В изборния уикенд екшънът „Закрилникът“ остана най-гледан от българските зрители

| от |

Екшънът „Закрилникът“ с Дензъл Уошингтън и режисьор Антоан Фукоа остава най-гледаният филм у нас, сочат обобщените данни от киносалоните. Филмът за бивш ЦРУ-служител, който се справя с руски мафиоти, е гледан от 28 735 зрители и има 233 805 лева след 10 дни на екран у нас.

На втора позиция е „Лабиринтът: Невъзможно бягство“ по книгата на Джеймс Дешнър. Приключенският екшън за група младежи, които са се оказали в затворено от лабиринт пространство без да имат спомен за живота си преди това, е гледан от 56 671 зрители и има 440 767 лева от билетите им за 17 дни на големия екран.

Пчеличката Мая: Филмът“ е на трета позиция сред най-гледаните филми у нас. Познатите герои – Мая и Уили, попаднали в нова история, но този път на големия екран, са гледани от 15 540 зрители и имат 133 811 лева за десетте дни от премиерата им у нас.

На четвърта позиция е премиерата от миналия уикенд – „Не казвай сбогом“ по едноименната книга на Джилиан Флин с Бен Афлек и Розамунд Пайк в главните роли. Трилърът е гледан от 3 814 души и има 31 814 лева от билетите им за първите три дни наголемия екран у нас.

Другата премиера от миналия уикенд – „Преди да заспя„, създадена също по книга – тази на Стивън Уотсън с Никол Кидман и Колин Фърт, е на пета позиция. Филмът за млада жена, която има „еднодневна памет“ e гледан от 2 949 зрители и има 24 161 лева от билетите им за трите дни на екраните у нас.

На шеста позиция е „Легендата за Оз: Завръщането на Дороти„. Познатата история от книгата на Роджър С. Баум, разказана на големия екран, е гледана вече от 19 256 зрители и има 171 129 лева от билетите им за месец на екраните у нас.

Седма позиция е за третата премиера от миналия уикенд – „Анабел„. Познатата кукла от „Заклинанието“, се появява и сее зло и в този трилър, който за първите три дни на големия екран е гледан от 2 064 зрители и има 15 819 лева от билетите им.

На осма позиция са „Костенурките нинджа„. Историята на четирите костенурки – защитници на града и техния наставник, разказана в триизмерен формат е вече втори месец по екраните у нас, като има 104 922 зрители и 973 231 лева приходи.

Девети по ред сред най-гледаните филми е „Нека сме ченгета„. Комедията е гледана от 68 526 зрители и има 507 217 лева от билетите им близо до втория месец от премиерата й у нас.

На десета позиция е „Люси“. Екшънът на Люк Бесон със Скарлет Йохансон в главната роля е вече два месеца и половина на екран у нас. За този период той е гледан от 203 728 зрители и има 1 517 851 лева приходи

 
 

Най-добрите корици на албуми на Марая Кери

| от chronicle.bg |

Днес една от емблематичните певици на нашето време, Марая Кери, навършва 47 години – достойна възраст, зад която стоят много неща.

След дебюта си през 1990г Марая Кери става първата певица, която оглавява американската класация Billboard Hot 100 със своите сингли пет поредни пъти.

След брака си с президента на Колумбия Рекърдс Томи Мотола през 1993.  тя утвърждава позициите си на най-успешната певица на компанията. Според списание Billboard  тя е най-успешният изпълнител на десетилетието в САЩ.

След развода си с Томи Мотола тя решава сама да поеме контрол върху имиджа и музиката си, включвайки елементи на хип хоп в песните си. Популярността ѝ спада, а по-късно напуска Колумбия Рекърдс.

Марая изживява тежко тези събития емоционално и физически. Друг удар за певицата е неуспехът на филма и новия ѝ албум, носещи името Glitter. През 2002г. тя подписва договор с Айлънд Рекърдс и през 2005г. отново си възвръща челните места в поп музиката.

През 2000г. на церемонията по връчването на Световните музикални награди Марая Кери е обявена за певицата с най-много музикални продажби за хилядолетието. Тя има най-много сингли, оглавили първите места на класациите – 18. Тя е носител на 5 награди Грами, освен това е единственият изпълнител с шестнадесет статуетки от Световните музикални награди.

Марая Кери притежава петоктавен диапазон.

И независимо от приказките, които се говорят по адрес на визията и личния й живот, тя е събитие в историята на музиката.

И ви черпим с 10 нейни корици, в които си заслужава да изплакнете понеделнишките си очи.

 
 

15 роли на Кийра Найтли, които можем да гледаме отново и отново

| от chronicle.bg |

На днешния ден празнува разкошната Кийра Найтли, която днес навършва 32 години.

Два пъти номинирана за Оскар, Найтли е от онези актриси, които доказват, че можеш да бъдеш едновременно красавица и добра актриса.

По случай рождения й ден ви черпим с галерия с нейни роли, които трябва да си доставите.

 
 

Няма да повярвате на колко години са!

| от chronicle.bg |

Холивуд винаги е 21 години! Или поне така изглежда – след операции, грим, тренировки и алхимия. Ето няколко звезди с постоянен брой свещи върху тортата.

Но на колко години са всъщност едни от най-големите актриси в света? Не е прилично да се питата такива неща, разбира се. Те обаче вкарват достатъчно усилия, за да не се притесняват, когато ги питат така.

И така – едни от най-младоликите на екрана. Или поне част от тях . Галерията ни съдържа само жени, които ще ви очароват и изненадат. Често това, което ни подмладява най-много, е щастието!

 
 

И Тя е със сини очи

| от Кристина Димитрова |

Тя и той са телата, които линеят за една изгубена любов.

Те са със сини очи и черни коси. Знаят, че когато настъпи последната нощ, ще последва раздялата. Той й разказва една и съща история отново и отново. В стаята времето е спряло и сякаш героите са попаднали във вакуума на живота.

Тази типична любовна история на френската писателка Маргьорит Дюрас ще оживее на сцената на театър „Възраждане“, за да ви разкаже историята на двама души, сключили договор за обичане за 23 нощи.

„Очи сини, коси черни“ е театралната адаптация на едноименния роман на Дюрас, която е направена от писателката Ирена Иванова, вече позната като момичето с няколко спечелени престижни награди за ролята си във филма „Безбог“.

Освен че самата тя е със сини очи, е силно повлияна от Дюрас през последните няколко години от живота си.

Франция се стича като Рейн в творчеството на Ирена, а да посегне към адаптацията на „Очи сини, коси черни“ е едно от най-смелите й предизвикателства през последните месеци. Една от концепциите, които самата Дюрас залага в пиесата, е отчуждението на героите не само помежду им, а и от самите себе си.

Тя и Той са затворени в стаята на миналото, но търсят една друга стая, в която любовта е възможна. В тази стая може да влезете и вие на 31-ви март и 3-ти април и да станете свидетели на раждането на една повече-от-любов.

Всичко започва във фоайето на хотел Рош във френска морска провинция.

Никой в историята няма име. Мъжът от историята се приближава до прозорците на фоайето и вижда Странник с черна коса и сини очи, чиито очи не може да забрави и изгубва завинаги. Появява се жената от историята и отвежда Странника. Мъжът обикаля плажа с надеждата го срещне отново. Среща същата жена в кафене на брега на морето, но не я разпознава като жената отвела странника. Предлага й да прекара следващите вечери с него срещу заплащане, защото много прилича на изгубения Странник. Тя приема. Следват двадесет и три безсънни нощи…

Адаптацията на Ирена Иванова запазва характерната за Дюрас символика, залегнала в романа, а това е морето, корабът и стаята – интимното място за срещи, където се ражда невъзможната-възможна любов.

Прочитът на романа, на Ирена Иванова е многопластов и може да бъде разбран на повече от едно ниво.

Той се гмурка в дълбокото, после изплува, за да си поеме въздух и пак се гмурка. Залата на театър „Възраждане“ ще бъде озвучена от дълбокия и запомнящ се глас на актьора Велизар Бинев, за който това е завръщане на сцената след дългогодишните му актьорски появи на големия екран в над 80 чужди продукции. Зрителите ще чуят и въздействащия текст на поета Владислав Христов – „Писма до Лазар“.

Именно тази негова творба отразява историята по поетичен и абстрактен начин, прорязвайки я по цялото й протежение до края. Постановката е в характерния експериментален стил на Ирена Иванова, а на сцената ще излязат актрисата Дария Митушева в ролята на Жената и Николай Марков в ролята на Мъжа. Под звуците на традиционна индонезийска музика актьорите ще разкажат историята, чрез своите телата. Ирена очевидно не изневерява на Дюрасовия любовник, който често е с Азиатски произход.

Спектакълът е проект на Театрално ателие „Експериментика“ и е реализиран с подкрепата на Френския културен институт, Посолството на Република Индонезия, Нов български университет и Voice Academy.