В кината от днес

| от |

Непобедимите 3 (The Expendable)

В „Непобедимите 3″ Барни (Силвестър Сталоун), Кристмас (Джейсън Стейтъм) и останалата част от екипа се изправя лице в лице с Конрад Стоунбанкс (Мел Гибсън), сформирал навремето Непобедимите заедно с Барни. Впоследствие Стоунбанкс се превръща в безскрупулен търговец на оръжие, когото Барни е бил принуден да убие… или поне така си е мислел.

Веднъж вече успял да избегне смъртта, сега Стоунбанкс има една основна мисия – да унищожи Непобедимите. Барни обаче има други планове и решава, че единственият начин да се пребори с опитния враг е да влее свежа кръв в екипа, привличайки нови бойци – по-млади, по-бързи и технически по-грамотни.

Последната им мисия се превръща в сблъсък на класическия стил на старата школа с високотехнологичните познания на младостта. Това е най-личната битка на Непобедимите… Режисьор: Патрик Хюз В ролите: Силвестър Сталоун, Ранди Котур, Тери Крюз, Харисън Форд, Антонио Бандерас, Келси Грамър, Мел Гибсън, Джейсън Стейтъм, Джет Ли, Уесли Снайпс, Долф Лундгрен, Арнолд Шварценегер, Ронда Роузи, Натали Бърн.

В окото на бурята (Into the Storm)

Заснет в стилистиката на „Чудовищно“ и „Проклятието Блеър“ филма с Ричард Армитидж разказва историята на група хора, които се оказват на пътя на огромно торнадо, което нанася непоправими щети в щата Оклахома.

По-голямата част от сцените са заснети от телефонни камери и преносими видеорекордери.

Сюжетът се фокусира върху овдовелия баща Гари Морис (Армитидж), който открива че сина му и няколко негови приятели от гимназията са изчезнали в района на торнадото. Заедно с професионален екип от преследвачи на бури Гари тръгва към пострадалия регион с надеждата да открие сина си жив и да го измъкне преди да се е появило ново, още по-опасно торнадо.

Режисьор: Стивън Куейл В ролите: Сара Уейн Келис, Арлен Ескарпета, Мат Уолш, Ричард Армитаж, Джереми Съмптер, Нейтън Крес, Скот Лорънс, Кайл Дейвис

Нека сме ченгета (Let’s Be Cops)

„Нека сме ченгета“ е най-новият филм за двойка полицаи, с изключение на едно: този път героите не са истински ченгета. Двама приятели, чийто живот е зациклил, решават да се маскират като полицаи за костюмено парти и така се превръщат в хита на квартала.

Но когато се забъркват с истинска мафиоти и мръсни детективи, тези нови „герои“ се налага да извадят своите фалшиви значки насред истински екшън.

Фалшивите ченгета си навличат съвсем реални неприятности.

Джъстин Милър (Деймън Уейънс Мл) и Райън О’Мали (Джейк Джонсън) не са постигнали нищо в живота, откакто са завършили училище. Джъстин се трепе във фирма за видеоигри, където шефовете му предпочитат зомби екшън, вместо предложената от него полицейска ролева игра. Райън все още лежи на лаврите си като колежански спортист и безуспешно прескача от работа на работа, като връх в кариерата е появата му в реклама за лекарство срещу херпес.

Но животът им се преобръща, когато по погрешка отиват на парти, което мислят, че е маскен бал. Те избират да се появят с полицейските униформи, които Джъстин използва за рекламния клип на своята видеоигра. След като стават за посмешище на забавата с официален дрескод, те забелязват промяна по улиците на отношението към тях: жените им налитат, лошите момчета изпълняват всяка тяхна заповед, барманите ги черпят с напитки… и всичко това, понеже ги взимат за истински ченгета.

За Райън това е идеален шанс, докато срамежливият и страхлив Джъстин е уплашен от идеята, че ще бъдат разпознати и заловени. Скоро Райън купува и полицейска кола със сигнални лампи и радио с полицейските честоти, така че да могат да се отзовават на реални обаждания по спешния телефон.

Носенето на полицейска значка прави чудеса и в любовния живот на Джъстин. Симпатичната сервитьорка Джоузи (Нина Добрев) от ресторанта, който момчетата посещават често, започва да го харесва. Поведението им на улицата обаче не се нрави на гангстера Моси Девич (Джеймс Д’Арси) и неговата банда, което ги включва в списъка за елиминиране.

Истинската полиция също е забелязала Джъстин и Райън и коравият детектив Бролин (Анди Гарсия) ги поставя под специално наблюдение.

В това време Джъстин и Райън се оплитат в опасна игра на котка и мишка, където мафиоти и лоши ченгета са основни играчи, а нашите двама герои трескаво се опитват да спасят кожите.

Метеора

В равнините на централна Гърция византийски манастири се извисяват по върховете на каменни стълбове, простиращи се от земята до небесата.

Млад гръцки монах и руска монахиня са отдали животите си на строгите канони на своите общности, но растящото привличане между двамата поставя монашеската им принадлежност под въпрос. Разкъсвани между духовното си призвание и човешката си природа, те трябва да направят важен избор. Режисьор: Спирос Статулопулос В ролите: Тео Александър, Тамила Кулиева-Карантинаки, Гьоргьос Каракантас, Димитрис Христидис, Александра Сиафку

 
 

12 роли на Джим Кери, които трябва да сте гледали

| от chronicle.bg |

Има филми и актьори, които трябва да присъстват в мозъчната ви видеотека. Да, да, „трябва“ звучи императивно, но наистина…как може да знаете какво е любов, ако не сте гледали Мерил Стрийп и Робърт Редфорд в „Извън Африка“ и какво може да знаете за актьорската игра, ако не сте гледали Де Ниро в „Шофьор на такси“?

Джим Кери е от онези актьори, които не се отличават с някаква бясна хубост, но имат по-важното: талант и специфични лица. Той е комик от доста ранна възраст, а кариерата му тръгва, когато напуска гимназия и започва да работи в комедийни клубове, за да подкрепи финансово семейството си.

Кери работи от време на време в телевизията и получава малки филмови роли, които в крайна сметка водят до сприятеляването му с Деймиън Уейънс. Оказва се, че братът на Уейънс – Кийнън Айвъри Уейънс – подготвял комедийно шоу за Fox. Шоуто се наричало In Living Color, а Кери получава работа в него. Единственият бял в шоуто, необичайният характер на Кери привлича вниманието на американците. В пресата е наричан „бялото момче от In Living Color“.

Успехът на Кери в In Living Color му спечелва главната роля в комедията „Ейс Вентура: зоодетектив“  (1994), чиято премиера е едва няколко месеца преди края на шоуто In Living Color. Филмът не се приема добре от критиците, но изненадващо става хит. През следващата година Кери играе в  „Маската“  и „От глупав по-глупав“ , като от втория филм печели $7 милиона.

След тези два филма вече е ясно: Кери е филмова звезда. През следващата година играе ролята на Гатанката в  „Батман завинаги“ , а после отново е в ролята на Ейс Вентура в „Ейс Вентура: Повикът на дивото“ .

Тези два филма му носят още два чека за няколко милиона долара. Предизвиква фурор когато се разкрива, че за следващия си филм („Кабелджията“) е получил $20 млн — рекордна сума за комедиен актьор. Вниманието, което се обръща на заплатата му, както и отрицателните отзиви и мрачния характер на героя в сравнение с предишните изпълнения на Кери, водят до провала на филма.

Въпреки постоянните успехи в комедията, Джим Кери поема предизвикателството и участва в „Шоуто на Труман“ (1998). Ролята му в този филм му донася Златен глобус за най-добра мъжка роля в драматичен филм.

Тъй като днес Кери празнува своя 55-ти рожден ден (абсурдно, но факт), ви предлагаме да разгледате галерията с 12-те ни любими негови роли.

 
 

Варненска компания за изкуствени рифове се бори за 1 млн. долара

| от chronicle.bg |

Варненската компания Sea Harmony, която е разработила свой патент за изкуствени рифове, е българският финалист в надпреварата за част от наградния фонд от 1 млн. долара в конкурса Chivas The Venture.

Компанията започва работа по развиването на вертикални ферми за миди Pisa Reef. За разлика от съществуващите, тяхната разработка дава възможност за инсталиране и извън заливите. Pisa Reef е цяла подводна къща, която бързо се заселва с екологична система – миди, скариди и риби. Хранейки се със свръхпопулациите от зелени водорасли, развили се вследствие на битово замърсяване на водата, ерозия и използване на химикали, новите обитатели на вертикалните ферми пречистват водата. Освен това, създават и добър добив.

Sea Harmony е избрана да продължи към световния финал след няколко етапа, като в последния се състезаваше с още отличени стартиращи бизнеси с кауза. Компаниите-полуфиналисти в Chivas The Venture са три.

Stackport се класираха със системата за незрящи VAST, която използва очила с камера и приложение за смартфон, за да ориентира хората с нарушено зрение във всекидневни ситуации. Създателите на идеята очакват продуктът им да върне на работните места 15% от незрящите. VAST ще им дава възможност да се ориентират по-добре в непознати пространства, да подобрят възможностите си за четене, пазаруване, придвижване.

Cupffee е компания, създател на вафлена чашка за кафе – тя е вкусна, ядлива, биоразградима и не променя вкуса на кафето. Замърсяването с опаковки за еднократна употреба е огромен световен проблем. Cupffee е много добро решение както за любителите на бисквитката към кафето, така и за околната среда – дори и да изхвърлите чашката, тя се разгражда за няколко дни.

Изкуствената фотосинтеза е в основата на проекта на Wasabi Innovations – третият полуфиналист. Чрез специални сапунени молекули и сапунен мехур, се преработва въглероден двуокис във възобновима енергия с помощта на слънчевата светлина. В резултат на това бизнес начинание може да бъде революционизирана световната енергийна практика и предоставена възможност за обръщане на климатичните промени в света.

Sea Harmony, заедно с финалистите от другите 31 страни, ще участват и в едноседмично обучение за управление на бизнес в Оксфорд. През юли финалистът ни ще представи България на глобалния финал на Chivas The Venture в Лос Анжелис и ще се състезава за дял от милионния награден фонд. Sea Harmony ще презентира идеята си пред световни бизнес лидери и международното жури на Chivas The Venture.

Наградният фонд от 1 000 000 долара ще бъде разпределен на два етапа – 250 000 долара чрез 5-седмично онлайн гласуване, 750 000 долара – от глобално жури между един или повече екипи.

Състезанието за стартиращи компании с кауза Chivas The Venture вече трета година дава възможност на български участници да представят своя бизнес пред общност от инвеститори и да се състезават за част от наградния фонд от 1 млн долара. Тази година в The Venture се включват бизнеси с кауза от 32 държави на шест континента.

 
 

Звезди от киното, изкушени от телевизията

| от chronicle.bg |

В последните години сериалите показаха, че малкият екран е достатъчно голям за всяка световна звезда, стига да се основават върху добър сценарий и качествена режисура. Затова и в последните години мнозина се насочиха към телевизията.

Когато видяхме в сериала „Истински детектив” Матю Макконъхи, това беше изненада – носителят на „Оскар” беше слязъл от нивото на големия екран, за да се снима в телевизията. Оказа се, че това е добър ход, който впоследствие мнозина негови колеги повториха.

В епохата, в която всеки може да гледа каквото си поиска дори на телефон, това да бъдеш близо до аудиторията е по-важно от всякога.

Предлагаме ви да видите в галерията ни големите актьори, носители на редица награди за ролите си в киното, осмелили се да дадат шанс на телевизията. Като бонус включваме и трима големи режисьори, изкушени от малкия екран.

 
 

Една ябълка на ден…

| от |

Едно време на софийските психоаналитични семинари идваха големи имена от лаканианската школа във Франция. Неистово умни хора изнасяха лекции от трибуната, докато една шепа жадни за знания студенти и формиращи се аналитици стояха и ги слушаха. На всеки семинар обаче неизбежно се случваше нещо интересно. Горе-долу по средата пристигаше една жена с раница и по пет торби във всяка ръка, сядаше най-отзад и започваше да шушка с пликовете, вадейки от тях пластмасови бутилки с жълта течност, различни по големина чаши и кило ябълки, които започваше да реже с джобно ножче и да похапва с шумно дъвчене.

Оттогава ябълките винаги са ми били червена лампичка за опасност, а откакто журналистката Илиана Беновска превърна ябълката в символ на българската журналистика, положението не се подобри.

По време на последната пресконференция на Росен Плевнелиев като президент на България, тя опита да приложи любимия си журналистически прийом – да замери политика с ябълка. Вместо всичко да мине с ахване и шеги, както при изпращането на френския посланик Ксавие дьо Кабан или при победната пресконференция на Румен Радев, този път НСО се намеси веднага. Беновска бе изведена от залата за пресконференции под съпровода на развеселените погледи на другите журналисти и мрачната физиономия на президента Плевнелиев.

Не е фатално, че си имаме персонаж, който смесва цирк и журналистика, вдигайки посещенията в родните онлайн медии и рейтинга на телевизионни емисии. Всеки има изконното право да се направи за посмешище. Но никой няма право да сгромолясва и без това не особено високото ниво на българската журналистика, превръщайки сериозни събития в нелепа смесица между лош театър и епизод на „Съдби на кръстопът“.

Довечера малцина ще са разбрали какво е казал Плевнелиев по време не прощалната си реч, но всички ще са разбрали, че Беновска отново е вилняла и много хора ще кажат, че това е „истинската“ журналистика – да задаваш „неудобни“ въпроси, да наричаш нещата „с истинските им имена“ и да караш политиците „да се чувстват неудобно“.

В социалните мрежи вече се заговори за цензура, а някои дори поставиха въпрос дали е трябвало от НСО да извеждат Беновска.

Да, естествено, че е трябвало. И именно това щеше да се случи във всяка държава, която наричате нормална.

В задаването на смислени, неудобни въпроси има достойнство и смисъл. Но в опитите за унижаване на президентската институция и клоунизирането на едно събитие от сериозно политическо естество няма нищо достойно.

Беновска се държеше като Мел Гибсън в „Смело сърце“, когато героят му крещи „СВОБОДА“, докато го бесят, и така угаждаше на нарцистичната си потребност да вижда в себе си лицето на българската журналистика. Лошото е, че има опасност някой погрешка да привиди в нея „истински журналист“, „отдаден професионалист“ или „смел човек“.

Секс закачките, които си разменяше Беновска с ген. Радев и Слави Трифонов през ноември, бяха смешни. Помните – отново ябълки, полюции, кой е мъж и кой не е.  Само че една шега, повторена повече от веднъж, спира да бъде смешна и става в най-добрия случай досадна.

Една от мерите за успешна кариера е да знаеш кога да се оттеглиш. Беновска, време е. Политическата сцена и без това си има достатъчно клоунади.