Във Варна се открива кинофестът „Златна роза“

| от |

Най-значителното събитие за българското кино в навечерието на неговата 100-годишнина е Фестивалът на българския игрален филм „Златна роза“, който ще се състои от 11 до 17 октомври във Варна.

Фестивалната програма ще включва два конкурса, в които се връчва наградата „Златна роза“: за пълнометражни и за късометражни игрални филми, като всички филми от състезателната програма ще бъдат показани в зала 1 на ФКЦ – Варна.

Първият конкурс ще бъде съставен от 15 заглавия на нови игрални филми, създадени след предишното издание на фестивала. Повече от половината – 9 от тях, са произведени с държавно финансиране – 8 са подпомогнати от Националния филмов център за реализация, една продукция е на БНТ. Останалите филми са независими продукции, създадени без държавна подкрепа, като повечето са получили субсидия за развитие, разпространение или за промоция.

Във Варна за първи път ще бъдат представени пред публика седем пълнометражни филма, както и девет пълнометражни дебюта в конкурса. Няколко филма в програмата – „Отчуждение“ на Милко Лазаров, „Виктория“ на Майя Виткова, „Урок“ на Петър Вълчанов и Кристина Грозева, „Съдилището“ на Стефан Командарев, вече участваха в най-реномираните фестивали – Венеция, Варшава, Сънданс, Ротердам, Кан, София, Карлови вари, Торонто и др. и спечелиха международно признание.

Ще участват също така филми, които вече успешно се срещнаха със зрителите в кината – „Корпус за бързо реагиране 2: Ядрена заплаха“ на Станислав Дончев, „Живи легенди“ на Ники Илиев, „Вила роза“ на Мартин Макариев, „Още една мечта“ на Николай Мутафчиев, както и премиерните заглавия през есента – „Виктория“ на Майа Виткова, „Българска рапсодия“ на Иван Ничев, „Отрова за мишки“ на Константин Буров.

Конкурсът за късометражни филми ще включва 19 заглавия, сред които „Три дни в Сараево“ на Николай Тодоров, „Казабланка“, последният филм на Кольо Карамфилов, спечелил наградата „Джеймисън“ за късометражно кино, „Жената от фара“ на Ана Китанова, селектиран в конкурсната програма на престижните международни фестивали „Avvantura Festival Film Forum“ в Задар, Хърватска, „Drama International Short Film Festival“ в Драма, Гърция и Tofifest в Торун, Полша, и, разбира се, „Чест“, отличен с Голямата награда на Фестивала за късометражно кино в Клермон-Феран, на предишния победител в тази категория Павел Веснаков.

Информационната програма ще включва 7 пълнометражни филма, сред които независимият „Нощта на мечтите“ на Борислав Костов , българо-американската копродукция „Имунитет“ на Реймънд Стиърс, българо-кипърската копродукция „Радостта и тъгата на тялото“ на Андреас Панцис, както и 15 късометражни филма.

Освен новите филми, които ще се борят за престижните награди, Националният филмов център е подготвил и юбилейна програма от 8 класически произведения на българското кино. И тази година ще отбележим годишнините на именити кинотворци – сценаристите Христо Ганев, Александър Томов, режисьорът Иван Терзиев, любимите актриси на няколко поколения Цветана Манева, Татяна Лолова, операторите Виктор Чичов, Красимир Костов, художниците Георги Тодоров – Жози, Анастас Янакиев с представяне на ретроспектива от избрани филми с тяхно участие. С програмата In memoriam ще си спомним и за големите творчески тандеми Валери Петров и Рангел Вълчанов, Свобода Бъчварова и Иванка Гръбчева. Изразявайки почит към таланта им, ще доставим едно ретро филмово удоволствие на варненската публика и гостите на фестивала, съобщиха организаторите на „Златна роза“. /БГНЕС

Програмата на фестивала може да видите тук.

 
 

Технологиите са чудо: само прекомпилирай ядрото и ще видиш

| от леля Ц. |

Снощи се случи нещо съвсем обикновено.

Прясно зарибена от сериала на BBC „Шерлок“, изпитах желание да си дръпна саундтрака и да си сложа една от мелодиите като рингтон на телефона. Знам, че сега е модерно телефоните на хората да звънят с противните вградени мелодии на марката и само назадничавите хора си свалят нашумели поп парчета, с които да стряскат хората в трамвая, но получих импулс и реших да го реализирам.

Колко трудно може да бъде? Преди десет години исках телефонът ми да звъни с интрото на „Сексът и градът“, влязох в Data.bg, дръпнах мелодията и десеткилограмовата Motorola, която ползвах, звънеше с този тон цялото лято на 2005г.

Тъй като обаче за десет години технологиите са напреднали значително, свалянето на мелодия за рингтон се оказа адска борба между неравностойни противници.

Първо установих, че не мога просто да дам download, а се нуждая от програма, която да ми позволи да вкарам нещо в телефона си. След това, тази програма трябва да се „pair-не“ с друга. Двете да се рестартират. За всяка една да си измисля парола. Паролата нямаше как да е „password4″, нито дори „password123″. Трябваше да съдържа една малка буква, една голяма, един символ и поне 8 знака. След като се спрях на „487skromnipingvinaotzimbabve_*“ и проклетата машина реши, че паролата е достатъчно сигурна, вярвах, че съм на крачка от изпълнение на задачата.

И наистина, оставаше само да отворя SSH терминала през криптирания VPN тунел, да прекомпилирам ядрото и да пусна цялата система да се рендира.

Въведох още една парола за „back-up-ване“, потвърдих я на три имейла и написах в Google „download sherlock soundtrack“. Мъжът ми, който разбира от компютри, е сигурен, че да напишеш в Google „download нещо си“ е сигурен начин да хванеш остър вирус на горните дихателни пътища. Аз обаче поех риска и четири часа по-късно бях готова да открия проклетата мелодия в „Ringtones“ на телефона. Докато на някой от стоте екрана, които ползвах за висшата си IT цел, не се появи изискване да въведа номер на банковата си карта.

Затова затворих лаптопа и аз, като Кари Брадшоу, се замислих:

„Улесниха ли напредналите технологии живота ни“?

или

„Защо се борим като прасета с тикви да ползваме компютрите, при положение че те трябва да ни служат?“

Умелото използване на всички джаджи (като под тази дума обединявам компютри, телевизори, миялни машини, вентилатори и изобщо всякакви уреди, които работят с ток и са сложни) е необходимо, за да може човек да си проправя път в модерния живот. Дори служителите на Център за градска мобилност се разхождат с дяволски джаджи, по които отчитат кой автомобил заслужава скоба, а всички знаем, че те не пишат дипломна работа, за да започнат да работят това. Защо обаче боравенето с технологиите трябва да изисква такива усилия?

За телевизора у дома има три дистанционни, всяко от което изисква да го познаваш персонално. Подът се чисти от прахосмукачка с изкуствен интелект, която е достатъчно умна, за да обиколи къщата и да събере боклуците, но не и достатъчно самостоятелна, за да не се залее с няколко литра вода, когато бутне ваза. Телефонът ми показва мръсните си тайни, само когато го открехна с моя пръстов отпечатък. Вентилаторът в офиса се опъва на десет човека, които по цял ден невротично натискат копчетата му, само за да стане ясно, че половината персонал загива от студ, а другата половина лее пот и се попива с кърпички.

Поклон пред всички Шерлок-умове, които мислят в посока развитие на технологиите, но все пак времето, в което пералнята не рецитираше Е.Е.Къмингс, а телефоните служеха, за да се обадиш по телефона, бяха чудесни и винаги ще ми липсват.

С трепереща ръка и носталгичен почерк,

Леля Ц.

 
 

12 роли на Джим Кери, които трябва да сте гледали

| от chronicle.bg |

Има филми и актьори, които трябва да присъстват в мозъчната ви видеотека. Да, да, „трябва“ звучи императивно, но наистина…как може да знаете какво е любов, ако не сте гледали Мерил Стрийп и Робърт Редфорд в „Извън Африка“ и какво може да знаете за актьорската игра, ако не сте гледали Де Ниро в „Шофьор на такси“?

Джим Кери е от онези актьори, които не се отличават с някаква бясна хубост, но имат по-важното: талант и специфични лица. Той е комик от доста ранна възраст, а кариерата му тръгва, когато напуска гимназия и започва да работи в комедийни клубове, за да подкрепи финансово семейството си.

Кери работи от време на време в телевизията и получава малки филмови роли, които в крайна сметка водят до сприятеляването му с Деймиън Уейънс. Оказва се, че братът на Уейънс – Кийнън Айвъри Уейънс – подготвял комедийно шоу за Fox. Шоуто се наричало In Living Color, а Кери получава работа в него. Единственият бял в шоуто, необичайният характер на Кери привлича вниманието на американците. В пресата е наричан „бялото момче от In Living Color“.

Успехът на Кери в In Living Color му спечелва главната роля в комедията „Ейс Вентура: зоодетектив“  (1994), чиято премиера е едва няколко месеца преди края на шоуто In Living Color. Филмът не се приема добре от критиците, но изненадващо става хит. През следващата година Кери играе в  „Маската“  и „От глупав по-глупав“ , като от втория филм печели $7 милиона.

След тези два филма вече е ясно: Кери е филмова звезда. През следващата година играе ролята на Гатанката в  „Батман завинаги“ , а после отново е в ролята на Ейс Вентура в „Ейс Вентура: Повикът на дивото“ .

Тези два филма му носят още два чека за няколко милиона долара. Предизвиква фурор когато се разкрива, че за следващия си филм („Кабелджията“) е получил $20 млн — рекордна сума за комедиен актьор. Вниманието, което се обръща на заплатата му, както и отрицателните отзиви и мрачния характер на героя в сравнение с предишните изпълнения на Кери, водят до провала на филма.

Въпреки постоянните успехи в комедията, Джим Кери поема предизвикателството и участва в „Шоуто на Труман“ (1998). Ролята му в този филм му донася Златен глобус за най-добра мъжка роля в драматичен филм.

Тъй като днес Кери празнува своя 55-ти рожден ден (абсурдно, но факт), ви предлагаме да разгледате галерията с 12-те ни любими негови роли.

 
 

Първи поглед към Марго Роби като Тоня Хардинг

| от chronicle.bg |

През март миналата година стана ясно, че Марго Роби ще влезе в ролята на лошото момиче на фигурното пързаляне Тоня Хардинг. Роби ще бъде в главната роля в биографичния филм „Аз, Тоня”.

След месеци на спекулации Марго Роби беше уловена в ролята си за предстоящия филм.

*EXCLUSIVE* Margot Robbie tranforms into Tonya Harding for "I, Tonya" **WEB MUST CALL FOR PRICING**

Големият скандал в кариерата на Хардинг е свързана с наемането на човек, който да рани в крака конкурентката й Нанси Кериган, за не може да се състезава на Зимната олимпиада през 1994 година. Лесно се доказва, че нападателят, намушкал Кериган по време на тренировка, е нает от бодигарда на Хардинг.

Филмът, посветен на фигуристката, ще излезе през 2018 година.

За ролята си Марго Роби носи деветдесетарски дънки, протези на лицето и костюм, с който тялото й да изглежда по-едро.

 
 

Най-неприятните жени в Холивуд

| от chronicle.bg |

Да бъдеш актриса в Холивуд не е лесно. Трябва да си секси, красива, талантлива и да даваш всичко от себе си, за да израснеш в една силно конкурентна среда.

Ако успееш в същото време да запазиш някаква човечност и да не изглеждаш супер надута, тогава ставаш истинска звезда. Ако не успееш, израстваш в кариерата си, но разочароваш онези, които имат късмета или нещастието да те познават.

В галерията долу сме събрали онези знаменитости, които по мнение на хората, които имат досег до тях, са изключително капризни, арогантни и се държат като принцеси. Иначе казано – кифли.

Вижте 10 известни, брилянтни в професията си жени, които са се провалили в отношението си към фенове и колеги.