Оценка на въздействието върху околната и социалната среда (ОВОСС) за българския участък на морския газопровод „Южен поток“.

Докладът е изготвен от международните експерти URS Infrastructure and Environment UK Limited.

За да развива проекта по екологично съобразен и социално отговорен начин, „Южен поток транспорт“ проведе процедура по оценка на въздействието, която се състои от два паралелни процеса: Оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) в съответствие с националното законодателство и Оценка за въздействието на околната и социалната среда (ОВОСС) в съответствие с насоките и стандартите на международни финансиращи институции за работа, съобразена с околната и социалната среда.

Докладът за ОВОС констатира, че околната среда няма да бъде повлияна значително от проекта. Той беше одобрен от Министерството на околната среда и водите на Република България през февруари 2014 г.

Настоящият доклад за ОВОСС съдържа допълнителни анализи за околната среда, културното наследство и социално-икономическите аспекти на проекта, както и усилията, които компанията продължава да полага за ангажиране на заинтересованите от проекта страни. Например, докладът за ОВОСС разглежда по-детайлно въздействието на инвестиционния проект върху населението и уязвимите групи в околността. Оценката също така показва, че проектът временно ще донесе известни икономически ползи в резултат на допълнителните възможности за трудова заетост и увеличено търсене на продукти и услуги по време на строежа.

В доклада е включена и оценка на потенциалните кумулативни въздействия в резултат на развитието на проекта и други съществуващи и предложени дейности в близост до инфраструктурата.

Докладът за ОВОСС очертава смекчаващи и защитни мерки, които да гарантират, че проектът няма да окаже значително отрицателно въздействие върху околната среда.

„Южен поток транспорт“ проведе консултации с гражданите по проекта на ранен етап от неговото развитие. През януари 2013 г. компанията помоли за обратна връзка за Доклада за обхвата, който съдържаше предварителна оценка на въздействието. През декември 2013 г. бяха проведени обществени обсъждания в съответствие с българското законодателство. Обратната връзка от този процес помогна при изготвянето на доклада за ОВОСС, при който бяха обхванати широк кръг екологични и социални аспекти.

Матео Веронези, мениджър за ОВОСС и разрешителни режими в „Южен поток транспорт“: „Обратната връзка ни дава сигурност, че релевантни и важни проблеми са взети предвид по подобаващ начин и че ОВОС и ОВОСС представляват сигурна основа за екологичното и социално управление на проекта“.

„Южен поток транспорт“ кани всички заинтересовани да се запознаят с предварителния Доклад за ОВОСС и активно да споделят обратна връзка чрез електронна поща, по пощата или чрез формата за обратна връзка, публикувана на сайта. Проектодокладът за ОВОСС е достъпен онлайн от 29 юли 2014 г. Негови печатни копия са на разположение в офиса на „Южен поток транспорт“ в София, в Информационния център за Южен поток във Варна, в кметската администрация в Приселци, в Културния дом в кв. „Галата“, както и в „Крушките“ и „Ракитника“.

„Южен поток транспорт“ ще проведе консултации с неправителствени и с местни организации във връзка с доклада за ОВОСС. Освен това, гражданите са поканени да посетят отворените консултативни срещи във Варна и региона. Графикът на срещите може да бъде намерен на интернет страницата на компанията.

Морският газопровод „Южен поток“ преминава по дъното на Черно море. Той ще увеличи сигурността на доставките на природен газ от Русия за Централна и Югоизгочна Европа, тъй като създава нов маршрут за доставки и осигурява допълнителен транзитен капацитет. Морският газопровод „Южен поток“ е с дължина 931 км, започвайки от руския черноморски бряг в района на Анапа, пресича Изключителната икономическа зона на Турция и излиза на българския бряг в близост до Варна.

„Южен поток транспорт“ Б. В. е международна смесена компания, създадена за планирането, строежа и последващата експлоатация на морския газопровод през Черно море. Акционери в компанията са руската компания Газпром (50% от акциите), италианската Eni (20% от акциите), както и френската EDF и немската Wintershall Holding, които имат по 15%. /БГНЕС

 
 

Технологиите са чудо: само прекомпилирай ядрото и ще видиш

| от леля Ц. |

Снощи се случи нещо съвсем обикновено.

Прясно зарибена от сериала на BBC „Шерлок“, изпитах желание да си дръпна саундтрака и да си сложа една от мелодиите като рингтон на телефона. Знам, че сега е модерно телефоните на хората да звънят с противните вградени мелодии на марката и само назадничавите хора си свалят нашумели поп парчета, с които да стряскат хората в трамвая, но получих импулс и реших да го реализирам.

Колко трудно може да бъде? Преди десет години исках телефонът ми да звъни с интрото на „Сексът и градът“, влязох в Data.bg, дръпнах мелодията и десеткилограмовата Motorola, която ползвах, звънеше с този тон цялото лято на 2005г.

Тъй като обаче за десет години технологиите са напреднали значително, свалянето на мелодия за рингтон се оказа адска борба между неравностойни противници.

Първо установих, че не мога просто да дам download, а се нуждая от програма, която да ми позволи да вкарам нещо в телефона си. След това, тази програма трябва да се „pair-не“ с друга. Двете да се рестартират. За всяка една да си измисля парола. Паролата нямаше как да е „password4″, нито дори „password123″. Трябваше да съдържа една малка буква, една голяма, един символ и поне 8 знака. След като се спрях на „487skromnipingvinaotzimbabve_*“ и проклетата машина реши, че паролата е достатъчно сигурна, вярвах, че съм на крачка от изпълнение на задачата.

И наистина, оставаше само да отворя SSH терминала през криптирания VPN тунел, да прекомпилирам ядрото и да пусна цялата система да се рендира.

Въведох още една парола за „back-up-ване“, потвърдих я на три имейла и написах в Google „download sherlock soundtrack“. Мъжът ми, който разбира от компютри, е сигурен, че да напишеш в Google „download нещо си“ е сигурен начин да хванеш остър вирус на горните дихателни пътища. Аз обаче поех риска и четири часа по-късно бях готова да открия проклетата мелодия в „Ringtones“ на телефона. Докато на някой от стоте екрана, които ползвах за висшата си IT цел, не се появи изискване да въведа номер на банковата си карта.

Затова затворих лаптопа и аз, като Кари Брадшоу, се замислих:

„Улесниха ли напредналите технологии живота ни“?

или

„Защо се борим като прасета с тикви да ползваме компютрите, при положение че те трябва да ни служат?“

Умелото използване на всички джаджи (като под тази дума обединявам компютри, телевизори, миялни машини, вентилатори и изобщо всякакви уреди, които работят с ток и са сложни) е необходимо, за да може човек да си проправя път в модерния живот. Дори служителите на Център за градска мобилност се разхождат с дяволски джаджи, по които отчитат кой автомобил заслужава скоба, а всички знаем, че те не пишат дипломна работа, за да започнат да работят това. Защо обаче боравенето с технологиите трябва да изисква такива усилия?

За телевизора у дома има три дистанционни, всяко от което изисква да го познаваш персонално. Подът се чисти от прахосмукачка с изкуствен интелект, която е достатъчно умна, за да обиколи къщата и да събере боклуците, но не и достатъчно самостоятелна, за да не се залее с няколко литра вода, когато бутне ваза. Телефонът ми показва мръсните си тайни, само когато го открехна с моя пръстов отпечатък. Вентилаторът в офиса се опъва на десет човека, които по цял ден невротично натискат копчетата му, само за да стане ясно, че половината персонал загива от студ, а другата половина лее пот и се попива с кърпички.

Поклон пред всички Шерлок-умове, които мислят в посока развитие на технологиите, но все пак времето, в което пералнята не рецитираше Е.Е.Къмингс, а телефоните служеха, за да се обадиш по телефона, бяха чудесни и винаги ще ми липсват.

С трепереща ръка и носталгичен почерк,

Леля Ц.

 
 

Първи поглед към Марго Роби като Тоня Хардинг

| от chronicle.bg |

През март миналата година стана ясно, че Марго Роби ще влезе в ролята на лошото момиче на фигурното пързаляне Тоня Хардинг. Роби ще бъде в главната роля в биографичния филм „Аз, Тоня”.

След месеци на спекулации Марго Роби беше уловена в ролята си за предстоящия филм.

*EXCLUSIVE* Margot Robbie tranforms into Tonya Harding for "I, Tonya" **WEB MUST CALL FOR PRICING**

Големият скандал в кариерата на Хардинг е свързана с наемането на човек, който да рани в крака конкурентката й Нанси Кериган, за не може да се състезава на Зимната олимпиада през 1994 година. Лесно се доказва, че нападателят, намушкал Кериган по време на тренировка, е нает от бодигарда на Хардинг.

Филмът, посветен на фигуристката, ще излезе през 2018 година.

За ролята си Марго Роби носи деветдесетарски дънки, протези на лицето и костюм, с който тялото й да изглежда по-едро.

 
 

Bulgaria Air пуска промоционални билети в 4 посоки

| от chronicle.bg |

Bulgaria Air  започва зимна кампания с полети на специални цени до Рим, Мадрид, Лондон и Прага.

До 20 януари националният превозвач предлага двупосочни самолетни билети от София до Рим от 86 евро. Пътуването до Лондон и обратно е на цена от 139 евро с билети, закупени до 31 януари. До 23 януари авиокомпанията предлага двупосочни самолетни билети до испанската столица Мадрид на крайна цена от 129 евро.

В момента тече и кампания на Bulgaria Air за пътуване до Прага. До 22 януари двупосочните самолетни билети от София до чешката столица се предлагат на цени от 164 евро и ще могат да се използват до 31 март.

Полетите до изброените четири дестинации са на атрактивни цени и за пасажерите от Варна, като са осигурени удобни трансфери през София.

В цената на всички самолетни билети на Bulgaria Air се включват летищни такси, чекиран багаж до 23 кг и ръчен до 10 кг, кетъринг на борда, безплатен избор на място в самолета и чек-ин.

Подробности за полетите, цените на билетите и резервации можете да намерите на уебсайта на авиокомпанията. 

 
 

Google не успява да произведе достатъчно смартфони Pixel

| от chronicle.bg |

Google не смогва да отговори на потребителското търсене на смартфоните от серията Pixel, особено на модела с 5.5-инчов екран Pixel XL.

В момента XL във всичките му версии не е достъпен в онлайн магазина на Google. Стана ясно, че 128 GB моделът пък няма наличности от 30 ноември насам.

Основният партньор на Google – американския оператор Verizon – сочи като най-ранна дата за доставки втората седмица на март (за модела със 128 GB).

Стандартният 5-инчов Pixel бил по-лесен за откриване както от Google, така и от Verizon.

Източник: The Verge