Вече са ясни тримата претенденти за титлата „Мъж на годината 2014″

| от |

Можете да гласувате кой да спечели

Вече са ясни тримата номинирани в конкурса „Мъж на годината 2014“, които събраха най-голям вот от членовете на Академията „Мъж на годината“, съставена от журналисти на Дарик радио. Конкурсът „Мъж на годината“ се организира за седма поредна година от Дарик радио.

Номинираните са:
Боян Петров – алпинист, който изкачи три осемхилядника за един сезон и стана първият българин, изкачил втория по височина връх в света К2 в Каракорум;

Милен Русков – писател, автор на бестселъра „Възвишение“, с който печели Наградата за литература на Европейския съюз за 2014 година;

Теодосий Теодосиев – „златният физик на България“, преподавател по физика, създал специализирана школа по приложна математика и физика, която стои в основата на успеха на много млади българи, златни медалисти на международни олимпиади.

Официално започна публичното гласуване за тримата номинирани. Всеки, който желае, може да даде гласа си за своя фаворит за титлата „Мъж на годината`2014“. Гласуването стартира на официалния сайт на конкурса manoftheyear.bg и ще продължи до 12 януари 2015 година, включително.

19-членната Академия „Мъж на годината“, председателствана от изпълнителния директор на Дарик радио Радосвет Радев, направи своите номинации за най-отличилите се представители на силния пол през изминаващата година.

Сред членовете на Академията са: програмният директор на медията Константин Вълков, програмният координатор Маринела Величкова, отговорният редактор „Информация” Ангел Иванов, Людмил Кърджилов – управител на Дарик Носталжи, главните редактори на регионалните станции в Пловдив, Варна и Бургас – Лалка Златанова, Наталия Господинова, Красимир Калудов, водещите Венци Димов, Драгомир Симеонов, Йовка Йовчева, Кирил Вълчев, Михаил Дюзев, Ники Кънчев, Николай Александров, Нина Александрова, Райна Йотова и продуцентът на „Гонг” Томислав Русев. Почетен член на Академията е Христо Пеев – създател на конкурса „Мъж на годината”. По регламент всеки от тях изготвя своя класация от петима мъже, където подреждането от първо до пето място носи определен брой точки. Тримата, събрали най-голям вот от гласовете на Академията, са номинирани за „Мъж на годината`2014” и за тях ще се гласува на сайта на manoftheyear.bg в продължение на един месец.

Тази година за първи път в историята на конкурса сред тримата номинирани няма нито спортист, нито политик. В надпреварата за „Мъж на годината 2014“, само с няколко точки разлика от челната тройка остана тенисистът Григор Димитров, който попадна в топ 3 на миналогодишното издание на конкурса. Висок вот събра столетникът дядо Добри, който е пример за добрина и честност на поколения българи. Сред номинираните се откроиха и отец Иван от Нови хан, Обобщен образ на доброволците, които спасиха човешки животи по време на бедствията в България през тази година, Дениз Игнатов – бащата на талантливите пианисти Хасан и Ибрахим, които са само на 10-годишна възраст, Полк. Николай Николов, Максим Ешкенази, д-р Мирослав Ненков, Александър Морфов, Кубрат Пулев и други. Класацията, която всеки от членовете на Академията е съставил, ще бъде публична на сайта manoftheyear.bg.

Да си припомним кои билгари бяха удостоени с титлата „Мъж на годината“ през последните години: боксьорът Кубрат Пулев взе приза „Мъж на годината 2013“, Петър Петров – спасителят-механик от кораба „Коста Конкордия“ стана „Мъж на годината 2012″. Спасителят от магистрала „Тракия“ Стефан Стойчев бе определен за „Мъж на годината 2011″.

Първият „Мъж на годината“, който получава като награда уникална сабя, е Христо Стоичков през 1994 година. От тогава всички победители се награждават с това хладно оръжие, върху което е гравирано името им.

Статистиката показва, че най-често наградата „Мъж на годината“ отива при политици или спортисти. Най-номинираният политик за „Мъж на годината“ е Иван Костов. Сред спортистите по брой на номинации води Христо Стоичков. Още от първите години на конкурса съществува и правилото, че в него не могат да участват мъже, които два пъти са печелили наградата. За сега това са Желю Желев, Петър Стоянов и Бойко Борисов.

Кой ще е „Мъж на годината 2014“, ще стане ясно на специална церемония в началото на месец февруари 2015 година. На събитието ще бъдат отличени и българи в други категории. Миналата година наградата „Мис ТВ чар“. беше спечелена от Мария Андонова, а със специалната награда „Легенда”, Дарик радио удостои големия актьор Джоко Росич.

Следете актуални новини около конкурса „Мъж на годината `2014” на сайта manoftheyear.bg, по Дарик радио и на неговата Фейсбук страница. / Нова телевизия

 

 
 

#Bookclub: Оригиналните приказки на Братя Грим – за първи път на български

| от chronicle.bg |

Всички сме чели като деца приказките на Братя Грим. Десетки статии обаче говорят за „оригиналните“ приказки – онези, в които има много повече ужас и страх, отколкото в тези, които сме разлиствали като деца.

Зa пpъв път нa бългapcĸи eзиĸ излиза превод по opигинaлнитe нeмcĸи тeĸcтoвe нa пpocлoвyтитe пpиĸaзĸи, cъбpaни и paзĸaзaни oт Яĸoб и Bилxeлм Гpим. Издaниeтo вĸлючвa cтoтици пoяcнитeлни бeлeжĸи, илюcтpaции, биoгpaфични и poдocлoвни cпpaвĸи, ĸaĸтo и пoдpoбeн пpeдгoвop.

„Детски и домашни приказки“ излиза благодарение на издателство „Deja Book“.

Откъс от книгата можете да прочетете тук. 

 
 

WIZZ GO – нова ценова категория от Wizz air

| от CHR Aero |

Wizz Air, най-голямата нискотарифна авиокомпания в Централна и Източна Европа, пусна нов продукт. “WIZZ Go” е допълнителна опция към съществуващата “WIZZ Plus” (преди:”Plus Fare“) пакетна оферта, предлагаща по-голяма гъвкавост за пътниците.

Двете “WIZZ Go” и “WIZZ Plus” предлагат на клиентите намалена пакетна цена над базовата “Basic Fare” (за билет и малък салонен багаж), сумата от допълнителни услуги, ако се купят отделно и по-бърз процес на резервация.

Новата “WIZZ Go” е създадена за практични клиенти, които търсят ниски цени, отлични и стойностни оферти, и ползват най-популярните продукти и услуги на WIZZ. “WIZZ Go“ включва голям салонен багаж, 23 кг чекиран багаж и избор на място (с изключение на първия ред и местата с повече пространство за краката).

Wizz Air “WIZZ Plus” предлага дори повече допълнителни услуги и клиентите могат да се възползват от по-голяма гъвкавост и максимален комфорт по време на цялото пътуване: от момента на резервация на билета онлайн, до пристигането до избраната дестинация. „WIZZ Plus“ включва 32 килограма чекиран багаж, голям ръчен багаж, регистрация на летището, WIZZ Flex опция за промяна на датата на пътуване, избор на място (включително на първия ред и с допълнително пространство за краката), качване с предимство (също позволява вземане на допълнителна малка лична вещ на борда).

Kлиентите на WIZZ могат да запазват места за всички над 450 линии, на wizzair.com избирайки “WIZZ Go” и “WIZZ Plus”.

Джордж Михалополус, търговски директор на Wizz Air, каза: “Създадохме WIZZ Go за нашите практични клиенти, които не искат да се тревожат за избора на място и багаж. Това е междинно предложение, което ще се хареса на пътниците ни, които искат повече от базова тарифа, но не и целия продукт, включен в WIZZ Plus. Тъй като нашите клиенти имат различни желания, ние правим всичко възможто, за да излезем с продукт, които им отговаря най-добре.”

 
 

И ние можем да пеем на английски… и не само!

| от |

#ЗТП е популярен хаштаг в Twitter и означава ‘Земи тоя превод. В случая можем да добавим и ‘Земи това изпълнение! Предлагаме ви избрана селекция песни, в която български изпълнители пеят на чужд език! Резултатът е разтърсващ… от смях.

Започваме, разбира се, с песента, която „подлуди социалните мрежи“. Макар Издислав да се появи едва миналата седмица, със сигурност заслужава първото място.

Когато Екстра Нина пееше на френски, Фики и ръце нямаше, не само крака :)

Шоуто на Слави обаче държи рекорда по брой „шедьоври“ от времето, когато реши да интернационализира патриотичния фолклор. Резултатът е изключителен.

Камон, камон шаутед

дъ Туркиш дженерал

фром дъ таун оф Панагюрище.

Айм дъ мейкър оф дъ флаг,
дъ продюсър оф дъ знак
деф ор либъртииииии….

И ако вече сте с отворена уста само чуйте “Get back, get back, maiden Kalino”!

Има и вариант на “Sitting down is Djore dos”

И нашият фаворит… засега…
Иф ай дай ор иф дей кил ми,
дончу край тунайт фор ми,
Гоу ту дринк уиски енд биър,
рокендрол фореевър!

Но ако си мислите, че Слави се е сетил единствен бъркате! Поп фолка отдавна е „Danger zone“ за езика на ШекспирТ!

Дори Лили Иванова владее този език още от времето на първите английски крале…

А поп-фолка помни полиглота Коста Марков, който пееше песните си на два езика едновременно… (От 01:50 за английски превод)
Оунли ю кен чуз хус дъ уан ху уил люз!

А кака ви Сашка поздрави немскоговорящите с Камъните падат на… швейцарски както сама каза. Няма да казваме какво чуваме…

Tук се затруднихме, но Уна пасиооооон е може би песен, на може би испански…

Дори Луна пропя на английски… или на нещо, което прилича…

Ако се сетите за някоя пропусната песен, заслужаваща място тук, пишете!

Ние завършваме с Бейби юр он май майнд на Преслава…

 
 

9 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Иван Бондоков

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-то издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Днес продължаваме с Иван Бондоков: съ-основател на Limacon – първият център за развитие на социален капитал в България. Занимава се с маркетинг и PR, развиване на социален капитал на личностно и общностно ниво и е китарист и поет по душа.

Ето какво каза той за любимите си реклами, като предварително заяви, че не се притеснява, че повечето от тях са леко нецензурни:

За мен най-добрите реклами са тези, които не адресират директно продукта на фирмата. Тези реклами, които не навират в лицето на зрителя колко готин и нужен е дадения продукт за него. Обожавам интелигентните реклами и нереализирана мечта ми е да направя подобна реклама за култов бранд.

Bud Light „Cut The Cheese“

Феноменална реклама, която се заиграва с няколко жаргонни израза за различни физиологични процеси, които извършваме в ежедневието си! За повечето от вас, както и за мен, ще е нужно да прочетете коментарите под видеото, за да разберете гениалността на сценаристите. Велико!

Bud Light Swear Jar

Продължавам с „вулгарните“ реклами, които са били забранени за масово разпространение. Феноменалните Ab InBev, които произвеждат едни от най-известните марки бира в света, отново къртят с тази реклама и нейната сестра в третото видео! Мисля, че няма нужда от разяснение защо е феноменална.

Bud Light Clothing Drive

Пак да кажа – тези хора правят най-великите реклами! Насладете се на това заиграване с една вътрешно-фирмена кауза, а именно да се даряват дрехи за бедните в замяна на една биричка.

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

Не мога да пропусна великите реклами на Old Spice, които странно защо от скоро взеха да се въртят по българските телевизии, но и ние си знаем, че за много неща сме назад от всички други. Изключително работещо е да изграждаш рекламна стратегия около един човек/актьор, който да се превърне в лице на целия продук. Разгледайте и видеата, в които перфектно сложения мъж отговаря на коментари под неговите реклами в youtube – супер смарт!

Bud Light – „Candle Light“ Horse 

Разък завой отново към Bud Light и тази реклама, която е апогей на „вулгарността“. Нечовешки добре измислено.

Metallica – Hardwired….To Self-Destruct

Като върл фен на Metallica не мога да не ви споделя този душевен оргазъм. Страхотно измислено и няма как човек освен да иска да си купи тавата, да не тръгне да търси и такива ръкавици.

Mercedes Benz – Library 

За тази яка реклама говор просто слоганът накрая – красива отвън, умна отвътре.

Porsche 911 commercial

Рекламата на любимата ми марка коли, която много точно обрисува една човешка мечта. Завършвам с този майсторски миг на интелигентност, стил, страст и човечност. Настръхвам като я гледам просто. Велико!

Очаквайте следващите ни предложения след седмица, а ако имате своя любима реклама – посочете ни я в коментарите. На финала ще направим специална селекция от читателите на Chronicle.