Украинската бъркотия изправя Путин пред сложен избор

| от |

Владимир Исаченков / Асошиейтед прес

След като остави зад гърба си една успешна олимпиада, руският президент Владимир Путин се изправя пред може би най-драматичното предизвикателство за неговото управление: как да реагира на бъркотията в Украйна  – страна, който той нарече жизненоважна за руските интереси, в която живеят милиони рускоговорящи и която е домакин на ключова руска военна база. В рускоезичните източни и южни райони на Украйна, изпитващи сериозни опасения от насилие от страна на победилите протестиращи, които свалиха подкрепяния от Москва украински президент, вече се чуват призиви към Кремъл да им помогне да се защитят. Докато траеше олимпиадата в Сочи, Путин се въздържаше да заеме открита позиция  по украинските събития. Но нарастващото напрежение може много скоро да го изправи пред недвусмислен избор: да се придържа към дипломацията с риска да загуби авторитет у дома, или да отвори кутията на Пандора, намесвайки се в украинските крамоли.

russia-ukraine-gas-prices.si

Пред лицето на тези големи рискове Путин засега пази мълчание, претегляйки опциите си. Неговият министър-председател Дмитрий Медведев в понеделник се изказа злъчно за новите украински власти, отстранили президента Янукович, и оспори тяхната легитимност. Но той не каза какво може да предприеме Русия, за да защити интересите си.

„Ако приемем, че хора с черни маски, размахващи калашници и бродещи из Киев, са правителството, то за нас ще бъде трудно да работим с това правителство“, каза Медведев.

Руското външно министерство разкритикува Запада, че си затваря очите  пред факта, че опозицията се отмята от споразумението, подписано в петък, за съставяне на коалиционно правителство, и поема курс към „потушаване с диктаторски, а понякога дори с терористични методи, на недоволството в различни райони на Украйна“.

В същото време върховният главнокомандващ на силите на НАТО в Европа ген. Филип Брийдлав обсъди събитията в Украйна с шефа на руския генщаб ген. Валерий Герасимов. Те се договориха взаимно да се информират за развитието на обстановката  в страната.

Докато напрежението ескалира и реториката става все по-остра,  най-силната надежда за Путин за мирен компромис, отчитащ руските интереси в Украйна, колкото и да е парадоксално, може да се окаже бившата премиерка Юлия Тимошенко, освободена от затвора в събота след повече от 2 г. зад решетките.

timoshenko

Тимошенко загуби с малка разлика от Янукович президентските избори през 2010 г. и скоро след това се оказа в затвора по обвинения в злоупотреба със служебно положение, които обаче бяха отхвърлени от Запада. Веднага след освобождаването си тя изскочи на предната линия на политическата сцена и долетя в Киев, за да говори пред десетки хиляди демонстранти на Площада на независимостта, станал известен като Майдана. Нейната харизма, амбициите и ненадминатите й политически умения я правят почти сигурен победител в украинските предсрочни президентски избори, насрочени за май.

Путин имаше добри отношения със своенравната бивша украинска премиерка и може да се надява да се договори с нея по начин, който да защити руските интереси без нужда да прибягва до сила. „Ако тя консолидира властта си, Путин ще бъде доста доволен. Двамата се разбират отлично и ако тя триумфира, това би го устроило“, каза Станислав Белковски, политически консултант, съветвал Кремъл и работил в Украйна. Тимошенко произхожда от Източна Украйна и може да бъде идеален умиротворител, който да възстанови крехкия баланс между рускоезичните източни и южни райони на Украйна и нейните западни региони, които ненавиждат руското влияние.

Тя обаче е обременена от обвинения в задкулисни сделки и корупция в миналото по време на нейната кариера на бизнесмен, а по-късно и на политик. Това може да се окаже сериозна спънка за нейната кампания. Тимошенко също ще се изправи пред трудната задача да спечели доверието  на част от протестиращите, които са подозрително настроени към старите играчи на политическата сцена  и искат нови лица и силни действия. Тя ще трябва също така да премине по тънък лед, опитвайки се да  да заеме публично антируска позиция, за да спечели гласове в западните райони, и да убеди жителите на Изтока, че техните интереси ще бъдат защитени. За Путин тя може да се окаже  по-удобен партньор от колебливия и нерешителен Янукович, който се опита да маневрира между Русия и Запада  и предизвика публичен гняв, като рязко се отметна от споразумение с ЕС в замяна на спасителна помощ от Русия. Държавните руски електронни медии остро порицаваха Янукович, наричайки го слаб лидер, непосмял да използва сила за да възстанови реда  и предал полицията, която го е подкрепяла. Това е ясен сигнал, че за Кремъл той е вече бита карта.

ukr2

Съобщенията, че Янукович се крие в Крим, където се намира руската военноморска база,  могат да подтикнат някои активисти в Киев и Западна Украйна да настояват пред правителството за неговото залавяне. Те искат да го изправят пред съд затова, че е разрешил употребата на сила срещу протестиращите, причинила десетки жертви. Подобна стъпка може да доведе до насилие в Крим, където по-голямата част от населението говори руски и ненавижда националистическите групи от Западна Украйна.

Ако се стигне до такива сблъсъци, Путин ще се окаже под натиск  да се намеси и той може да попадне под влиянието на някои ястреби в неговата администрация. Те настояват за твърда линия спрямо Украйна, която според тях е жертва на западен заговор с цел да бъде измъкната страната от руската сфера на влияние. Дискусии за връщане на Крим към Русия се водят отдавна сред руските политически кръгове. Полуостровът попадна под руски контрол през 18-и век по времето на Екатерина Велика и стана част от Украйна през 1954 г.,  когато съветският лидер Никита Хрушчов  го предаде от руска под украинска администрация.

Според Фьодор Лукянов, шеф на руския Съвет за външна и отбранителна политика, главни индикатори за Кремъл ще бъдат действията на новото правителство по отношение на присъствието на руския Черноморски флот в Украйна и обещанието на властите да не се присъединяват към военни блокове. Ако Москва види, че Киев отстъпва от тези позиции, това ще подаде сигнал за тревога в Кремъл, че Украйна поема курс към влизане в НАТО, смята той.

„Украйна в НАТО – това е червената линия. Ако това се случи, ние трябва да обсъдим различни опции, включително засилване на контактите с източните части от Украйна, по-специално Крим, включително стимулиране на отцепване“, подчерта Лукянов. Той предупреди, че  силова конфронтация между проруските протестиращи и демонстранти, подкрепящи новата украинска власт, може да принуди Москва да действа.

„Ако се стигне до сблъсъци в Крим, Русия ще започне с остри декларации и ще постави Черноморския си флот във висока степен на готовност. Русия не може да игнорира това. Съществуват всякакви рискове“,  отбеляза той.

 
 
Коментарите са изключени

Коментарите са затворени.

„Евробет“ пусна нов продукт на българския пазар – „5 от 11″ НА ЖИВО!

| от РЕКЛАМНА ПУБЛИКАЦИЯ |

Истински пролетен дух и голяма доза адреналин получиха играчите на „Евробет“, след като компанията пусна своя най-нов продукт – числовата игра „5 от 11″ НА ЖИВО. Това е една от най-разтърсващите новости в историята на родната развлекателна индустрия. За първи път числата се теглят „на живо“ на всеки 5 минути от атрактивни момичета. Играта е достъпна онлайн на www.eurobet.bg и в букмейкърските пунктовете на „Евробет“.

5 неща, които ще превърнат „5 от 11″ в любима игра:

1. Тегления на всеки 5 минути, всеки ден – НА ЖИВО!
2. Динамична игра, представяна от КРАСИВИ МОМИЧЕТА!
3. Максимална печалба - 1 МИЛИОН ЛЕВА!
4. Игра с бързи темпове и атрактивни КОЕФИЦИЕНТИ!
5. Три игри в ЕДИН ТАЛОН!

„5 от 11″ се играе с талони, върху които са отбелязани числата от 1 до 11. Във всеки талон има три игри, а играчът може да избира как да познава числата – „с точен ред“, „без точен ред“ или „супер игра“. Минималният размер на залога е 0,60 лева, а максималният – 5 000 лева. Тегленията на „5 от 11″ се осъществяват чрез механична сфера, поставена в специално студио.

Страхотните момичета на „5 от 11″ Ви очакват 7 дни в седмицата, 15 часа в денонощието – от 08:00 ч. до 23:00 ч.

РЕКЛАМНА ПУБЛИКАЦИЯ

 
 
Коментарите са изключени

Няма да повярвате на колко години са!

| от chronicle.bg |

Холивуд винаги е 21 години! Или поне така изглежда – след операции, грим, тренировки и алхимия. Ето няколко звезди с постоянен брой свещи върху тортата.

Но на колко години са всъщност едни от най-големите актриси в света? Не е прилично да се питата такива неща, разбира се. Те обаче вкарват достатъчно усилия, за да не се притесняват, когато ги питат така.

И така – едни от най-младоликите на екрана. Или поне част от тях . Галерията ни съдържа само жени, които ще ви очароват и изненадат. Често това, което ни подмладява най-много, е щастието!

 
 
Коментарите са изключени

Opel OnStar с над 21 000 спешни обаждания

| от chronicle.bg |

Автомобилите на Opel със система OnStar на борда се движат по пътищата вече от около 18 месеца.

В момента всеки втори нов Opel в Европа е оборудван с тази новост. Системата за персонална комуникация и мобилни услуги предлага функции като автоматично повикване при катастрофа, автомобилна диагностика, помощ при откраднат автомобил и Wi-Fi точка за достъп, осигуряваща великолепна свързаност. През последните 18 месеца Opel OnStar вече регистрира над девет милиона осъществени контакти и взаимодействия, около половината от които чрез смартфони или с приложението myOpel.
Сега абонатите на системата Opel OnStar могат да очакват и допълнителни услуги като хотелски резервации1 или търсене на свободни места за паркиране2 с помощта на служител на OnStar.

Към края на годината, Opel планира да предлага услугите на системата OnStar в 33 държави в Европа и на 23 езика. Двама потребители на системата, които са изпитали предимствата на ангела-хранител OnStar и могат да споделят своите впечатления от първа ръка са Пола и Джон от Англия.

opel
Нещо, което започва като най-нормално пътуване за Пола и Джон изведнъж се превръща в кошмар. На връщане от екскурзия до Корнуол, Пола разбира, че всички главни пътища са затворени и тя не успява да открие алтернативен маршрут. В същото време Пола и Джон трябва да се върнат вкъщи бързо, тъй като Джон трябва да вземе лекарството си. Когато Джон получава епилептична криза, Пола натиска бутона за спешно повикване и служителят на OnStar Кевин Борбидж веднага уведомява службите за спешна помощ. “Никога не съм получавала толкова добро обслужване от някого на другия край на телефонната линия. Личното им отношение беше блестящо, просто фантастично,” споделя Пола.
От лятото на 2015 година, централата на Opel OnStar е получила над 21 000 спешни обаждания като направеното от Пола.
Но реакцията при спешни случаи е само една от многобройните новаторски функции, които правят шофирането по-безопасно и комфортно. Сега служителите на OnStar вече могат да помогнат и с намирането и резервацията на хотел или с откриването на най-подходящото място за паркиране на автомобила. И двете услуги, които бяха стартирани с премиерата на новия Opel Insignia, ще се предлагат и за всички останали модели на марката – от ADAM дo Zafira и ще разширят богатата гама от услуги на системата за персонална комуникация и мобилни услуги с високоскоростна точка за Wi-Fi достъп до интернет с 4G/LTE връзка3.

В допълнение към това OnStar ще предложи и още една нова услуга за ограничаване на стреса, свързан често с търсенето на подходящо място за паркиране.

Потребителите на OnStar имат възможност да се свържат със служител на системата, който да ги насочи към най-подходящото за тях място за паркиране, като точното му разположение ще бъде изпратено директно в навигационната система. Tази услуга се извършва чрез Parkopedia – един от основните доставчици на услуги за паркиране.

 
 
Коментарите са изключени

Suzuki Ignis: от града, през неолита, до Възраждането

| от |

На пръв поглед Suzuki Ignis попада в спорно добрата категория „симпатичен автомобил“.

Това може да не звучи обидно, но представете си цял живот да ви наричат „симпатичен“. Нито един път „красив“, нито един път „уникален“, нито един път „превъзходен“. Самочувствието ви едва ли ще хвърчи в облаците.

Затова подхождам към Suzuki Ignis с амбицията да видя този автомобил отвъд симпатичното. Персоналната ми симпатия се ражда от визуалната му прилика с първия ми автомобил, ексцентрична Mazda Demio, и от особено приплеснатата задница. Само японци могат да създадат такава задница, в това няма съмнение.

Докато се отправям към центъра на София, веднага става ясно, че шофирам един много сгоден градски автомобил.

Градското шофиране е удоволствие – нещо, което редовните шофьори знаем, че в последно време е сериозно предизвикателство. Задръстванията и малоумните шофьори са си факт, но когато човек се сблъсква с тях зад стъклото на един приятен, елегантен интериор, всичко се понася по-лесно.

интериор, кола

 Другото градско достойнство на Ignis е паркирането.

Едно време се чудех как така 10-годишни деца шофират гаргантюански пикапи в американските филми, докато не установих, че в Щатите почти всички коли са автоматик. По същия начин смятам, че и второкласник може ловко да маневрира с Ignis, заради добрата задна камера за ясна видимост и габаритите, които позволяват вмъкване на изключително тесни места. Дължината му е 3,7 метра, а радиусът на завиване е само 4,7 м, което го прави изключително маневрен.

Ловко вкарвам Игнасио между два спрели гиганта на улица „Париж“. След час в офиса се връщам в него, за да потегля към избраната дестинация.

Необходимо е да спомена, че въпросната дестинация е малко особена. Тръгваме към неолитно селище „Тополница“, което се намира до известното с европейския си вид село Чавдар. По пътя става ясно, че управлението на Игнасио се случва с лекота – както на пътя, така и извън него. За това ще стане дума по-късно.

Поведението му на асфалта е достатъчно стабилно и сигурно, за да го класира като удачен избор за дълго извънградско пътуване.

Много полезно допълнение са системата за предупреждение за напускане на лентата и класическия автопилот. Завоите на Гълъбец, които обичайно предизвикват стомаха ми да се свие като ощипан таралеж, се понасят доста прилично. Пъргаво, с изобилие от пасивни и активни елементи за сигурност, шофирането на Ignis става все по-увличащо.

кола, сузуки

Когато стигаме до мястото, където ще спим, изживявам лек шок. Подготвена съм за неолитните условия, но съм пропуснала, че колибата ни има един метър свободно преминаващ вятър между покрива и наровете, одрани котки по столчетата и тоалетна – клекало на километър и половина. Оставяме Игнасио да червенее красиво на хълма на неолитното селище, малко под параклиса, и се опитваме да се приспособим към къщата ни за вечерта. Пропуснах да спомена, че денят е рожденият ден на съпруга ми и съм решила, че ще му спретна хипервълнуваща изненада, за която той по пътя закачливо пита да не би да съм решила да спим в някоя плевня. Е, да. Понякога шегата е вярна.

IMG_5994

Към 11 ч. вечерта установяваме, че единственото живо същество в радиус от 10 км, е автомобилът, а когато лягаме на наровете, романтиката бързо бива поставена под въпрос заради ураганния вятър, който блъска главите ни в сламата.

След бърза преценка на ситуацията с огромно облекчение и с обещание, че ще се върнем в „Тополница“ през лятото с компания, потегляме към Копривщица. Тук трябва да споменем, че на вратите на Ignis гордо стои надписа Made in Japan – гарант за високо качество, а моделът има 5 звезди за безопасност от Euro NCAP. Таблото е изключително опростено, което ми харесва, тъй като се изпотявам от вида на твърде много копчета, а големият сензорен дисплей по средата е доста приятен.

Докато се движим към Копривщица по тъмно, слушаме саундтрака на „Twin Peaks“.

Леко се вкарваме във филма, очаквайки вместо надписа „Копривщица“ някак да видим табелата от шапката на сериала.

Докато луната се показва иззад облак на Audrey`s Dance, стигаме до меката на българското гостоприемство в най-чистия му вид, паркираме (разбира се, безпроблемно) Игнасио на една от тесните улички и отиваме да празнуваме рожден ден в „Дедо Либен“, където местни хора пеят народни песни и танцуват хора, демонстрирайки толкова естествен патриотизъм, че биха засрамили всеки наричащ себе си „патриот“ в политиката и извън нея.

сузуки

Нощта преваля и слънцето се хързулва над Копривщенските поляни, в двора на хазяите ни тича пекинез, спали сме на вятър под 120м/сек и светът е чудесен. Предимно защото днес ще тестваме офроуд възможностите на Ignis. Казват, че са подходящи за лека разходка „по нивата“ и за живущи в ниско-планински квартали през зимата, но някак имам чувството, че малкият може повече.

Изкарвам го на въпросните поляни.

Оказва се, че благодарение на високия просвет, Игнасио може почти безпроблемно да се придвижва по леко пресечен терен, включително пасбищна нива.

сузуки

Асистентът при спускане и потегляне при наклон помага за офроуд частта и с ръка на сърцето мога да кажа, че Ignis може да накара повече от половината кросоувъри, които са два сегмента над него да се червят от срам.

сузуки

Кросоувър дизайн, дръзки дизайнерски решения (ама наистина, погледнете тази задница) и ниско тегло, Ignis е завидно добър градски автомобил с „още нещо“. Той не претендира за някакви изключително-невероятно-мега-гига-хипер качества, но е чаровен и комфортен градски пичага с опция да отведе неговия шофьор – вероятно също градски пичага, извън града и извън пътя.

IMG_6012

Когато го връщам в шоурума на Сузуки, се случва немислимото – изгубвам се в София.

Все пак съм жена. Навигацията, която до този момент винаги съм възприемала като най-ненужната джаджа, която може да съществува под слънцето, се оказва спасителен инструмент, който ме отвежда до желаната дестинация, и то през място, до което не бих отишла по друг повод – столичният квартал „Христо Ботев“, където по стените на постройките има надписи като „Мангал рапер“, а аз шофирам по улица „Мими Балканска“.

сузуки

Връщам Ignis с кал по стените и гумите и леко погалвам трите дизайнерски резки до страничното огледало, които ми напомнят за началото на „Джурасик парк“ . Ще се видим отново.

 
 
Коментарите са изключени