Всеки трети безработен висшист е икономист или юрист

| от |

Почти всеки трети от висшистите без работа у нас е икономист, юрист или с диплома от обществените науки като философия, социология, публична администрация и пр.

Това показват данните на Агенцията по заетостта за безработицата през юли. Тези дисциплини са най-масовите у нас въпреки редица предупреждения през годините, че пазарът е пренаситен с такива специалисти, пише в. „Сега“.

С диплома от университет и без работа по-миналия месец са били почти 35 000 българи. През юли техният брой обикновено значително расте заради края на академичната година. Висшисти са 10 на сто от всички безработни в страната. Към края на юли безработицата падна до 10.6% според данните на АЗ. Следващите в класацията „безработни с диплома“ са завършилите специалности в областта на услугите, транспорта и охраната. Всеки пети от безработните висшисти в бюрата по труда е с такава диплома. 16 на сто пък са завършили специалност в областта на техниката и технологиите, а над 11% – на образованието. С по-малък дял са безработните с висше образование със спе­ци­алности от хуманитарните науки и изкуствата (7.7%), в областта на математиката и естествознанието (5.4%), в областта на здравеопазването (4.2%), посочват от АЗ.

Според данните най-добре се реализират завършилите специалност в областта на селското стопанство, защото сред безработните висшисти те са най-малко – едва 2.6%. Общо 2900 висшисти са успели да си намерят работа през юли. От тях 1100 са икономисти и юристи, следват ги висшистите от сферата на услугите и на техниката и технологиите.

Над 6000 българи без квалификация са намерили работа през бюрата по труда, което е 36% от всички наети по този начин през юли. По-голямата част от тях – 65.7%, са с основно и по-ниско образование. След тях най-добре се реализират хората със занаят, завършилите техникум – 5335 българи. С около стотина по-малко са намерилите работа специалисти. Сред тях пък най-добре реализирани са специалистите с техническо, с икономическо и юридическо образование и в сферата на услугите. Близо 4600 са хората над 50 г., които през юли са започнали да работят. Те представляват 28% от всички започнали. Близо 4300 са младежите до 29 г., които са се трудоустроили през месеца. Трудовите посредници са помогнали да започнат работа на 8 пенсионери и 27 учащи се, показват данните. Освен безработните чрез бюрата по труда си търсят работа и близо 3400 заети, както и 2800 пенсионери и 1128 учащи се през месеца. 2411 безработни са включени в субсидирана заетост през юли. /БГНЕС

 
 

Новото летище на Берлин няма да заработи и през 2017

| от CHR Aero с БТА |

Дългоочакваното откриване на новото летище на Берлин няма да стане факт и през 2017 г., потвърди ръководителят му Карстен Мюленфелд, цитиран от ДПА.

Въпреки отдавна обявеното откриване все още има затруднения пред пускането в експлоатация на новото международно летище на германската столица. Първоначалните планове бе то да заработи през 2011 г.

Откриването през тази година бе поставено под въпрос по-рано тази седмица, след като възникнаха проблеми с вратите на летището.

Летище „Берлин-Бранденбург“ се строи в Шьонефелд, извън града, на мястото на старото берлинско летище с ограничен капацитет. Новият аеропорт трябва да замени летище „Тегел“, което е близо до центъра на столицата и няма възможност за разширение.

 
 

Усмихващите инструкции за безопасен полет – Част 1: Qantas

| от chronicle.bg |

Инструктажът за безопасност преди полет често е досаден за пътниците. Много авиокомпании се опитват да разчупят рутинната процедура със свежи включвания и различни идеи, за да задържат вниманието на пътниците. Такова е и видеото на австралийците от Qantas.

Превозвачът пуска клипа през февруари 2016 г. и представя далечна Австралия като едно уникално място за посещение.

Приятелски настроени жители на Долната Земя и зашеметяващи гледки са част от демонстарациите за безопасност:

 
 

48 години Range Rover

| от chronicle.bg |

Две минути са кратко, но достатъчно време за Land Rover да чества една автомобилна икона.

Land Rover показват еволюцията на своя луксозен SUV автомобил в рамките на четири поколения чрез анимация с продължителност 120 секунди.

Специално поръчаният клип е създаден, за да отбележи ключови дати в историята на автомобила, тъй като производството на оригиналния модел с две врати бива спряно преди 23 години през този месец (януари), а SVAutobiography Dynamic ще бъде пуснат в продажба из целия свят.

Историята на Range Rover започва с 26-те модела преди масовото производство, които са носели емблемата Velar в опит да скрият идентичността си – „velare“ означава „скривам“ на италиански – направена от букви от емблемата Land Rover, която обикновено стои отпред или отзад на автомобила. Следва  класическия модел Range Rover с две врати, като изображенията показват следващите поколения, завършвайки с най-мощната версия – SVAutobiography Dynamic с 550 к.с., конструирана от отдела Special Vehicle Operations (SVO) на Jaguar Land Rover.

Когато е пуснат за първи път на пазара през 1970 г., Range Rover е един от първите автомобили, осигуряващи постоянно задвижване на всички колела, докато при много други това все още е било избираемо. През 1971 г. оригиналният модел е наречен „образцов продукт на индустриалния дизайн“, когато става първия автомобил, изложен в световноизвестния музей Лувър в Париж, и оттогава е начело на иновациите в дизайна и инженерните решения.

Вариантът с четири врати е представен през 1981 г., последван бързо от първото приложение на автоматична трансмисия в Range Rover през 1982 г. През 1989 г. луксозният SUV е първият автомобил 4х4, оборудван с антиблокираща система на спирачките (ABS), а през 1992 г. става първият в света SUV с електронен контрол на сцеплението и автоматично електронно въздушно окачване.

Пионерните инженерни решения продължават през 2012 г., когато RangeRover става първия в света изцяло алуминиев SUV автомобил. Наскоро, през 2014 г., луксозният SUV стана първият автомобил, използващ усъвършенстваната полуавтоматична технология All-Terrain Progress Control (ATPC) на Land Rover, която в своята същност е офроуд автопилот за автономен контрол на скоростта по всякакъв терен.

Последният модел, включен в анимацията, SVAutobiography Dynamic, споделя двигателя си V8 с високооценения Range Rover Sport SVR и е специално калибриран да осигурява 680 Нм въртящ момент и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 5,4 секунди. Подобренията в интериора, включително кожената тапицерия с ромбоидна шарка и контрастни шевове, придават изключителен финес и привлекателност.

 От пускането му на пазара преди 48 години флагманът на LandRover е достигнал над 1 700 000 продажби в цял свят и си е спечелил репутацията на върхов луксозен автомобил за всякакъв терен.

 

 
 

НТС ще помага на планетата с виртуална реалност

| от chronicle.bg |

НТС основа фонд за виртуална реалност, чиято работа ще е създаването на съдържание и технологии.

Бюджетът е 10 милиона долара, които ще служат за стимулиране на устойчивото развитие по цял свят, предава Venture Beat.

Новият проект на компанията се казва VR for Impact и беше обявен на Световния икономически форум в Давос, Швейцария. Според HTC, VR бизнесът предстои да стане индустрия за 25 милиарда долара към 2021 г. и може да се използва за осигуряване на растеж и стабилност в сфери, които силно се нуждаят от това.

Фондът ще работи в партньорство с инициативата “Цели за устойчиво развитие” на ООН за разработването на идеи, които могат да доведат до промяна и трансформации в области, където такива са жизнено необходими.

Програмата на ООН работи за справяне с крайната бедност, опазване екологичното равновесие на планетата и осигуряване на мир и просперитет. НТС вече стартира кампания за най-добрите идеи за това, как виртуалната реалност може да се използва за постигане на тези цели и първият награден проект ще бъде съобщен в Деня на Земята (22 април).

Източник: Venture Beat