В България вече функционират над 100 000 интернет домейна

| от |

В България вече функционират над 100 000 интернет домейна

Около 45% от тях са на сайтове, хоствани от СуперХостинг.БГ. По случай своята деветгодишнина, компанията представи данни за досегашното развитие на сектора и някои от най-значимите бъдещи тенденции в него. До края на годината предстои тя да пусне на пазара и новите домейн имена „.click“, „.help“, „.engineer“, „.restaurant“, „.world“, „.forsale“, „.business“, „.software“, „.dentist“ и други

През последните три години секторът на уеб хостинг услугите в България е нараснал с над 35% по отношение на броя регистрирани домейни имена и към момента надминава 100 000. Това става ясно от най-новите данни на международно признатия сайт hosterstats.com, които бяха представени на пресконференция днес от ръководството на най-голямата българска хостинг компания СуперХостинг.БГ. Дружеството, което през отминалия месец навърши девет години от своето създаване, хоства 44 882 от домейните по данни към 1 октомври 2014 г., което е 44.78% от общия пазар. През 2013 г. броят на хостваните в България домейни е бил 92 945, през 2012 г. – 87 749, а през 2011 г. – 78 690. През същите периоди броят на домейните, хоствани от СуперХостинг.БГ, е бил съответно 40 194 (43.24% от общия брой), 35 367 (40.30%) и 28 597 (36.34 процента). Компанията заема първо място по този показател и през четирите посочени години. Реалният брой е още по-голям, като се има предвид, че международните статистики не включват данни за домейни от областта „.bg“ и не предоставят пълни данни за „.eu“.

„Радващо е, че през последните дванадесет месеца СуперХостинг.БГ отчита ръст на хостваните домейни от 17,4%, но за нас по-важното е, че това е един бързо развиващ се технологичен сегмент, който е запазил възходящи темпове на развитие дори и в периода на кризата и който позволява на голям брой малки фирми и стартиращи предприемачи да започнат и да развият своя бизнес наравно с големите компании. Според мен една от основните причини за положителната тенденция е нарастването в броя на собствениците на сайтове, които не са технологични специалисти и нямат сериозни ИТ познания. Свидетели сме на все по-широкото навлизане на технологиите от типа „софтуер като услуга“, което улеснява все повече хора да правят бизнес в интернет“ – заяви пред медиите Методи Дреновски, управител на СуперХостинг.БГ. Той представи статистика, според която огромен брой български сайтове са базирани на отворени и лесни за използване платформи като WordPress, Joomla, OpenCart, Drupal и др. Това са софтуерни системи, които позволяват на практика всеки да създаде свой онлайн магазин или фирмен уебсайт, без да се налага да инвестира сериозна сума.

„В тези условия ние заложихме на комбинация от много качествена поддръжка и богато разнообразие от услуги, включващо всичко необходимо за стартиране на интернет проект от неспециалисти. Заедно с хостинга и домейна, от нас могат да бъдат закупени интернет реклама, онлайн магазин, SSL сертификат, популяризация и др. Именно на този подход, насочен към всеки собственик на уебсайт, без значение колко голям проект ще прави и в каква степен разбира от технологии, се дължи и лидерската ни позиция в сегмента“ – добави Методи Дреновски.

Според него, въпреки досегашния ръст на интернет бранша, все още има голям потенциал за развитие и много свободни ниши, които предстои да бъдат запълнени. „Фирмите, които сега стартират своето онлайн присъствие, получават сериозно конкурентно предимство пред тези, които все още не са направили тази стъпка. На практика един добре развит уебсайт може да направи една малка фирма равностойна в много отношения на една голяма корпорация, а гъвкавите софтуерни платформи за управление на съдържанието и достъпните възможности за маркетинг в социалните мрежи позволяват на всяка малка фирма или физическо лице да се сдобие с хубав уебсайт. Освен това новите уеб проекти ще могат да се възползват от най-новите технологии в този сегмент, като платформата за онлайн магазини Shopiko на СуперХостинг.БГ“ – посочи още мениджърът.

В рамките на събитието представителите на хостинг компанията запознаха журналистите и с новостите около предстоящото въвеждане на „.БГ“ домейн на кирилица, който беше одобрен неотдавна от международната организация ICANN. “

„На среща на заинтересованите страни проведена на 31 октомври в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, бяха обсъдени следващите стъпки, необходими за реалния старт на домейна. Беше сформирана работна група с участието на министерството, Българската академия на науките, сдружение Унинет, в което членува и СуперХостинг.БГ и което е първият инициатор на процедурата по получаване на домейн „.БГ“, фирма Регистър.БГ – като регистър на домейните „.BG“, Българската асоциация за информационни технологии и Интернет общество“ – разказа Любомир Русанов, управител на СуперХостинг.БГ.

„Целта на работната група е до уточни стъпките, които трябва да се предприемат, така че да заработи домейнът „.БГ“. Това включва изготвяне на процедури за избора на регистър, изпълняване на процедурата на IANA (Internet Assigned Numbers Authority) за делегиране на домейн, уточняване на график за действие, както и предлагане за обществено обсъждане на избрания модел за управление на „.БГ“. Вярвам, че до шест месеца можем да имаме нов работещ български домейн. Все още е рано да се правят прогнози за цената му, но се очаква тя да е разумна за българския пазар. Според оптимистични прогнози, през първата година може да се очаква регистрацията на около 4000 „.БГ“ домейна“ – добави той.

Ръководителите на СуперХостинг.БГ представиха и статистика за продажбите в България на най-новите домейн имена като „.consulting“ за консултанти, „.credit“ за кредитни фирми, „.digital“ за технологични фирми, „.kitchen“ за кухни, „.construction“ за строителство и „.estate“ за недвижими имоти. Към момента най-продавани сред тях у нас са домейните „.clothing“ с 9.98% от регистрациите, следвани от „.guru“ и „.kitchen” с по 5.73 процента. Общият дял на новите интернет имена е почти 4% от всички продадени от компанията домейни през 2014 година. До края на годината предстои СуперХостинг.БГ да предложи на клиентите си и имената „.click“, „.help“, „.engineer“, „.restaurant“, „.world“, „.forsale“, „.business“, „.software“, „.dentist“ и други.

„Новите домейни са показателни за това, че интернет браншът става все по-отворен към малкия бизнес и към специфични професии като зъболекарите, ресторантьорите, водопроводчиците, консултантите, модните дизайнери и др. Убедени сме, че през следващите години делът на малките бизнеси и представителите на свободни професии сред собствениците на сайтове ще се увеличи значително. Все по-често ние търсим в интернет различни битови услуги като ключари, масажисти, почистване, поставяне на дограма, фризьори и онези от тях, които заложат на онлайн присъствието, ще получат ключово предимство пред конкурентите си. Именно в такива сфери ще бъде и ръстът на интернет бранша през следващите години“ – разказа още Любомир Русанов.

Данни за българския хостинг пазар

 (статистики – към 31.10.2014г.)

  1. Обща статистика – брой хоствани домейни за 2011 г., 2012 г., 2013 г. и до 1 октомври 2014 година. Данните са на международно признатия сайт hosterstats.com*:

* Данните не включват информация за .bg домейните и включват непълна информация за .eu домейните.
Информацията се потвърждава и от dailychanges.com, част от световния доставчик на информация за домейни domaintools.com.

Домейни .eu:

По данни на eurid.eu в България към 1 ноември 2014 г. има активни 27 777, от които 35% (9539) се хостват в СуперХостинг.БГ.

  1. Статистика за .BG домейните: Броят на новите регистрации, откакто СуперХостинг.БГ ги предлага, е 11 100 (активни и изтекли). В момента в компанията има 9600 активни .BG домейна.
  1. Статистика за домейните от областите .com, .eu, .net, .info и .org:
    Общ брой на регистрираните .com, .eu, .net, .info и .org домейни в СуперХостинг.БГ, откакто фирмата е на българския пазар (преди девет години): 85 954.

Разпределят се в следното съотношение:

Голяма част от тези домейни се подновяват ежегодно.

  1. Общо хоствани сайтове в СуперХостинг.БГ към 31.10.2014 – малко над 80 000.

Броят на активните хостинг акаунти при нас спрямо 31.10.2013 г. бележи ръст от 17,4%.

  1. Нови домейни (gTLDs):

Към 31.11.2014 г. са излезли общо 117 нови домейна. До края на годината очакваме да излязат над 10 и още над 30 на пререгистрация.

Някои от по-атрактивните нови домейни, които предстои да излязат до края на годината:

  • .click
  • .help
  • .engineer
  • .restaurant
  • .world
  • .forsale
  • .business
  • .software
  • .dentist

 Общо продадени нови домейни от СуперХостинг.БГ към 1 ноември 2014г.: 3,61% от всички продадени домейни за 2014 г.

 Най-продавани нови домейни:

  1. Oбщо продадени домейни за 2014 г. в СуперХостинг.БГ – 14 991.

От тях делът на .com, .bg, .eu и новите домейни e както следва:

  1. Общо продадени от СуперХостинг.БГ домейни в зоните .bg, .com, .eu, .net, .info, .org за 2014 г. (нови регистрации) – 14 146.

Разпределят се в следното съотношение:

  1. 60% от уебсайтовете в СуперХостинг.БГ изпозлват системи за управление на съдържанието (CMS – Content Management System ), разпределени в следното съотношение:

Screenshot_1

 
 

„Manifesto“, където Бланшет играе 13 роли

| от chronicle.bg |

Германският художник Джулиан Розефелд показва трейлъра на „Manifesto“ – филм, в които Кейт Бланшет играе 13 различни роли.

Първоначално пуснат като видео инсталация в Australian Centre for the Moving Image в Мелбърн, „Manifesto“ е преправен в пълнометражен игрален филм. Трейлърът ни показва Бланшет в няколко от всичките й персонажи.

Премиерата на филма е по-късно този месец на Sundance Film Festival. В оригиналния синопсис пише, че Росефелд поставя „Бланшет в ежедневния свят – на домакиня, на работник във фабрика или на новинар – докато цитира думи, които са вдъхновили цели движения в изкуството“. И добавя: „Manifesto“ е забавен, а в същото време изисква от нас да се питаме дали тези страстни твърдения все още са верни и вдъхновяващи“.

 

 

 
 

Bookclub: Откъс от новата книга на Фредерик Бакман

| от chronicle.bg |

Нова книга от шведския писател Фредерик Бакман излиза на българския пазар. Бакман е познат в България с „Човек на име Уве“, „Баба праща поздрави и се извинява“ и „Брит-Мари беше тук“. Броени дни след Коледа на български излезе и новелата „Всяка сутрин пътят към дома става все по-дълъг”.

Смъртта е единственото нещо, което е сигурно в нашия живот. Въпреки това обикновено за нас е трудно, често дори изглежда невъзможно, да си представим живота след като близък човек си отиде. Загубата на роднина или приятел може да бъде непосилно тежка, особено ако той си отиде внезапно. А колко по-тежка може да бъде, ако знаем, че времето на човека  изтича и обратното броене вече е започнало? Колко воля е нужна, за да запазиш самообладание, когато виждаш как близък човек чезне пред очите ти? Колко сила изисква да сдържаш сълзите си пред този, за когото знаеш, че си отива бавно, но сигурно?

В търсене на отговорите на тези въпроси добре познатият Фредрик Бакман, който се радва на нечуван читателски интерес по целия свят, написва новелата „Всяка сутрин пътят към дома става все по-дълъг”.

vsqka_sutrin_putqt_kum_doma_cover

Предлагаме ви откъс от новелата:

В края на един живот има болница, в която някой е опънал зелена палатка насред стаята.

В нея се събужда човек. Задъхан и изплашен е, не знае къде се намира. До него седи млад мъж, който прошепва:

– Не се страхувай.

И това ако не е най-хубавата възраст, мисли си стар мъж, щом поглежда внука си. Тогава, когато едно момче е достатъчно голямо, че да разбира как работи светът, но и достатъчно младо, че да отказва да го приеме. Стъпалата на Ноа не докосват земята, когато провесва крака от ръба на пейката, но главата му достига космоса, защото още не е живял толкова дълго, че да позволи на хората да закотвят мислите му за земята. До него седи дядо му, който е нечувано, нечувано стар, разбира се. Толкова стар, че хората вече са се отказали да му натякват да се държи като възрастен. Толкова стар, че вече е твърде късно да порасне.

Тази възраст също не е толкова лоша.

Ноа примигва тежко и сънено към изгрева отвъд площада, където се намира пейката. Не иска да признае пред дядо, че не знае къде са, защото това е тяхната игра: Ноа затваря очи, а дядо го отвежда някъде, където никога не са ходили. Понякога момчето трябва здраво, здраво да стиска очи, докато с дядо сменят четири автобуса в града. Друг път пък дядо го отвежда право в гората зад къщата до езерото. Понякога излизат с лодката и често плават толкова дълго, че Ноа заспива, а когато се отдалечат достатъчно, дядо прошепва „отвори очи“ и Ноа получава карта, компас и задачата да изчисли как да се върнат обратно. Дядо винаги е сигурен, че той ще се справи, защото има две неща, в които вярва непоклатимо: математиката и Ноа.

Когато дядо бил млад, група учени измислили как да пратят трима души на Луната. Именно математиката ги отвела дотам и обратно. Цифрите винаги помагат на човек да намери обратния път.

Но това място няма координати. Не е отбелязано на картата и оттук не минават пътища.

Ноа помни, че днес дядо го помоли да затвори очи. Помни, че се измъкнаха от дядовата къща, и знае, че отидоха до езерото, защото познава всички шумове и песни на водата, независимо дали е с отворени очи, или не. Спомня си мокрите дъски под краката им, когато влязоха в лодката, но нищо повече. Не знае как двамата с дядо са се озовали тук, на пейка до кръгъл площад. Мястото е ново за него, но всичко тук му е познато. Сякаш някой е откраднал всички вещи, с които е израснал, и ги е наредил в нечий чужд дом. Малко по-нататък има бюро, точно като това в кабинета на дядо, с калкулатор и карирана хартия отгоре. Дядо свири някаква тъжна мелодия с уста. Спира за малко, за да прошепне:

– Площадът пак се е смалил през нощта.

После продължава да свири. Момчето го поглежда въпросително и дядо се изненадва, едва сега осъзнавайки, че е казал думите на глас.

– Извинявай, Ноаноа, забравих, че тук мислите се чуват.

Дядо винаги го нарича Ноаноа, защото харесва името на внука си два пъти повече от всички останали имена. Допира ръка до косата на момчето. Не я разрошва, просто отпуска пръстите си върху нея.

– Няма от какво да се страхуваш, Ноаноа.

Под пейката цъфтят зюмбюли. Милион мънички ръце се протягат над стеблата, за да прегърнат слънцето. Момчето ги разпознава – това се цветята на баба и миришат на Коледа. Други деца може би свързват празника с джинджифилови сладки и гльог, но ако някога си имал баба, която обича растения, то твоята Коледа винаги мирише на зюмбюли. Между цветята проблясват парченца стъкло и ключове, сякаш ги е носил в буркан, но се е спънал и го е изпуснал.

– Закъде са всички ключове? – пита момчето.

– Какви ключове? – пита дядо.

Погледът на стария мъж изглежда странно стъклен. Той почуква объркано слепоочията си. Момчето отваря уста, за да каже нещо, но щом го вижда, се спира. Мълчи и прави това, което дядо му го е научил да прави, когато се изгуби: оглежда околностите и търси следи и ориентири. Пейката е обградена от дървета – дядо ги обича, защото на тях не им пука какво мислят хората. Птичи силуети литват от клоните, разпръскват се по небосвода и се отпускат уверено, носени от ветровете. Дракон, зелен и сънен, прекосява площада. В един ъгъл пък спи пингвин, върху чийто корем има малки отпечатъци от длани с цвят на шоколад. До него седи пухкав бухал само с едно око. Ноа си ги спомня, едно време бяха негови. Дядо му подари дракона, когато Ноа беше още бебе, защото баба каза, че не било уместно да се дават плюшени дракони на новородени, а дядо отвърна, че не искал да има уместен внук.

По площада вървят хора, но фигурите им са размазани. Щом момчето опитва да се съсредоточи върху чертите им, те се изплъзват от погледа му като слънчеви лъчи между щори. Един от тях спира и махва на дядо. Дядо отвръща на поздрава и опитва да изглежда уверено.

– Кой е това? – пита момчето.

– Това е…  аз…  не си спомням, Ноаноа. Беше отдавна… струва ми се…

Той млъква, поколебава се, търси нещо в джобовете си.

– Днес не ми даде карта и компас, нищо, на което да разчитам. Не знам как да открия пътя към вкъщи – прошепва Ноа.

– Боя се, че тези неща няма да са ни от полза тук, Ноаноа.

– Къде сме, дядо?

Дядо заплаква, тихо и без сълзи, така че внукът му да не разбере.

– Трудно е да се обясни, Ноаноа. Много, много трудно е да се обясни.

 
 

Рон Уизли в трейлъра на сериалa „Гепи“

| от chronicle.bg |

Култовият филм „Гепи“ на режисьора Гай Ричи, с Брад Пит и Джейсън Стейтъм, ще бъде адаптиран в сериал. Дистрибутор е сайтът Crackle.

Мнозина са скептични по въпроса дали филмът би могъл да стане на сериал и действително – новите актьори не са коравите мъже, които бихме очаквали.

В ролите ще видим Люк Паскуалино от „Скинс“ и „Снежен снаряд“, Ед Уестуик от „Клюкарката“ и… Рупърт Гринт, който разбира се играе Рон Уизли във филмите за Хари Потър. Сериалът има 10 епизода, създадени от Алекс Де Раков, който обещава да запази хумористичното настроение на оригиналния филм от началото на века.

Гринт играе Чарли, двадесет-и-нещо-годишен лидер на банда от малки натегачи. Можем да очакваме бус пълен със златни кюлчета, уговорени боксови мачове и неадекватна престрелка с мъж в халат на цветя.

Трейлърът ни дава достатъчно, за да се закачим, въпреки че по-радикалните фенове може и да не са доволни от променения актьорски колектив и сюжет.

Сериалът излиза на 16 март.

 

 

 
 

Facebook тества инструмент за изобличаване на фалшиви новини

| от chronicle.bg |

След новината, че Германия има намерения да глобява Facebook за всяка фалшива новина, която се завърти в мрежата, от компанията явно са решили да се справят с проблема и в момента тестват филтър за фалшиви новини в Германия.

Политиците в Германия се опасяват, че разпространението на фалшиви новини може да се отрази на предстоящите наесен федерални избори.

Немците планират пътя, по който да вървят фалшивите новини така: когато системата за проверка на фактите на Facebook отчете една новина като фалшива, потребителите ще бъдат изпратени на Correctiv, неправителствена новинарска организация със седалище в Берлин. Ако даден елемент се счете за неверен, той ще бъде маркиран като „оспорван“, придружен от обосновка, а сайтът ще предупреждава потребителите, преди те да го споделят в социалната мрежа.

Освен това, т.нар. спорни елементи ще се показват по-малко в новинарския поток на социалната мрежа.

Източник: Financial Times