Всеки арменец да напише по една статия в Уикипедия, призовава кампания

| от |

Арменците са призовани да изпълнят патриотичния си дълг, като всеки един от тях напише статия в Уикипедия, пише BBC.

Националната кампания „Един арменец, една статия“ има за цел да увеличи броя и качеството на материалите на арменски език и да популяризира културата, според реклама, излъчвана по един от арменските телевизионни канали. 

Инициативата би могла дори да се разглежда като конкуренция с Грузия и Азербайджан по отношение на представеността в най-голямата онлайн енциклопедия. В момента изглежда, че арменската Уикипедия надминава тези на съседните държави със своите 390 000 статии. Репортажите за броя на статиите е сред основните теми на арменските медии от началото на кампанията през март, като се отбелязва, че Азербайджан има около 102 000 материала, а Грузия приблизително 84 000. 

Инициативата, която стартира като видео клип, качен в YouTube, набира сила и сега призивът се отправя чрез сателитените телевизии към арменците по целия свят. Арменската диаспора, за която се смята, че наброява 8 милиона души, в пъти надминава 3-милионното население, което живее в границите на държавата. 

Най-изтъкнатите артисти, музиканти и политици също се включват в кампанията. Министърът на образованието Армен Ашотян казва в рекламния й клип „Един арменец, една статия – аз определено ще го направя, вярвам, че ще го направиш и ти“. Междувременно министърът на отбраната Сейран Оханян заяви, че вече е добавил статия за арменската армия.
Агенция Фокус

 
 

Да се обличаш като The Weeknd

| от Спонсорирано съдържание |

Един от най-известните музиканти в момента – The Weeknd, представя своята представа за завършен мъжки гардероб с най-важните от сезона модели. Те са част от кампанията Spring Icons на H&M. 

В специално видео The Weeknd говори за това кои модели се превръщат в емблематични, като той изразява вижданията си и по отношение на нещата, които го вдъхновяват, креативния процес и Лос Анджелис като източник на вдъхновение.

Селекцията съчетава заемки от спортното и работно мъжко облекло с елегантните линии на класическия мъжки гардероб, за да изведе на преден план съвременен прочит на актуалните за пролетта модели. Колекцията ще бъде достъпна във всички магазини на H&M, които разполагат с мъжки асортимент, както и онлайн, от 2 март.

 

 
 

Hyundai Motor върви нагоре в класацията на най-надеждните автомобили за 2017 г.

| от chronicle.bg |

Hyundai подобрява значително позициите си в изследването за най-надеждните автомобили Vehicle Dependability Study (VDS)) за 2017 г. на J.D. Power с водещо в бранша намаляване на проблемите, съобщавани от собствениците, като се нарежда на шесто място сред всички марки.

Проблемите на база 100 автомобила Hyundai намаляват с 25 точки или 16 процента и Hyundai се изкачва с 13 позиции в класацията на марките спрямо 2016 г., отбелязвайки най-доброто представяне на компанията досега.

Hyundai Sonata също получи признание от J.D. Power като автомобила, заел второто място в сегмента на средноразмерните автомобили.

Hyundai постигна тези резултати, докато средните стойности в бранша се увеличиха с четири проблема на 100 автомобила.

VDS и IQS са две от ключовите качествени изследвания на J.D. Power.

VDS измерва проблемите при тригодишните автомобили, основно в категории като двигател/трансмисия, изживяване при шофиране и Аудио/Комуникации/Забавление/ Навигация. По-нисък резултат означава по-голямо качество.

IQS измерва качеството след 90 дни на притежание. Изследването Automotive Performance, Execution and Layout (APEAL) измерва възприятието на клиентите относно дизайна, съдържанието, разпределението и динамиката на техните нови автомобили, а новото изследване Tech-Experience Index Study измерва цялостното изживяване на клиентите, свързано с автомобилните технологии.

 
 

Елате в „Зловещата долина“ за 10 минути

| от chronicle.bg |

Един невероятен студентски филм!

Намираме се дълбоко във виртуалната реалност, дотолкова, че не правим разлика между истинско и компютърно. Федерико Хелер е съчинител на „Зловещата долина“, която разбужда въображението ни с документално интро и сайфай същност.

В крайна сметка ние решаваме какво е истинско и какво не е.

 

UNCANNY VALLEY from 3DAR on Vimeo.

 
 

#Bookclub: Да мислиш шантаво като Туве Янсон

| от chronicle.bg |

Кой е измислил мумините?
Една жена – Туве Янсон.
А кой е измислил Филифьонката, Мисата, Малката Мю…? – пръстът се разхожда по листа.
Пак тя.
Е! И аз искам да мисля така шантаво!

Гого тъкмо е прочел комикса „Прислужницата на мама Муминка“. Книжката продължава да ни разкрива фрагменти от живота на мумините, допълнени със страхотните изображения на Туве Янсон. Заглавието звучи странно, защото „прислужница“ някак не се вписва в света на мумините. Това представлява и ситуацията – един неуспешен и не много желан опит за промяна във всекидневието.

Всъщност причината за всичко е новата съседка на мумините – Филифьонката, която е образцова домакиня и майка. Шокирана от състоянието на дома на своите съседи, тя ги засрамва толкова много, че те си наемат домашна помощница. Още с пристигането на Мисата, става ясно, е тя се нуждае от разведряване. Прислужницата е самото олицетворение на тъгата, дълга и страха. Междувременно Филифьонката мистериозно изчезва, а в отсъствието й мумините започват да учат Мисата как да се радва на живота.

Това е четвъртата книжка от поредицата с комикси на Туве Янсон, издавани за първи път в България от издателство „Пурко“. Целта е почитателите на Туве в България да могат да се докоснат и до тази по-малко известна част от творчеството на финландската писателка. Тук можете да видите и как изглежда комиксът.