Венелин Петков: Има само една журналистика – обективната

| от | |

В момента се ражда новата българска журналистика. На много от „звездите“ от световните новинарски телевизии не им стиска да снимат на места, където ходят наши репортери

Има само една журналистика – обективната. Всичко останало е поза, заблуда или пропаганда. В професията има класически правила и те просто трябва да бъдат спазвани независимо от технологиите и бизнес модела. Това заявява Венелин Петков, Директор „Новини, актуални предавания и спорт“ на bTV, в интервю за последния брой на списание Biograph. В него той разкрива много от наблюденията си за явленията в съвременната журналистика. Ето някои откъси:

„В момента пред очите ни се ражда новата българска журналистика. В редакциите има много млади хора, които искат да променят света около себе си. Някои от колегите в конкурентните медии са бивши мои стажанти. Искам да знаят, че страшно се гордея с тях и се радвам на всеки техен репортаж.“

„На много от „звездите“ от световните новинарски телевизии не им стиска да снимат на места, където ходят наши репортери. Виждал съм го с очите си“

„Основните ценности са формулирани преди повече от век от Уолтър Уилямс, създателя на факултета по журналистика на Университета на щата Мисури – Колумбия – първият факултет по журналистика в света. Ще цитирам само част от неговото кредо: „Вярвам, че журналистиката, която успява най-добре и заслужава най-голям успех, се бои от Бога и слави човека; тя е твърдо независима, непоколебима от горделивостта на мнението, от алчността или от властта; тя е конструктивна и толерантна, но никога безчувствена; тя е сдържана, търпелива, винаги уважаваща читателите, но и винаги безстрашна; бързо се възмущава от несправедливостта; не се влияе от желанията на привилегированите, нито от шума на тълпата…“

„Кредото на журналиста“… надхвърля общоизвестните аксиоми за обективност, всеобхватност и пр. За Уилямс вестникът е обществен договор между читатели и журналисти, основан на доверието. Журналистите  са попечители на този обществен договор. Не случайно Уилямс споменава Бог. Разбира се, по онова време не е имало нито радио, нито телевизия, но принципите са същите, независимо от платформата и времето. За някои днес кредото звучи старомодно, но аз твърдо вярвам в него. Също като Уилямс вярвам, че „никой не бива да пише като журналист онова, което не би казал като джентълмен.“

„Най-важното в новините и актуалните предавания е съдържанието. То се създава от талантливи хора, които трябва да получат своя шанс, да бъдат открити и насърчени. Нужно е време и търпение, но резултатите вече се виждат. Радвам се, че в нашите ефири блестят талантливи млади репортери – нови лица, които вече са майстори на телевизионния разказ и журналистическото разследване.“

„На телевизионния пазар в България вече има жестока конкуренция. Това важи особено силно за новините и актуалните предавания. Всички колеги са длъжни да дават най-доброто от себе си. Иначе рискуват да бъдат смазани от конкуренцията. Няма нищо по-здравословно от това. Обратно – липсата на конкуренция ражда чудовища.“ / bTV

 
 

9 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Иван Бондоков

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-то издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Днес продължаваме с Иван Бондоков: съ-основател на Limacon – първият център за развитие на социален капитал в България. Занимава се с маркетинг и PR, развиване на социален капитал на личностно и общностно ниво и е китарист и поет по душа.

Ето какво каза той за любимите си реклами, като предварително заяви, че не се притеснява, че повечето от тях са леко нецензурни:

За мен най-добрите реклами са тези, които не адресират директно продукта на фирмата. Тези реклами, които не навират в лицето на зрителя колко готин и нужен е дадения продукт за него. Обожавам интелигентните реклами и нереализирана мечта ми е да направя подобна реклама за култов бранд.

Bud Light „Cut The Cheese“

Феноменална реклама, която се заиграва с няколко жаргонни израза за различни физиологични процеси, които извършваме в ежедневието си! За повечето от вас, както и за мен, ще е нужно да прочетете коментарите под видеото, за да разберете гениалността на сценаристите. Велико!

Bud Light Swear Jar

Продължавам с „вулгарните“ реклами, които са били забранени за масово разпространение. Феноменалните Ab InBev, които произвеждат едни от най-известните марки бира в света, отново къртят с тази реклама и нейната сестра в третото видео! Мисля, че няма нужда от разяснение защо е феноменална.

Bud Light Clothing Drive

Пак да кажа – тези хора правят най-великите реклами! Насладете се на това заиграване с една вътрешно-фирмена кауза, а именно да се даряват дрехи за бедните в замяна на една биричка.

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

Не мога да пропусна великите реклами на Old Spice, които странно защо от скоро взеха да се въртят по българските телевизии, но и ние си знаем, че за много неща сме назад от всички други. Изключително работещо е да изграждаш рекламна стратегия около един човек/актьор, който да се превърне в лице на целия продук. Разгледайте и видеата, в които перфектно сложения мъж отговаря на коментари под неговите реклами в youtube – супер смарт!

Bud Light – „Candle Light“ Horse 

Разък завой отново към Bud Light и тази реклама, която е апогей на „вулгарността“. Нечовешки добре измислено.

Metallica – Hardwired….To Self-Destruct

Като върл фен на Metallica не мога да не ви споделя този душевен оргазъм. Страхотно измислено и няма как човек освен да иска да си купи тавата, да не тръгне да търси и такива ръкавици.

Mercedes Benz – Library 

За тази яка реклама говор просто слоганът накрая – красива отвън, умна отвътре.

Porsche 911 commercial

Рекламата на любимата ми марка коли, която много точно обрисува една човешка мечта. Завършвам с този майсторски миг на интелигентност, стил, страст и човечност. Настръхвам като я гледам просто. Велико!

Очаквайте следващите ни предложения след седмица, а ако имате своя любима реклама – посочете ни я в коментарите. На финала ще направим специална селекция от читателите на Chronicle.

 

 
 

Общото между Бритни Спиърс, Нели Фуртадо и Луси Лиу

| от chronicle.bg |

Днес Бритни Спиърс, Нели Фуртадо и Луси Лиу имат рожден ден!

Известните девойки стават съответно на 35, 38 и 48. По този повод направихме галерия с техни снимки – да им се порадваме отстрани в случай, че не са ни поканили на купона довечера.

Родените на 2 декември са общителни, оригинални и спонтанни  хора с младежки дух, артистичен темпе­ра­мент и богато въображение. Те също така са възприемчиви, деликатни и амбициозни, с енергичен ха­рактер и темперамент.

 
 

Появи се трейлър на дебютния филм на дъщерята на Скорсезе

| от chronicle.bg |

Доменика Камерън-Скорсезе е дъщеря на великия Мартин Скорсезе и съвсем логично е решила да поеме по пътя на баща си.

Дебютният й филм се нарича „Almost Paris” и е семейна драма. Беше показана за първи път в програмата на Трайбека Филм Фестивал преди няколко месеца.

Прочетете синопсиса на лентата и вижте трейлъра:

В началото на кризата, свързана с ипотеки върху жилища, един бивш банкер се завръща в родния си град. Срещите със семейството и приятелите от детството го карат да осъзнае последствията от действията на финансистите и той се стреми да компенсира любимите си хора… Възстановява отново връзките с приятели и близки роднини в Ойстър Бей, Ню Йорк и се превръща в онзи мъж, който винаги е мечтал да бъде…

Очаква се „Almost Paris” да се разпространява през 2017, но към момента подробности не са известни.

 
 

Фитнес треньор качи 32 килограма с благородна цел

| от chronicle.bg, по diply.com |

За всички нас, които не сме Крис Хемсуърт и магическата му диета, да поддържаш добро ниво на фитнес е много трудно. 35-годишният фитнес инструктор от Ню Йорк Адонис Хил знае какво е усилието да сваляш килограми, защото е преминал през това два пъти.

Когато е на 27 бизнесът на Хил се срива и той изпада в депресия и качва килограми. След това обаче открива фитнеса като своя страст и сваля цели 45 килограма.  Адонис превръща фитнеса и в кариера.

Половин десетилетие след личния си успех, Хил решава да помогне на своята клиентка Алиса да свали драстично количество килограми като самият той качва 32 килограма. Идеята е треньорът да мотивира клиента си като си постави същата цел и тренира заедно с него.

В крайна сметка, след месеци усилени упражнения и няколко фалстарта, Алиса успява да свали 26 килограма. Това е достатъчно близо.