„Вестникът“ Фейсбук – тревожна перспектива за печата

| от |

Амбицията на Фейсбук да стане персонализиран информационен вестник, нагоден към интересите на всеки от членовете си – повече от един милиард души сега, създава опасност за и без това изпитващите трудности традиционни медии.

Социалната мрежа вече се е превърнала в главно средство да се информират за многобройните потребители, което е признак да преминаването на обществото към цифровата ера.

Основателят на Фейсбук Марк Зукърбъргър заяви на форум в началото на ноември, че целта му е да доставя благодарение на Фейсбук „идеалния персонализиран вестник за всеки по света“.

Той отбеляза, че традиционните вестници доставят една и съща информация на многобройни читатели, докато Фейсбук може да организира своя поток около интересите на всеки индивид, представяйки смесица от актуална информация, съобщения за събития интересуващи дадена общност и новини от семейството и приятели.

Това е различен подход от информацията на хартия – обяснява Кен Полсън, бивш главен редактор на американския национален всекидневник „Ю Ес Ей Тудей“ , а сега декан на факултета по масова комуникация на Мидъл Тенеси Стейт Юнивърсити.

Това не е нито добре, нито зле, но е нещо, което традиционните вестници не са в състояние да правят, добавя той.

В случая с Фейсбук издателските решения не зависят от един журналист, а от алгоритъм, който определя сюжетите, които може да заинтересуват всеки човек, което безпокои журналистическата общност.

Някои медийни експерти признават обаче, че Фейсбук като че ли е в по-голяма степен в състояние да достави онова, което хората желаят и по по-ефикасен начин.

Това е персонално, съобразено и извънредно подходящо и ви засяга. Това е нещо повече отколкото който и да било вестник може да направи – коментира Алан Мутър, бивш главен редактор на регионален всекидневник, а сега консултант в областта на цифровите медии.

Според него вестниците се вкопчват в техния „стар“ икономически модел, докато организации като Фейсбук персонализират информацията. Той смята, че тази тенденция ще се задълбочава, тъй като младите читатели предпочитат мобилните услуги и цифровите приложения пред печата.

Причината поради която Фейсбук използва толкова инженери и специалисти за обработка на данни е да се подобрява непрекъснато алгоритъмът. Алгоритъмът става все по-успешен, когато хората го използват, смята Ники Ъшър, преподавател по специализирана журналистика в новите медии в университета Джордж Вашингтон.

Фейсбук е източник на информация за поне 30% от американците и генерира голям трафик към информационните сайтове на традиционните медии – показва проучване на изследователския институт Пю. А това му дава голяма власт над тези медии, които са все по-зависими от социалните мрежи.

Фейсбук, както и Гугъл и техните събратя ревниво пазят тайната на техните алгоритми. Според експертите малка модификация може да има тежки последици за медиите.

Медиите се опитват да изградят стратегията си като се стараят да отгатнат използвания алгоритъм и в крайна сметка това е губеща стратегия, смята Ники Ъшър. Ала в условията на криза на традиционните медии ще успеят ли алгоритмите да подкрепят историческата мисия на журналистиката да информира гражданите?

Според Алан Мутър онова, което хората четат, може да се промени в полза на съдържания, финансирани от рекламата, спонсорирани или поръчителствани по повече или по-малко прозрачен начин. Това няма да е непременно истинска журналистика, но би било съдържание.

Полсън добавя, че ще е трудно да се възпроизведе душата на писмения печат.

Свободата на печата бе гарантирана, за да контролира управляващите и за да информира. Има един важен елемент от общ интерес, който не може да се улови от алгоритъм, подчертава той.

Изследователят си задава въпроса как ще се финансирана разследващата журналистика. Ние имаме информацията, която заслужаваме и за която сме готови да платим, изтъква той. /АФП/БГНЕС

 
 

adidas представи новите PureBoost

| от chronicle.bg |

adidas Running представи новите обувки adidas PureBOOST. Те са вдъхновени от бегачи и са създадени за бегачи.

PureBOOST има по-висока пета и прогресивно изваяна средна част на подметката BOOST, с по-широка предна част за оптимална опора по време на бягане при завой – перфектна за тичане в градска среда. Външната част на подметката също е проектирана, за да отговори на специфичните изисквания за бягане в града, с гума разположена в средната част на подметката за допълнителна стабилност и защита. Проектираната като еластична мрежа, външна част на подметката, осигурява превъзходно сцепление като в същото време позволява на стъпалото да си взаимодейства хармонично със средната част на подметката изработена от пяната BOOST.

DSCF9442_LR

Новата текстилна горна част е изключително адаптивна и влиза в синхрон с походката на бегача. Новата конструкция на двойно обгръщащия стъпалото език, осигурява подкрепа, но също така позволява на крака да се движи в хармония с горната част на обувката.

За разработването на продукти за бягане, adidas използва нашия научно-изследователски екип, който използва системата за тестване на продукти ARAMIS – технология за проследяване на движението, която позволява детайлен анализ на движението на тялото. Всичко това ни вдъхнови да проектираме обувка за бягане в града, отличаваща се с елементи, адаптиращи се към различните предизвикателства.

 
 

Най-доброто от Мартин Скорсезе

| от |

Мартин Скорсезе е един от най-великите живи режисьори на нашето време. За своите 74 години този дребен американец от италиански произход е променил основните правила на седмото изкуство повече пъти, отколкото всеки друг режисьор.

С над 50 заглавия във филмовата си кариера, един спечелен „Оскар“ и близо 60 продуцентски проекта Мартин Скорсезе прави от киното онова, заради което хората го наричат „изкуство“. Остри кадри, близки планове, тишината в сцените, динамичният разказ, неконвенционалните персонажи са онези неща, които правят Скорсезе отличителен, запомнящ се, забележителен. Гледате ли негов филм, дори само един, няма връщане назад и така трябва да бъде.

Скорсезе прави кино в чист вид. Епични шедьоври, удоволствие за сетивата за всеки киноман, които ще останат в историята на седмото изкуство, много след като нас и него няма да ни има. И отново – така трябва да бъде.

Мартин Скорсезе е един от най-великите режисьори покорили Холивуд и всеки, който мисли различно е или голям глупак или не разбира от кино. Толкова е просто.

След две години тишина Скорсезе се завръща на голям екран с „Мълчание“ – един проект, който иска да направи от много години. История за безпрецедентната, безкористна вяра и религията, както той я разбира. Защото религията и вярата имат много малко общо. И „Мълчание“ е тук, за да разкаже това.

Адаптация по романа на японеца Шюсако Ендо „Мълчание“ е трудна, бавна, тъжна и мълчалива история. Тя подлага на съмнение и дълги и мъчителни изпитания най-фундаменталните въпроси и чувства заложени в човека.

Тишина ли е Бог? Ако Него изобщо го има. Защо остава мълчалив, дори когато ти говориш с него? Трябва ли да продължиш да го търсиш и да вярваш, дори когато той не ти отговаря със същото? „Am I just praying to silence?“ е основният мотив загнезден в тази тъжна приказка за божественото и отвъд него. И отговорът на всички тези въпроси е „да“.

Религията, вярата и изпитанията, които идват след като се отдадеш на тях, са теми, които вълнуват Скорсезе и той често ги прокарва по един или друг начин във филмите си. Понякога го прави директно, взима религията, чопли я, унищожава я, показва най-лошото й, най-хубавото й и накрая оставя зрителят да реши сам за себе си. Като в „Последното изкушение на Христос“.

Религията според Скорсезе е много по-многопластова и интересна, отколкото според църквата, която винаги се опитва да ни я пробуда с една по-ведра, но някак назидателна страна. Вярата от друга страна е нещо, което всички ние носим в себе си. Тя е заложена в ДНК-то ни и само ние можем да изберем как и накъде да я насочим. Да вярваме или не изобщо не е въпросът! Въпросът е „в какво“?

В този ред на мисли „Мълчание“ е някак задължителен за гледане, защото е кино в чист вид, защото е по една от любимите теми на своя режисьор и защото ще подложи на изпитание и вас, като зрители.

По повод премиерата на „Мълчание“, която е на 14.01. в зала 1 на НДК, като част от програмата на „Киномания“, ние се обръщаме към Мартин Скорсезе и аплодираме неговото величие на голям екран. Защото този дребен мъж с проблемен, странен и динамичен живот е създал повече кино, отколкото някои хора ще успеят да видят в живота си.

Вие се подгответе за „Мълчание“, а дотогава 10 от най-добрите заглавия на маестро Скорсезе са от нас за вас. В галерията горе. Наздраве!

 
 

Wizz air започва полети от Варна до Тел Авив

| от CHR Aero |

Нискотарифната авиокомпания Wizz air обяви нова линия между Варна и Тел Авив, Израел.

Полетите ще стартират на 21 юли и ще се изпълняват 3 пъти седмично.

Airbus A320 на компанията ще излита от Варна в 12:50 ч. и ще каца в Тел Авив в 15:10 ч. Обратният полет е в 16:00 ч и каца във Варна в 18:30 ч. Цените на билетите започват от 49,99 лв. в едната посока.

С този полет дестинациите на Wizz от Варна стават общо 8.

Преди месец компанията обяви 5 нови дестинации, до които ще започне да лети от 21 юли – Дортмунд, Мюнхен, Ларнака, Милано и Айднховен. Те допълват съществуващите полети от Варна до София и Лондон.

 
 

„Туин Пийкс”: Агент Купър, това ти ли си?

| от chronicle.bg |

След като наскоро разбрахме коя е датата, на която „Туин Пийкс” се завръща, вече можем да погледнем и към още едно много очаквано завръщане. Как изглежда агент Дейл Купър днес?

И Дейвид Линч, и Марк Фрост мълчат за това, което ни очаква в новите епизоди.

Голяма част от звездите в оригиналните епизоди се завръщат, с изключение на Джоан Чен, Лара Флин Бойл, Пайпър Лори, Майкъл Онткийн и Ерик Да Ре.

Новият сезон започва на 21 май с двучасов епизод. Предлагаме ви тийзър, с който да надникнем към това, което ни очаква.