Взривът в Горни Лом взе 15 жертви

| от |

15 души – 13 мъже и 2 жени са загинали при взрива в завода в Горни Лом, съобщи директорът на ГДПБЗН главен комисар Николай Николов, предаде репортер на БГНЕС.

Николов уточни, че ще продължат да наблюдават периметъра. Взривът е бил изключително силен, образували са се кратери на мястото на взрива. Отломки с тежести са хвърчали на стотици метри, обясни директорът на пожарната.

Той каза, че властите са съобщили на близките на загиналите. Не се отказваме, въпреки минималните надежди, ще продължим да наблюдаваме, каза още Николай Николов. Той спомена за човешка грешка. „Каква точно човешка грешка е станала, не мога да кажа“, добави Николов.

Главният комисар уточни, че информациите за 7 ТИР-а, натоварени с мини, са спекулация. Видях три коли в непосредствена близост до експлодиралия цех, от които са останали само желязо. Частичка не можах да видя от човек или от животинка, която е била на близо, каза комисар Николов.

Въпреки че е укоримо поведението на моите колеги, които са били в 17.55 часа там с надежда да намерят оцелели, ще ги предложа за награда, каза още Николов. Той заяви, че в 16.58-59 часа е станал взривът. Не е вярна информацията, че е имало взрив около 15 часа. Опасност от замърсяване в района няма, посочи още Николов.

По думите му най-тежко е било решението снощи, „защото пристигна информация, ако се взриви склад еди кой си, може да има щети за селото, взехме решението да не правим евакуация, бяхме подготвени и за това решение“.

Вече има акт на Инспекцията по труда. Заводът е затворен и едва ли някога ще започне да работи. Предварително го казвам, но този завод не трябва да работи, каза служебният министър на социалната политика Йордан Христосков.

За съжаление, искрицата надежда вече почти я няма. Утре след първия оглед прокуратурата и следствието поеха ангажимент да уведомят близките. Службите на МТСП поемат близките на загиналите, за да се погрижим за тях, да се реализират всичките им социални права. Семейство – съпруг и съпруга са починали, имат 5-годишно дете, каза още Христосков и даде заявка, че социалните служби ще се погрижат за детето.

Утре – 3 октомври е обявен за Ден на национален траур. /БГНЕС

 
 

Първият старт на ракетата Falcon 9 след аварията е предвиден за 16 декември

| от chronicle.bg |

Първият старт на тежката ракета-носител „Фалкон-9″ на американската компания SpaceX след септемврийската авария, е предвиден за 16 декември, предаде ТАСС.

Агенцията цитира съобщение на телекомуникационната компания „Иридиум комюникейшънс“, която възнамерява да изведе с ракетата десет съобщителни спътници от ново поколение.

Ракетата ще бъде изстреляна от базата на ВВС Вандерберг в щата Калифорния в 12:36 часа по времето на Западното крайбрежие на САЩ /22:36 ч. българско време/.

„Фалкон-9″ трябва да достави спътниците на ниска околоземна орбита.

 
 

Общото между Бритни Спиърс, Нели Фуртадо и Луси Лиу

| от chronicle.bg |

Днес Бритни Спиърс, Нели Фуртадо и Луси Лиу имат рожден ден!

Известните девойки стават съответно на 35, 38 и 48. По този повод направихме галерия с техни снимки – да им се порадваме отстрани в случай, че не са ни поканили на купона довечера.

Родените на 2 декември са общителни, оригинални и спонтанни  хора с младежки дух, артистичен темпе­ра­мент и богато въображение. Те също така са възприемчиви, деликатни и амбициозни, с енергичен ха­рактер и темперамент.

 
 

WIZZ GO – нова ценова категория от Wizz air

| от CHR Aero |

Wizz Air, най-голямата нискотарифна авиокомпания в Централна и Източна Европа, пусна нов продукт. “WIZZ Go” е допълнителна опция към съществуващата “WIZZ Plus” (преди:”Plus Fare“) пакетна оферта, предлагаща по-голяма гъвкавост за пътниците.

Двете “WIZZ Go” и “WIZZ Plus” предлагат на клиентите намалена пакетна цена над базовата “Basic Fare” (за билет и малък салонен багаж), сумата от допълнителни услуги, ако се купят отделно и по-бърз процес на резервация.

Новата “WIZZ Go” е създадена за практични клиенти, които търсят ниски цени, отлични и стойностни оферти, и ползват най-популярните продукти и услуги на WIZZ. “WIZZ Go“ включва голям салонен багаж, 23 кг чекиран багаж и избор на място (с изключение на първия ред и местата с повече пространство за краката).

Wizz Air “WIZZ Plus” предлага дори повече допълнителни услуги и клиентите могат да се възползват от по-голяма гъвкавост и максимален комфорт по време на цялото пътуване: от момента на резервация на билета онлайн, до пристигането до избраната дестинация. „WIZZ Plus“ включва 32 килограма чекиран багаж, голям ръчен багаж, регистрация на летището, WIZZ Flex опция за промяна на датата на пътуване, избор на място (включително на първия ред и с допълнително пространство за краката), качване с предимство (също позволява вземане на допълнителна малка лична вещ на борда).

Kлиентите на WIZZ могат да запазват места за всички над 450 линии, на wizzair.com избирайки “WIZZ Go” и “WIZZ Plus”.

Джордж Михалополус, търговски директор на Wizz Air, каза: “Създадохме WIZZ Go за нашите практични клиенти, които не искат да се тревожат за избора на място и багаж. Това е междинно предложение, което ще се хареса на пътниците ни, които искат повече от базова тарифа, но не и целия продукт, включен в WIZZ Plus. Тъй като нашите клиенти имат различни желания, ние правим всичко възможто, за да излезем с продукт, които им отговаря най-добре.”

 
 

Air France и KLM въвеждат нова тарифна схема за полетите си в Европа

| от CHR Aero |

Air France и KLM въвеждат разнообразие от оферти за икономичната класа за всички свои международни полети в рамките на Европа, Северна Африка и Израел. Клиентите ще могат да избират от три оферти, всяка от които предлага специфични услуги и условия. Те ще са на разположение онлайн за KLM в края на януари 2017.

– Оферта „Лека“ е за пътници, които търсят най-ниската възможна тарифа и пътуват без да регистрират багаж.

– Оферта „Стандарт“ е с допълнителна такса от  40-50 евро и предлага на клиентите допълнителни предимства, като например възможността да регистрират един багаж безплатно и да променят своя билет без такса.

– Оферта „Флекси“ е с допълнителна такса от 70-150 евро и предлага на клиентите максимална гъвкавост (без такси за промяна и връщане, без допълнително заплащане) и възможността да се възползват от услугата SkyPriority, за приоритетен достъп на летището, храна по време на полет. Офертата на Air France и KLM „Флекси“ е в отговор на търсенето на бизнес пътниците,  които могат да се възползват от всички продукти и услуги на двете авиокомпании в мрежата на средни разстояния.

„Прозрачност и разнообразие от възможности за нашите клиенти, са в основата за създаването на тези нови тарифи на Air France и KLM за мрежата на средни разстояния. С въвеждането им клиентите сами избират  услугите, от които се нуждаят. “ – заяви Питър Ботсма, изпълнителен вицепрезидент „Търговска стратегия“ на Air France-KLM.