В България вече функционират над 100 000 интернет домейна

| от |

В България вече функционират над 100 000 интернет домейна

Около 45% от тях са на сайтове, хоствани от СуперХостинг.БГ. По случай своята деветгодишнина, компанията представи данни за досегашното развитие на сектора и някои от най-значимите бъдещи тенденции в него. До края на годината предстои тя да пусне на пазара и новите домейн имена „.click“, „.help“, „.engineer“, „.restaurant“, „.world“, „.forsale“, „.business“, „.software“, „.dentist“ и други

През последните три години секторът на уеб хостинг услугите в България е нараснал с над 35% по отношение на броя регистрирани домейни имена и към момента надминава 100 000. Това става ясно от най-новите данни на международно признатия сайт hosterstats.com, които бяха представени на пресконференция днес от ръководството на най-голямата българска хостинг компания СуперХостинг.БГ. Дружеството, което през отминалия месец навърши девет години от своето създаване, хоства 44 882 от домейните по данни към 1 октомври 2014 г., което е 44.78% от общия пазар. През 2013 г. броят на хостваните в България домейни е бил 92 945, през 2012 г. – 87 749, а през 2011 г. – 78 690. През същите периоди броят на домейните, хоствани от СуперХостинг.БГ, е бил съответно 40 194 (43.24% от общия брой), 35 367 (40.30%) и 28 597 (36.34 процента). Компанията заема първо място по този показател и през четирите посочени години. Реалният брой е още по-голям, като се има предвид, че международните статистики не включват данни за домейни от областта „.bg“ и не предоставят пълни данни за „.eu“.

„Радващо е, че през последните дванадесет месеца СуперХостинг.БГ отчита ръст на хостваните домейни от 17,4%, но за нас по-важното е, че това е един бързо развиващ се технологичен сегмент, който е запазил възходящи темпове на развитие дори и в периода на кризата и който позволява на голям брой малки фирми и стартиращи предприемачи да започнат и да развият своя бизнес наравно с големите компании. Според мен една от основните причини за положителната тенденция е нарастването в броя на собствениците на сайтове, които не са технологични специалисти и нямат сериозни ИТ познания. Свидетели сме на все по-широкото навлизане на технологиите от типа „софтуер като услуга“, което улеснява все повече хора да правят бизнес в интернет“ – заяви пред медиите Методи Дреновски, управител на СуперХостинг.БГ. Той представи статистика, според която огромен брой български сайтове са базирани на отворени и лесни за използване платформи като WordPress, Joomla, OpenCart, Drupal и др. Това са софтуерни системи, които позволяват на практика всеки да създаде свой онлайн магазин или фирмен уебсайт, без да се налага да инвестира сериозна сума.

„В тези условия ние заложихме на комбинация от много качествена поддръжка и богато разнообразие от услуги, включващо всичко необходимо за стартиране на интернет проект от неспециалисти. Заедно с хостинга и домейна, от нас могат да бъдат закупени интернет реклама, онлайн магазин, SSL сертификат, популяризация и др. Именно на този подход, насочен към всеки собственик на уебсайт, без значение колко голям проект ще прави и в каква степен разбира от технологии, се дължи и лидерската ни позиция в сегмента“ – добави Методи Дреновски.

Според него, въпреки досегашния ръст на интернет бранша, все още има голям потенциал за развитие и много свободни ниши, които предстои да бъдат запълнени. „Фирмите, които сега стартират своето онлайн присъствие, получават сериозно конкурентно предимство пред тези, които все още не са направили тази стъпка. На практика един добре развит уебсайт може да направи една малка фирма равностойна в много отношения на една голяма корпорация, а гъвкавите софтуерни платформи за управление на съдържанието и достъпните възможности за маркетинг в социалните мрежи позволяват на всяка малка фирма или физическо лице да се сдобие с хубав уебсайт. Освен това новите уеб проекти ще могат да се възползват от най-новите технологии в този сегмент, като платформата за онлайн магазини Shopiko на СуперХостинг.БГ“ – посочи още мениджърът.

В рамките на събитието представителите на хостинг компанията запознаха журналистите и с новостите около предстоящото въвеждане на „.БГ“ домейн на кирилица, който беше одобрен неотдавна от международната организация ICANN. “

„На среща на заинтересованите страни проведена на 31 октомври в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, бяха обсъдени следващите стъпки, необходими за реалния старт на домейна. Беше сформирана работна група с участието на министерството, Българската академия на науките, сдружение Унинет, в което членува и СуперХостинг.БГ и което е първият инициатор на процедурата по получаване на домейн „.БГ“, фирма Регистър.БГ – като регистър на домейните „.BG“, Българската асоциация за информационни технологии и Интернет общество“ – разказа Любомир Русанов, управител на СуперХостинг.БГ.

„Целта на работната група е до уточни стъпките, които трябва да се предприемат, така че да заработи домейнът „.БГ“. Това включва изготвяне на процедури за избора на регистър, изпълняване на процедурата на IANA (Internet Assigned Numbers Authority) за делегиране на домейн, уточняване на график за действие, както и предлагане за обществено обсъждане на избрания модел за управление на „.БГ“. Вярвам, че до шест месеца можем да имаме нов работещ български домейн. Все още е рано да се правят прогнози за цената му, но се очаква тя да е разумна за българския пазар. Според оптимистични прогнози, през първата година може да се очаква регистрацията на около 4000 „.БГ“ домейна“ – добави той.

Ръководителите на СуперХостинг.БГ представиха и статистика за продажбите в България на най-новите домейн имена като „.consulting“ за консултанти, „.credit“ за кредитни фирми, „.digital“ за технологични фирми, „.kitchen“ за кухни, „.construction“ за строителство и „.estate“ за недвижими имоти. Към момента най-продавани сред тях у нас са домейните „.clothing“ с 9.98% от регистрациите, следвани от „.guru“ и „.kitchen” с по 5.73 процента. Общият дял на новите интернет имена е почти 4% от всички продадени от компанията домейни през 2014 година. До края на годината предстои СуперХостинг.БГ да предложи на клиентите си и имената „.click“, „.help“, „.engineer“, „.restaurant“, „.world“, „.forsale“, „.business“, „.software“, „.dentist“ и други.

„Новите домейни са показателни за това, че интернет браншът става все по-отворен към малкия бизнес и към специфични професии като зъболекарите, ресторантьорите, водопроводчиците, консултантите, модните дизайнери и др. Убедени сме, че през следващите години делът на малките бизнеси и представителите на свободни професии сред собствениците на сайтове ще се увеличи значително. Все по-често ние търсим в интернет различни битови услуги като ключари, масажисти, почистване, поставяне на дограма, фризьори и онези от тях, които заложат на онлайн присъствието, ще получат ключово предимство пред конкурентите си. Именно в такива сфери ще бъде и ръстът на интернет бранша през следващите години“ – разказа още Любомир Русанов.

Данни за българския хостинг пазар

 (статистики – към 31.10.2014г.)

  1. Обща статистика – брой хоствани домейни за 2011 г., 2012 г., 2013 г. и до 1 октомври 2014 година. Данните са на международно признатия сайт hosterstats.com*:

* Данните не включват информация за .bg домейните и включват непълна информация за .eu домейните.
Информацията се потвърждава и от dailychanges.com, част от световния доставчик на информация за домейни domaintools.com.

Домейни .eu:

По данни на eurid.eu в България към 1 ноември 2014 г. има активни 27 777, от които 35% (9539) се хостват в СуперХостинг.БГ.

  1. Статистика за .BG домейните: Броят на новите регистрации, откакто СуперХостинг.БГ ги предлага, е 11 100 (активни и изтекли). В момента в компанията има 9600 активни .BG домейна.
  1. Статистика за домейните от областите .com, .eu, .net, .info и .org:
    Общ брой на регистрираните .com, .eu, .net, .info и .org домейни в СуперХостинг.БГ, откакто фирмата е на българския пазар (преди девет години): 85 954.

Разпределят се в следното съотношение:

Голяма част от тези домейни се подновяват ежегодно.

  1. Общо хоствани сайтове в СуперХостинг.БГ към 31.10.2014 – малко над 80 000.

Броят на активните хостинг акаунти при нас спрямо 31.10.2013 г. бележи ръст от 17,4%.

  1. Нови домейни (gTLDs):

Към 31.11.2014 г. са излезли общо 117 нови домейна. До края на годината очакваме да излязат над 10 и още над 30 на пререгистрация.

Някои от по-атрактивните нови домейни, които предстои да излязат до края на годината:

  • .click
  • .help
  • .engineer
  • .restaurant
  • .world
  • .forsale
  • .business
  • .software
  • .dentist

 Общо продадени нови домейни от СуперХостинг.БГ към 1 ноември 2014г.: 3,61% от всички продадени домейни за 2014 г.

 Най-продавани нови домейни:

  1. Oбщо продадени домейни за 2014 г. в СуперХостинг.БГ – 14 991.

От тях делът на .com, .bg, .eu и новите домейни e както следва:

  1. Общо продадени от СуперХостинг.БГ домейни в зоните .bg, .com, .eu, .net, .info, .org за 2014 г. (нови регистрации) – 14 146.

Разпределят се в следното съотношение:

  1. 60% от уебсайтовете в СуперХостинг.БГ изпозлват системи за управление на съдържанието (CMS – Content Management System ), разпределени в следното съотношение:

Screenshot_1

 
 

Актьори, които за малко да изпуснат велики роли

| от |

 Представете си „Терминатор“ без Арнолд Шварценегер или „Титаник“ без ди Каприо. Направихме галерия с актьори и актриси, който за малко да изпуснат иконичните си роли.

В историята често се ходи по много тънък лед. Освен разминавания и недоразумения, личните решения на хората често са причина за изпускане на прекрасни шансове. Дори за номинации за Оксар. В Холивуд актьори често правят мръсни номера, за да получат роля. Но когато отказват прекрасни възможности по собствено желание  – тогава е наистина озадачаваща ситуация.

Галерията ни ще ви покаже много известни лица, които за малко да изпуснат ролите на живота си. Тези, които ги направиха известни.

 
 

Най-после: първи трейлър на новия „ТО“ по Стивън Кинг

| от chronicle.bg |

Следим внимателно развитието на проекта на Андрес Мушети с възраждането на злото в „ТО“ по Стивън Кинг и сме екстатично-развълнувани от новината за първия официален трейлър, който вече се шерва в социалните мрежи.

Хорър качествата са пределно ясни.

Надяваме се, че тази екранизация ще улови и безценните Стивън Кинг-моменти отвъд ужаса, онези, които говорят за другия ужас, в човешките отнопения.

Без да ви губим повече времето в приказки, вижте трейлъра, а ако и вие сте получили пилоерекция от страх, значи сме от една порода:

Режисьор на „It“ е Андрес Мушети („Mama“) по сценарий на Чейс Палмър, Гари Доберман и Кари Фукунага. В ролята на клоуна Пениуайз ще влезе Бил Скарсгард, а другите актьори, които ще видим, са Джейдън Либерхър, Фин Улфхард, София Лилис, Джак Дилън Грейзър, Уайът Олеф, Чоузен Джейкъбс, Джереми Рей Тайлър, Оуен Тийг, Пип Дуайър, Стюарт Хюз, Стивън Богарт, Ари Коен, Меган Шарпантие, Никълъс Хамилтън, Джаксън Робърт Скот, Джейк Сим, Хавиер Ботет, Логан Томпсън и др.

Пpемиерата е на 8 септември.

 
 

Оставете Копривщица на мира!

| от |

Хората много обичат да говорят за промяната. 

Това беше и думата, която политиците предизборно дъвчеха в слоганите си. “Гласувайте за промяната!”

Само дето някои неща нямат нужда от промяна. Ето, като Копривщица, например. За нея всъщност е чудесно да остане в „зоната си на комфорт“. В този случай това означава да бъде запазен статутът й на архитектурно-исторически резерват.

Нещо, което един местен бизнесмен – Радослав Йовков, и хората от общинския съвет в града (7 от 11), не искат да се случи. Те искат промяна – високи сгради, мотописта, ски писта и други нововъведения, които да превърнат възрожденското градче в ново Банско, претрупано като китайски магазин от кича на псевдоразбирането за туризъм.

копривщица

В “зоната на комфорт” на Копривщица живее магията на тесните калдаръмени улички – магия, която би вдъхновила Джоан Роулинг да роди още поне две книги за Хари Потър. В тази зона на комфорт стоят дребните забрадени баби, които продават сладка от диви ягоди на площада. В нея е тишината над паметника на Георги Бенковски и папурите в блатото под него. Есенните листа на брезите над църквата „Успение на Св. Богородица“.

Почернялата пейка пред Догановата къща, която от векове гледа с дървените си очи. Ябълковите дървета, надвиснали над улиците, от които децата крадат ябълки и тичат със смях. Чардаците на Ослековата къща. Вятърът, който докосва статуята на майката на Димчо Дебелянов пред „бащината къща, в която той се завръща“. Августовската топлина на камъните, с които е построен мостът, на който е гръмнала първата пушка на Априлското въстание. Носталгичното настроение на отминалата епоха. Сцената, на която се снимаха „Под игото“, „Хитър Петър“, „Шибил“ и „Записки по българските въстания“ . Конете, които пасат под боровете на Копривщенските поляни.

Ски писта на тези поляни? Come on.

Кой нормален скиор ще предпочете Копривщица като ски дестинация пред Банско или Боровец? Мотописта? Бучене на двигателя на Harley Davidson вместо конски тропот по калдъръма? Напред, юнаци! С гръмовен звук на ATV-то до паметника на Бенковски!

Не, нямаме нужда от това. Не защото някой иска да възпрепятства процеса на развитие на града и да лиши местните от индустриалния устрем на един загрижен бизнесмен, а защото това място е една от малкото останали крепости на българското, на истинския патриотизъм – такъв, в който не се мразят чуждоземци, не се връзват бежанци със свински опашки, не се лансират кухи политически лозунги и не се демонстрира любов към отечеството посредством селска агресия, татуирани лица на национални герои по плешките и вербална шизофазия по телевизията.

Идете до Копривщица този уикенд – ще видите българския флаг, закачен на повечето къщи.

копривщица

Ще видите в „Дедо Либен“ и другите кръчми местни хора, които пеят „Притури се планината“ и танцуват ръченица. Ще видите деца да пеят български народни песни, не защото трябва да го правят в час по музика, а защото родителите им го правят  – с желание, със страст. С две думи – ще видите урок по национална гордост и патриотизъм.

Копривщица не е само природа. Тя е и дух, и история, и култура. И намесата с цел „промяна“, водена от частни бизнес интереси и политическо навеждане на главица, би разрушила много повече от един възрожденски град-музей.

копривщица

 
 
Слави Трифонов, цензура

Цен*ура

Apple не допуска „безплатни“ приложения

| от chronicle.bg |

Apple вече не дава одобрение за приложения, които се промотират чрез своята „безплатност“.

Компанията отказва приемане в магазина за приложения App Store на всички програми, които съдържат думата „free“ в заглавието си.

От Apple информират разработчиците, че e необходимо да премахнат всякакви референции към това дали едно приложение е безплатно или с намалена цена. Apple предлага, ако разработчиците държат да се рекламират с цената, да го правят в описанието на приложението.

И все пак, в магазина за приложения все още има хиляди приложения с думата „free“ в заглавието. Изглежда новото правило се прилага само за новодобавените програми.

Източник: Venture Beat