Виктор Мухарски: Окото на Кобрата

| от |

По-малко от месец остава до боксовия мач на годината.

Кубрат Пулев най-после ще изпълни мечтата си от детските години – ще се бие за световна титла в тежка категория. Интересното е, че когато става дума за преломен момент в живота, много други наши сънародници показват страх, колебание и т.н. Това обаче не се отнася Кобрата. Спокойствие, увереност и никаква загуба на чувство за хумор при Кубрат Пулев и то само броени седмици преди да предизвика Владимир Кличко за златото.

Как се стигна до тук? Има ли смисъл да припомням за началото на кариерата на братя Пулеви – тъжната родна действителност? По-интересно ще е, ако разгледаме ситуацията, при която Кубрат стана профи и се присъедини към Team Sauerland. Точно в този момент кариерата на българина тръгна нагоре. Не става дума само за поредните победи на ринга, а и за немския манталитет, който Пулев придоби. От начина, по който Кобрата говори по време на интервюта, си личи, че той доста е разширил кръгозора си и е наясно, че с вяра, упорит труд и тактика (подобна на тази от любимата му игра – шах) може да постигне всичко в своя живот.

В интерес на истината, ние българите има много какво да научим от Кубрат Пулев. Сега той е един успял човек (без значение от крайния изход на мача му с Кличко). Но трябва да е ясно, че той е като всички други негови сънародници. Кобрата ни даде един много ясен пример, за това как всеки един нас може да успее да сбъдне мечтите си. Рецептата е ясна, но нека да я повторим – труд, вяра, тактика!

„Това е Окото на Тигъра.

Това е тръпката на борбата.

Отвръщаме на предизвикателството на нашия съперник“.

Това е малка част от текста на песента „Eye of the Tiger“ на групата „Survivor“. Парчето е по-известно като Original Soundtrack от филма „Роки 3″. Доста надъхваща песничка, малко по-изтъркала се с времето, но все пак все още актуална, когато става дума за важен боксов мач, а такъв май не сме виждали от доста време. Това разбира се, е благодарение на всички хора (една цяла Империя, както ги нарече Кубрат Пулев), които стоят зад Кличко и до този момент внимателно му подбираха съперниците. Е, този път украинецът няма къде да избяга. Дори инсценираните истории с Шенън Бригс няма как да му помогнат (освен като оправдание след евентуална загуба от Пулев).

И така, предстои ни мачът, който доста дълго време сме чакали. Един българин ще се бори не само за себе си, но и за всички българи, които вярват, че мечтите могат да станат реалност. Всички ние стискаме палци и се надяваме, че Кубрат Пулев за пореден път гордо ще развее родния флаг след поредната си победа на професионалния ринг. /БГНЕС

 
 

48 години Range Rover

| от chronicle.bg |

Две минути са кратко, но достатъчно време за Land Rover да чества една автомобилна икона.

Land Rover показват еволюцията на своя луксозен SUV автомобил в рамките на четири поколения чрез анимация с продължителност 120 секунди.

Специално поръчаният клип е създаден, за да отбележи ключови дати в историята на автомобила, тъй като производството на оригиналния модел с две врати бива спряно преди 23 години през този месец (януари), а SVAutobiography Dynamic ще бъде пуснат в продажба из целия свят.

Историята на Range Rover започва с 26-те модела преди масовото производство, които са носели емблемата Velar в опит да скрият идентичността си – „velare“ означава „скривам“ на италиански – направена от букви от емблемата Land Rover, която обикновено стои отпред или отзад на автомобила. Следва  класическия модел Range Rover с две врати, като изображенията показват следващите поколения, завършвайки с най-мощната версия – SVAutobiography Dynamic с 550 к.с., конструирана от отдела Special Vehicle Operations (SVO) на Jaguar Land Rover.

Когато е пуснат за първи път на пазара през 1970 г., Range Rover е един от първите автомобили, осигуряващи постоянно задвижване на всички колела, докато при много други това все още е било избираемо. През 1971 г. оригиналният модел е наречен „образцов продукт на индустриалния дизайн“, когато става първия автомобил, изложен в световноизвестния музей Лувър в Париж, и оттогава е начело на иновациите в дизайна и инженерните решения.

Вариантът с четири врати е представен през 1981 г., последван бързо от първото приложение на автоматична трансмисия в Range Rover през 1982 г. През 1989 г. луксозният SUV е първият автомобил 4х4, оборудван с антиблокираща система на спирачките (ABS), а през 1992 г. става първият в света SUV с електронен контрол на сцеплението и автоматично електронно въздушно окачване.

Пионерните инженерни решения продължават през 2012 г., когато RangeRover става първия в света изцяло алуминиев SUV автомобил. Наскоро, през 2014 г., луксозният SUV стана първият автомобил, използващ усъвършенстваната полуавтоматична технология All-Terrain Progress Control (ATPC) на Land Rover, която в своята същност е офроуд автопилот за автономен контрол на скоростта по всякакъв терен.

Последният модел, включен в анимацията, SVAutobiography Dynamic, споделя двигателя си V8 с високооценения Range Rover Sport SVR и е специално калибриран да осигурява 680 Нм въртящ момент и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 5,4 секунди. Подобренията в интериора, включително кожената тапицерия с ромбоидна шарка и контрастни шевове, придават изключителен финес и привлекателност.

 От пускането му на пазара преди 48 години флагманът на LandRover е достигнал над 1 700 000 продажби в цял свят и си е спечелил репутацията на върхов луксозен автомобил за всякакъв терен.

 

 
 

Кой е човекът, задминал Бил Гейтс по богатство

| от Getty Images |

Всички знаят Zara, но никой не знае за Амансио Ортега – основателят на марката, който редовно задминава Бил Гейтс по богатство.

Акциите на основната му компания Inditex се качиха с 2,5%. Според Forbes това е увеличило състоянието на Ортега до 79,5 милиарда долара. Гейтс има само 78,5 милиарда.

Въпреки огромните капитали на испанеца, малцина са чували за него. Това е така, защото той строго пази личния си живот в тайна и рядко дава интервюта в медиите.

Амансио Ортега основава модния гигант Zara с тогавашната си съпруга Росалия през 1975 година. Днес търговската му компания Inditex SA, която притежава Zara, Massimo Dutti и Pull&Bear, има над 6,600 магазина в цял свят.

През август 2013 година, бившата му съпруга и съосновател на Zara Росалия Мера умира на 69 години. Тя е най-богатата жена в Испания. Повече биография за Амансио в галерията.

 
 

Нов робот се намесва в борбата със сърдечната недостатъчност

| от chronicle.bg |

Учени от Харвардския университет и Детската болница на Бостън са разработили нов тип робот, който помага на сърцето да тупти.

Роботът е направен от специална мека тъкан и се увива около сърцето, без да използва механични компоненти (какъвто е случаят със сегашните помпи за сърце).

Уникалността на робота идва от липсата на нужда от вмешателство в сърцето или кръвта. Тоест, пациентите не бива да се притесняват от запушване на помпата и да пият лекарства за разреждане на кръвта, които изискват редовно лабораторно контролиране и съответно създават дискомфорт.

Роботът до голяма степен пресъздава самото сърце.

Той е направен от тънък силиконов ръкав, в който са сложени малки пневматични моторчета. Те се захранват от въздушна помпа. Част от моторчетата разширяват и свиват ръкава, а друга част леко го завъртат. Така движението на сърцето по време на тупнете се симулира максимално точно.

При клинични тестове със сърца на прасета, които са имали капацитет 45% от нормалния, роботът е успял да ги възстанови до 97% от капацитета им.

Учените вече са изчислили, че роботът им може да помогне на 140 000 души със сърдечни проблеми. Устройството може да се използва и за поддържане на минимални жизнени показатели на сърцето докато пациентът чака донор.

Учените казаха, че роботът все още не е тестван с човешко сърце и предстои още работа преди да е готов за това. Те смятат, че са доказали концепцията и че технологията ще може да се използва и за други органи, които се нуждаят от асистенция, за да функционират.

Източник: Engadget

 
 

Новото летище на Берлин няма да заработи и през 2017

| от CHR Aero с БТА |

Дългоочакваното откриване на новото летище на Берлин няма да стане факт и през 2017 г., потвърди ръководителят му Карстен Мюленфелд, цитиран от ДПА.

Въпреки отдавна обявеното откриване все още има затруднения пред пускането в експлоатация на новото международно летище на германската столица. Първоначалните планове бе то да заработи през 2011 г.

Откриването през тази година бе поставено под въпрос по-рано тази седмица, след като възникнаха проблеми с вратите на летището.

Летище „Берлин-Бранденбург“ се строи в Шьонефелд, извън града, на мястото на старото берлинско летище с ограничен капацитет. Новият аеропорт трябва да замени летище „Тегел“, което е близо до центъра на столицата и няма възможност за разширение.