Упадъкът на безалкохолните напитки продължава

| от |

Продажбите на безалкохолните напитки спадат вече девета поредна година, като през последната темпото се ускорява още повече, съобщава Майк Естерл от Wall Street Journal.

GP-AA244_SODA_G_20100324212738

“Общото количество на безалкохолни напитки спада с около 3% през 2013, около двойно повече в сравнение с 2012, когато продажбите намаляват с 1,2%, от данни на Beverage Digest. В публикацията също се вижда, че в САЩ продажбите на дребно са спаднали с 1% до 76,3 милиарда долара – първия спад за последните 15 години. Това показва, че фирмите неуспешно вдигат цените за да компенсират намаленото потребление.

Няма признаци 2014 да бъде по-добра година. За първите 12 седмици в САЩ се отчита спад с 1,9% в продажбите, според Nielsen Soundscan”

Дългосрочния спад при безалкохолните напитки се дължи на множество фактори, един от които е притеснението на потребителите за здравето им. Интересно в случая е колко по-голям е спада при диетичните напитки. От десетте най-големи марки на пазара най-големи загуби отчитат диетичната кола и диетичното Пепси, както и Diet Mountain Dew. Единствено продажбите на Sprite се покачват с минималните 0,1%.

Макар и рисковете за здравето да се разгласяват от известно време растящото недоволство на хората, убедени че изкуствените подсладители са нездравословни хвана индустрията неподготвена. Диетичните напитки отчитат по-големи спадове от нормалните безалкохолни последните три години.

MK-CL228A_SODA_G_20140331221212

Но без зависимост дали са диетични или не хората се отдалечават от безалкохолните и се насочват към алтернативи – енергийни напитки, шейкове, спортни напитки, студен чай и води. Големите компании се опитват да уловят промяната на пазара с техни собствени марки. Все още обаче най-високите им продажби са от газираните напитки.

Някой справя ли се въобще добре на американския пазар? Една малка компания, Sparkling Ice отчита двоен растеж с печалби от 302,400 000 долара. Базираната в Чикаго компания все още представлява малка част от сода индустрията но отчита поразителен растеж при положение, че през 2009г. продажбите и са само 2,700 000 долара. Компании като тази са един от факторите които пречат на доминацията на Кока-Кола и Пепси.

Кока-кола създаде Fruitwater миналата година, която много наподобява Sparling Ice, включително в дизайна на бутилките и опаковките. Няколко месеца по-късно от Пепси последваха техния пример и пуснаха на пазара Aquafina FlavorSplash, който също предлага разнообразие от плодови аромати.

 
 
Коментарите са изключени за Упадъкът на безалкохолните напитки продължава