Влошаване на глобалния бизнес оптимизъм през октомври

| от |

Бизнесът в САЩ и в целия свят беше по-несигурен относно своето бъдеще през октомври, показва последно глобално проучване, което предполага съкращаване на плановете на компаниите за техните разходи и работна заетост.

Оптимизмът сред 6100 фирми, анкетирани от агенция Markit се влоши рязко през десетия месец на годината, според данни от проучването Global Business Survey Outlook на компанията, което се провежда три пъти годишно.

Броят на компаниите, които очакват активността им да бъде по-висока в едногодишен план надвишава броя на фирмите, прогнозиращи спад с около 28%, но това е под „нетния баланс“ от 39% през лятото, се казва в доклада на Markit.

Проучването също така показва, че разкриването на нови работни места и инвестиционните бизнес планове в световен план са били по-слаби през октомври. Слабото потребителско търсене означава, че компаниите имат малко основания да разширят заетостта или тяхното оборудване.

Агенция Markit посочи дълъг списък от причини за намаляване на доверието на бизнеса в глобален план.

Основните заплахи включват опасения от влошаване на глобалния икономически климат и по-специално тревоги, свързани с низходящото движение в еврозоната, перспективата за по-високи лихвени проценти в страни като Великобритания и САЩ през следващата година, геополитическите рискове около кризите в Украйна и Близкия Изток плюс нарастващата политическа несигурност в редица държавни, се казва в доклада.

Сред най-големите икономики, участвали в проучването, британските компании са останали най-оптимистично настроени за следващата година, въпреки че дори оптимизмът във Великобритания се е понижил спрямо предишното аналогично проучване.

Резултатите от САЩ показват, че американският бизнес оптимизъм е достигнал най-ниско ниво от началото на това проучване на Markit през 2009-а година. Поради това е възможно икономическият растеж на САЩ да е достигнал своя връх през летните месеци с тенденция към забавяне през следващите месеци, заяви Крис Уилямсън, главен икономист на агенция Markit.

От проучването се вижда, че и развиващите се пазари също показват признаци на по-голям песимизъм. Русия е най-големия повод за загриженост с оглед на наложените от Запада санкции спрямо Москва, спираловидната обезценка на местната валута и несигурността, която доведе до рязко понижение на бизнес очакванията към ново дъно, посочи г-н Уилямсън.

Бизнесът в Китай обаче е по-оптимистично настроени, допълни той. Лекото съживяване на бъдещите прогнози на бизнеса в Китай дава известна надежда, че фирмите в страната най-малко не очакват „твърдо приземяване“ на китайската икономика“, показва последното проучване на Markit, което беше проведено през периода между 13-ти и 19-и октомври. / БНР

 
 

Google работи по групово фото приложение

| от chronicle.bg |

Google обяви, че работи по ново приложение за групово редактиране и споделяне на снимки.

То ще наподобява Moments на Facebook, а говорителите на компанията са казали, че това е просто един експеримент и не се знае кога и дали това ново приложение ще стане достъпно за всички.

Тъй като все повече потребители използват приложенията на Facebook, Twitter и Snapchat, вместо да търсят в интернет, т.е. чрез търсачката на  Google, е нормално да имаме такава реакция от Google.

 
 

Снимат Peaky Blinders сезон 4

| от chronicle.bg |

Сезон 3 приключи преди 8 месеца. Сега сезон 4 вече се снима, а 5 се пише. Трейлъри, актьори и други детайли ще разгледаме тук.

Последното което знам: сезон 4 се очаква някъде през октомври. Том Харди се завръща. Сезон 5 се пише.

Записите започнаха съвсем скоро и затова все още няма трелър. За една нощ улиците на Ливърпул се състариха с 90 години. Имаме снимки на сета от няколко източника.

 

 

 

 

 

Ще има 6 епизода като във всеки сезон досега. Килиън Мърфи, разбира се, ще играе и в двата предстоящи сезона. Останалите основни герои също се очаква да се завърнат, но това предстои да бъде обявено. Създателят на сериала Стивън Найт потвърди завръшането на Том Харди, с когото работи през януари в „Табу“. „Не можем без Алфи (персонажът на Том). Том Харди е много желан актьор, но се постара да се освободи за снимките на сериала ни.“

 
 

Вижте трейлъра на продължението на култовия „Наистина любов“

| от chronicle.bg |

Наистина любов“ („Love Actually“) безспорно е една от най-добрите и най-обичани романтични комедии в британското кино, а и въобще, затова феновете вероятно ще се радват да чуят, че ще има продължение.

То ще представлява 10-минутна късометражна лента, заснета с благотворителна цел за Comic Relief.

Red Nose Day Actually unit stills

Повечето звезди от оригиналния филм ще се завърнат – Хю Грант, Колин Фърт, Лиъм Нийсън, Кира Найтли, Андрю Линкълн, Бил Най, Чуител Еджиофор, Мартин МакКътчън, Томас Броуди Сангстър, Лусия Монис и Роуън Аткинсън – те всички ще бъдат на линия. За съжаление, няма да видим Алън Рикман, който почина миналата година, а Ема Томпсън е отказала участие, защото с режисьорите са решили, че ще е твърде тъжно да играе (тя играеше съпругата на Рикман във филма).

Red Nose Day Actually unit stills

Краткото продължение на „Наистина любов“ („Love Actually“) ще бъде излъчено по ВВС на 24 май и по NBC на 25 май.

 
 

Патриоти от всички магазини! На хорото!

| от |

Хората са страдали от всякакви моди – като започнем с мъжките чарлстони, през тамагочитата, до айфоните и Ледената кофа.

Днес на мода е да си патриот и съответно всички вече са патриоти. „Била“ организират уроци по хоро пред магазините си. Това няма да е един път, усещам.

Скоро всички магазини ще имат свои патриотични ивенти и хепънинги. Ние дори подозираме как ще изглеждат те. То е лесно.

Била

Безплатно хоро. Понеделник – право, вторник – дунавско, сряда пайдушко, четвъртък – лютеница „Хорце“ от Първомай и така до понеделник.

Също така има идеи и планове за ММА турнир – нещо като Мъжко хоро, без да е Йордановден и без ледени води. Победителят печели наденица. Сега заради наденицата ще се утрепат!

Фантастико

Фантастико преоткриват и модернизират застоялите тропи на патриотизма. Те превръщат „бащино ми огнище“ в „топлата ми витрина“. Продуктите има вкус на детство – компот, лютеница, бой, хляб със сирене. Две праскови и две кюфтета.

Лидл 

Когато си толкова беден, че си стигнал до просешка тояга, Лидл е мястото, откъдето си купуваш въпросната тояга. От тях ще може да си купите и двата края на цената на един. Ако си правите сметката обаче, че новата „Родна стряха“ ще ви подслони – не. Там положението е Блажиш ли, блажиш ли, дядо Попе, просто с друго име. Междувременно точно в духа на едно време в Лидл „пуснаха“ крем „Каро“, бонбони „Амфора“ и лимонови резенки. А дори не е Коледа.

Кауфланд

Кауфланд се опитаха се да направят нещо вносно ексклузивно и премиум, но не му е сега моментът. За съжаление цените на продуктите, които българите консумират най-много, са фиксирани на бандерола. Остава само Графа да се погрижи за настроението.

Икеа

В Икеа се появява нов продукт – той се казва Дървö. Този продукт служи, за да го ‘земете, когато някой ви ядоса и искате „да ‘земете едно дърво“. При покупка на повече дървета, получавате безплатно камъни.

И докато другите се занимават с глупости, в кварталното магазинче бай Иван дава на борч хлябове и кисели млека на бабите. Бай Иван знае, че бабите гласуват за хора, които после позволяват на големите вериги магазини да си правят каквото искат и това влияе на бизнеса му, но въпреки това бай Иван дава на бабите безплатно неща и ги записва на едно картонче.

 
 
Слави Трифонов, цензура

Цен*ура